Renault topik - Technika, hobbi, otthon fórum

Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Lejszi
(senior tag)
Blog

Ez a saját verdám: (a kép nem a legelőnyösebb nézetből lett fotózva, de majd később)


Lejszi
(senior tag)
Blog

felcseréltem 2 betűt , hopsz :)


Viktor0610
(Jómunkásember)
Blog

Jól elbeszélgetsz magaddal... :U

A topik címét én módosítottam.

[ Szerkesztve ]


Snoop-y
(PH! kedvence)

És amúgy ha már vagdalkozunk az inglis kifejezésekkel akkor azok nem renault fun hanem FAN


Lejszi
(senior tag)
Blog

bízom benne hogy mások is írnak majd.


Lejszi
(senior tag)
Blog

ja :B


kp78
(PH! addikt)

Szerintem nem sokan fognak írni, mert szvsz nem sok Renault fan/tulaj van itt.
Amikor én az enyémet vettem sem sok renault tulajtól kaptam véleményt itt a PH-n.
Az enyém amúgy ilyen: [link] [link] [link].
De ne legyen igazam, és jöjjön itt össze egy kis Renault club. :))


ABnormal
(őstag)

jövök én is...egy...twingóval :)


t1
(PH! addikt)
Blog

Nekünk Renault 21 1.7 GLX volt.... a Ford Escort a nyomába sem érhet


Lejszi
(senior tag)
Blog

Nagyon jól néz ki :K
Mit tud a kicsike?

Azért remélem vmennyire sikeres lesz a topic...

ez az első topicom


Lejszi
(senior tag)
Blog

Először puntot akartam venni, mert tetszett, de lebeszéltek róla (jól tették)
Nagyon meg vagyok elégedve a CLIO-val.
Áprilisban vettem (gyártási év 1998.08) és júniusban nekivágtunk a párommal Svájcnak a kocsikával :)
több mint 3000Km volt az út oda vissza, de gond nélkül mentünk hegyen völgyön át.

A twingo is cool :C

Még a Ford Escort is szóba jött, de az autószerelő ismim lebeszélt róla, mert nagyon szervizigényes az a kocsi azt mondta.


(Kolombusz)
(PH! nagyúr)
Blog

Egyáltalán nem szervizigényes az Escort, kiforott konstrukció, csak zabálja a benzint. :)


t1
(PH! addikt)
Blog

azt meghiszem :)


ABnormal
(őstag)

twingo

régikép

[ Szerkesztve ]


Lejszi
(senior tag)
Blog

sztem te pont kifogtad egy jó modelt, :) --> ezek a vélemények ugye szubjektivek
kikértem több ember véleményét is melőtt a CLIO mellett döntöttem.

mennyire nagyon zabálják? ezt még nem hallotam róluk.

A 2105-ös ladám fogyasztását nem tudtam 9-10Lityi alá tennem,pedig tojás volt a gázpedálon. :D

a régebbi Zsiguli 12L-t evett 100-on min.
jah és voltak olyanok amik az olajat is zabálták rendesen :K

[ Szerkesztve ]


Lejszi
(senior tag)
Blog

Akinek esetleg lenne vmi fasza 14"-os fekete ALU felnije a CLIO-hoz az tudtomra hozhatja....

...vagy ismer vki aki ilyenekkel foglalkozik.


(Kolombusz)
(PH! nagyúr)
Blog

8 liter alá semmiképp, de inkább 9-10 liter az átlag.
Ugyanilyen vezetési stilussal az 1.6-os Primera 5-6 litert fogyasztott.

Jah, ez egy kombi 1.6-os Escort volt. Vadi új, elejétől kezdve a családé volt.

