Capture One (C1) topik - Digitális fényképezés fórum

üzenetek

hozzászólások


*Ropi*
(félisten)

Egyre többen használjátok a Capture One (C1) képfeldolgozó programot: ez a topik Nektek készült, tippek + trükkök és információk megosztásához. :)


mikrofon
(addikt)

Szerintem nagyon jó szoftver, így érdemes vele foglalkozni.

Hivatalos oldala.

Én a 10-es verzió óta használom a Sony PRO változatot. Nálam simán kötötte a Lightroom-ot.
Most a 12-esnél tart.

Változatai:
- Sony express:Sony eszközzel ingyenes, egyszerűsített változat
- Fuji express: Fuji eszközzel ingyenes, egyszerűsített változat
- CaptureOne Pro: teljes értékű profi szoftver talán a legjobb raw konverter. Fuji vagy Sony eszközökkel kedvezményesen vásárolható meg a pro változat minden funkcióval de csak az adott márka eszközeit támogatja.

Az express változathoz itt egy oktató videó arról, hogy mit is tud valójában ez az ingyenes változat.

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

Nálam teljesen kiváltotta a Lightroom-ot, mert számomra gyorsabban, könnyebben használható és nekem jobban tetszett a végeredmény.

Annak akinek készségszinten megy a lightroom, tehát nagyon gyakorlott benne, a kezdet nagyon nehéz. Főleg az első pár használat. Más logikára épül, így más a munkamenet, emiatt a lightroom-osoknak átláthatatlan és érthetetlen az elején ...
Viszont nagyon meredek tanulási görbe jellemzi.
Tehát a kezdeti nehézségek legyőzése után nagyon kényelmes lesz a használata és nem csak hogy a használata "egyszerű" és "gyors", de nagyon szép eredményt lehet elérni vele...

Igen vannak hiányai, mit a több kép összefűzése (se pano, se expo, se fókusz sorozatot nem tud...)

Rengeteg videóval segít maga a fejlesztő cég is így megérthető minden funkciója
De természetesen itt is tudni kell, hogy mit is várunk el és mit is szeretnénk, mert ez sem egy csodafegyver és azt sem állítom, hogy jobb mint a lightroom, egyszerűen más.

Egyébként a végére itt van érdekességként két videó, azoknak akik a Lightroom-ról "állnának át"...
Migrating from Lightroom | Webinar | Capture One (ez még a 11-es verzióra való átállásról szól)
Migrating from Lightroom | Webinar | Capture One 12


mikrofon
(addikt)

Fotósok számára a legfontosabb a színkezelés, ezért legyen ez az első nagy téma. Előzetesen annyi hogy nagyon jó színkezelési, szerkesztési lehetőségekkel rendelkezik. Hihetetlen, hogy mi mindent meg lehet csinálni a color toolbar-ral
Néhány funkció:
- Color Balance Tool: [link]; [link]
- Color Editor tool: [link]; [link]
- skin tone editor : [link]
- Normalize tool: [link]

Egy órás oktató videók a színkezeléshez C1-ben:
Working with colors
The color editor master class

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

Ennek a HSz-nek valószínű az előző előtt kellene állnia.
A monitor kalibráló topik-ban felmerült hogy a c1 mennyire színhelyes és hogyan lehet beállítani.

Ilyen jellegű problémát nem észleltem.
Az alap beállítása a szoftvernek se túl bonyolult.

De ugye ez egy raw szerkesztő. Így is működik. Hasonlóan mint a többi.
Tehát importálja a raw-ot. Már itt valasztható hogy teljesen nyersen a raw-ot, vagy egy alap autokorrekcióval esetleg egy tetszőleges előre definiált beállítással importálja.
Ezek után legenerálja az előnézeti képet minden képhez, ha ez az importálásnál be van jelölve. Ha nincs akkor csak amikor elkezded szerkeszteni az adott képet, vagy csak exportálásnál.
Ezek után még az adott fülön kiválaszthatod a színteret valamint definiálhatod a színkezelési, megjelenési opciót, a karakterisztikát.
Valamint van még a proof opció, (szöveges leírás)
Az exportálásnál is megadhatóak plusz opciók, amik csak az exportált képen látszanak.
Ezek is mind nagy hatással vannak az adott képre. A végeredményre és / vagy megjelenítésére.

