Kerékpárosok, bringások ide! - Sport, életmód, utazás, egészség fórum

üzenetek

hozzászólások


Tin
(veterán)

CSÖPIS WAXOLÁS

Ha már menni nem tudtam, újrasmoove-oztam a láncot, még 500 km sincs benne, a waxot meg még nem vettem meg, szóval még egy ilyen kört megyek vele, addig keresek főzőt, és intézem a waxolást az új láncra.

Belefutottam ma ebbe a videóba, amit nagyon ajánlok megnézni mindenkinek, aki csöpis waxol: Stop Wasting Your CHAIN LUBE! Know the BEST Way to Apply It! - YouTube

A lényeg, hogy HOL vigyük fel a csepegtetős waxot, és miért. A srác elmondja, hogy a drágább láncok bevonata miatt lefolyik róluk a wax, így nem mindig jut be megfelelően. A legjobb pont a csepegtetéshez egy keresztbeváltott (elöl nagy tányér + hátul utolsó előtti nagy lánckerék) lánc esetén közvetlenül a lánckerékre való felfutás előtt van. A srác megmutatja, el is magyarázza, hogy ilyenkor hány ponton nyílik és csukódik legtöbbször a lánc, és ez hogy juttatja be a lehető legtöbb cuccot a lánc belsejébe, ahol kennie kell.

Én eddig csak félig csináltam jól. A keresztbeváltás megvolt, de ezt a HG701-es láncot tényleg nehezebb Smoove-olni, mert lefolyik róla, és többet elpazarolok, mire sikerül. Ma is végig lecsöpögött a bringa alá a papírtörlőre.

Úgyhogy én kipróbálom ezt a módszert. Mondjuk a waxolást ettől függetlenül szerintem behúzom, már csak valami normális lassú főző kellene.


-=RelakS=-
(veterán)

Nekem keresztbeváltás nélkül is beissza a Squirtet a lánc. Általában a lánckeréksoron csepegtetek, vagy szemenként, vagy elkezdem hátrafelé tekerni a láncot, és vékony rétegben felviszem.
Ahogy átmegy a láncterelő görgőin a frissen odacseppentett Squirttel, szivároghat az mindenbe.
Kivéve a Decathlonos csöpi, az genyó, nem szivárog sehova. Mondjuk most fel van öntve egy kis vízzel, de szerintem őszig nem kerül elő :D


Roland861010
(addikt)
Blog

Ilyet se láttam még..


Ringman
(nagyúr)
Blog

várjuk meg a teszteket és a geot, de ez így elég jónak tűnik (nekem)
Pre-Sea Otter Ritchey Preview: All-New Montebello Randonneuring Bike


chubby2o6
(senior tag)

Kész. Legalábbis egyelőre :DDD Az "eredeti" állapotához képest kapott két új gumit ( Cross King Protection 2.3, új szalag+ tej ). Stucnit [link] , kormányt [link] , M7100 féket, RT-86 tárcsákat ( ezeket a huszonhatosról ), PD-ME700 pedálokat, GX ASX váltót, láncot [link] , egy Hope karbon nyeregcsövet ( a nyereg maradt az Ergon, szintén a másik bringáról ), meg egy Reba telót ( a matrica ne tévesszen meg senkit, ez egy Reba [link] , a hozzávaló matrica már úton van aliról :D ). A boost adapter...hááát, igazából használható, de gyötrelem a kerék berakása, kéne még egy kéz hozzá :DDD . Május végéig kibírom így, utána már lesz boost agyam, azzal már nem lesz ez a szenvedés.
A súlyát még mindig nem tudom ( nem tudom megmérni ), de valószínűleg nehezebb lett a kiindulási állapothoz képest. A gumik tuti nehezebbek ( 2.2-es Ikon volt rajta, erősen kopott állapotban ), a két pedál fél kiló, a nyereg is nehezebb az akkori Specinél, meg a váltó is nehezebb, mint az XX1 Gold volt. A teló, kormány, stucni, nyeregcső viszont könnyebb, meg talán a fékek is.
Bocs, ez egy kicsit hosszú lett, de eddig többet volt a bringa állványon, mint nem, szóval örülök, hogy végre eljutottam eddig a (majdnem) kész állapotig.


MPowerPH
(félisten)
Blog

En a fozest ugy oldottam meg, miutan befurodtem a wax melegitovel, hogy egy magas oldalu serpenyobe vizet raktam, amibe ment bele a labas a wax -al. A labas eppen uszkalt a felszinen, a kepzodo buborekok szepen eltartottak a feneketol. Homerseklet is szepen kontrollalhato volt. Nem tartott sokaig, es ahogy elerte a 93 fokot, kapcsoltam lefele.


