Játékfejlesztés - Szoftverfejlesztés fórum

üzenetek

hozzászólások


Witchmaster
(csendes tag)

Hali!
Ide írjanak, akik játékot fejlesztenek akár professzionálisan, akár hobbi szinten.
Kezdeném én. A Black Dragon Games hobbifejlesztő csapat vezetője vagyok. 2005-ben alakultunk és most fejlesztjük első játékunkat, egy fantasy szerepjátékot. Dark Basic-kel dolgozunk, a project még nagyon gyerekcipőben jár, a programvázat alkotom, amíg a többiek a médiákkal (3d modellek, tetúrák,stb.) foglalkoznak. Négyne vagyunk és várjuk 3d modellezők jelentkezését, de zeneírót, textúrázót, és programozót is keresünk.
A csapat honlapja a Bővebben: link címen található, a játék website-ja(itt van a fórum is egyelőre) pedig a Bővebben: link-n.


kisfurko
(senior tag)

Ha nem csak a szórakozás a cél, akkor tanuljatok meg C-ül vagy C++-ul, némi assembly sem árt meg. Szükség lesz még alapos 3D grafika elméletre, no meg alapos DirectX v. OpenGL ismeretre. Ezt a Dark Basic-et meg hanyagoljátok, ha megvannak az első sikerélmények :))


ReJim
(őstag)
Blog

2d textura szekesztő miből áll??


Szőrös 
(veterán)

csak halkan megjegyezném , hogy egy jó játék ismérve nem csak attól függ, hogy techikailag hogy van összetákolva hanem a hangulat is igen sokat számít. főleg fantasynál. tehát olyan embereket sem árt kereseni akik kialakítják a világot, törénetet, szereplőket azaz életet lehelnek az egészbe.


yksz
(aktív tag)

Az elso játékuk ember!:YEkkor még csak a sikerélmény számít, hogy már megvan az 1., johet a tobbi...
A darkbasicet én is hanyagolnám;)


Miracle
(senior tag)

A darkbasicet én is hanyagolnám
nem csak a dark-ot:P
szerk: amugy most en is jatekon dolgozok, igaz ez ilyen kotelezo egyetemi cucc, es maga az elkeszitendo jatek elegge ... khm... primitiv, de ha keszlesz akkor ideteszem majd :)

[Szerkesztve]


Flashback
(addikt)
Blog

Dark basic tényleg felejtős. Eddig még egy normális 3D enginet sem láttam ami egy gef 2-n futott volna. De próba cseresznye.


yksz
(aktív tag)

Milyen az a primitív? Miben írod? Én is írtam már egyet rá kell klikellni egy gombra és kapsz egy kis jutalmat;)Most nincs meg, de ha megtalálom felteszem


ReJim
(őstag)
Blog

a bátyám is írt játékot! talán emlékeztek még a zork 1- 2 -re! :)
egy szöveges játék, grafika nélkül!
a bátyám ezt másolta lene, cask ő .batba írta meg! :))
az is elég primitív volt, de jópofa! :)


Miracle
(senior tag)

itt van az ajanlattetel, ami magaban foglal 1-2 szot a megvalositasrol meg benne van a vegfelhasznaloi dokumentacio is: Bővebben: link

[Szerkesztve]


yerico
(senior tag)

Mi az a .bat?????? Batchfile????


yerico
(senior tag)

Egyszer C-64-re írtam egy játékot Basicben. Szöveges stratégia :) Sokáig tartott, de élveztem. Azóta persze nem tennék még egyszer ilyet.


ReJim
(őstag)
Blog

igan batch, késön nem jár az ember agya :B


norbiphu
(senior tag)
Blog

jó ötlet, igaz csak átszaladtam a szövegen.
mikor lesz kész?


Miracle
(senior tag)

jo otlet? hat elso atfutasra lehet, de valojaban nagyon unalmas jatek lesz, de mind1, vegulis a cel nem a jo jatek letrehozasa sajnos :(
amugy elvileg meg van az elkeszitesre 2 honapunk, de 2 het mulva le kell adni a rendszertervet, es lehet, h ha lesz idom utana leimplementalom az egeszet. szoval min2het max 2 honap. ha keszlesz felteszem majd ide.


