Modding és házépítés elméletben - 3D, tervek, ötletek, skiccek - Hűtés, házak, tápok, modding fórum

üzenetek

hozzászólások


adatfalo
(senior tag)

Az első tetszetős, igaz a szárnyak amiken a radik? lennének, igencsak merevítésre szorulnának véleményem szerint, de látok benne fantáziát. :)

[ Szerkesztve ]


Drizzt01
(őstag)
Blog

Igen , mikor elkezdtem építeni , szembesültem a problémával . Sőt sajna azzal is , hogy túl nagy lenne , ezért félbe maradt . :B


adatfalo
(senior tag)

Én nem használok sketchup-ot, de szerintem file>import és ott tudsz beimportálni a scene-be fájlokat. (feltéve ha van ilyen)

(#22) Drizzt01 Igen pont azon gondolkoztam, hogy ha nem is a "szárnyakkal" lenne a probléma, mert a súlyukhoz képest túl lenne méretezve a ház, akkor böhöm nagy kiterjedése lenne ennek a gépnek. :U

[ Szerkesztve ]


nitro16
(senior tag)

közbe már megtaláltam de azért köszi


FatalEror
(addikt)
Blog

Igaz nem számítógép téma,de n+1 példa a program korlátlan felhasználására,illetve mennyire egyszerű vele dolgozni,mert a képen egy kb 5 perces munka látható:


Drizzt01
(őstag)
Blog

Nekem erre ráment volna egy fél napom és nem biztos hogy ilyen lett volna . :B


N.Ferry
(senior tag)
Blog

Neked is van ám fantáziád! :DDD :C :R

Én azt nem vágom,hogy a letöltött elemeket hogy lehet kicsinyíteni. ill. nagyítani?

Amúgy nagyon tetszik csak még buta vagyok hozzá. :B

Nem is olyan rég az autodesk-et akartam kipróbálni,de hamar rájöttem hogy esélytelen vagyok a felfogásához,a használatról nem is beszélve :DDD


imibogyo
(veterán)
Blog

Igazán nincs mit, de ne nekem köszönd, hanem a Google-nak. Ha valami kérdésed van jöhet nyugodtan. Napközben dolgozom és sokszor este is, szóval nem vagyok az a napi 8 órát PH előtt ülő alkat, de ha időm engedi és hozzájutok szívesen segítek bármiben. ;)

(#17) Stirlitz: Velkám a topikban. :C

(#18) Livio: Rajta vagyok, készül, csak nincs sok időm. Még csak ma indult a topik, és még relatíve kevesen voltunk napközben ahhoz, hogy sürgősnek éreztem volna. Oktató anyagok is hamarosan lesznek.

(#19) Drizzt01: ha az időm engedi akkor elindítok egy YouTube mini sorozatot, amiben lesz egy alapozó session, valamint az aktuális problémákra és kérdésekre is próbálok majd válaszolni. De ez még a jövő zenéje, legalábbis biztosan nem ezé a hété, talán jövőhéten már esélyes az első rész. :B A terveid nem rosszak "első" terveknek, egyáltalán. Hardverekkel pedig sztem ne görcsölj. Warehouse-ból töltsd le ami kell és akkor már csak javarészt illeszteni kell őket.

(#25) FatalEror: igen számtalan dologra használható. Én is szoktam a házakon kívül is jó pár dolog megtervezésére használni, vagyis inkább csak virtualizálni az ötleteimet. Ha valamilyen mechanikai dolgot komolyabban szeretnék modellezni akkor GoTo SolidWorks. :K

(#27) N.Ferry: kiválasztod az elemet (ha darabokból áll akkor az összes darabját amit méretezni szeretnél) és kattints erre az ikonra (ha nincs kinn az ikonja akkor Menü --> Tools --> Scale), utána a húzógombokkal már tudod méretezni. Ha simán húzod akkor látod, hogy mi történik, ha közben a Shift-et is nyomod, akkor mindig a megfogott ponttal átellenes pont marad rögzítve a többi pont "mozog", ha pedig Controlt nyomod közben akkor a középpontra szimmetrikusan történik a torzitás.

