Már nem azért de szerintem elég gáz ez a "súlykorlát"! 100kg az ok de, hogy 55-70 és akkor megy is.....
[ Szerkesztve ]
Már nem azért de szerintem elég gáz ez a "súlykorlát"! 100kg az ok de, hogy 55-70 és akkor megy is.....
[ Szerkesztve ]
Én egy éjszakai képet vártam volna, hogy hogyan is néz ki ez a világító kormányrúd.
Áá, köszönöm. Így már jobban el tudja képzelni az ember, milyen.
Márciusban én is kerestem a megoldást, hogy feltűnőbb legyen a roller. De sajnos elkéstem vele.
Azóta viszont kerékpáron láttam barkács megoldást, ami emlékeztet erre a képre. Elemes LED-csíkot ragasztott a gazdája a vázra.
Navee N40 teszt kb. mikorra várható?
Remeg a kezem mert most elég jó árban van. (98e Ft)
Jaj, jaj, tegnap hozta a futár, még ki sem bontottam, de engem is érdekel, nyilván. Csak már ilyen 4-5 fokban nem akkora vidámság kilométereken át csapatni 25-tel, kicsit az Okai után nem állnék neki egyből
De mivel offszezon van rolleres fronton, ezért hirtelen rohadt sok cégtől be lehet húzni tesztcuccot, mert csak állnak a raktárban. Úgyhogy most konkrétan 5db 100-130k közötti rollert fogok egy videóban összehasonlítani (Okai, Navee, Soflow, Ninebot, Xiaomi), ráadásul extra help is érkezik Szentkuti ex-kollega személyében, de mire ezt összerakjuk, felmondjuk, megvágjuk... legalább két hét.
Pont néztem én is az N40et. Per pill nincs jobb választás, és szerintem a Navee ver jó pár xiaomi rollert is.
Szerintem ne várj vele, max eladod többért.
Fel kell öltözni megfelelően.
Tegnap 5 fokban indultam bringázni, akadt amikor 50-nel csapattam és nem volt semmi gond még az erős szél ellenére sem csak jó kis bringás ruha volt rajtam.
Amúgy nem tűnik rossznak ez a roller ennyi pénzért ha valakinek ilyesmire van szüksége. Legalább minőségre is rendben van.
Én egy Atomi Alphát nyúzok egy ideje és minden szempontból elégedett vagyok vele. Nem mellesleg beépítettek egy kis - ebben az árkategóriában általában ismeretlen fogalomnak számító - lengéscsillapítást is, ami nyilván nem teszi off road rollerré, de sokkal jobb azoknál, amikben nincs semmi ilyesmi.
#10 Napfénysüti
Maximálisan egyetértek. Tegnap 12-13 km-t rollereztem, ma reggel (még 8 óra előtt, azaz nem túl melegben) kb. 5-öt, és egy kicsit sem fáztam. Mondjuk az is igaz, hogy nálam 30 km/h a max. tempó.
[ Szerkesztve ]
Azt felejted ki ilyenkor a képletből, hogy a biciklin dolgozol, a rolleren pedig csak állsz.
Bringán a lábam dolgozik de a felsőtestem nem arra ugyanúgy kell a ruha hogy melegen tartson, ráadásul ez érzékenyebb is a hőmérsékletre.
Mondjuk ha nem 5°C - ba lenne tesztelve a roller akkor tudná hozni a végsebességét.
Minden roller veszít a teljesítményéből hűvösebb időben. Volt Neon Lite - om, normális késő nyári időben ismerős alatt ment 25 - öt aki 88kg..
Szóval valószínűleg 100kg - ig hozza a végsebességet csak a megtehető táv csökken komolyabban egy nehezebb személy alatt.
[ Szerkesztve ]
Délben 12 fok volt. Nem hozta a végsebességet. Akkor Dani is ment vele egy kört (83 kg), neki 23 km/h lett.
Ma rendeltem egy fűthető mellényt, power bankkal 45 fok és lehet biciklizni.
Nekem csak a kezem szokott fázni, arra van kesztyű... De ezek szerint nálad másmilyen a test hőeloszlása.
Nemtom, nekem a sima Neon van (az a középső a sorban) elvileg a motorerő azonos, de simán hozza a 25 km/h-t. 5 fokban, 80 kg-os utazóval.
Nemtom, miért gondolod. Egyenes úton, és enyhe emelkedőn simán.
Érdekes, hogy a magyar népesség jelentős hányada képtelen felfogni, hogy egyéb szabályozásig minden elektromos roller segésmotoros kerékpárnak számít, pedig a belügyminiszter is többször megerősítette az elmúlt években. Ezek fényében bőszen szidni a jogalkotót, és minden vonatkozó szabályt megszegve közlekedni (biztosítás, bukósisak, tiltott helyek, stb.) legalábbis ciki.
