OLED TV topic - TV & Audió fórum

üzenetek

hozzászólások


hunspikey
(őstag)

Hibátlanul összefoglaltad és úgy van ahogy írod.

Na pont én is ezért nem értem hogy működik (azon túl, hogy parasztvakítás)

Mert ha pl van egy valós HDR felvételre képes, illetve fogalmazzuk helyesen - egy nagyon nagy dinamikatartományú felvevő eszköz ami tegyük fel rögzíti a szemünk által látott kb 20 blendényi dinamikát. Ezt letárolja. Na most ez számításaim szerint egy plazma TV esetében ami legyen mondjuk VT60- ahol a nulla érték azaz a tökéletes fekete amit a kijelző tud 0.0033 nit.

ebből kiindulva 15 blende után jutunk el oda, hogy elfogyott a panel - mert 15 blende már bizony 108 nitet követel - ennyit valósan tud, de 216-ot már nem szóval a 16 blende lehetetlen.

Mondhatnánk, hogy az a pár blende már mit számít, de a blende sor minden tagja kétszeres fényerőt eredményez, azaz ami 15 blende után kotta fehér, annak még kétszer fényesebbnek kellene lennie ha 16 blendényi dinamikát akarunk bemutatni. Érdekesség képen a 20 blendéhez a plazma TV-nek 3460 nit fényerőt kéne tudnia - hát ez könnyen belátható, hogy nem fog menni.

Viszont mi van, ha OLED van és 0.000 a fekete.

Ebben az esetben más a helyzet - de csak sajnos matematikailag - ugyanis nem lehet azt megcsinálni, hogy ábrázolunk egy tökéletes nullához közeli 'első" blendét majd ehhez képest növeljük az értékeket, mert az emberi szem bizony nem tud korlátlanul alkalmazkodni a megvilágítottsághoz.

Ezért én azt gondolom, hogy reális egy 0.001-es feketét nulla-nullás feketének venni, és ehhez képest felírni a blendesort.

Így kezdve 17 blende lett volna a dinamikája a képzeletbeli VT70-esnek (hahahaha) - mert 130 nittel abszolválható, viszont az OLED tud 0.001-es feketét - és a 17 blendét is. 20 blende OLED esetén 1050 nites csúcsfényerőt feltételez - asszem ilyet mutatott be a Dolby vagy ki

Szóval a HDR elvi síkon járható - de még mindig ott a kérdés, hogy ezt az iszonyatos átfogást hány biten lehet úgy tárolni, hogy ne legyen árnyalathézag- azaz poszterizáció?

Megfigyelhető, hogy az 1050-es kapott értékhez nagyon közel van a mágikus 1024-es szám, ami kettő a harminckettediken - és a rossz hír az, hogy ez bizony per színcsatorna, azaz összesen 96 biten kellene tárolni a valós HDR-hez, úgy, hogy ne legyen árnyalatvesztés.

Na ez nem fog menni.

Egyébként nem csodálkozom, mert valamikor nagyon fiatal koromban én még játszottam a Lighwave nevű 3D render progival, ahol volt Radiosity világítás, amihez egy HDR-ben tárolt fénymodel kellett, mert ebben volt benne a valós környezeti fénymodell és az bizony már akkor 48 bit / csatorna fájl volt!!! És ez erősen a kilencvenes évek dereka!

üzenetek