Renault, Dacia topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


biga
(senior tag)

Én elég sok féle Renaul-t használtam/használok. Hajdan rövid ideig egy 11-essel kezdtem, szerettem, bár olyan rövid ideig használtam, hogy nehéz korrekt véleményt mondani róla. A családnal volt egy 25-ös Renault-ja, méghozzá egy Baccara (ha ez mond itt valakinek valamit :P ), na az az egyik legjobb autó volt akkor a kategóriájában akkor (92-es évjárat, 2,8-as Williams motor, full extra (és ez valóban full extra-t jelentett, bőröstül, 5 ponton felfújható, 4 memóriás ülésekkel, 2 zónás klímával, fabetéttel a műszerfalon stb), tempomattal, ABS-el (ma ez nem nagy szó, de 92-ben nagyon is az volt!), fedélzeti számítógéppel (ami pl élőszóban mondott minden fontosat a kocsiról, ha kellett), motoros csomagtérzárral stb. Imádtam vezetni. Egy óriási méltóságteljes és iszonyúan kényelmes brutális erőgép volt. Még ma is megfordulnak utána, ha meglátják az utcán. Metál bordó fényezés és króm szinte minden fontosabb helyen rajta :) Ha a nővéremék tanyáján járok néha a szívem szakad meg, ha meglátom, ahogy ott áll már évek óta leállítva a gazban. Rozsda még most sincs rajta egy szem sem, és - bár jóapám közreműködése miatt (bevallottan az ő hibája :) ) az addig bontatlan, de már majd 400000km-t futott motort kinyírta, így az utána cserélve lett egy sima 25-ös motorjára - ha az akkut beledobnánk talán még most is indulna. Aztán van most egy Thalia-m (sima 75 lovas 1,4-es), megbízható kis családi autó telepakolhatatlan csomagtartóval, és kényelmes belsőtérrel olcsón. Használok egy Kangoo-t (sajnos abba az 1,5-ös dci motor került, ami viszont nem nagyon sikerült a Renaul-nak), illetve hajtottam egy darabig egy Traffic-ot is, míg a tavalyi Budapest-Bamako rally-n ott nem hagyták főnölömék Bamako-ban valami jószándékú afrikainak további használatra (addig is hibátlanul üzemelt) :D

Sajnos azt látom, hogy a Renault most kicsit leszálló ágban van. Most kevesebb olyan típusa van, amit megvennék, mint amit nem sajnos. A mostani Megane-ok, Lagunák, Scenic-ek olyan fiaskók, amiket nehéz lesz kihevernie a hajdan legendákat is teremtő gyárnak.

[ Szerkesztve ]


lajo
(senior tag)

Mi a baj a dci-vel? És a Scenicel?

[ Szerkesztve ]


biga
(senior tag)

A kis dci-kkel csak a problémások. És legtöbbször nem is kifejezetten a motor a hibás. Állandó hibaforrás pl az üzemanyagszűrő. Sz@r, f0s. Tudja ezt a gyár is, mégis mindig ugyan olyanra cserélgeti. Ha nem figyelsz rá, könnyen szennyeződik a motor, kukatétel lesz a befecskendezőfúvóka ilyesmi. Aztán trafó gyenge pont. Ismerek olyan dci-st, akinél kötelező tartozék az ízzókészlet mellé egy pót trafó (mondjuk ezt néhány , főleg a 16v verziónál is hallottám már). Felsőholtpontjelző vacak. Ha elmegy, egyenetlen lesz a járása, kihagyogat a motor vagy leáll. Nálunk egy ritkább dolog, a turbo okoz folyamatos meglepetést a Kangoo-n. Érdekes dolog, mikor mondjuk előzés közben leáll a turbó (illetve nem tudom mit csinál igazából, de hirtelen mintha ott sem lenne) és onnantól egy sima 1,5 dízelmotor minden erőtlensége hajt tovább téged. Aztán néha fogja magát és minden előzmény nélkül újra bekapcsol és seggberúg a többlet lóerő :D Aztán persze lehet, hogy pár perc múlva megint "belomhul". Hát így ennyi, amit az ismeretségemben, meg a szakirodalomban gyakran hallok a kis ccm-es dci-kröl. (Érdekes, hogy pl a Traffic-ban 1,9 van és azzal semmi baj, és mástól sem hallok a nagyobbról rosszat. Szóval nem a motor-konstrukció a hunyó. Egyszerűen sz@r a körítés)

A Scenicc-el és a mostani Megane-okkal csak az a baj, hogy a statisztikák szerint nem valami megbízhatóak (bár ebbe gondolom belejátszhat a kis-dci probléma is). Érdekes, hogy pl a Megane Classic vagy 10 hellyel volt előrébb, mint a mostani. Nem nagyon fogynak e miatt. Az új Laguna sem akar bejönni. A régi hírneve adja el szinte csak. Épp ideje lenne a Renault-nál egy teljes palettaváltásnak.

[ Szerkesztve ]


lajo
(senior tag)

Nekünk kopp-kopp-kopp semmi baja ~30ezer km alatt.