[ Szerkesztve ]


Lejszi
(senior tag)
Blog

Egy 1.6-tól tényleg nem a 10L az elvárt.


t1
(PH! addikt)
Blog

nekünk is 1.6 de nem kombi, város 9-10 átlag 7.5-re állt be


biga
(senior tag)

Én elég sok féle Renaul-t használtam/használok. Hajdan rövid ideig egy 11-essel kezdtem, szerettem, bár olyan rövid ideig használtam, hogy nehéz korrekt véleményt mondani róla. A családnal volt egy 25-ös Renault-ja, méghozzá egy Baccara (ha ez mond itt valakinek valamit :P ), na az az egyik legjobb autó volt akkor a kategóriájában akkor (92-es évjárat, 2,8-as Williams motor, full extra (és ez valóban full extra-t jelentett, bőröstül, 5 ponton felfújható, 4 memóriás ülésekkel, 2 zónás klímával, fabetéttel a műszerfalon stb), tempomattal, ABS-el (ma ez nem nagy szó, de 92-ben nagyon is az volt!), fedélzeti számítógéppel (ami pl élőszóban mondott minden fontosat a kocsiról, ha kellett), motoros csomagtérzárral stb. Imádtam vezetni. Egy óriási méltóságteljes és iszonyúan kényelmes brutális erőgép volt. Még ma is megfordulnak utána, ha meglátják az utcán. Metál bordó fényezés és króm szinte minden fontosabb helyen rajta :) Ha a nővéremék tanyáján járok néha a szívem szakad meg, ha meglátom, ahogy ott áll már évek óta leállítva a gazban. Rozsda még most sincs rajta egy szem sem, és - bár jóapám közreműködése miatt (bevallottan az ő hibája :) ) az addig bontatlan, de már majd 400000km-t futott motort kinyírta, így az utána cserélve lett egy sima 25-ös motorjára - ha az akkut beledobnánk talán még most is indulna. Aztán van most egy Thalia-m (sima 75 lovas 1,4-es), megbízható kis családi autó telepakolhatatlan csomagtartóval, és kényelmes belsőtérrel olcsón. Használok egy Kangoo-t (sajnos abba az 1,5-ös dci motor került, ami viszont nem nagyon sikerült a Renaul-nak), illetve hajtottam egy darabig egy Traffic-ot is, míg a tavalyi Budapest-Bamako rally-n ott nem hagyták főnölömék Bamako-ban valami jószándékú afrikainak további használatra (addig is hibátlanul üzemelt) :D

Sajnos azt látom, hogy a Renault most kicsit leszálló ágban van. Most kevesebb olyan típusa van, amit megvennék, mint amit nem sajnos. A mostani Megane-ok, Lagunák, Scenic-ek olyan fiaskók, amiket nehéz lesz kihevernie a hajdan legendákat is teremtő gyárnak.

[ Szerkesztve ]


lajo
(senior tag)

Mi a baj a dci-vel? És a Scenicel?

[ Szerkesztve ]


biga
(senior tag)

A kis dci-kkel csak a problémások. És legtöbbször nem is kifejezetten a motor a hibás. Állandó hibaforrás pl az üzemanyagszűrő. Sz@r, f0s. Tudja ezt a gyár is, mégis mindig ugyan olyanra cserélgeti. Ha nem figyelsz rá, könnyen szennyeződik a motor, kukatétel lesz a befecskendezőfúvóka ilyesmi. Aztán trafó gyenge pont. Ismerek olyan dci-st, akinél kötelező tartozék az ízzókészlet mellé egy pót trafó (mondjuk ezt néhány , főleg a 16v verziónál is hallottám már). Felsőholtpontjelző vacak. Ha elmegy, egyenetlen lesz a járása, kihagyogat a motor vagy leáll. Nálunk egy ritkább dolog, a turbo okoz folyamatos meglepetést a Kangoo-n. Érdekes dolog, mikor mondjuk előzés közben leáll a turbó (illetve nem tudom mit csinál igazából, de hirtelen mintha ott sem lenne) és onnantól egy sima 1,5 dízelmotor minden erőtlensége hajt tovább téged. Aztán néha fogja magát és minden előzmény nélkül újra bekapcsol és seggberúg a többlet lóerő :D Aztán persze lehet, hogy pár perc múlva megint "belomhul". Hát így ennyi, amit az ismeretségemben, meg a szakirodalomban gyakran hallok a kis ccm-es dci-kröl. (Érdekes, hogy pl a Traffic-ban 1,9 van és azzal semmi baj, és mástól sem hallok a nagyobbról rosszat. Szóval nem a motor-konstrukció a hunyó. Egyszerűen sz@r a körítés)