GBX
(aktív tag)

Sok soikert a játékhoz.
Gondolom tudjátok hogy most minden amatőr játékfejlesztő palánta kapásból RPG-t akar csinálni? És az tudjátok hogy ebben a kategóriában van a legtöbb munka? És hogy ez egy anyagilag kockázatos terület, ugyanis a játékosok (mármint mi) nem biztos hogy úgy fogadjuk a játékot ahogy azt ti gondoljátok. (A játékosok izlése mindig változik)
Tudtátok, hogy minden kezdő játékdesigner azt hiszi munkájáról/5leteiről hogy az a világon legjobb, legeredetibb, amolyan kihagyhatatlan dolog, amiből majd mindenkinek kell egy darab?
Sajnos sokan esnek abba a hibába, avagy annyira elszállnak maguktól (naivak/fanatikusok) hogy észre sem veszik mennyi munkát/időt/pénzt öltek bele egy olyas vmibe ami senkinek/keveseknek kell (avagy nem váltja be a hozzá fűzött reményeket/sikereket).

Ez megfigyelhető sok helyen. Olyan szakmákban ahol az emberek kreativ folyamat eredményeként megalkotott eladni kivánt terméket akarnak értékesiteni.
Ilyen szakma a Film/zene ipar ..... játékfejlesztő szakma......és a többiek.

Szal, csak kritikus szemmel szabad nézni a saját alkotást, az elfogultságot kerüljük.
Dark Basic-ot nem ajánlom, helyette vannak olcsóbb és jobb enginek, is
http://www.devmaster.net/engines/
Sok sikert, és hajrá.


Aaalbi
(tag)

Hali

Egész nap ezt csináljátok vagy csak munkaidő után?
Aúgy sok sikert És időt.:)

És szerintem c-t kellene használni.

[Szerkesztve]


ReJim
(őstag)
Blog

vagy suli után, mellet...
nem bizti, hogy mindenki dolgozik! :P ;)


Witchmaster
(csendes tag)

Egyelőre jó nekem a DB. Gondolkodom, hogy a következőt majd c++-ban fejlesztjük, de ezt az elsőt mindenképp Darkban fogjuk csinálni. Egyébként tisztában vagyok vele, hgoy az RPG a legnehezebb, meg oké, hogy könnyen el lehet szúrni, de bízok abban, hogy menni fog. Egyébként a fantasy témában azért otthon vagyok. A játékrendszert úgy próbáljuk megcsinálni, hogy kiküszöböljünk néhány tipikus RPG-s hibát. Ez a játék nem Dio2-s vagy sacredes stílusú hack&slash lesz(igaz mind a kettő jó játék), hanem megpróbálunk minél jobban közelíteni egy igazi szerepjátékhoz(M.A.G.U.S., DnD, stb.).


Vki(x)
(csendes tag)

Jónnapot!
Én is játékot fejlesztek! Objektumorientált menü, total grafikus, persze TP 7.0-ban.
Már jó pár éve foglalkozok vele, még csak 13 éves vagyok. Engem mondanak a ˝csodálatos elmének˝... Segítségkéne! Hozzám hasonló korú megszállotta(ka)t keresek, ki(k) tudnának segíteni, mer a játék majd' egy éve fejlesztődik, és még szinte sehol se tartok! Somogy megye, Hetes
Uranium235@freemail.hu
0630/5597793


Aaalbi
(tag)

Jól van, jól van.
Ezt kihagytam a felsorolásból. Bocs.


Half-Life
(tag)

Witchmaster engem érdekelni a dolog. 3DS Max-ba tudok szerkeszteni szinte mindent. És időm is lenne rá természetessen suli után:) Ha áll még az ajánlatod akkor írj a seggtracer@freemail.hu címre.