MINDENKINEK: EZ egy nagyon jó oldal rengeteg hardverrel és kiegészitővel. Ez is megy majd az első hozzászólásba. :K

[ Szerkesztve ]


Drizzt01
(őstag)
Blog

Már próbáltam , de az istennek sem jött össze . :W


FatalEror
(addikt)
Blog

Sajnos még én sem ismerem 100%-ig a programot,de annyit mondok,hogy gyakorolni kell.Ebben túl sok bonyolult mozzanat nincs a méretek is csak a tárgy többszöri "felezésével" lettek kialakítva. :B

imibogyo
Hát azért neked van 2 előnyöd velem szemben:tapasztalat,türelem.

[ Szerkesztve ]


imibogyo
(veterán)
Blog

Ááááá, fiatal csirke vagyok én még ahhoz. :P


N.Ferry
(senior tag)
Blog

Meg is van,igazából csak annyi volt a baj,hogy a large tool set nem volt pipálva és ezért nem láttam. :B

:R


s3toraph
(senior tag)

Nem tudom segít-e még, de: ha innen letöltöd a modellt, amit imibogyo is linkelt, akkor bármikor bármennyiszer importálhatod. Ha csak a programon belül töltöd le, akkor csak egyszer és fogalmam sincs, hova menti le.

(#19) Drizzt01:
Ezek elsőnek nagyon is jók, az enyémeknél sokkal jobbak!

Oktató videóból találtam egy pár részes sorozatot youtube-on, aminél mutatja és mondja angolul mit hogy. Alapoktól indúl teljesen, csak nem volt türelmem végignézni, mert elég hosszú egy rész ahhoz, de hasznos és a gyors trükkökből is mutat amivel hatékonyabban tudod megrajzolni az adott dolgot. Ha megtalálom újra, linkelem majd.

(#25) FatalEror:
5 perc? :Y Na ez nekem is több óra lett volna, vagy egy egész délután.
Én még marhára lassú vagyok a progiban. Csak jó lenne belejönni mert már magamat idegesítem a lassúságommal. Már-már időpocsékolás-szerűen űzöm. :O

(#14) imibogyo:
Értem, köszi!

Szerintem lenne oktatóvideókra igény.
Youtube csatorna lenne a legjobb minden szempontból. Vagy ha az macerás, akkor dropbox vagy google drive nyílvános videókként.
Felvenni nem tudom mivel kéne, én amiket csináltam az snagit-tal volt, de ha úgy állítottam be a képkocka számot hogy ne akadozzon a kép, akkor óriási lett a mérete (1 GB. 15 mp, kb.), és nem tudtam csak ilyen30-40mp-es videókat létrehozni emiatt. Fölötte lefagyott. A videót már könnyű volt átméretezni, csak most nem jut eszembe a progi neve mivel csináltam.

Ha javasolhatok valamit, saját véleményem szerint kellene mondjuk 4 alapozó videó:
1.: Alapok, milyen teret válasszunk a rajzoláshoz, majd hova milyen menüt rakjunk ki, egyszerűbb műveletek az alapokhoz, melyik ikon micsoda és hogyan kell használni, majd egy egyszerű modell megrajzolása.
2.: Bonyolultabb műveletek, fogások, trükkök, hatékony rajzoláshoz. Pl. adott megrajzolt 2D-s elem másolása és pontos egymás mellé illesztése ha mondjuk rajzolsz egy mesh rácsot (mert nincs megfelelő letölthető), ami manuálisan ugye nagyon sok idő (de biztos lehet valahogy gyorsabban), vagy pl. ha egy háznak rajzolok keretet, mondjuk 40x40x40 cm és 20x20x3mm L szögvasból van a váz, nem 2 perc megrajzolni, legalábbis nekem. Ilyesmire gondolok, hogy haladjon is a dolog, mert ugye az időnk amit nem kapunk vissza, szóval hatékonyan kellene eltölteni.
3.: Megrajzolnál egy házikót, amiben van 1-2 bonyolultabb vagy összetettebb rész, mint pl. a rácsos radis faházad.
4.: Ehhez a modellhez megmutatnád az anyaghasználatokat (fa, fém, plexi, stb.) és a renderelést, vagy mit (mintázatok/bevonatok kezelése), azt, hogy Te hogyan használod őket.
Ez rendkívül hasznos lenne, ahogy látom legalább 8-10 embernek. Kezdetben, aztán szerintem sokan rákapnának. ;]