Mikor elkezdtem használni ezt a szoftvert még nem volt kalibrálva a monitorom. Majd kalibráltam és semmit nem kellett beállítani. Amikor az új verziót telepítettem akkor sem igényelt extra beállítást.

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

Azért álljon itt a leírás, hogyan működik a színhelyes megjelenés és mit is kell beállítani:
Colors in Capture One: How to set a permanent color space, ....
Itt pedig egy másik link: and calibrate an Eizo monitor

Ha elolvasod látni fogod, hogy semmi extra igénye nincs normál esetben...

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

Még mindig a színek és a megjelenítés.
Ez is hasznos és érdekes lehet ebben a témában:
Martin Bailey: Soft Proofing for Print in Capture One Pro and Photoshop

A videó alatt van néhány hasznos írásos megjegyzés.... Videó pedig az elején, az első 10 percben, jól szemlélteti, hogy miért is fontosak a különböző színterek és azok használata. Itt jól látszik, amit @Ropi is mindig hangoztat.
Azt azért figyelembe kell venni, hogy a videó még a Capture 10-zel készült. Azóta belekerült a Layer, majd a 12-re tovább fejlődött így az még tovább segíthet a proofing szerinti jobb korrekcióhoz.


mikrofon
(addikt)

Egy kis kedvcsináló a 12-es verzióhoz.

A 11-es verzió újításait egy hosszabb videó mutatja be. Aki nem ismeri a szoftvert érdemes megnéznie.

Ha már kedvcsinálás: what is capture one

Ígérem régebbre már nem megyek vissza, úgyhogy aljon itt egy videó a 10-es változat újításairól


mikrofon
(addikt)

Még mindig a színek, mert ez kimaradt.

Van lehetőség ColorChecker Passport használatára is a C1-ben, ami színpadi, színes fények esetén is nagyon hasznos lehet.
[link1]
[link2]

[ Szerkesztve ]


randras_83
(addikt)
Blog

na ez a topic már nagyon kellett. :C :C :C

Én most azt nézgetem, hogy exportnál miért két jpg lesz a végeredmény.
Tuti valami banális dolog.


Rusher4587
(tag)

Üdv, és köszi a topikot! :K

Érdemes beszerezni a PRO változatot, vagy a vázakhoz járó is elegendő?
Utóbbi esetében végleges, vagy csak egy éves kulcsot kapsz? :U


Bogyó bá'
(nagyúr)

Én a 11-es Sony Pro-t vettem meg a nyáron, akkor nagyon-nagyon akciósan, 99,- Euroért lehetett hozzá jutni. Ez "örök licenc" (nem kell évente megújítani) és 2 gépre szól, melyek azonos fiókhoz kell tartozzanak. Így az asztali gépre és a kis, 12.5"-os notimra is felkerült.

Sajnos a 12-nek (még upgrade-ként is) annyira felment az ára, hogy én biztosan maradok a régi verziónál. (Abszolút amatőr, hobbifotós vagyok).


Ixion77
(őstag)

Az Output oldalon "process recipes" keretben be kell pipálni hogy melyikeket hajtsa végre. Nálad valószínűleg két jpg-s van bepipálva így mindkettőt végrehajtja.


mikrofon
(addikt)

Szerintem, kérdés, mi a célod.

Szerintem, ha csak konvertálni akarod és néhány alap kiigazítást, módosítást akarsz készíteni, akkor nem kell. Így nagyon gyorsan fel lehet dolgozni a képeket és így is jobb eredményt kapsz, mintha jpg-ben fotóznál. Az alap funkciókat tudja.

Itt egy oktató videó, hogy mire és hogyan is használhat az Express, tehát az ingyenes változat:
Getting Started with Capture One Express Sony | Webinar | Capture One

Azonban, ha jobban el akarsz merülni a szerkesztésben, több időt szánsz egy képre és szeretnéd kihozni a maximumot akkor érdemes. Rengeteg extra funkció van benne, ami jól használható.

Azt is megteheted, hogy letöltöd az ingyenes próba verziót, ami teljes értékű felhasználást biztosít 30 napig, aztán pedig eldöntöd.