[Szerkesztve]


ReJim
(őstag)
Blog

írj a fórumjukba is, vagy írj neki levelet az info.bdg[kukac][ponty]hu-ra!
(és győzz várni! :) )


Sopi
(senior tag)

Helló!
Én épp most tanulgatom a C-t (hogy majd késöbb megtanuljam a C++ -t és mellette Assemblyt :) nameg OpenGL-t).
Csináltunmk a haverommal már 2játékot Game Makerben.
Aprócska, de aranyos játékok. Gondoltuk váltunk DB-re, de elvettettük az ötletet és inkább tanulunk még programozni, grafikázni.
És majd utána vágunk bele egy újabb játékba.


Witchmaster
(csendes tag)

Bocsi, hogy ritkán nézem a leveleimet. Átlagosan 1-3 nap.:D Half-Life csapattag lettél, grat.:DDD


Witchmaster
(csendes tag)

Egyébként mi az igazi neved HL? csak hogy felrakhassalak a bdgames.uw.hu-ra a csapattagok közé


Witchmaster
(csendes tag)

CSak szabadidőben csináljuk, mert azért tanulunk is. Elvileg. Ha már egésznap itt vok a koliban csinálhatok valami értelmeset is... És köszönjük szépen a jókívánságokat.

Nem akar valaki zenét kreálni a játékunkhoz? Mert az is kéne.

[Szerkesztve]


Half-Life
(tag)

Kösz hogy fel vettetek csapat tagnak. A polgári nevem :DDD Siegel Zsolt


GBX
(aktív tag)

kell a tapasztalat, kell a tudás?
tanuljá iskolában!!!!
pofára akarsz esni?
előző kettő nélkül legyél játékfejlesztő :)


Menthirist
(veterán)
Blog

Mit ád a sors, mi is játékot csinálunk. Mondjuk noha imádjuk az RPG-ket, de még az még durva lenne. Azaz lehet, hogy menne, de még ezzel is igencsak gondban vagyunk. A gondot a táv jelenti. Ja, amúgy egy felülnézetes Tyrian klónt csinálunk, kira kis shot em up-ot. A dolog bonyolultsága a full saját 3D-s engine készítése (amiért a két programozónk felel, de még keresünk embereket a környékükön), és a sok modell, amit viszont nekem kell megcsinálnom (én viszont a Maya-hoz értek, úgy ahogy:D ahhoz soha se lehet érteni normálisan. Mondjuk úgy, 1,5 éve tanulom már :D) Szóval még az elején tartunk a projektnek. Még 5-öd éven, multimédia fejlesztőn kezdtük, de nem fejeztük be (akkor még nem volt 3d-s, csak képek mozogtak, de introja már volt) a határidő rövidsége miatt. Most viszont, hogy mindenki fősulira vagy egyetemre jár (azaz most én nem, mert passzívon vagyok szeptemberig :( ), így foglalkozunk vele megint, és beszerveztünk még két embert. Így most öten vagyunk (2 programozó, egy igazánsemmitsecsinálódemajdremélemtextúráznifog lányka, egy honlapfelelős és én, a ''grafikus''). Amit egyenlőre lehet tudni a programról (értsd mi is ennyit tudunk róla :D):

3d-s motor. A játék felülnézetes lesz ugyan, mert az irányítást egy ilyen játéknál nem hiszem, hogy meg lehetne oldani 3d-ben (sok a gomb, sokmindent takar ki a hajó...), de tervezzük engine-es animok beszúrását is.

Király történet (még nincs), rengeteg vásárolható eszköz, amivel fel lehet majd tuningolni a hajónkat (összesen olyan 50-60-ra tehető a számuk), ja és persze: két játszható faj, mindkettő egyedi történettel (azért fedi majd egymást)
Most még nem túl sokminden van kész (csak egy kezdetleges OBJ beolvasó/megjelenítő motorrészlet OGL alá, de működik, csak még wire-t rajzol csak, és néhol pontatlan...), és egy pár ''concept art''. Szó szerint idézőjeles, mert rémes, hogy mennyire nem tudok rajzolni. És sajna a tehetségem a dologhoz is kérdőjeles bennem manapság, mert az utóbbi két napban semmi sem jött össze:O:O. De haladunk. Most még mindenki csak ír és ír, történetet, fegyverelképzeléseket, ötleteket... mindent. még tervezünk, mert ez NAGYON fontos. A két programozó tervezi, hogy hogy építsék fel a struktúrát, hogy össze tudjanak dolgozni. Én tervezem a modelleket, meg a design-t. Az eddigi elképzelések alapján csinálnom kell 8 különböző hangárt, körülöttük kis városkarészlettel az átvezető animok miatt..., 2 fő hajót, olyan 30 féle ellenfelet, fákat, aszteroidákat, földi ellenségeket, főellenségeket... És ezeket még textúrázni is. Meg animálni. Na ezért keresünk még hasonló embereket (főleg baráti körben...) Sajna addig nem igazán modellezhetek, míg nincs valami körülbelüli polyszám, amivel gazdálkodhatok... 15000 vertexet mindenesetre gond nélkül kiszámolt és forgatott.. :D

