üzenetek

hozzászólások


Sirus86
(tag)
Blog

Ennyiert teljesen rendben van szerintem! Az akkurol es a motorrol lehet valami tudni?


bollokcs80
(Korrektor)
Blog

"...szerintem simán lehet szoknyában is tekerni vele, bár őszintén ezt nem próbáltam."

Milyen tesztelés ez?! Így meg se veszem! (Egyébként sem.) :DD


morze
(lelkes újonc)

Nagyon keskenynek tűnik az a kormány, nem nehéz így kormányozni vele? Én biztos lecserélném egy szélesebbre.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nincs stucni, tehát direktebb a dolog. Ez persze kevésbé biztonságos, viszont a fat tyre azért nem fordul el minden kretén úthibán.


vilmose33
(őstag)

Köszönöm a tesztet.


5leteseN
(aktív tag)

Kb jónak tűnik.

Kérdésem: Általában visszatöltősek. Ez a modell visszatölt "motorfék" üzemben?


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem tapasztaltam ilyesmit, a rollerek szoktak visszatölteni inkább, de ott is elég elhanyagolható az így nyerhető extra energia mennyisége.


5leteseN
(aktív tag)

Köszönöm!

Ez teljesen biztosan a "nem tölt vissza" válasz, vagy esetleg meg tudnád-e kérdezni a gyártót erről?

Kb ezek miatt: ismeretség tapasztalat alapján, ha csak rásegítés üzemmódban(és nem tisztán elektromosan) használták, akkor ez sokat számított, mert az emberileg szinte folyamatosan bevitt 50-120(?) W és elektromosan időszakosan bevitt max. 250W-ból visszanyert elektronok a tipikus városi használatban meglepően sokat számítottak.

Nálam főleg ezért, ezen múlik a döntésem(városban fogok "cikázni"). :K

Köszönve: :R

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Írtam Ericnek, hogy kérdezze meg a mérnököket, de ezek most már alusznak, szóval leghamarabb holnapra lesz válaszom.


5leteseN
(aktív tag)

Köszönöm! :)

Írtad, melyik vezérlő van benne. úgy tűnt, hogy ismered. Ha a vezérlő eleve nem tudja a visszatáplálást, akkor kiesett a funkció. Erről ha van infód, akkor kicsit előrébb jutottunk, ha ez az infó nincs "kéznél", akkor nem fontos, mert már folyamatban is van a gyári vonaltól a válasz.

[ Szerkesztve ]


megott
(tag)

sárhányó-sárvédő :P


Lajmund
(senior tag)

Szeretem ezeket a teszteket nèzni youtube-on. Simán jó lehet egy ilyen mászkálni néha de szerintem napi ingàzosnak vagy futàrnak nem az igazi mert az alsó polcos alkatrészek miatt szerintem nem tartós dolog. De ilyen hètvègi leugrok valahová arra simán jó mint egy tescos bringa.


Polarstar
(nagyúr)

Érdekes, hogy a foldingok is megjelentek ebben a kategóriában. Az még érdekesebb, hogy a Dahon európai utódja a TERN is készít ilyen király cangákat. És van immár hazai képviselete is. Szerintem érdemes lenne őket is megkeresni. Azokban kevesebb a kompromisszum azért az árért. :R


5leteseN
(aktív tag)

Azért az induló-áras 1,5 millákért... ;]
Nem az én (balek-kereső eladós, "mély-zöldes"-túlértékelős) világom.

A címadó mű-darab 600$=>200eHUF, legfeljebb.
A különbözet tizedéből egy ezermester baráttal rendelkező vevő kétkerekű "Rojsz-Rojszot" csinál belőle, új váltóval + pár sebességgel, +még 1-2 bármi (nem NASA-technikás) reális javítással.

Akinek meg nincs 2-3-4 ilyen barátja az elqrta a (barátság-építő) fiatalságát! :DD

Minden bántás nélkül írtam! :R

[ Szerkesztve ]


Polarstar
(nagyúr)

Nekem nem gond ha téged nem érdekel. Bár a felvetésem nem neked szólt.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Azért a 1,5 milliós összecsukható bringa itthon nem lesz tömegtermég, a cikkben szereplőt meg egy átlag magyar megveheti.
Én mondjuk olvasnék tesztet ilyen Tern cuccról ettől független mert magam is a minőségi bringák híve vagyok.