Én már előre is köszönöm, nagyra értékelem hogy ennyi időt szánsz rá hogy segíts nekünk! :R

(#28) imibogyo:
Köszönöm én is, a kicsinyítést nem vágom, de meg fogom próbálni ez alapján, mert van sajnos sok olyan elem a WH-ban ami maga nagyobb mint 8 házam egymás mellett.

--------

Neked nem szokott olyan lenni, hogy pl. rajzolsz egy négyzetet, mondjuk reactangle-val, ezt ugye kitölti fehérrel, majd kitörlöm hogy csak a 4 szegélyvonal legyen, húzok bele egy felező vonalat, erre megint kitölti fehérrel? Ezzel annyit szívok, nem győzöm törölni egy bonyolultabb alakzatban. Ki lehet ezt kapcsolni valahogy, vagy átrakni manuálisra?

-------

Apropó solidworks, az mennyire bonyolult sketchuphoz viszonyítva? Azt tudom hogy elég precíziós cucc, egész rendszereket is meg lehet benne tervezni és szimulálni is, ha jól emlékszem haver szavaira.

[ Szerkesztve ]


imibogyo
(veterán)
Blog

Igen. Én egyébként körülbelül összevissza ennyit álitottam át a programban, valamint a hardveres gyorsitást kapcsoltam be (hogy ez miért nem lehet alapból ON, amikor nélküle már egy kisebb modell is akad, azt nem tudom. Majd ezek az apróságok is benne lesznek az első videóban. :K

(#33) s3toraph: YT videók lesznek, mert úgyis van egy alap csatornám. A felvételi gondokat még én sem oldottam meg, lévén még 5 percet sem volt időm vele foglalkozni, szóval még programot sem választottam, de majd megoldom. ;)

sajnos sok olyan elem a WH-ban ami maga nagyobb mint 8 házam egymás mellett
Igen a cm, mm, inch nagyon keveredik a modellek között. Lehetnek méretarányosak, csak épp különböző mértékegységben. Ilyenkor szoktam rajzolni egy adott méretű valamit, mondjuk 287 mm hosszú lapot egy 287 mm hosszú VGA esetében (megnézem neten, hogy pontosan mekkorának kellene lennie az adott hardvernek) és a kettőt arányosítva méretezem át a letöltött modellt. Ez egyszerű trükk, de mindig működik.

Neked nem szokott olyan lenni, hogy pl. rajzolsz egy négyzetet, mondjuk reactangle-val, ezt ugye kitölti fehérrel, majd kitörlöm hogy csak a 4 szegélyvonal legyen, húzok bele egy felező vonalat, erre megint kitölti fehérrel?
De igen. Ez adott működés. Engem csak nagyon ritkán zavar, már hozzászoktam. Viszont nagyon hatékony segítség is egyben, hiszen a legtöbb esetben nem drótvázra van szükségünk hanem testre és amikor mondjuk egy 32-szöget kell kitöltened telivé, akkor hatalmas segítség, hogy nem kell körbemenned a teljes kerületen ceruzával. ;)

Apropó solidworks, az mennyire bonyolult sketchuphoz viszonyítva?
Nagyon én sem vagyok otthon benne SW-ben, de talán azt tudnám mondani, hogy úgy viszonyul használati bonyolultságban a Sketchup a SolidWorks-höz, mint egy fejsze a nemzetközi űrállomáshoz. ;] :P

Én konkrétan napokat lőttem el olyan alap dolgok (SW esetében inkább folyamatok) megtanulására, ami Sketchupban magától értetődő és 5 perc alatt megtanulható. Egyébként ez nagyban függ attól, hogy mi az amit használtál már előtte, illetve mennyire tudsz autodidakta módon tanulni (YT, Google, blogok stb.). Ha például AutoCAD-ben, Maya-ban, vagy 3DS Max-ban dolgoztál már valamit akkor elég rövid lehet SW-vel is az ismerkedési szakasz.