[Szerkesztve]


GBX
(aktív tag)

Hát skacok, ha lelkesesdés már ilyen magas ( és ügyebár értelme nem lenne ha azt mondanám, hogy '' kevés vagy te ekkora feladathoz pici csikó'') felajánlanám segítségemet tudás témában. Összeállítottam egy egész dvd-nyi anyagot (csak legális cucc!!!) ami a netről letöltött anyagokat tartalmazza játékfejlesztéssel kapcsolatban.
Leginkább a grafikára öszpontosít (azonbelül Openl-ra) de igazából nagyon sok infó/cikk/FORRÁS(C/C++)/fólia/prezentáció/segédprogi van aminek nagy hasznát veheti sok lelkes csemete és nem csemete egyaránt.

Tehát mivel én amondó vagyok, hogy először légy okos , aztán tervezd meg mit akarsz csinálni, és csak aztán programozzál HC módban.

Akit érdekel a dvd az írjon mailt.
Általában a nyugati westend vízesésnél ill az árpádhídi buszállomáson találkozhatunk.

Figyelem, ha lehet egy fejlesztőcsapatból csak egy ember kérjen lemezt és akkor csapaton belül majd másoljátok magatoknak ahogy akarjátok.
Kíméljenek a komolytalan emberek/fejlesztők:((, ne raboljátok az időmet;]

átalános témák a lemezen amire hírtelenjében emlékszem:

Ati developer oldal (www.ati.com) majdnem összes anyaga
Nvidia developer oldal (www.developer.nvidia.com) majdnem összes anyaga
jópár GDC Sigraph és hasonló rendezvények anyagai

további általános témák:
OpenGL
DirectX
Raytracing
Global illumination
Quad-tree,octtree, KD-tree/BSP-tree
Scenegraph
csomó ingyenes de viszont GNU-s (vagy hasonló licenzhez kötött) engine
fizikai szimuláció
csomó demó forráskóddal, oktatási anyagok
és még sok érdekes olvasnivaló

én maximum csak ezzel tudok segíteni.



[Szerkesztve]

[Szerkesztve]


ReJim
(őstag)
Blog

:O
kár hogy nem pesti vagyok! :(


GBX
(aktív tag)

OKé a Dunakeszi is belefér, de ha valaki jár a budapest vác máv járataival akkor azt is meg lehet oldani hogy egy megállónál találkozunk .


fonktso
(csendes tag)

Üdv mindenkinek!

Witchmaster! Csak érdekelne, hogy elsősorban miket kéne modellezni és, milyen 3d progit fogadtok el használatra? Csak MAX-al toljátok, vagy Maya-t is?


Witchmaster
(csendes tag)

Te döntöd el, mivel nyomod.
karaktereket, tárgyakat, épületeket kéne csinálni.


fonktso
(csendes tag)

Az király, az egész vonzón hangzik, csak ez a ''hobbiszinten űzés'' nem szimpi, de ettől függetlenül, ha akad időm, szívesen csinálok nektek ezt-azt, persze nem tudom, milyen komolyságú kivitelezésre gondoltatok, az őszintét megvallva, nem vagyok egy profi, de photoshopban is segíthetek, azt jobban kenem, de még sose készítettem konkrétan textúrákat.
Na bye!


update
(csendes tag)

Sziasztok!

