OLED TV topic - TV & Audió fórum

üzenetek

hozzászólások


hunspikey
(őstag)

királyság! Köszi a beszámolót - érezni a soraidon, hogy rendesen boldog vagy vele :) Ez jó!

Ez passzív, vagy aktív szemüveges 3D-t csinál?


Strezi
(őstag)

Passzív, de mivel 4K a TV alapfelbontása ezért veszteség és vibrálás mentes is a 3D. Szóval igen, öröm boldogság ;)

Sajnos a BluRay lejátszóm bemondta az unalmast, így csak tékás anyagokkal tudok élvezkedni :(((


hunspikey
(őstag)

várj csak - az azt jelenti, hogy ez lenne az első készülék, ami valós 1920 x 1080-as frame-enkénti felbontással nyomatja a 3D-t? Ezt pl kiválóan lehet látni az Avatárban amikor mennek a bolygó felé az űrhajóval és annak a traverzei illetve napelemei olyan apró ki vonalakból állnak, hogy ott a felezős megoldások / TV-k sajnos elhasalnak. Pl a Pana VT60 is elhasal mert bizony felezi a felbontást. Bár nem ezt hazudják.


limpi
(aktív tag)

Sziasztok!
Azt az eljárást ismeritek, hogy "közelebb ülni a TV-hez"? :D
Most nem szemétkedni akarok, de nekem fordított problémám van, 40-43" méretben találok csak nagyon nehezen igazán jó minőségű "csak" full HD TV-t... :(
Nekem az kéne, hogy ilyen méretben gyártsanak OLED TV-t és már kiforrott technológiával. Nagyobb azért nem jó, mert nem tudok elég távol ülni hozzá (kis szoba van berendezve nekem házimozinak és a TV-t egy napozóágyból nézem).
Szóval szerintetek mikorra várható, hogy lesznek majd már jó OLED TV-k kisebb képátlóval is? Van már ilyen legalább tervbe véve?

[ Szerkesztve ]


cszn
(őstag)

Ahogy javul a gyártási technológia, úgy várhatóak kisebbek. Szerintem nem érdemes nagyon belelovalnia magát az embernek, ahogy az olcsó OLED-be sem. Szvsz 2-3 év.


limpi
(aktív tag)

Sajna igazad lehet... :(
Panasonic-osok azt mondták, ha igazán jó képet akarok, ne gondolkozzak kis átmérőkben, mert senki sem gyárt azokból igazán jót. Még a saját CS630E-jükből is a 40"-os helyett az 50"-ost ajánlották! Pedig a kettő elvileg csak méretben kéne eltérjen... Sőt, úgy tudom nagyobb képátló esetén nagyobb a clouding veszélye (nehezebb igazán homogén fekete panelt gyártani). Szóval ők maguk sem túl bizakodók azzal kapcsolatban, hogy a 40"-os modelljeik képminősége igazán tökéletes lenne...


cszn
(őstag)

Számkivetett méret a minőség szempontjából. Mióta a Pana plazmák eltűntek, csak még inkább. Ha most állsz vásárlás előtt, én a helyedben bevállalnék egy használt 42"-os ST60 vagy GT60-as plazmát. Futnak itt az aprón is és ahhoz hasonló minőséget még jó ideig nem fogsz kapni.

[ Szerkesztve ]


Strezi
(őstag)

Igen, passzívan de egy 4K képbe kódolva veszteségmentes a 3D-je!

Tűéles annak az űrjhajónak minden részlete ;)

Ugyanakkor ma néztem a Gravitációt 3D-ben, az egy ratyi! Persze lehet hogy rossz rippet szedtem, de az pl. hogy az elején nem a főszereplők vannak fókuszban, hanem egy közeli dobozon van az éles pont elég nagy hibának tűnik. Messze nem olyan igényes a 3D fókusz mint az Avatarban, ahol a lényegen van...

Remélem azért lesz még más jó 3D film is az Avataron kívül. Bár, igazából nem bánom azt se ha nem, "sima" 1080p és pláne a 4K amúgy is fantasztikus ...