Kro
(tag)

Hát ez igen, nálad aztán korán járt a jézuska!
Mostmár illő lenne megtekerni rendesen a gépet egy szép tájon. :C


chubby2o6
(senior tag)

Hát ja, annak már tényleg ideje lenne :D Múlt szombat-vasárnap tudtam vele menni egy kicsit ( 2x huszoniksz km ), de az még a régi telóval/gumikkal. Mióta megvettem, nem volt olyan nap, hogy ne szerelgettem volna rajta valamit. De legalább mostmár útra kész, már csak valami esőmentes idő kellene.


Roland861010
(addikt)
Blog

Nagyon komoly kis gép.
Használd egészséggel és defekt és baleset mentesen.


Fall-N
(veterán)

Na alakul ez. :D Majd írd meg, hogy milyen a Neat karbon kormány, na meg az AXS. Mondjuk mostmár tényleg nem akarok fejleszteni karbon kormányt. :DD

Hosszabb távot még én sem mentem a Csepellel a vázcsere óta (pedig kedd délelőtt teljesen kész lettem az átszereléssel), de érdekes módon nem ráz annyira, mint a régi Nakamura váz, pedig mindkettő 7005-ös alu ötvözet. A méret az jobb, 5 centivel hosszabb a Woodlands, a honlokcső +1 centivel nagyobb érdekes módon. Azért furcsállom, mert a gyári geo táblázatban 120 mm szerepel, valójában meg 150 mm. Így szerencsére pont elég hosszú volt a teló nyaka (nem kellett vágni, ahogy terveztem) igaz nem kellett egy darab hézagoló sem a stucni alá. [kép] A Funn Stryge most +7°-osan áll, eredetileg nem tudtam, hogy tetszeni fog-e vagy fejjel lefelé lesz. A kormányzásnak jobb a rövidebb stucni (60 mm hosszú, a Merida szár 75 mm volt), meg így kicsit magasabban van a kormány a földtől valamivel.

Én még egyedül a stucnin kívül Funn Descend alsó és felső kormánycsapágyat vettem, maradt az XLC a régi vázban. Egyedül még a noname nyeregcsővet cserélem majd Funn Crossfirere, meg kellene egy normális műanyag láncvédő a váz láncvillájára. Most ideiglenesen egy BBB szövet van odatépőzárazva + 3 kötegelő tartja, mert leesne. A régi vázon egy öntapadós Acor védő volt (piros), de nem vált be, mert elszíneződött a sok olajtól. Igaz felválni nem vált fel.

[ Szerkesztve ]


ZavaBalazs
(őstag)

ReFleXx, vallas, kukáztam a nyerget, készül a csomagunk :C


Hasaggymeg
(veterán)

Beállítottad a váltót? Hogyan ment?


vallas
(senior tag)

:R :R :R :R


chubby2o6
(senior tag)

Köszi :R , tubeless használom, szal a defekt bekaphatja :D .


chubby2o6
(senior tag)

A kormányt már egy éve használom, nekem bevált, bár sok különbséget én nem éreztem az előző aluhoz képest, bár nyilván könnyebb.
Az AXS meg tök jó, még csak kétszer mentem vele, de tetszik. A sorkiosztás meg elöl a 32T, amit még szoknom kell.


chubby2o6
(senior tag)

Első alkalommal el lehet vele molyolni, de igazából egyszerű. Párosítás után beállítod a végállásokat meg a B csavart (utóbbihoz van egy "sablon"), azrán még szükség szerint indexelsz.


Fall-N
(veterán)

Én nem "mernék" előre 32-t tenni, mert ugy érezném, hogy nem haladok ahogy tekerek. Nekem egyelőre a 36T vált be. Igaz nekek inkább az aszfalt van túlsúlyban, így már a preferencia.


(ex)Cat
(senior tag)

Lehet útvonalat tervezni a készüléken, de szerintem ez csak olyan végszükség esetében jó, mert elég nehézkes. Bár ismerősöm a 10x0 sorozatú készülékével jól elvan így, szóval nem vállalhatatlan a dolog. Én az 5x0-nél eddig még mindig itthon terveztem/töltöttem le az útvonalat, aztán ha mégsem arra akartam menni, akkor mentem ahogy sikerült :D


Hasaggymeg
(veterán)

Milyen sorral fog menni?


Dark Archon
(addikt)
Blog

Szép lett, de szerintem még vegyél hozzá valamit ;] :DDD


.LnB
(titán)
Blog

De még mindig nem a Climber-t javították.


chubby2o6
(senior tag)

Nem volt nehéz döntés, ez volt rajta, és szerintem egy nagyobb nem is férne el.

üzenetek