Engem Excelben készített stratégiai játékok érdekelnének!
Illetve az, hogy egy ilyet hogyan lehetne csinálni! Lehetséges-e egyáltalán!

Már belefogtam egy ilyenbe, de VBA és makrókból kicsit gyengus vagyok...
Szóval, ha valaki készített ilyett, az plz küldje el nekem, érdekelne pár megoldás!

Ha excelben nem kivitelezhető, akkor hol lehetne egyszerűen összerakni egy ilyen játékot hiányos programozási ismeretekkel...
Olyasmire gondolok, mint a Hódító, Lemuria stb... csak nem on-line, hanem off-line... :):)

KÖSZI!!!


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Próbáld meg inkább normál visual basicben (tehát nem vba-ban) szerintem.


Gilby
(csendes tag)

Szevasztok! Gilby vagyok, hobbi szinten fejlesztek játékokat, egyedül, azaz nem teljesen, mert mostanában egy amcsi srác csinálja a zenét és a hangokat. Néhány játék letölthető a Bővebben: link címen. Környezet: Freepascal+SDL+BASS, grafika POV-Ray vagy AutodeskAnimator. 3d nincs.


Witchmaster
(csendes tag)

Hali!
Most úgy tűnik, hogy hagyjuk a DB-t. A RealmForge Gdk, amit GBX tanácsa alapján megnéztem, nem működik. Ha valaki ért ehhez a motorhoz, lécci segítsen!
A probléma az, hogy amikor megpróbálom elindítani az editort, nem kezelt kivétel hibaüzenetet ír ki.
Egyébként az editorban lehet scriptelni, vagy azt egy külső szerkesztőben kell-e csinálni, és ha igen, jó-e a Dev C++?
pls segítsetek.
:(
Ja és keresünk c++programozókat.


GBX
(aktív tag)

Lehet hogy meg kellene nézni a fejlesztők honlapját, hátha van ott egy FAQ, esetleg lehet írni egy mailt, hátha válaszolnak, de az is lehet hogy az egészet újra kell fordítani.

[Szerkesztve]


HThomas
(senior tag)
Blog

Sziasztok!

Néhány barátommal én is hobby-játékfejlesztéssel foglalkozom. Sajna nincs sok időnk, de mostanában akarunk majd csinálni valami komolyabbat. Eddig egy stratégiai játékunk készült el (sajna kicsit bugos), illetve most tanulok OpenGL programozást melynek eddigi eredménye, egy primitív lövöldözős játék szintén kész lett a napokban.

Ha valakit érdekel, csekkolja a honlapunkat:
Bővebben: link


Basmacskin
(aktív tag)

nem jön be az oldal.


HThomas
(senior tag)
Blog

Ehh, nagyon pang ez a fórum... Senki nem fejleszt itt játékot? Vagy van másik ilyen topic? :(


Darth_Revan
(veterán)
Blog

Engem is érdekel a játék készítés,de véleményem szerint 1 ember nem alkalmas jó játék elkészítésére...több ember kell,aki 1-1 dologra ''specializálódik''...1 valaki 3D,1 valaki programozás,1 valaki pálya készítése,meg talán 1 valaki aki teszteli a cuccot...:)


Miracle
(senior tag)

Sid Meyer nem osztana a nezeteidet :DDD


LordX
(veterán)
Blog

Mert mit csinált ő egyes egyedül? Mindegyiknél kiír jópár embert a credits..


HThomas
(senior tag)
Blog

Hát én, főleg az uccsóval nagyon egyet értek:) Ha csináltál egy nagyobb játékot és kész lett akkor ahhoz komoly lelkierő kell, hogy nekiállj tesztelni...
Régen 1 ember is elég volt, de ma már inkább 10...


bdav
(őstag)

érdekelni engem is érdekel, főleg a programozás rész, de ennyi, tudni nem tudok sokat (bme info végzés alatt :) )

de egyébkétn sztem is egy ember kevés egy komolyabb cucc összedobásához.


bdav
(őstag)

btw nem lehet valahol régi dos-os játékok c cpp forrását leszedni? ha vki tud ilyenről az plz ossza mármeg :)

üzenetek