üzenetek

hozzászólások


worxland
(addikt)

Úgy már igen, igazad van.


mukibuci
(MODERÁTOR)

miért, kötelező a lokalizált menürendszer a magyar forgalmazáshoz?


worxland
(addikt)

"A mai e-autók, azaz jellemzően a 2020 utániak meg kb 50e km, de nagyon nagyon max 100e km után már olcsóbbra jön ki még az utcai töltéssel is, mint a fosszilis a tankolásokkal/szervízekkel(csak a kötelező)." - nem jön ki a matek, utcai töltéssel k@rva drága, nem sokkal olcsóbb, mint a benzines. A Teslád eszik min 15 kW-ot (városban), ami a 250 forintos alsó árral számolva 3750 forint. Annyiért 6 liter benzint veszek, miközben a fogyasztásom 7 liter százon.


Big_Boss
(senior tag)

Nem, csak jó ha van.


mukibuci
(MODERÁTOR)

tehát nem kérdés, hogy hogyan kezdhetik meg a forgalmazását :U


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

A sima volt nálam, nekem nagyon bejött amúgy ar-ertek arányban, végül a szomszéd vette meg a teszt modellt jól leakciózva.

Kultúrált, kényelmes votl hosszútávon is.
Persze más a villanymodell.

( A benzines akkor 6,5-ert azonnal elhozhato volt. Most nem tudom hol jár az áruk)

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

Tehát 13 perc alatt tudtál tölteni bruttó 14,6 kWh-t (a gyakorlatban az vajon mennyi? 13,5-14 kWh?), ami 100 km-re se elég. Mindezt kemény ~67 kWh-s átlagos töltési sebességgel, ráadásul gyakorlatilag 300 Ft/kWh-ért, ami az otthoni 36 Ft/kWh-s normál árnak alig 8,3-szorosa, de még az emeltnek is a 4,3-szorosa. :U Szarjanak sünt... Persze ez extrém eset, de akkor is, összességében talán 45-48 Ft/km-ért tudsz utazni, amivel már alig olcsóbb, mint egy régebbi szívó benzines autó.

#26: Ugyanott. ;)

Mondjuk inkább kellene a sima modell 6,5 milláért, mint az elektrikes kétszer annyiért. 6 millió Ft az rengeteg benya (még akkor is, ha drágább a karbantartása; de amúgy az elektronok se ingyen jönnek a legtöbb helyen, sőt!). Legyek jófej, 650 Ft-tal számolva 9230 liter, ami 8 literes fogyasztással számolva - mert jófej vagyok - 115 ezer km. Az nálam majdnem 8 évig lenne elég, de 6-ig kb. biztosan. 7 literes átlaggal meg amúgy már 130 ezer km. Persze egy 1000+ Ft-os benzinár megbolondítaná a számokat.

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

A matekhoz: 160 Ft a Tesla töltőn ( 185 Ft nem teslásnak ) , itthon 70 Ft. Utcai oszlophoz pedig pár ezer Ft havi előfizetéssel vannak 150-180 ft-os árak is. Ez a havi előfizu max 10 liter benzin ára, meg persze van a 330 Ft-os Ionity is, elófizetés nélkül, de azért aki sokat megy elektromossal, annak van előfizetése/kártyája/stb, szóval nem 250 Ft a szám.
De egy 500+ lóerős Teslához ne 7 literes fogyasztású autót párosíts, hanem 15 literes átlagfogyasztásút, és még az is lassú az enyémhez képest. Lényegtelen, hogy nem használod ki, egy 500 lovas benyás 10 liter alatt sehol sem tud fogyasztani, városban meg aztán végképp.
De elmehetünk a másik irányba is, legyen 5 liter fogyasztású kis dízel, mondjuk egy új Corsa, de ahhoz meg akkor az Opel Corsa E nézhető, az sem fogyaszt sokat, kb 12 kW városban, és nem is sokkal drágább, ha a dízelt is oda extrázod fel, amit az elektromos ad alapból.