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

A lényeget kifelejtettem. Örökre szóló licence-t kapsz, de úgy tűnik, hogy minden évben kiad egy új főverziót a capture one. Így abban is érdemes elgondolkodni, hogy az előfizetéses változatot választod. Ebben az esetben, ha éveset választasz havi fizetéssel, akkor 15% kedvezményt kapsz, ha előre fizeted az egész évet, akkor 30%-ot kapsz kedvezményben, de ugye ezek egy év után lejárnak....
A már meglevő teljes változatot lehet upgrade-elni, ami olcsóbb mint az új változat, de jelenleg drágább a 11=>12 upgrade, mint amennyiért akciósan meg lehetett venni a 11-et....

Én upgrade -eltem 12-re, igen hasznosak az újítások, bár közel sem akkora ugrás, mint korábbi főverziók váltásánál.

Capture One 8 – September 2014 – Improved image quality, repair layers, film grain, local white balance, improved user interface.[9]
Capture One 9 – November 2015 – Improved DNG color treatment, Luma curves and local curves, revised contrast algorithms and asset management tools.[10]
Capture One 10 – December 2016 – New Camera Focus tool, new Filter for orientation of images, more Apple Script properties, Optimized for Jpeg Output, LCC for 100MP, move folders in catalogs, compressed raw support, auto masking and openCL default. New lens and camera body support.[11]
Capture One 11 – November 2017 – New Annotations tool, Layers integration and Masking versatility.
Capture One 12 – November 2018 – New User Interface, Luminosity Mask, Linear Gradient Mask, Radial Gradient Mask, Plug-in Capabilities, Fujifilm Film Simulations

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

első körben én is arra tippelek, amit (#13) Ixion77 írt.

Ezen kívül még egy ötletem van. Lehet, hogy egy képet nem csak egyféle képen dolgozol ki, hanem használod a Variants Tool-t.
Ez egy régi eszköz benne, de nagyon hasznos számomra.

Exporting Originals and Variants


Utka
(tag)

:R
Köszönjjük szépen!


|AP|
(veterán)

kipróbáltam én is a 30napos verziót és alapvetően tetszett is, de a Lightroomot egyelőre még nem váltotta nálam, pedig Fujit használok, ami híresen nincs jó barátságban a Lightroommal.
Tetszett az eredmény, amit Capture One-nal el lehet érni, ami(k) miatt viszont mégis maradok a Lightroomnál:
1. Creative Cloud előfizetés, havi kb. 4k, és ezzel mindig kapom a legfrissebb Photoshop/Lightroom párost - ezzel szemben a C One előfizetés durván drágább, és Photoshopra ígyis-úgyis szükségem lenne
2. megszokott munkamenet - tudom, talán ez a leggyengébb érv :)
3. Annyira nem mélyültem el a próbaidőszak alatt, viszont pont ebben a topikban olvastam, hogy nem tudja több kép összefűzését (Pano, HDR merge, stb). Na ez is hiányozna.

Fent van az ingyenes express, néha egy-egy képen megnézem, hogy mit tudok ezzel kihozni, szemben a LR-mal, de ha már komolyabb szerkesztésre van szükség (geometriai torzítások korrigálása pl), akkor az express kevés.

Mindenesetre azért született ez a hozzászólás, hogy kövessem a topikot, mert azért érdekel a téma :)


taranis
(addikt)

Köszi szépen a topicot, meg az eddigi infókat!


Clemi
(veterán)

Köszi a Topicot én is próbálgatom a C1-et, főleg a Fuji RAW fájlok jobb kezelése miatt. Aktívan fogok olvasgatni az tuti :)


excalibur36
(senior tag)

csatlakozom.... :D


nonozoom
(tag)

Nincs valami magyar segédlet hozzá? :F


mikrofon
(addikt)

Nem nagyon, ill. csak ez a csoport. A linkelt videók, leírások mind angolul vannak. Illetve léteznek még ezek az oktató videók német nyelven is .
Szerintem a software sem tud magyarul...

[ Szerkesztve ]


randras_83
(addikt)
Blog

Igen, pont ez volt a gond, közben megtaláltam - köszönöm! :K


mikrofon
(addikt)

Csak hogy aktív maradjon a topik.

A Capture 12 egyik újítása a Plugin-ek bevezetése.
Egy kis leírás a beállításról, használatról.
érdemes nézelődni, keresgélni, mert a Prodibi Auto-tag funkciója elég ígéretesnek tűnik. Kifejezetten hasznos, azoknak, akik több régebbi képüket szeretnék itt "kezelni".

