üzenetek

hozzászólások


Alusky
(aktív tag)
Blog

Érdekes, hogy hátul van a fék, pedig pont ott tehermentesül fékezéskor. Bár ekkora tempóhoz majdnem a cipőtalpfék is elég lenne. :DDD Legalább lehet vele zsarukanyarokat bevenni.

Jogszabály téma meg nehézkes. Olyan gyors nem lesz vagy akkor túl veszélyes ilyen kerékmérettel a kátyúkat kerülgetve, hogy autók között menjenek, járdán meg korlátozni kéne max 15-re a tempóját, hogy ne üssön el gyalogost. Ezek sehol nem jók, csak addig amíg kevés van és józan ember használja. Ezt meg nem tudod szűrni majdnem sehogy.


hegedus001
(aktív tag)

"Forrás : internet" nincs több kérdésem :))

a neten vannak laposföld bizonítékok meg olyan fészbúk oldal is hogy Balaton tagadók... szóval ami a neten van az igaz. :U


Usgyi
(aktív tag)

El van árasztva piaci rollerekkel,mikor lesz már rájuk vonatkozó szabályozás is? Az is megengedheti magának a rollert aki életében nem közlekedett a forgalomban semmivel és borzasztó,hogy némelyik rolleres mit művel a forgalomban.

Mielött rám zúdul a nép haragja, szeretném hangsúlyozni,hogy nem minden rolleres közlekedik így,de sajnos nagyon sokan...


Reggie0
(félisten)

Sot, az biciklit is megengedhet maganak, meg elektromosat is. Igazabol semmilyen torveny sem tiltja, hogy egy ketnapos ujszulott a vaci uton kerekparozzon.


Zoli133
(őstag)
Blog

spec ezt a kresz tiltja
(7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;


Reggie0
(félisten)

A vaci ut nem foutvonal mindenhol, hanem pl. a lehel ut az. Lasd: [link]


Hi!King
(őstag)

Anyám például 65 éves, és nem tudom elképzelni, hogy elektromos rollerezzen, a bringával viszont jó barátságban van. Egyszerűen a korosztályuk sosem rollerezett, szokatlan nekik, újra meg kellene tanulniuk. Neki egyébként rendben vannak tartva a bringái, azért több, mert 3 van neki, a legújabb egy igencsak könnyű aluvázas, agyváltós városi/trekking jellegű bringa, nem elektromos, de nincs is szüksége elektromosra, a könnyűség miatt jó is hogy át tudja emelni.

Emellett nem mindegy a sebesség, 25 km/h közelébe az ő korosztályuk többsége csak lejtőn gyorsulna fel, de előbb fékeznek. A roller jobban gyorsul mint ők bringával, számukra kevésbé stabil, a kis kereke miatt átlag magyar útviszonyok esetében ez különösen így van.

Szvsz ahogy látom, inkább fiatalok használnak rollert, gyaloglás és kerékpározás helyett, ami nem egy pozitív jelenség népegészaégügyi szemponból.


Usgyi
(aktív tag)

Igen,ez az egyik probléma...

[ Szerkesztve ]


bandigyerek
(senior tag)

Lehet lehúzni a kerékpárosokat, de...

KSH statisztika
Közlekedésbiztonság

Ezek 22-es adatok, de elég beszédes.


Usgyi
(aktív tag)

Csalóka... Ezt anno tapasztalta fater is,hiába hogy oldalról ment bele a biciklis az autóba,Őt hozták ki vétkesnek. Azóta lett a rokonságban egy rendőr és... legyen elég annyi,hogy ha egy bringás és egy autós között történik baleset, kicsi az esélye annak,hogy a bringást hozzák ki vétkesnek.

Én nem a bringásokat vagy a rollereseket akarom büntetni,csak jó lenne,ha rájuk is vonatkoznának egyértelmű szabályok és a rendőrök rajtuk is bevasalnák a szabálysértést és nem csak a traffipaxozással lennének elfoglalva...

[ Szerkesztve ]


Hi!King
(őstag)

A trafin kívül nagyon ritka autós közlekedés esetén is, hogy bárkit megbüntessenek, pedig lenne miért, a béka segge alatt van a közlekedési morál. Pl. zebránál 10-ből 8 autóst meg lehetne büntetni, 3-at szándékos veszélyeztetésért (látja hogy lelép a gyalogos, és a gázba tapos, hogy lépjen csak vissza). Követési távolság miatt 10-ből 10-et.