Kinder
(senior tag)
Blog

Huhh ,az az Aldis tempó azért nem az igazi.
Ennél egy ID3 gyorsabb, egy megfelelő oszlopon.
Persze, ha csak Aldis van elérhető, akkor ennyi a sebesség.
Asszonynak ID4 van, az 60%-ig 100 Kw/h felett tud tölteni, az alján 135 a max., 80%-nál kb 70 kW/h a tempó, de azt, ha utazunk, már nem várjuk meg.
A Tesla 250 kW/h-val indul, és 60%-nál olyan 125 körül van, de onnantól már ugyanúgy felesleges várni utazáskor.
Persze, ha úgy jönne ki, hogy mindenképpen tölteni kell, mert nincs más lehetőség, akkor természetesen várni kell, de ez egyre kevésbé van így.


bteebi
(veterán)

Mondjuk bevásárlás közben nagyon praktikus a töltés, és akkor még a valamivel lassabb sebesség is megbocsátható, de a brutálisan magas árat nehéz elfogadni. Nem tudom, hogy most pontosan mennyibe kerül az áram az ipari felhasználóknak (talán 1x0 Ft lehet, ahol x talán 2 és 5 közötti), meg nyilván ki is kellett építeni a töltőt, fenn is kell tartani, és néha azért némi haszon se ártana, ha már megcsinálták... de a 250+ Ft-os ár szerintem a rablás kategória, ráadásul akkor már drágább is egy EV-t használni, mint a legtöbb ICE-t.


worxland
(addikt)

Az enyém méretben 3x van közelebb a M3P-hez, mint a Corsahoz, plusz kombi, így a pakolhatóságot hagyjuk is. Városi közlekedésben nem gyorsabb a Tesla (épp eleget látok a reggeli munkába járáskor), városon kívül meg pláne nem (110-120-as bóklászók a külső sávban). Az árakat a villanyauto.hu dobta nekem, így abból indultam ki. Én is számolgattam eleget, nekem a benzinesről csak a hibridre váltás márkán és típuson belül 1x éven (min. 150-200 000 km) belül térült volna meg (a hibrid valamivel nehezebb, lassabb, gyengébb lett volna, kisebb csomagtartóval).


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

Ket oraval korabban volt linkelve, hogy kb legdragabb tolto, es meg is valaszolva, hogy nem volt tenyezo az ar :W


SindaNarmo
(tag)

A töltők töltési korlátja kW és nem kW/h (vagyis 250kW-tal kezd és 125kW-ra csökken). Valószínűleg az a töltő is tud többet, csak lehet hogy le volt terhelve a rendszer és ennyi fért bele a keretbe.

Ezért is röhögtem mindig amikor azt mondták hogy az EV-hez nem kell infrastruktúra fejlesztés.


KAMELOT
(titán)

Ilyen kocsim sem lesz!


Skynet258
(veterán)

Én is a sima 1.5-ös benzines Comfort+-t vettem, ennyit nem adnék érte csak azért mert elektromos hajtású...


Neurotoxin
(őstag)

Hacsak nem hybriddel jársz, kizártnak tartom, hogy télen-nyáron 7 literrel járkálsz el Budapesten (itt minden benzines megeszik 10 liter körül télen, jobb időben mondjuk elképzelhetőnek tartom a 8 litert.) Ha vidéki városra gondoltál kisebb forgalommal, kevesebb piros lámpával, hihetőbb. Nem akarok ezzel gyakorlati-fogyasztási tapasztalat floodot indítani, csak reálisan kell számolni és nem a kijelzőn leolvasott értéken elmenni.

@paatrick 9#: Körülbelül ilyesmi gondolatok voltak a fejemben is, sejtettem, köszönöm a megerősítést!

@Graphics 26#: A cégnél volt, aki ilyet vett tavaly, ~10 millió volt a benzines ára.

[ Szerkesztve ]


worxland
(addikt)

6,7 az átlagom, 90%-ban pesti közlekedés (szerencsére nem belpesti araszolgatás: Hungária krt.-Egér út- M1-M7 bevezető, oda-vissza összesen 50 km), ahogy írtam, nem hibrid, egy sima turbóbenzines. De ha te kizártnak tartod, akkor 14 litert eszik. :DDD


Skynet258
(veterán)

A benzines ZS sosem volt 10 millió, az inkább HS lehetett. ;)


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Agyonextrázva sincs 10 Milla egy ZS.

Az akkor HS volt.

[ Szerkesztve ]


Yahhher
(aktív tag)

Egyedül voltam a töltőn. Ezt elfelejtettem ideírni.

Üdv B.

üzenetek