üzenetek

hozzászólások


vicze
(félisten)

Click bait és kamu non plusz ultra...
Minhogyha az adott személynek és vállalatnak bármi köze is lett volna a döntéshez. Ha valakinek volt befolyása, akkor inkább a Fordnak volt, aki nemrég nyilatkozott a NACS-ra váltásról és hosszútávon úgy néz ki minden Észak-Amerikában forgalmazó gyártó erre fog váltani.


csomi1977
(tag)

az elején kell szabványosítani


vicze
(félisten)

Aha...
Tesla NACS-t használ Észak-Amerikában, Európában CCS2 Type2-t, Kínában pedig CHAdeMO van a CCS2 Type1 mellett.

Hol a szabványosítás? :U

Ehhez jön az hogy USA ott van még ezek mellé a CCS1 is... Jelenleg pont az van, mint a fali dugókkal...

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

biztosság


Noukoum
(veterán)

Rossz döntés, mindjárt úgyis csődbe megy a Tesla.


Kristof93
(senior tag)

Sajnos nálunk marad a ccs2 ormótlanság.


FattyDove
(őstag)

:DDD :DDD :DDD :DDD :DDD Melyik alternatív univerzumban?

[ Szerkesztve ]


Knight666
(aktív tag)
Blog

A Tesla 2022-ben tette csak minden gyártónak elérhetővé az addig zárt töltőrendszerét az államokban, mert kezdett elterjedni a "konkurens" nyílt rendszer. A CCS töltők rossz hírének a tengerentúlon pedig pont nem a csatlakozó a fő oka tudtommal, hanem a körülményes használat (elromló terminálok, feltöltőkártyás rendszerek, bugos mobilalkalmazások, egyszerű kártyás fizetés helyett). Európában pedig amúgy sem felelne meg a Tesla csatlakozó, mivel nem támogatja a három fázisú AC töltést.


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Ahonnan a szarkazmus is származik. :P


vicze
(félisten)

Egész pontosan mi a probléma azzal, hogy egy adott régióban minden autó ugyan azzal a töltési csatlakozóval rendelkezik? :U


janeszgol
(félisten)

Tényleg nem értetted az élt a hozzászólásában? Nem ismered az álláspontját? Pedig többször is hozzászólt már hasonló témájú hírekhez.
És akkor te gondolod magad mindenkinél okosabbnak?


Kristof93
(senior tag)

Használtál már ilyen 150-350kW-os ccs2 töltőt, főleg hidegben? Ha meg van sérülve a vállad/csuklód vagy öreg vagy, lehet, hogy csak nagy fájdalom közepette tudsz tölteni, ha egyáltalán.

Persze, hogy egységes töltő kell, csak nem ez, hanem a Tesla-é. Már most is késő, de még azért át lehetne állni.


Polarstar
(nagyúr)

Végül is! Költséghatékony.


vicze
(félisten)

Elég kicsi valószínűsége van, hogy a csatlakozó műanyag súlyának a különbsége, ami kb. fél kiló se, bármi különbséget jelentene.

A különbség, hogy egy Tesla töltőállomás, a CCS2-vel szemben nagyon rövid kábellel rendelkezik, mert fix helyen van a töltő csatlakozó a Teslákon. CCS2 sokkal hosszabb kábellel rendelkezik és egy gyorstöltőnél, ez adja a súly túlnyomó többségét, mivel vastag és jól izolált kell legyen, minél hosszabb és minél több áram megy át rajta.
Tehát egy NACS töltő, ami nem csak Teslákat tölt szintén hosszabb vastagabb és jóval nehezebb lesz.

A Tesla töltők nagyon rövid kábele a legnagyobb probléma, a töltő megosztásban más gyártókkal, mert vannak modellek, amikhez egyszerűen túl rövid a kábel, rossz helyen/oldalon van stb. Ebből adódóan valószínűleg nem lesz túl népszerű, vagy fog elterjedni.


Polarstar
(nagyúr)

Nem értem mi a gond. A hosszabb kábel többe kerül. :D


FattyDove
(őstag)

"Tényleg nem értetted az élt a hozzászólásában? Nem ismered az álláspontját? "

Miért kellene ismernem az álláspontját egy nick névnek? Nem jegyzek meg senkit, nem az itcafe az életem.

"És akkor te gondolod magad mindenkinél okosabbnak?"

Miről hadoválsz?

[ Szerkesztve ]


Kristof93
(senior tag)

Nem csak azért vékonyabb a Tesla kábel, mert rövid. Több drót megy benne, túl van méretezve 350kW-hoz. Tesla vízzel fogja hűteni az 1mW-os V4 töltőt, hogy ne legyen vastagabb. De maga a dugasz is problémás - nehezebb, teljesen egyenesen kell tartani amíg eldönti hogy elkezdi a töltést, nem szabad túl hajlítani a drótot... Én használtam mindkettőt, ég és föld a különbség.


vicze
(félisten)

"Tesla vízzel fogja hűteni az 1mW-os V4 töltőt, hogy ne legyen vastagabb"
Egyrészt az nem consumer, másrészt, majd ha létezni fog akkor meglátjuk, a Musk meséi minding szépek.

Mivel Európában élek, így NACS-t nem fogok sose használni... (Mondjuk Type 2-t is kb. csak párszor évente.)

[ Szerkesztve ]


BÉCSÉ
(csendes tag)

Arról nem is beszélve, hogy a járműben a CCS1 3 vastag HV kábelt eredményez, míg az NACS csak kettőt...


Kristof93
(senior tag)

Consumer megoldás. Cubertruck ha elkészül, újabb generációs model s/x, dubák, roadster, lakókocsi, vagy akár új akku technológia mind azt használná - jelenleg mintha 250kw-ig mennek el, annál lesz többre igény. A technológia pedig már létezik, nem valami új találmány.


vicze
(félisten)

Hol a vízhűtés és a 1kW? Ráadásnak hasonlítsd a méretét, a túlzó, félrevezető képekhez. Biztos ezzel is kitörik a kezed olyan nehéz...

Amúgy továbbra se nagyon van olyan Supercharger, ami nagyon 250kW fölé megy, ugye vannak elég erős limitációk a hálózat szempontjából.

[ Szerkesztve ]


Kristof93
(senior tag)

Hollandiában ezek is ccs2-t használnak..


vicze
(félisten)

Továbbra is kötelező EU-ban... Ráadásul nem csak EU-ban van használva, hanem a világ legtöbb országában. Sőt képzeld az S és X más fájtát használ mint 3/Y, és a Superchargerek dual fejjel rendelkeznek.


Knight666
(aktív tag)
Blog

Itt egy a témát tengerentúli szemszögből részletesen tárgyaló videó. Mindenkinek ajánlom, akit mélyebben érdekel a dolog.

üzenetek