üzenetek

hozzászólások


ShadowX
(őstag)

Nem feltétlenül kell ezt az egészet ilyen racionálisan végiggondolni. A vásárlói mentalitás és gondolkodás ritkán az sajnos. :N
Mióta bejöttek az e-rollerek, mindenki azt gyárt, mert olcsón elérhetôvé váltak az alkatrészek és legózni bármelyik gyártó tud. Senki sem akar lemaradni a hypevonatról, bármilyen vacak is legyen a terméke. Ez is úgy indult, mint bármi más. Elôször ritka és drága volt, majd megjelentek a középkategóriás modellek, utána pedig tonnaszámra ömlik a selejt (mert ez a példány is az, ártól függetlenül szerintem, mert ha egyszer tönkremegy benne valami, akkor mehet a kukába).

Az emberek pedig inkább vesznek ilyen vackokat, csak elmondhassák, hogy van ilyenjük (is) és alapból is lusták 10 métert hajtani a rollert (vagy ne adj isten sétálni). Mikor azt látom, hogy emberek 10 perceket várnak egy helyijáratos buszra, hogy menjenek vele egy megállót....gyalog meg 3-4 perc lámpától függôen.


Freiherr
(őstag)
Blog

:D
A nagy holland hegyekről megfeledkeztél.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Nem mindenhol van suru tomegkozlekedes. Azert olvastam el a cikket, mert ha ki kell szallnom az autobol akkor a lakastol kicsit tobb mint 1.5km-re van a hev-megallo mint elso lehetoseg, es kelleni fog valami ilyesmi eszkoz - jobb figyelgetni hogy hol tartunk mint 1 het alatt probalni atlatni a piacot. Raadasul ahol meg nem kotottpalyas kozlekedes van (esetleges koltozesnel meg az a valoszinu), ott egy ilyen elozheti a dugozo buszt... es azert gyaloglasnal lenyegesen gyorsabb. A nem elektromos roller ket dolog otvozve: maceras eltenni es me'g nem is nyer annyira sokat a setahoz kepest -> aki sportolni is _akar_ annak jo, reggel me'g el is menne, de szellemi melo is le tud ugy farasztani hogy este mar nem is probalkoznek (tudom, egyeni szocprobl).
Mondjuk ez a peldany nem gyozott meg. Meg tavolsagfuggo, fel oranal tobbre biztos jobb az amin ulni lehet (csak a bringanak - hajtastol fuggetlenul - maceras a tarolasa, ezt meg beteszem az iroda sarkaba).


ncc1701
(veterán)

Balesetveszélyesebb a roller a kis kereke miatt. Itthon is tiltanám kompletten.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ennél nekem azért vannak sokkal mindennapibb példáim is, ahol vidéken félig élek, ott a "nagyvárosban" van a patika, a tesco, a penny meg a posta, a környező falvak 5-15 kilométeres távolságban adódnak (és pont a mienkben még kisbolt sincs, nem hogy posta). Már most is vannak földutak, amin a népek egy része bringával közlekedik, de már félig van a forgalomtól tökre elzárt kerékpárút, most épül tovább. Simán opció lesz a roller, sok emelkedő nincs, a lakosság 60%-a pedig 60+. Ful megértem, ha nem akar tekerni.

A másik elméletem, hogy a külvárosi metró és/vagy vonatállomásokon zárt rollertárolónak lenne értelme. Amíg Kőbányán laktam, addig a KöKiről metróztam, odáig pedig a messze földön híres 85-össel jutottam el (4 megálló). Pont elég messze volt ahhoz a KöKi, hogy ne akarjam lesétálni, de pont elég közel lett volna, hogy rollerrel eljussak odáig.


janixusz
(csendes tag)

Belvárosban eddig is elég volt figyelni Pesten a biciklisekre és a motorosokra jobbról, mostmár a tökéletesek is itt vannak. Lassan többen mint a biciklisek és motorosok.


janixusz
(csendes tag)

Jobban jár ha tekeri :DDD


ShadowX
(őstag)

Az a korosztály használna rollert? Erôsen kétlem. Nyilván van most kapásból példád rá, hogy megcáfolj, de szerintem a falusi 60+ ilyenre fel nem száll.