#94529552
(nagyúr)

Nem javasolnám ezt a megoldást, mert hátha bekrepál neki majd pár nappal a vétel után, és a gazdaságtalan javítás miatt dobhatná a kukába. Inkább azt a CS630-at vegye, most 5 év garival adják.


krx21
(nagyúr)

Szia. Érdekelne mennyi volt a tv, akár diszkréten privátba is... :R
Továbbá nézted, hogy a mozgófelbontása milyen?

[ Szerkesztve ]


Strezi
(őstag)

1 550 000Ft volt.
Mérni nem mértem, de nekem fantasztikus élmény újra nézni az eddigi film kollekciónkat. Pl. Avatarban olyan részleteket látunk meg amit eddig egyáltalán nem. 4K forrással meg egy más világ...

Nemrég volt egy friss teszt, ott ennek a sík verziójára 500 / 1080-as képfelbontást írnak, ha ez jelent valamit.


hunspikey
(őstag)

Engem az izgat, hogy tényleg IRE 5 környékén be vignettálja a széleket? És IRE 10-nél meg már hibátlan? Nézted ezeket esetleg?


hunspikey
(őstag)

Egyébként amit kérdeztél az azt jelenti, hogy a mozgás "javító" áramkör nélkül a natív 23.976-os anyag mozgásakor a valós sorfelbontás bizony 500 sor körüli csak - tehát még a fullHD sincs meg messze sem. Ez gond volt sokáig a plazmáknál is - főleg samuéknál, ebben a tekintetben talán a Pana utolsó generációi még mindig a legjobbak. (mondjuk ott meg tudjuk, hogy jönnek egyéb gondok :) )

Szóval egyenlőre úgy néz ki, hogy még van mit fejlődni - érdekes, hogy a technikából adódóan a 0 luxos fekete adott - de ebből nehezen emel ki - illetve sávoz, plusz még ezek szerint judderesen mozog és még a felbontást is elveszti.

[ Szerkesztve ]


hunspikey
(őstag)

Na, megint lejárt a szerk idő - mindegy- azért az érdekes, hogy 0.001 -es feketét mértek (bocsi de csak most olvastam el a cikket)

Ezt te hogyan éled meg - mármint látszik ha teljesen fekete képet mutat - és éjjel vagy lámpa nélkül - mert ilyenkor a VT60 azért még alaposan látszik, bár az 0.003-as feketét hoz - de ebből kiindulva a 0.001-sem tökéletesen full kikapcsolt képernyő fekete. Ezért érdekelne, hogy mit látsz valójában.

Hogy ez miként jelenik meg élő tartalmon - azaz miért firtatom. Azért mert engem pl zavar a 0.003-as fekete is pl amikor olyan jelenet van mint a Tom Cruise féle Oblivionban a párbeszéd jelenet Morgan Freemannel -amikor csak egy szivar parazsa világítja meg az utóbbi arcát - na ott pl a pana vt60 tudja az összes sötét árnyalatot - ami pl referencia kép, viszont a feketéje az meg nem fekete, szóval nálam nem referencia.

Te hogy látod?


Strezi
(őstag)

Semmi nem látszik sötétben. Meg nem mondod hogy ki van-e kapcsolva a TV vagy csak fekete rész van a filmben! :C Lehet állítani a logó megvilágítását, amit persze levettem nullára. Így tökéletes a feketéje :DD

Oblivion nagyon ütős rajta! Azt viszont már az is lenyilatkozta (ha jól emlékszem) aki gradingelte(utómunkázta) a filmet, hogy elvileg ott nem kellene látni a hátteret csak feketét. Ezt azért mondom, mert referenciára kalibrált OLED-del láttak ott részleteket, holott nem kellett volna :DDD Enyém még nincs kalibrálva, sajnos valami gebasz volt az xRite i1Display Pro-val tegnap :( Nem tudta lemérni a fekete szintet :DDD