"egyéb szabályozásig minden elektromos roller segésmotoros kerékpárnak számít"
Én azt vagyok képtelen felfogni, hogy miniszteri szinten hogy lehetünk ilyen igénytelenek. Azt hiszem, a szekunder szégyenérzet a megfelelő kifejezés az üggyel kapcsolatos életérzésemet illetően.
[ Szerkesztve ]
Pontosan megmondta ezzel, hogy milyen szabályok vonatkoznak az e-rollerekre, csak mindenki leszarja, mint úgy általában a Kreszt, csak hát balesetnél szopacs, akár a felelősség a tiéd, akár a sérülés/halál.
[ Szerkesztve ]
Pontosan megmondta ezzel, hogy képtelenek életszerű szabályokat alkotni az e-rollerekre vonatkozóan. És ez van évek óta.
Miniszter nem tévedhet ugye? Nem smkp a legtöbb. Egyébként nem tudom ki lenne a legjobban felháborodva ha tízzel guruló rolleresek elárasztanák a buszsávokat. Szerintem a kerékpárúton, kerékpársávban a helyük. Amúgy próbáld ki a biztosítási portálokat, hol tudsz Okai Neon Lite-ra KGFB-t kötni. Ha sikerül szólj!
Jó kis Santini ruhákban nem fázom. Mondjuk egy nadrág meg egy kabát tőlük majdnem annyi mint a tesztben szereplő roller...
Azt meg tudja valaki mondani, hogy lehet hogy vannak a normál 250-500W-os rollerek meg az 1000-2000W-os rollerek, amiknek ugyanakkora a kerék motorja?
Nekem gyanús hogy csak ráírjak a pillanatnyi max-ot és eladják 5x áron. Vagy van olyan moto ami tényleg tud ilyen teljesítményt ugyanakkora méretben? (ha igen akkor nem melegszik túl?)
"Azt felejted ki ilyenkor a képletből, hogy a biciklin dolgozol, a rolleren pedig csak állsz."
Egyrészt, ha az a bringa elektromos -én is ilyet hajtok-, akkor nem sok a különbség erőkifejtés szempontból, másrész viszontt, ha az a bringa analóg, akkor meg pont hogy rosszabb a helyzet, mert izzadni fogsz, és az kifejezetten nem tesz jót a hőérzetnek.
Igen. De még nem jött meg. 20 eFT. [link]
[ Szerkesztve ]
Az elektromos rollernek a kerékpárúton a helye. Ha az nincs, akkor az úttesten. Sosem a járdán!
Ez lenne a jó és igazságos szabály rá. Tekintsünk úgy rá, mint a biciklire.
+1
Járdán konkrétan életveszélyes! Az egyetlen előnye a szabályozásnak, hogy onnan letereli őket (más kérdés, hogy ezt is mennyire tartja be az átlag magyar), de legjobb lenne bringaútra terelni.
Miért, ha a belügyminiszter autóbusznak minősítette volna a rollereket, akkor mindenki suttyó, aki nem D-s jogosítvánnyal csapatja?
Igaza van a cikkírónak, szar a szabályozás, évek óta húzódik a frissítése, vannak gyakorlatilag betarthatatlan elemei (motoros bukó), és mindenhol az úttestre terelni őket nem éppen a közlekedésbiztonségot növeli. Emellett a hatóság még csak kísérletet sem tesz arra, hogy teljes körűen betartassa a szabályt, a gyakorlatban úgy fest, csak azért pakolták be őket az SMKP kategóriába, hogy a nagyon kirívóan hülye versenyzőket lehessen mire hivatkozva büntetni. Ami egy gyors első lépésnek rendben is van, csak a 2. lépést mondjuk 3-4 hónappal később kellett volna megtenni...
A bicikli mehet a járdán szóval ez kapufa. Ha 25 km/h lesz a max akkor az autók közé sem lehet száműzni őket, még velem is sokszor türelmetlenek amikor 35-40 körül tekerek (és engem is idegesít amikor 23-25-el tötyög egy roller előttem). Aztán ott vannak a kátyúk, repedések, csatornafedelek az út szélén ami egy 9 colos kerékkel instant beutaló a János Kórházba.
Legfőképpen csak mindenkinek oda kéne figyelni a másikra, engem pl nem zavar gyalogosként ha valaki ilyen kis rollerrel elmegy mellettem ésszel.