ShadowX
(őstag)

Az a 1,5 km oda és vissza is azért nem a világ vége szerintem. Egy minimális mennyiségû mozgás csak kellene. Az a 3 km pont elég lenne. :)


Gynt
(junior tag)

@axioma
Nem bántásból mondom, de pont az a nagyjából 1,5 km az, amit kényelmesen le lehet gyalogolni; ahhoz nem hogy roller, de még kerékpár se kell. Ha pedig szigorúan céleszközt nézünk, ez a tesztben szereplő darab bőven elég lehet egy ilyen, és hasonló jellegű felhasználásra. A testtömeg persze kizáró tényező lehet.

@janixusz
"Belvárosban eddig is elég volt figyelni Pesten a biciklisekre és a motorosokra jobbról [...]"
Ha jól sejtem, arra gondolsz, hogy jobbról előznek téged menet közben. Ezt normális ember nem csinálja, mert motorosként tudod azt, hogy jobbról nem előzünk semmit. (Nem keverem ide az álló sor mellett elhaladást.)
Ha arról van szó, hogy jobbra kanyarodásnál "előznek" jobbról a kerékpársávon, az már más történet, mert arra neked kell figyelned, bár aláírom, hogy elég kellemetlen szituáció tud lenni. (Motorosnak mondjuk nincs is helye a kerékpársávban.)
Mindemellett elmondanám, hogy nem a belvárosban, hanem az egész városban, sőt, az egész országban bőven elég figyelni az elsőbbséget meg nem adó autósokra, akik a stoptábla mögül kanyarodnak ki eléd, jó láthatósági viszonyok között, és amikor megkérdezed tőlük, hogy miért akartak megölni, bambán néznek és csak annyit tudnak mondani, hogy nem vettek észre. És akkor folytathatnám azokkal, akik körültekintés nélkül váltanak sávot, akiknek nem tűnik fel a jobbkezes utca, akiknek az álló sorból kell kivágniuk a buszsávba és hasonlók.
Nem hülye gyalogos, paraszt rolleres, őrült motoros és béna autós van, hanem rossz közlekedő. Nekik mindegy, hogy mivel közlekednek.
Én magam gyalog, kerékpárral, motorral és kocsival is közlekedek. No offense!

@Bog
Ez a vidéki példa nagyon jó, hogy hol lehet(ne) igazán jó felhasználási módja még az ilyen kisebb teljesítményű rollereknek. Csak sajnos az a meglátásom, hogy egy életkor után már nem annyira a fizikai, hanem inkább a szellemi teljesítmény hanyatlása miatt nem kellene egyeseknek járművet használniuk. Arról nem is beszélve, hogy az idősebb korosztály jelentős része számára a testtömeg miatt se lenne opció egy ilyen kisebb roller, és vélhetően az állva közlekedés sem megfelelő nekik.


icemad
(nagyúr)
Blog

9 km-re van a suli. Biciklivel 25 perc, busszal 70 perc, két átszállással. Plussz a havi tanuló buszbérlet ilyen távolságra 110 euró.


icemad
(nagyúr)
Blog

Fotókon nem látszik, de pl ez elég durva emelkedő: [link]

Vagy ez: [link]

Valkenburg környéke szintén zenész...
Szóval Limburgban vannak eléggé nagy szintkülönbségek.


ridiculous
(aktív tag)

Az ilyeneknek mint te kellene megértenie hogy nem az eszköz a balesetveszélyes hanem a kretén aki vezeti. Az a bizonyos kretén minden közlekedési járművel balesetet fog okozni, csak a rollerhez könnyebben hozzájut. Amíg nem volt a roller a divat mindenki a bicikliseket szidta, most lett ez. :U


axioma
(veterán)

