Rendszergazda topic - Infotech fórum

üzenetek

hozzászólások


Gargouille
(őstag)

A részletek ismerete nélkül nehéz ajánlani bármit is, de ahogy Pdave kolléga mondja, a Veeam jó megoldás lehet. Ha csak egy standalone gépről van szó, akkor Veeam Agent, ha meg hypervisor-ról és virtuális gépeket kell menteni akkor Veeam Backup & Replication Community Edition. Így nagy általánosságban kábé ennyit lehet mondani.


E.Kaufmann
(addikt)

Leállítod és CloneZilla :D


DopeBob
(addikt)

Sziasztok, valaki esetleg tudja, domain szolgáltató váltásnál milyen kiesésre lehet számítani? Annyi nehezítés van, hogy a jelenlegi szolgáltatnál a névszerverek nem módosíthatók, nem tudom ide beírni az új szolgáltató névszervereit.

Ha a kinézett új szolgáltatónál megcsinálom előre a zónát, felviszem az összes rekordot, és utána kérem az áthozatalt, működhet ez kiesés nélkül? Illetve nem tudom melyik lenne a jobb a TTL időket maximumra vagy minimumra állítsam a jelenlegi szolgáltatónál?


bolvar
(senior tag)

Jogos, félálombam írtam :DDD
1 vmware host van,5 virtual géppel.
Szóval nem nagy dolog, egy régi zyxel nas tudtam kukázni az lesz a backup.


bolvar
(senior tag)

Minimumra vedd le, de ezt kiesés nélkül nem fogod tudni kezelni, hogy az átregisztrálás meg hogy megy 2 adott szolgáltató között az lutri szerintem :D


Timer
(veterán)

Az átregisztráció nem nagy dolog, igazából adminisztratív történet. Készítsd elő az új helyen is a DNS-t, amennyire csak lehet, vagy írd meg a supportnak, hogy vegyék át a zónákat változatlan tartalommal, kivéve a nészervereket. Akkor jó a buli, ha van levelezés is a domainben, de azon túl, meg néhány nagyvállalati felhasználási területen kívül őszintén szólva szerintem senkit nem érdekel, hogy most 10 percre esetleg elérhetetlenné válik a céges weboldal a kesselés miatt, vagy nem. Tarhely.eu-t ajánlom, jó a support, segítenek ha kérdésed van, vagy sz@rban vagy.

[ Szerkesztve ]


Szakbarbár
(aktív tag)

Üdv!

Nagyobb cégeknél mennyire jellemző, hogy a mezei felhasználóknak vagy a “Power usereknek” pl szoftverfejlesztők állandó vagy ideiglenes admin jogot kapnak a céges gépen? Illetve ismertek-e valami szoftveres megoldást, az időszakos telepítés engedélyezésére? Sajnos nálunk jelenleg nincs automatizálva a szoftverek nagy részének telepítése - frissítése, így a napi munkaidőm jelentős része csak abból ál, hogy szoftvereket telepítek ami helyett lenne más fontosabb dolgom is. Nagyjából 350 felhasználó van nálunk, ebből kb 50 fő akinek rendszeresen kell valamit csinálni a gépén.Egy gyakornokkal vagyunk ketten a User supportra, így ha egyikünk sem ér rá, akkor adunk admin jogot, csak sajnos sokszor elfelejtjük visszavenni.


Döglött Róka
(veterán)

Láttam ideiglenest Big4nál, ahol egy automata kér justificationt UAC helyett. Ahol meg én dolgozom ott meg ki vagyok engedve, elég jó a security department és a felhasználó felelősséget vállal a gépéért.


F.E.K..
(senior tag)

AD --> group policy-ban definiálod a kérdéses felhasználókat, és tudsz telepíteni és upgrade-t is központilag (Software Center).

[link]

[ Szerkesztve ]


Szakbarbár
(aktív tag)

SCCM-et nem használjuk 2017 óta. Konkrétan meg kellett néznem hogy néz ki, mert nem emlékeztem rá egyáltalán. 3rd party rendszert használtunk telepítésre és patchelésre, illetve pár éve kezdtük el használni az Windows Autopilot-ot és álltunk át Hybrid Azure AD-re.
@Döglött Róka:
Szerencsére kiderült, hogy nemrég elkezdtek tesztelni egy alkalmazást erre a célra, ha minden igaz rövidesen kiterjesztik a Pilot projektet a mi siteunkra is. Így a felhasználóknak is jobb lesz, nem kell rám várni, és nekem is lesz időm végre fejlődni.