[ Szerkesztve ]


randras_83
(addikt)
Blog

Basszus minél többet dolgozom a C1-vel annál jobban tetszik. :D


mikrofon
(addikt)

Örömmel hallom.
Szerintem is szerethető szoftver.


mikrofon
(addikt)

Ha valaki elkezd ismerkedni a Captire One szerkesztővel, akkor mielőtt elkezdené az első képek importálását és szerkesztését, javaslom kezdje ennek a Videónak a megnézésével. Szánja rá azt a közel egy órát, ill. a megértéséhez szükséges időt:
Catalogs and Sessions | Webinar | Capture One 12

Ha már az elején megérti valaki a "Catalogs" és "Sessions" működését, akkor ennek megfelelően alakíthatja ki a saját struktúráját és képeinek rendezését. Pl.:
Annak, akinek a munkamenete olyan, hogy alapvetően egyszer kidolgozza a képeit, majd később egyáltalán nem nyúl hozzá, vagy csak nagyon ritkán, talán a legjobb megoldás, ha "Session"-okat használ egy egy eseményhez, témához, majd "Catalog"-ban archiválja.
Annak meg aki rendszeresen vissza-vissza nyúl a "nyers" képihez, jobb ha a legelejétől "Catolog" rendszerét használja.

Ha valaki megérti és jól alkalmazza, akkor nagyon hasznos, ha több adathordozón tárolja a képeit, mert nem kell mindig mindegyik adattárolónak csatlakoztatva lennie, még is látja, hogy milyen képei vannak, azok melyik adathordozón találhatóak. Tehát bármikor az összes képe között kereshet, ha jól van kitalálva a struktúra az egyedi munkamenethez.

Ugye ez is más struktúra mint az Adobe féle rendezési elv.

[ Szerkesztve ]


Bogyó bá'
(nagyúr)

Na, nekem pont ez a legnagyobb bajom vele - számomra teljesen átláthatatlan az egész struktúra. Most így 2 helyen vannak tárolva a nyers RAW-képeim.

- először a PM Home-mal töltöm le a RAW képeket a gépem egyik külön erre a célra tartott vincseszterére, dátum szerinti könyvtárakban (eleve így ment, ugye). Megőrzöm a szemetet is.
- erről a vinyóról importálom be azt a napot (illetve a nap képeit) a C1-be. (Ez már egy SSD-n tárol, azon sokkal jobb dolgozni)
- a kész, megművelt, lekonvertált 16 bites TIFF-eket egy külön könyvtárba mentem ideiglenesen, ahonnan PS6-tal nyitom meg (illetve megnyitja magától - ha úgy van beállítva). Ez utóbbival csak a végleges képméretet (A4, 300dpi) állítom be, plusz még egyet élesítek leméretezés után, majd mentem a legjobb jpg-be. Minden kész képemet ebben a méretben tárolom.

Ez sem egyszerű, és nem is áttekinthető, de a két "végállomás" (az érintetlen RAW és a kész jpg mindig meg van. a közbülső állományokat (a C1-be beimportáltakat is) pár hetente törlöm, mert véges az SSD-m kapacitása. Volt már vinyó hibájából teljes adatvesztésen sajnos - egy év összes fotói eltűntek.


mikrofon
(addikt)

A videóból amit az előbb linkeltem kiderül, hogy ezt egyből a C1 catalog és session részével is csinálhatod. Akár két vagy több helyen is lehetnek az állományok. Akár külön az eredeti, egy másik (akár ideiglenes) helyen a szerkesztéshez importált és egy harmadik mondjuk (végleges) helyen az exportált.
Semmi szükség a PM-re....


Ixion77
(őstag)

Nektek is feltűnt már hogy C1-ben a színek egy kicsit másmilyenek mint exportálás után? Itt egy minta:

(Sajnos a flickr jpg-esítette a tif-emet, de az árnyalatkülönbség így is látszik - legalábbis az én monitoromon. Főleg a torta alatt, az asztal színén feltűnő.)

A bal oldali a Fasttone Image Viewer, a jobb oldali a C1. Lehet jpg vagy tiff a mentési formátum, és srgb vagy AdobRgb vagy Camera embedded a profile, a képnézegetőben mindig a bal oldali (kicsit melegebb, barnásabb) módon jelenik meg. IrfanView-ban pontosan ugyanúgy. A C1-ben meg mindegy hogy mire van állítva a Color / Rendering intent, mindig a jobb oldali módon jelenik meg. Van valakinek ötlete hogy miért van ez így? Hogy lehetne megoldani hogy ugyanazok legyenek a színek a képnézegetőkben mint a C1-ben szerkesztés közben?