Bár szerintem teljesen más a célja a két programnak. Arról nem is beszélve, hogy SW-hez nincs egy olyan kiforrott modellkészlet, mint Sketchuphoz és így elég nehéz mondjuk számítógépházakat tervezni, mert egyszerűen ha nem létezik az adott ház, vagy hardver, akkor azt le kell gyártanod, ami nagyon nem 5 perc. Persze egyedi tervezésnél (szerszám, egyedi mechanikus kütyü stb.) sokkal jobb az SW, például tudsz benne kötöttségeket adni, hogy ez a valami egy másik valamihez kötve csak ilyen tengelyen mozoghat és csak ettől-eddig (ami hasznos mondjuk egy szerszám tervezésekor, de eléggé felesleges egy ház megalkotásakor).


N.Ferry
(senior tag)
Blog

Egy adott letöltött elemet hogy tudok "másolni",ha több is kell belőle?


Pete55555
(addikt)

Mint windowsba - ctrl+C - ctrl+V :)
Bármit lehet így másolni, csak jelöld ki amit akarsz.

[ Szerkesztve ]


N.Ferry
(senior tag)
Blog

Ehh pont az ilyen alap dolgokra nem gondolok...
Köszi! :D


imibogyo
(veterán)
Blog

Leghatásosabb a Ctrl + Mozgatás megoldás (elég egyszer megnyomni a Ctrl-t mozgatásonként, tehát nem kell nyomva tartani. Ha új elemet, vagy újabb másolást akarsz végrehajtani akkor újra meg kell nyomni. Látni lehet a négyirányú kurzor mellett megjelenő "+" ikont, ez jelzi, hogy klónozás-mozgatás módban vagy, mert így nem csak másolod az adott modellt, hanem azonnal mozgathatod is, arról nem is beszélve, hogy az eredetivel 100%-osan megegyező helyről tudod így elhúzni a tárgyat nem kell a kamerával szenvedni, ami beillesztéskor elég sokszor előfordul. Ha igazítani is szeretnéd gyorsan a másolt valamit, érdemes oldalélt, vagy csúcspontot megragadni, mert azzal fogja hozzácuppantani a következő elemhez az éppen mozgatottat. Például nagyon könnyű így mondjuk sakktáblát létrehozni, mert ha egyformák az elemek akkor pillanatok alatt illeszthetőek.

Ha másol-beillesztet használsz akkor jóformán random helyre rakja ki a modellt (na jó nem egészen, a kurzorhoz teszi) és alapból szabad-mozgatás módban lesz. Míg a Ctrl + Mozgatás megoldással például alapból tudod valamilyen tengely mentén mozgatni a tárgyat ha "zárolsz" egy tengelyt a Shift-tel.

Ehhez folyamatosan nyomva kell tartani a Shift-et, tehát először nyomsz egy Ctrl-t amire megjelenik a "+" ikon a kurzorod mellett, majd utána amikor mozgatsz és rajta vagy egy tengelyen (zöld, piros, vagy kék tengellyé változik az elmozdulást jelző vonal) akkor tudsz Shift-el tengelyt zárolni, ha ez sikeres akkor az adott tengely vonala megvastagodik és innentől csak ezen tengely mentén mozgatható a tárgy egészen addig, míg nyomva tartod a Shift-et. Ezzel a módszerrel nagyon gyorsan lehet sormintát készíteni (például, mint nekem a faház előlapján látható sok függőleges pálca). ;)

(#36) Pete55555: igaz, de személy szerint én nem kedvelem ezt a megoldást. :B

[ Szerkesztve ]


N.Ferry
(senior tag)
Blog

Huu köszi ez profi leírás volt estére meg is nézem,hogy sikerül e :DDD


Drizzt01
(őstag)
Blog

Ilyen mozgatással hoztam létre ezt :

üzenetek