Szerk.
Megjegyzem, én kerékpárral, autóval is közlekedek, eddig trafin kívül csak kerékpárral és gyalog futottam bele belföldön ellenőrzésbe.

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Megállt, de kikiabált, h direkt átmentem a zebrán pedig láttam,h jön. Lehet így volt. De ne pofázzon már a zebránál. :D


Reggie0
(félisten)

Sajnos ez igy semmit sem mond, mert nincsen visszaszamolva a hasznalatban levo jarmuvek szamaval. Pl. Budapesten azt a 118-as kerekparos okozta balesetszamot parezer kerekparos hozza ossze, mikozben a 2002-es autos okozta balesetet kb. felmillio autos. Es akkor meg nem is szamoltuk bele, hogy mindezt mekkora ut megtetele kozben vagy mennyi utazasi ido alatt sikerul osszehozni. Ezekben a fajlagos mutatokban a kerekparosok vezetnek a mezonyt, nem kicsit.

[ Szerkesztve ]


Hi!King
(őstag)

Visszatérve a roller témára, én nem csak közvetlenül a közlekedésbiztonág miatt várnám minél előbb a szabályozást, hanem azt is szigorúan szabályozni kellene, hogy milyen szabályoknak kelljen megfelelnie műszakilag egy ilyen járműnek, hogy forgalomban használható legyen. Mert ez egy szabályozott dolog pl. robogóknál, erre szükség lenne elektromos motoros eszközöknél is. Jelenleg bármilyen ipari hulladékot el lehet adni elektromos rollerként. És ez nem csak az esetleges veszélyesség miatt problémás, hanem pont a cikkben említett kategóriából rengeteg fogja az árokpart szélén végezni mikoe majd nem lesz divat a roller, vagy ha majd jobbra cseréli a user, és az ilyen ócska példányok eladhatatlanná válnak.


hegedus001
(aktív tag)

Mi az hogy belement oldalról? Mind a két közlekedő mozgásban volt? Ez így túl kevés infó, lehet, hogy szimplán a fater volt a hibás. Főleg úgy, hogy azért mindig mindenki próbálja magyarázni a bizonyítványt. (én is magyaráztam az asszonynak, hogy mindenki gyorsabban ment körülöttem, attól ez még én is, és megkaptam a 39 ezres csekket :) )


hegedus001
(aktív tag)

Ott vannak az első grafinkonban a gépjárművek számai.
A bringás gépparkot meg talán csak kínában tudják pontosan megmondani (de feltételezem ott sem, pedig azt is tudják lassan miről álmodtál)

Btw, Googlizz rá, hogy mennyien vannak itthon a bringások (ahogy nekem is mondtad) :) ő legalább hivatalos adatokkal érvelt, ellenben a te "internetrűl" szedett random grafikonoddal.... :))


Usgyi
(aktív tag)

A topic nem erről szól,ne menjünk bele. A helyszínen a gyalogos szemtanúk és a busz sofőr is biztos volt benne, hogy a biciklis lesz a felelős, végül mindenki tévedett.

Általában néhány év késéssel megyünk a fejlettebb városok után, ahonnan már elkezdték kitiltani a rollereket. Lehet, hogy mire elkészül a szabályozás, már sok haszna nem lesz. ;]


Reggie0
(félisten)

A kerekparok szamai nincsenek ott. Nem mellesleg Bp kozlekedeserol rendszeresen van felmeres(pl. BKK), igy tudjuk mennyien ingaznak naponta videkrol, mennyien kerekparoznak a forgalomszamlalok adatai alapjan, stb.. a BKK 2030-ra tuzte ki a celt, hogy a kerekparos utazasok szama elerje a 10%-ot, a tomegkozlekedes pedig a 20%-ot.

Btw ragugliztam, azert is irtam, hogy baromira eltero az aranyok. Nem tehetek rola, hogy neked a google kep alapjan torteno kereses meghaladja a szellemi teljesitokepessegedet es ezert elakadtal.

[ Szerkesztve ]


Levi941127
(senior tag)

Sziasztok! Nincs esetleg már valami jól működő app vagy bármi megoldás, amivel fel lehet oldani a 25 km/h-t korlátozást?

üzenetek