Gargouille
(őstag)

Általában nem jellemző, hogy állandó admin joga lenne bármelyik felhasználónak, ez elég nagy biztonsági rés lenne. Ugyanakkor arra van példa, hogy ideiglenesen tudjon magának ilyen jogot adni a felhasználók meghatározott csoportja, akinek ez szükséges a munkavégzéshez. Ilyen megoldás például az egyik általunk üzemeltetett multinál is van, ők a Make Me Admin -al oldják meg.


Döglött Róka
(veterán)

Ez miert jobb mint a gyari UAC?


Szakbarbár
(aktív tag)

Amit mi fogunk használni rendszer, annál 2 csoport van.
- Akinek telepítési igény esetén kell jóváhagyás az admintól, de magát a telepítést a felhasználó végzi
- A másik csoport telepíthet jóváhagyás nélkül, de a rendszer itt is logolja, hogy mit telepít. Kvázi “bejelentési kötelezettség”
Illetve van lehetőség megadni bizonyos szoftvereket, hogy jóváhagyás nélkül is telepíthető legyen.
Ha local admin jogot kapnak, akkor bármit csinálhat a gépen felügyelet nélkül.


Gargouille
(őstag)

Nem tudom, hogy jobb-e bármivel is. Ott arra használják, hogy azoknak a speciális kollégák, akiknek offline terepen kell bizonyos szerviz feladatot végezniük, azok tudjanak lokálisan rendszergazdai jogot adni maguknak egy rövid időre.


Flowtation
(őstag)

Sziasztok!
Használ valaki itt GLPI-t esetleg? Lenne pár kérdésem.
Köszi!

[ Szerkesztve ]


Gerr0XL
(csendes tag)

Sziasztok. Amennyiben a jövőben külföld lenne a cél (leginkább angolszász országok jöhetnek szóba) , milyen cert megszerzését javasoljátok? Tekintve, hogy diplomám nincs, csupán egy üzemeltető-technikusi papírom ill. közszférában szerzett lassan 1 éves munkatapasztalatom. Comtia A+ megérheti? Köszönöm.


jerry311
(nagyúr)

Ha felho iranyba mesz, akkor lehet koltoznod sem kell, dolgozhatsz Magyarorszagrol EU-s fizetesert.


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Avaya ip500 rendszerhez ért valaki?

Avaya 9620D telefont találtam nagy nehezen újonnan 10e-ért, mondom jó lesz (2008-as). Kézzel kellett beállítanom az ip címét a központnak, annyi hogy nem írja ki a számokat, sem a belsőket sem a külsőket. A többi telefon az 1608 típusú, azokkal nincs gond.
Vagy talán firmware update kellene valahogy?


bolvar
(senior tag)

Egy grandstream+pbx lehet könnyebben jártál volna :D
Pár ezressel többért 2024-be lépsz :DDD


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Már megoldottam, ez ~2011-es rendszer. Nem én voltam az infós akkor amikor beszerezték.
Annyi volt a trükk hogy http fileszervert kellett csinálni egy gépen és azt beálíltani a telefonnak ip-vel. A friss fw-el (2013-assal) már működik a telszám kijelzés.
De amúgy nagyon horror ez az avaya rendszer, össze vissza van hogy mi mit támogat és mindegyik eszközök máshol vannak a dolgok.
Gond nincs vele, de ha bele kell nyúlni akkor alig találok meg valamit. Leírások meg nem egyértelműek. Firmware-ket is úgy kell összevadászni hozzá random oldalakon. Avaya oldalán semmi nincs, magát a managert is valami torrent oldalról szedtem le. Panaszkodik certekre, gondolom lejárt már mind. Illetve rakás errort is tol a logja szerint de amíg működik nem kezdem el javítgatni.
Tisztára olyan mintha valaki szándékosan úgy csinálta volna meg hogy egyedi tanfolyam kellejen hozzá eszközönként. Nem igazán foglalkoztam telefonközpontokkal de össze tudom legózni hogy mi hogyan van.

[ Szerkesztve ]

üzenetek