Ugyancsak tegnap néztük a Crood-ékat, abban van bőven sötét jelenet. Erölködés nélkül megoldotta, ahogy pedig utána a családnak kinyílik a világ és megjelennek a színek a filmben, magam is csak kapkodtam a fejem! Közelebb is ültem (féltávra) hogy tudjak gyönyörködni a részletekben :))

Arra emlékeztet, amikor először lett HD plazmám és filmeim, akkor is azt találtam, hogy a részletes kép miatt kényelmesen közelebb tudtam ülni mint annó a ratyibb felbontású SD anyagokat nézve. További plusz, hogy itt a plazma - engem zavaró - villogása sincs meg az egyes árnyalatokban, hanem "stabil" a képe.


Strezi
(őstag)

Több helyen olvastam, hogy az a teszt messze idejétmúlt már ... Az biztos, hogy ami a vidóanyagban pixel benne van, azt ez a TV kiteszi oda ahová való, azonnal. Azt számonkérni, hogy ezen felül kitaláljon valami tartalmat ami igazából ott sincs, hát :F

Azért persze megpróbálja, be lehet kapcsolni a különböző mozgásjavításokat amik nekem nagyon be is jönnek. Ezek pl. a plazmánál a vezérlés miatt eleve mennek valamilyen szinten folyamatosan.

Ugyaanakkor. nincs LCD késleltetése, plazmás utánvilágítása vagy kroma hibája :N

Tegnap a kalibrálás okán sokat volt fent windows desktop, jellemzően fehér ablakokkal, semmi nyomot nem hagytak, illetve az ablakokat mozgatva sem jelentkezett semmi szellemkép vagy sávosodás mellettük. Szóval bátran használom PC munkára is, nem rossz felület fejlesztésre sem :Y

[ Szerkesztve ]


Strezi
(őstag)

5 IRE-nél nem jelentős a szélek sötétedése, 10-nép pedig már egyáltalán nem látható. Az alatt jön inkább ki, csináltam fulscreen RGB képeket 161616 - tól 272727(ha jól számolom ez az 5 IRE) - ig.

Sajnos nappal tudtam csak fényképezni, ott nem sok látszik a sötétítők mellett beszűrődő fénytől. De szabadszemmel azért kivehető volt. Sajnos ehhez már kevés az én pár éves bridge (Panasonic :D ) fényképezőgépem. Ez is mutatja azért, hogy nem olyan mellbevágó ez a probléma ...


hunspikey
(őstag)

Na jól van - akkor megnyugtattál.

Ezek szerint a tesztelők 0.001-es "mért" feketéje nem más mint a műszerük alkalmatlansága - nem tud 0.000-ás feketét mérni. Simán el tudom hinni. Neked hiszek, ha azt mondod kotta fekete akkor az valós nulla,nulla :)

Az oblivionban a Mogan Freeman arca körül bizony vannak részletek - ezt a VT60 megmutatja - ha akarom - más kérdés, hogy ehhez annyira fel kell nyomni a brigtness-t, hogy dithereli a szélessáv 0.0.0-ás feketéjét is ami meg hiba. Szóval a helyesen beállított kalibrált pro módban bizony ott nem nagyon van semmi. Viszont az arca meg szépen látszik.

Engem a plazmában csak a fals kontúr zavar - de az nagyon.

Emiatt lesz OLED belőle - nem azért, hogy jobb legyen a fekete - bár ez számomra a második legfontosabb.

Csak még várok, hátha lesz 75-80 col környékén hasonló 1.5 millás áron 2 év múlva.

Egyébként szerintem ez az IRE5 hiszti is full senkit nem érdekel - én pl személy szerint még szeretem is a vignettált képet - olyan fotós hatása van - teljesen normális a szemem számára - hiszen majd minden optika csinálja - hisz optikai törvényszerűség okozza eleve (persze korrigálják - de engem nem zavart sosem)

A mozgás sorfelbontás jobban zavarna - de valahogy nem nagyon hiszen azt sem, hogy 500 sorra lenne képes egy 4k-s TV? - itt megint valami csúsztatás van...