A Scenicc-el és a mostani Megane-okkal csak az a baj, hogy a statisztikák szerint nem valami megbízhatóak (bár ebbe gondolom belejátszhat a kis-dci probléma is). Érdekes, hogy pl a Megane Classic vagy 10 hellyel volt előrébb, mint a mostani. Nem nagyon fogynak e miatt. Az új Laguna sem akar bejönni. A régi hírneve adja el szinte csak. Épp ideje lenne a Renault-nál egy teljes palettaváltásnak.

[ Szerkesztve ]


lajo
(senior tag)

Nekünk kopp-kopp-kopp semmi baja ~30ezer km alatt.

[ Szerkesztve ]


biga
(senior tag)

Nem törvényszerű a meghibásodás egyinél sem :) Csak gyakran előforduló hiba! (pedig inkább most jöjjön elő nektek, mert 30ekm-el szvsz az még garos! Később zsebbenyúlósabb, ha - ne adj Isten - előjön vele valami ;) )


lajo
(senior tag)

Annyit mentünk vele mi, az órája már 90ezer felé robog, már nincs garancia, szóval inkább semmikor se jöjjön elő. :) A jó üzemanyagra odafigyelünk.

[ Szerkesztve ]


nat
(senior tag)

Csatlakoznék. ;)
Megane I 2.0 Rt.


biga
(senior tag)

A jó üzemanyag az dízelnél amúgy is ajánlatos! Itt meg főleg. Tartsátok jó szokásotokat és nem lesz vele gond :)


Lejszi
(senior tag)
Blog

Az 1.5DCI-vel tényleg gondok vannak, aki kifogta h jó neki az örüljön neki.
Nagyon jó a 1.5 DCI motor több szempontból is, mert pl: fogyasztás szempontjából iszonyatosan jó, csak nagyon nagyon ki van hegyezve, ugyan ugy mint a Peugeotnál az 1.4HDI.
Nem 200 v 300ezer KM-re tervezik már ezeket a motorokat....


Lejszi
(senior tag)
Blog

A Renault 25 tényleg nagyon nagy gép volt egy ékszer!!!
A szomszédunk németbe dolgozott és onnan hoztak be egyet újonan. Kékeszöld volt, metál. Az is fullos volt. Ők is kb 92ben vették, 10 évig használták kb.

De miért nem adod el belőle az alkatrészeket ha már nem használjátok? Abból még pénzt tudnál csinálni....


biga
(senior tag)

Szerintem a család túl szentimentális ahhoz, hogy csak úgy szétszedjük :) Bár kicsit megviselte már az évek óta álldogálás a gazban, de azért a por alatt még mindig egy kiváló autó ez és tényleg valószínűleg a legjobb autó volt, amit vezettem, és a mostani (és valószínűleg a jövőbeli) autógyártást nézve a jövőben sem fog ez változni. Manapság valahogy nincsenek már olyan autók, mint amilyenek akár csak 15-20 éve voltak :(


Lejszi
(senior tag)
Blog

jaja, manapság 10évre tervezik a kocsikat,
az eladott 19éves Ladámnak az ég egyadta világon semmi baja nem volt, sztem ha a következő tulaj annak megfelelően használja autó lesz az még 35éves korában is.


kp78
(PH! addikt)

Ez tök frankó hír nekem, mert mielőtt megvettem, nem nagyon hallottam ilyen gondokról :U
Az enyém is 1,5 dci, 86 LE.
Az enyém egy éves, de csak 3 hónapja van nálam, remélem nem lesz gondom vele.
Tegnap voltam vele 20.000-es szervízen, mondták ott is, hogy a gázolaj minőségére nagyon kényesek.