[ Szerkesztve ]


biga
(senior tag)

Nem törvényszerű a meghibásodás egyinél sem :) Csak gyakran előforduló hiba! (pedig inkább most jöjjön elő nektek, mert 30ekm-el szvsz az még garos! Később zsebbenyúlósabb, ha - ne adj Isten - előjön vele valami ;) )


lajo
(senior tag)

Annyit mentünk vele mi, az órája már 90ezer felé robog, már nincs garancia, szóval inkább semmikor se jöjjön elő. :) A jó üzemanyagra odafigyelünk.

[ Szerkesztve ]


nat
(senior tag)

Csatlakoznék. ;)
Megane I 2.0 Rt.


biga
(senior tag)

A jó üzemanyag az dízelnél amúgy is ajánlatos! Itt meg főleg. Tartsátok jó szokásotokat és nem lesz vele gond :)


Lejszi
(senior tag)
Blog

Az 1.5DCI-vel tényleg gondok vannak, aki kifogta h jó neki az örüljön neki.
Nagyon jó a 1.5 DCI motor több szempontból is, mert pl: fogyasztás szempontjából iszonyatosan jó, csak nagyon nagyon ki van hegyezve, ugyan ugy mint a Peugeotnál az 1.4HDI.
Nem 200 v 300ezer KM-re tervezik már ezeket a motorokat....


Lejszi
(senior tag)
Blog

A Renault 25 tényleg nagyon nagy gép volt egy ékszer!!!
A szomszédunk németbe dolgozott és onnan hoztak be egyet újonan. Kékeszöld volt, metál. Az is fullos volt. Ők is kb 92ben vették, 10 évig használták kb.

De miért nem adod el belőle az alkatrészeket ha már nem használjátok? Abból még pénzt tudnál csinálni....


biga
(senior tag)

Szerintem a család túl szentimentális ahhoz, hogy csak úgy szétszedjük :) Bár kicsit megviselte már az évek óta álldogálás a gazban, de azért a por alatt még mindig egy kiváló autó ez és tényleg valószínűleg a legjobb autó volt, amit vezettem, és a mostani (és valószínűleg a jövőbeli) autógyártást nézve a jövőben sem fog ez változni. Manapság valahogy nincsenek már olyan autók, mint amilyenek akár csak 15-20 éve voltak :(


Lejszi
(senior tag)
Blog

jaja, manapság 10évre tervezik a kocsikat,
az eladott 19éves Ladámnak az ég egyadta világon semmi baja nem volt, sztem ha a következő tulaj annak megfelelően használja autó lesz az még 35éves korában is.


kp78
(addikt)

Ez tök frankó hír nekem, mert mielőtt megvettem, nem nagyon hallottam ilyen gondokról :U
Az enyém is 1,5 dci, 86 LE.
Az enyém egy éves, de csak 3 hónapja van nálam, remélem nem lesz gondom vele.
Tegnap voltam vele 20.000-es szervízen, mondták ott is, hogy a gázolaj minőségére nagyon kényesek.


Atlantis
(veterán)

Én eddig csak a 106 lovas példányokra hallottam rosszat, a kisebbekre nem.


kp78
(addikt)

Remélem a próféta szól belőled :R


Lejszi
(senior tag)
Blog

A 2-es CLIO-knál az 1.4-es 16V-s változatnal ált. évenkent kell cserélni vmi alkatreszt azt mondta az autoszerelo ismerosom. hozzajuk is visznek be ilyeneket.
Ez a veszely engem nem fenyeget, az enyém 1.2-es 8szelepes. :K


biga
(senior tag)

Szvsz a trafót, vagy ott is a felső holtponti jeladót. A 8 szelepesekkel nincs baj, pontosabban ami volt, azt már régen kijavították, ugyanis kb 10 éves konstrukciók. Ez volt az egyik ok, amiért sima 1,4-es Thalia-t vettem :) Nem szempont a családdal a nagy dinamizmus, viszont szempont a kis szervíz- és fenntartási ktsg. No és a teljesítményadónál is jól jön (és ezzel azt hiszem le is zártam a pozitívumokat :B Azért tényleg annyira elég kb az ereje, hogy láthatóan mozog a kasztni :D )


Atlantis
(veterán)

Más biztos nem, mert sok közöm nincs a Renault-khoz. Ismerősöknél fut 2-3 példány, nem panaszkodnak rájuk. Van két 86 lovas dci(Scénicben mindkettő)is köztük, azok tulajai mondták nekem, amit fentebb írtam.

Ha francia autó, akkor én inkább a PSA gépeket preferálom, bár legfeljebb csak a stílus miatt vennék francia autót. Van valami varázsuk.

[ Szerkesztve ]


biga
(senior tag)

Hát... Franciában szerintem pont a Renault inkább. A PSA pont nem. Na de ugye ízlések és pofonok :D


Lejszi
(senior tag)
Blog

Az enyém pont 9eves. Minden nagyon fasza :D
Annyi hogy a kozponti zar 2 hatso ajtos motorjat csereltettem most ki, 4000Ft lett volna, de mivel a szerelo sracoknak ingyen szervizelem a szamitogepeiket ezert ingyen adtak a motorokat es a beszerelesert sem kellett fizetnem :))

üzenetek