A rollerek egyre erősebbek, egyre durvábbak, de ez is roller az is. Ha 70-el elsűvítnek melletted lehet oda a szoknyád.
A fűthető mellény jó cucc! A tavalyi fűtéslimit bevezetésekor, nálunk az irodában jó szolgálatot tett.
Igazából nem mehet, csak kivételes esetekben:
Kivételes esetben van lehetőség arra, hogy a kerékpáros a járdán közlekedjen. Ilyen az, ha az úttest a kerékpározásra alkalmatlan, azaz az út minősége nem teszi lehetővé a biciklivel való közlekedést. Az úttesten folyó forgalom nagysága és összetétele nem befolyásolja az alkalmasságot, ezért bármennyire is nagynak tűnik a forgalom, az úttesten kell kerékpározni. Továbbá táblával jelzett főútvonalon 12 éven aluli gyermek nem kerékpározhat, neki a járdán kell közlekednie. A kerékpáros maximális sebessége járdán 10 km/h. A fenti eseteken kívül nincs lehetőség a kerékpárral a járdán való közlekedésre!
De nyilván az utolsó bekezdésed lenne a legjobb - sajnos ennek a realitása igen alacsony.
[ Szerkesztve ]
úgy-úgy !
én múlt télen végig rollerztem hóban, fagyban. csak jól fel kell öltözni
ha választhatnék, hogy -10°C hóesésben, vagy 10-15°C szakadó esőben rollerezzek, akkor az előbbit választanám. sajnos sokszor az utóbbi is előfordult idén, ilyenkor váltóruhát kell vinni
csak a nyúlbélák nyavajognak és ülnek autóba 5 fok alatt
u.i. roller előtt robogóztam (és robogózok most is), szintén télen-nyáron, hóban-fagyban, esőben-napsütésben. és itt kérnék minden városit, illetve agglomerációban élő városban dolgozót: Ti is tegyetek ugyan így!
fölösleges dugógerjesztés 5-10-15km-re autóba ülni...
SUV-ból ki, rollerra, bicóra, robogóra, motorra, buszra, vonatra fel. (az utolsó kettő pont nektek van sűrített menetrenddel)
Könnyű úgy vagánykodni, h évek óta nem lát havat az ember fia, mit tennél hóviharban fél méteres hóban, alatta jeges bordákkal.
Sz.L.
Van olyan verzió is, h adnak 12 tappancsot amit oda raksz ahova akarsz persze az is akkuról működik.
[ Szerkesztve ]
Jól hangzik! Relatív gyorsan kellet, így nem nagyon tudtunk válogatni.
(Elméletileg idén nem lesz rá szükség. Legalább is az irodában nem.)
ugyan ezt vagy nem mennék be melóba :shrug:
valszeg autóval sem tudnál, szóval mindegy
Könnyű úgy vagánykodni, h évek óta nem lát havat az ember fia, mit tennél hóviharban fél méteres hóban, alatta jeges bordákkal.
Régebben, amikor volt tél és volt munkahely, ugyanúgy biciklivel mentem, ha nem volt friss hó. Szóval nem értem a problémádat
Ez a félméteres hó pedig... utoljára akkor volt itthon, ha valahol összefújta a havat, vagyis nem igazán létező kérdés már néhány évtizede.
Nekem az utolsó olyan tél, "az üljön át egy másik kocsiba" sms-ről rémlik. Én friss hóba is mentem biciklivel, izzadtam is mint qv. a templomban.
Sajnos fogynom kéne ha erre vágynék és akarnék vele haladni is. Én azt hittem hogy a belépő szint lassan 100e Ft alá becsúszik. Ezen a 27%-os áfa nem segít sajnos...
Minden IS drága. Nálam az elektromos roller vonal biztosan ki fog maradni. Kb 2-3 évvel ezelőtt láttam a sürgősségin egy 12-13 éves srácot rollerbaleset után. Szerencsétlen elesett, mert elakadt a roller. Nem szeretném részletezni, hogy nézett ki, de beszélni nem tudott és biztosan évekig jár majd fogászati kezelésekre. Gyerekeimnek sem veszek rollert. Igen, tudom a kerékpár is veszélyes.
Sajnos baleset mindennel lehetséges. Én azért nem veszek mert nem használnám annyit. Inkább kerékpárt építek magamnak
Vettem régebben egy alumínium vázas biciklit és évekig nem mertem használni mert 90 kg volt hitelesítve. Majd mikor a többi bici lerobbant kénytelen voltam használni 104 kg is. És elhoztam vele úgy h én is rajta voltam 18 db. 1.5 literes szentkirályit Jól leteszteltem.
[ Szerkesztve ]