Atlantis
(PH! nagyúr)

Én eddig csak a 106 lovas példányokra hallottam rosszat, a kisebbekre nem.


kp78
(PH! addikt)

Remélem a próféta szól belőled :R


Lejszi
(senior tag)
Blog

A 2-es CLIO-knál az 1.4-es 16V-s változatnal ált. évenkent kell cserélni vmi alkatreszt azt mondta az autoszerelo ismerosom. hozzajuk is visznek be ilyeneket.
Ez a veszely engem nem fenyeget, az enyém 1.2-es 8szelepes. :K


biga
(senior tag)

Szvsz a trafót, vagy ott is a felső holtponti jeladót. A 8 szelepesekkel nincs baj, pontosabban ami volt, azt már régen kijavították, ugyanis kb 10 éves konstrukciók. Ez volt az egyik ok, amiért sima 1,4-es Thalia-t vettem :) Nem szempont a családdal a nagy dinamizmus, viszont szempont a kis szervíz- és fenntartási ktsg. No és a teljesítményadónál is jól jön (és ezzel azt hiszem le is zártam a pozitívumokat :B Azért tényleg annyira elég kb az ereje, hogy láthatóan mozog a kasztni :D )


Atlantis
(PH! nagyúr)

Más biztos nem, mert sok közöm nincs a Renault-khoz. Ismerősöknél fut 2-3 példány, nem panaszkodnak rájuk. Van két 86 lovas dci(Scénicben mindkettő)is köztük, azok tulajai mondták nekem, amit fentebb írtam.

Ha francia autó, akkor én inkább a PSA gépeket preferálom, bár legfeljebb csak a stílus miatt vennék francia autót. Van valami varázsuk.

[ Szerkesztve ]


biga
(senior tag)

Hát... Franciában szerintem pont a Renault inkább. A PSA pont nem. Na de ugye ízlések és pofonok :D


Lejszi
(senior tag)
Blog

Az enyém pont 9eves. Minden nagyon fasza :D
Annyi hogy a kozponti zar 2 hatso ajtos motorjat csereltettem most ki, 4000Ft lett volna, de mivel a szerelo sracoknak ingyen szervizelem a szamitogepeiket ezert ingyen adtak a motorokat es a beszerelesert sem kellett fizetnem :))


kp78
(PH! addikt)

Eddig nekem is Peugeot-m volt, viszont Citroen-t nem szívesen vennék.
De a 207-es még pár százezerrel többe fájt volna, így lett Clio. :U


biga
(senior tag)

Egyébként ha van rá érdeklődés akkor ha van valakinek megfelelő méretű tárhelye feltöltöm a Clio (24MB) angol nyelvű szerelési dokumentációját (ábrákkal f@szán bemutatva mit hová hogyan) illetve egy hasonlót Thaliahoz (122MB), csak az több nyelven (magyarul is). (mellesleg a szerelés mindkét autónál ugyan az, alig-alig van különbség köztük, szóval a clio leírása 99%-ban jó a Thalia-hoz és fordítva). A doksik mérete miatt egyesével nem küldöm senkinek. Ha van tárhely ahogy tudom feltöltöm, ha nincs akkor nincs...


zotyesz66
(őstag)

Én is bejelentkezem, mint többszörös Renault tulajdonos.
Volt a családban egy jó kis Dacia Logan, én szerettem, nejem nem, így 2 év után lecseréltük egy Clio III dCI-re. Ez történetesen 68 lóerős, mégis lényegesen jobban megy, mint a Dacia a maga 74 lóerejével, pedig nehezebb is. Még kevés km van benne (14000), így típushibákról nem tudok nyilatkozni.
Van még egy Opel Vivaro is, amely szintén az utolsó csavarig Renault (kivéve a kormánykerék és az embléma).


zotyesz66
(őstag)