[ Szerkesztve ]


randras_83
(addikt)
Blog

Én inkább annyit vettem észre, hogy szebben bánik a színekkel, mint pl a LR, de szerintem az Outputban kell matatni az ICC-vel.


*Ropi*
(félisten)

A FastStone nem tud normális színkezelést (ahogy a Windows képnézegetője sem)! :N

A screenshot azért nem mérvadó, mert az is a használt színprofillal készül.

sRGB-ben exportáltad?

Milyen színprofil van beállítva?

Egyébként van C1 topik is.

[ Szerkesztve ]


randras_83
(addikt)
Blog

"Egyébként van C1 topik is."

Jó reggelt főni, ott vagyunk ;] :DDD :DDD


*Ropi*
(félisten)

Óbz+. :DDD


belovary
(senior tag)

Hát ez kész.... :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD


mikrofon
(addikt)

Most megnéztem pár képemet. Ilyen jellegű eltérést nem vettem észre.
Bár az tény, hogy így egymás mellett ezidáig nem nézegettem. Kidolgozom a képeket C1-ben majd exportálás után megnézem képnézegetőben és eldöntöm jó-e a végeredmény....

De az is igaz, hogy nekem nem egy profi monitorom van óriási színtérrel, bár a te két képeden én is látom a színárnyalati különbséget....


randras_83
(addikt)
Blog

Há'nem? Há'de! :DDD :DDD :DDD :DDD ;] ;] ;]


belovary
(senior tag)

Sokszor gondolkodtam már ezen, mármint a színhelyességen, a monitorokon, a nyomtatáson... Sajnos jelenleg is szégyen milyen monitorral nyomom, és mindig is vackokkal dolgoztam. :B
Viszont olyan óriási problémát soha nem okoztak a végeredményben. Amiket szinte azonnal nyomtatok is, még ott sem venni észre olyan nagy galibát, persze soha nem boncolgattam, hasonlítgattam össze így...
De emiatt soha nem volt reklamáció az átadott képeknél, vagy ilyesmi. :DDD
Visszaugorva az eszmefuttáatásom elejére, el szoktam gondolkozni azon, hogy ez a nagyon kalibrált, drága monitort kell venni szisztéáma nincs e kicsit túlhájpolva...??? ;]

[ Szerkesztve ]


Ixion77
(őstag)

Sokszor gondolkodtam már ezen, mármint a fényképezésen, mobilon. Sokszor csináltam már fotót mobillal. Sajnos jelenleg is ócska mobilom van, és mindig vackokat használtam. :B
Viszont olyan óriási problémát soha nem okoztak a végeredményben. Sosem reklamált a rokonság hogy gond lenne velük. Mutattam a fodrászomnak és a taxisnak is, és mindenkinek tetszettek a gyerekeim. Sőt, szerintem készítettem jobb képet róluk mobillal, mint az óvodai fotós. Sosem volt reklamáció vagy ilyesmi. :DDD
Visszaugorva az eszmefuttáatásom elejére, el szoktam gondolkodni azon, hogy ez a nagyon nagy dinamikájú, drága fényképezőgépet kell venni szisztéma nincs-e kicsit túlhájpolva...??? ;]

(Ne vedd magadra. A lényeg: Nincs. És persze van. De nincs. De azért van. ;) )

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

Az első pár HSz-ben már linkeltem ezt a videót.
Ennek az első tíz perce egyértelműen bemutatja, hogy mi is a valódi különbség a színterek között és mit jelent az ha a szerkesztésnél kisebb vagy nagyobb színteret használsz. Szerintem nagyon jól érthetően szemlélteti a különbségeket.

Ez alapján meg mindenki maga döntheti el, hogy neki ez fontos, vagy nem és hogy ér-e ennyit.
Engem meggyőzött, vagy is, hogy ez is erősíti, hogy ja az a nagy színtér....