Az csak az egyik vegpont, a masiknal is van bar ott nem olyan sok seta, kozte fel ora hev-ezes, plusz 1x vagy 2x 10-20 perc varakozas (fagyoskodas) - varoshataron tulra nem megy ki csak minden masodik.
Ja es hogy osszekossem a masik hsz-szel, ha 60 nem is de 50 vagyok es no, van okom arra hogy miert nem jo fixen 3km setalgatas, plane egyik fele ugy hogy emberek koze megyek utana, masik fele meg kaptatoval vegzodoen, sotetben, plane esoben. Szoval ja, adott esetben felszallnek a rollerre. Ertelmesebb lenne, mint erre a 1.5km-re tartani (megtartani) egy autot...

[ Szerkesztve ]


ShadowX
(őstag)

Az autónál tuti jobb, ebben egyetértek. :K
Én egy esetben látom ennek hasznát (az én preferenciáimat figyelembe véve), hogy ha lenne egy ilyenem, akkor késô tavasztól késô ôszig nem izzadnék le azokon a napokon, mikor be kell járnom az orodába. Erre egy e-bike drága, egy autó felesleges luxus, a roller pont jó lenne.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Majd lesznek early adopter nénik, akiknek az unokájuk ad egy rollert, aztán a szomszéd néni irigy lesz és neki is lesz. De nem csak a 60+ korosztály opció a szcenárióban, hanem a 15 éves srác is, aki a középsuliba megy be a szomszéd faluból. (Ez egyébként már tetten érhető mondjuk Nemesvámos-Veszprém vonatkozásában, ott van normális bringaút.) De van másik példám is: cimborám Balatonakárhol szokott egy kissé szottyadt faházban létezni nyáron, van egy noname rollere, azzal megy a partra, meg át Füredre, ha kell valami. Van ezeknek a motyóknak helye nem csak Budapesten, csak tényleg tök jó lenne kereteket alkotni hozzá. És persze magamnak is el tudnám képzelni a dolgot, mert ahol én szoktam lenni, onnan egy falu a rokonság másik fele, csak éppen ott (még) nincs bringaút, a 77-esen pedig hát kábé öngyilkosság rollerezni 20-szal :D Szóval arra az 5 kilométerre előveszem az autót, ami nettó pazarlás, de azzal 5 perc, gyalog meg pont 50. Rollerrel lenne 15.


Gynt
(junior tag)

@axioma
Tényleg nem bántásból vagy rosszindulatból mondtam. Az általad utóbb vázolt paraméterek miatt ráadásul teljesen meg tudom érteni, hogy nem akarsz gyalogolni.

@Bog
A szabályozási környezet tényleg nagyon kellene már, jogtechnikailag könnyen megoldható lenne, de láthatóan nincs meg a jogalkotói akarat.
Az pedig teljesen nyilvánvaló, hogy bőven vannak olyan helyzetek, amikor a roller teljesen jó megoldás a helyváltoztatásra.


mate317
(tag)

nálunk az iskolások/középiskolások rengetegen ilyennel járnak, kicsit bosszantó mert egyébként semmi szükségük nincsen rá, sok kidobott pénz, csomagolóanyag, aztán pár év és megy a szemétdombra a legtöbb… illetve idén már két haláleset is volt ilyennel a közelben :/

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Nem bantott, no para, alapvetoen egyetertenek, sot 10-15 eve telviz kivetelevel bringaval jartam igaz csak 4.5km-re de azert hazafele abban me'g tobb kaptato volt, de mostanra ez mar nem menne.


axioma
(veterán)

Videki neniknel velhetoen nem problema annyira a tarolas, meg nem tomegkozlekedes kiegeszitojekent [=fel kell cugolni a jarmure] modon hasznalnak, igy ott szerintem indokoltabb az e-bike (jobban ismeri, meg tud ulni ami azert nem mind1, na meg az utak minosege se). Foleg ha valami csomagot is mozgatnanak [ritka a hatizsakos, bar kitudja, az is valtozhat].

üzenetek