Én szeretem a Citroen-t, főleg a régieket (ID/DS a kedvenc, de a BX és az XM is bejövős), az újak közül a C6 nagyon kéne, de "kissé" drága.


kp78
(PH! addikt)

Te nem hallasz az első ajtókból kb. 120 km/h-nál nagyobb sebességnél zizegő/zörgő hangot? Kicsit zavar, csak ilyen hidegben nincs kedvem nekiállni leszedni, de mihelyt jobb idő lesz, benézek alá. Mintha vmi patent rezegne egy túlméretes lyukban. :F


biga
(senior tag)

Hát ugye a DS, a BX meg a társai egy letünt kort képviselnek, mint írtam korábban, azok más , mai szemmel irigylésre méltő részei voltak az autóiparnak, a mai Citroeneknek ahhoz (remélhetőlegy csak egyelőre) semm9 közük. Azok idejében még nem is volt a PSA konszern tagja, sőt, még a PSA sem jött létre ;) Ja, a C6 nekem is tetszik, de nagycsaládos emberként ez a legutolsó szempont egy autónál :)


The DJ
(PH! addikt)
Blog

Jé, idetartozom én is.
Ezüstmetál Thalia 1.4 :)


nat
(senior tag)

Sajna a francia autóknál az elektronika nem a legjobb. :O
Volt nekem Citromom is a Renault előtt csak az gyújtással voltak gondok.A Renaultnál a trafó majdnem minden típusnál szarakszik. :Y
Tegnap cseréltem trafót de az egész ünnepet végigszenvedtem vele. :W


philoxenia
(MODERÁTOR)

R19 volt öt évig, most Berlingo van, eddig nem panaszkodom, hatalmas a hely és olcsó volt, a Logannál meg jobban is tetszik.


biga
(senior tag)

Az első ajtókban elvben nics semmi, ami sebességfüggően zörögne. Van azonban az ajtónál valami, ami bizony tipikusan Clio/Thalia betegség és főleg autópályán szokott előjönni 120-as tempónál vagy afelett: a szélvédő 2 oldalán lévő gumicsík hajlamos nagy sebességnél leválni, ez mielőtt elrepülne gyakran ad nagy sebességnél ciripelő hangot (erre én már direkt figyelek, ha a legelején is tudtam volna, akkor nem hagyom el azt a szalagot 130-nál egy erősebb szembeszélnél :D Jó vicc egyébként, mikor hirtelen leszakad és tovalibben - általában egy csattanás kiséretében - az autópálya felé ;) ) Nézd meg azt! Ha felül kezd egy kicsit lifegni a gumi, akkor próbáld visszapattintani a helyére (nagy valószínűséggel nem fog sikerülni, mert azért lifeg, mert nem tart a fül), vagy valami erősebb ragasztóval fogd meg. Ha valaki mégis elhagyná (ahogy olvasom egyébként a többi Clio-s/Thalia-s fórumot ez nem csak velem történt meg, többen jelezték a problémát, és a szervíz előtt sem ismeretlen a dolog), azt óva intem a hivatalos szervízben való vásárlástól, mert hivatalosan az a gumi nincs magában, csak a teljes gumikéderkészlettel együtt valami horror 16e Ft körüli áron akarták rámsózni. Egy bontóban 1-2e Ft-ból megkapod és egy pillanat alatt felszerelhető sk is.

Ami zöröghet még az ajtóban (de ez nem fog függni a sebességtől, maximum az útminőségtől :) ), az - kiviteltöl függően - a hangszóró rögzítése (ha ott van), az ablaküveget tartú U-profil (bár Clio-nál még nem hallottam, Megane-nál már hallottam ilyet elengedni, és egyszerűen beesni az üveget), és elvben a zár rudazata, de az hivatalosan össze-vissza van szivacsozva (mint szinte minden, ami az ajtón belül zöröghetne elvben). Magától szvsz a szivacsok nem nagyon engednek el, ha le kell szedni mégis, az már önmagában egy szívás :) Szóval szerintem inkább a gumikéder fog ott zörögni :D

üzenetek