Jajj de szívesen megnézném rajta a Pi Életéből az éjszakai csónakázás jelenetet amikor a biolumineszcens lények veszik körül. Aztán meg az az aranyban fürdő napfelkelte - hmm király lehet.


Strezi
(őstag)

Van a Pi Életéből, pont arról a jelenetről is HDR részlet :K
Brutál, amúgy is a kontraszt, de így a világos részek még egy fokkal durvábbak. Sajnos nagyon kevés HDR anyag van még.

A második legszembetűnőbb tulajdonsága a TV-nek, hogy nappal sem fakul semmit a képe. Ez részben a fényerő, részben a szuper brutál antireflekciós bevonat érdeme. Még direkt napfényben is éjjfekete marad a felülete, semmi szürkülés :K

Ha jól tudom, a HDR az 10bit per pixeles UHD anyag, a TV simán lejátsza, de Intel 4770R(legerősebb Iris Pro) akadt tőle :Y

Most azt tervezem, hogy összerakok egy korrekt HTPC-t HDMI2-vel. Erre bizony GF950 vagy afeletti kártya kell. Sokan beteszik a legdurvábbat, mert 4K-ban a MadVR megeszik gyakorlatilag bármilyen videókártyát ...

Szép új világ lesz, HTPC TitanX-szel ;]


hunspikey
(őstag)

Ez egyébként számomra felfoghatatlan, hogy miért kell ilyen PCs hardware egy picit több pixelhez.

Azért a 4k csak négyszer annyi infó mint a fullHD, a 8 bit / csatorna helyett a 10 bit / csatorna meg még egy picivel több - az egyik 24 bit RGB színmélység a másik 30 - na bumm.

Szerintem még éretlenek a szoftveres algoritmusok az a baj. Ha belegondolsz - egy középszerű androidos telefon tud 4k-t visszajátszani, igaz egyenlőre 8 bit / csatornásat.

Egyébként sokat merengtem azon hogy a HDR hogy is működik.

Ugye van egy sokkal nagyobb dinamika tartománya a kijelzőnek, mert teszem azt a plazmákkal ellentétben mondjuk fel tud menni az OLED akár 700 nitre is fényességben

De ennek ellenére nem az a cél gondolom, hogy az általános jeleneteknél vakuljunk meg, tehát pl esti mozizásnál a normál fényességű jelenetek teteje valahol akkor is 120-150 nitnél lesz. Tehát ide rakják a normál dinamikát - és gondolom én efölé a HDR rész - azaz pl csúcsfények, vagy extra fényes felületek.

De hogy van az eldöntve, hogy egy eredendően nem HDR-ben tárolt originálból - pl vegyük a Samsara-t ami ugye 70 millis negatívra volt rögzítve eredetileg. Tehát az anyag valós dinamikája a gradációja ezen médium által van megszabva, azaz pl ezt moziban le lehetne vetíteni és kész - annyi - nem HDR mert a film nem az - max átfog 10 blendét. Ebből hogy lesz HDR? Vesznek egy nem lineáris - iszonyatosan torzított transzfergörbét és aszerint átkódolják az anyagot, hogy ami mondjuk a rögzített utolsó egy blende legyen a digitális HDR anyagban a 300-700 nites tartomány? A normál alsó 9 blende mondjuk meg legyen 300 nit alatt mind?

Érdekes dolgok ezek. Szerintem alapvetően az a baj, hogy HDR anyagot HDR-ben kell rögzíteni - hiszen így van meg a nagy dinamika a forrásanyagodban - ez nem olyan mint a 3D - ezt utólag nem lehet valósághűen konvertálni, hiszen az eredeti rögzítésekor kiégett fényes részek nem jönnek vissza illetve a sötét bedőlt részek sem lesznek sosem láthatóak - pont úgy nem ahogy nem lehet valós HDR-t konvertálni egy expoziciójából egy digitális kamerának.

üzenetek