Érdekes dolog történne, ha végre lenne valami iparági szabvány, követelmény a megjelenítőkre és elvárás lenne, hogy a TV-k, telefonok is színhelyesek legyenek. Én szeretném, de valljuk be, ha bemegy valaki egy nagy elektronikai áruházba, ahol több TV készülék is megy egymás mellett, akkor az ott nézelődő emberek nem a színhelyesség szerinte választanak, hanem az egymáshoz viszonyított kép alapján. Melyik a "jobb" Így amit választanak a legkevésbé színhelyes.....


belovary
(senior tag)

Nem veszem magamra! :DDD

De sajnos van benne valami, amit írok. Ok, én is egyértelműen próbálok mindent úgy összeállítani, hogy valóban olyan munkát tudjak készíteni, ami azért közelebb áll a profihoz, mint a kezdőhöz.
De lehet nekem akármilyen frankón belőve minden, ha az emberek nagy részének nincs, nem is tudnak a létezéséről sem. Nagyon ritka ha otthon valakinek színhelyes megjelnítője van. :)
Ettől függetlenűl én most törekszem arra, hogy így legyen, és lesz is... csak néha elgondolkodom, hogy átadom a képeket, azt telefonon nézegetik...


catroot
(veterán)

Sziasztok!

Örülök, hogy végre rátaláltam erre a topikra. :)

C1 v12 van fent.

Sokkal jobban bejön, mint az LR.

Amiket hiányolok:

-több kép összefűzése HDR miatt (mondjuk ezt megoldom PS-el)
-Samyang-profilok hiánya

De több az olyan dolog, ami viszont sokkal jobb C1-ben.

Viszont lenne is egy kérdésem:

Nincs C1 alatt arra mód, hogy kiemeljem a szenzoron lévő szennyeződést, mint LR-ben (aka visualize spots)?


randras_83
(addikt)
Blog

Ez inkább egyfajta - és ezt most értse mindenki jól - igényesség magunkkal szemben. Én spec szeretem legalább színhelyesen látni a dolgokat, ne rajtam múljon, igaz az Adobe színteret csak 76%-ban jeleníti meg a monitorom, de az sRGB-re mondhatom, hogy 100% (99,3 ha nagyon pontos akarok lenni). Szóval nekem fontos, aztán nyilván az ügyfél más tészta, de szerintem az átlag nincs is erre kitanítva, és igénye sincs rá. Persze a nagy eltéréseket kiszúrják, de valahol a fotósok, ha mondhatom így, akkor a mi felelősségünk is az, hogy erre neveljük a célközönséget.


Bogyó bá'
(nagyúr)

Akkor most én leszek az "ördög ügyvédje": Ha egy kép jó, van mondanivalója, jól van szerkesztve, "megszólítja" a nézőt, akkor nagyjából mindegy hogy az Adobe színtérnek hány százalékát fedi le. Szerintem.


Ixion77
(őstag)

Az ügyfelek? Azok, akik elmondják hogy ez a portré nem jó, mert a háttér el van kenődve?... Nézzem meg, még a telefonjukkal is tudnak olyan képet csinálni, amin a háttér is szép éles... Naszóval hát ők nem számítanak. Csak szükséges rossz a fotós életében :)


mikrofon
(addikt)

Üdv a klubban!

De van kettő plusz egy megoldás is:
- Sensor Dust Removal
- Spot Removal

+1 lehetőség az nem csak kösz esetén jó, mert annál általánosabb dolgokat is el lehet távolítani vele de olyankor is jó, amikor az előbb ismertettet lehetőség nem hoz megfelelő eredményt:
Repair Layer: Clone or Heal
egy órás oktatóvideó is van hozzá: Capture One Pro 8 Webinar | Repair Layers

Amúgy szerintem is a legnagyobb hiányossága a több kép összefűzése és nem csak az expóhoz, hanem a panorámához és a fókuszhoz is jó lenne....

Jó hogy írtad a Samyang-profilok hiányát, mert ezt én eddig nem tapasztaltam, mivel nincs ilyen lencsém....


mikrofon
(addikt)

Akkor nem is olyan rossz az én monitorom :DDD


*Ropi*
(félisten)

Nem rossz, de...Ennek a DeltaE maximuma kevesebb, mint a fele a Tiéd átlagának. ;] :P :DDD

Kalibrálni pedig azért kell, mert ha már a forrásfájl is alapból el van csúszva, akkor ki tudja, hogy a Mancika véletlenszerű paraméterezésű (kalibrálatlan) megjelenítőjén hogy fog kinézni...

[ Szerkesztve ]


mikrofon
(addikt)

mégiscsak rossz :B

:C
Hát igen, ez már jó kis monitor lenne!
Ez adobe színtérben is száz százalékos?

[ Szerkesztve ]

üzenetek