Polarstar
(nagyúr)

Hát igen. Nekem is van egy Dahon. Döbbenetesen minőségi darab. A TERN bemutató teremben is jártam. Picit koppant is az állam a padlón, ellenben semmi okom nincs feltételezni azt, hogy az igen magasnak tűnő ár túlzó!
A sajátom rendíthetetlen szilárdsága, átgondolt kivitele és tartóssága okán a TERN 20+év használata bizony teljes joggal hihető.
E miatt érdekes lenne egy teszt. :K


morcosharcos
(tag)
Blog

Szedtetek már szét ilyen kínaigyártós e-roller / e-bike akksit? A legtöbben még OTP-szenzor sincs, vagy túlfesz-védelem, (egy sz...s varisztor kéne csak bele 50 ft-ért, kispórolják), miközben az átfolyó áramos pc-tápegységekben amelyek sokkal olcsóbb villamos berendezések, ezek majdhogynem alap biztonsági elemek. Nem véletlenül van a feltöltésükkor az a rengeteg lakástűz Kínában meg Oroszországban. Bontottam már szét olyat is, amelyikben a 18650-es cellák csirkeháló-darabokkal voltak sorbakötve a szabályos lemez+ponthegesztés helyett. És akkor a hozzájuk adott töltők minőségéről ne is ejtsünk szót. Hiába a "certified european" jelzet, amíg gyártóik nem veszik komolyabban bennük az alapvető villamossági védelmi megoldásokat, én mindenkit lebeszélnék arról, hogy éghető közegben/felügyelet nélkül töltse otthon ezeket a termékeket. persze az is lehet h minden rózsaszín, csak nekem volt eddig kizárólag sz.r tapasztalatom velük


Polarstar
(nagyúr)

Az a Debreceni lakástűz és pár egyéb vidéki incidens elegendő volt erre. Én tartok tőlük. Mondjuk az én bicajom nem elektromos.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Nekem is analóg outim van, max a km órát meg a hátsó lámpát töltöm otthon de azok minőségi darabok. :D


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nincs visszatöltés, Eric megerősítette.


5leteseN
(aktív tag)

: ( Kár.

Azért köszönöm! :R Jobb, hogy még most derült ki.

Esetleg tudsz valami hasonlóan megfizethető és visszatöltős e-binyóról?

[ Szerkesztve ]


Elf
(aktív tag)

Azért nem várj sokat a visszatöltésről.
Városban kb. fék nélkül el lehet közlekedni, csak simán kigurulva az akadályokig hátralévő utat. Városon kívül meg aztán pláne.
Gondolj bele hogy a fékezéssel megtett út kis töredékét lehet visszatáplálni és maga a fékezéssel megtett út töredéke a teljes távnak akkor mennyit nyersz vele. 0.5%-ot?


5leteseN
(aktív tag)

A fékezés(autós analógia:motorfék) alatt is ugyanúgy 80% körüli hatásfoka van az elektromotornak, mint meghajtás alatt. A lassulások egy részénél féket is használ mindenki és bizonyos sebesség alatt nincs már visszatöltés(utánakerestem ennek korábban)!

Átlagos statisztika alapján a városi forgalomban bevitt energia 35-15% közötti része nyerhető vissza a fékek koptatása helyett! Ez utána ismét felhasználható az aksiból.

"Bizonyítás": A hasonló teljesítményű Diesel-hez képest a valós forgalomban a II-III-as generációs Prius a felét(vagy még annyit sem) fogyaszt a városban. A gyakorlatban, nem a gyárilag hamisítgatott tesztek alapján!!!
Mindez úgy, hogy ezek az azonos korú és fejlettségű benzinesek 35%-kal rosszabb hatásfokúak a Diesel-eknél a sokkal kisebb sűrítési viszonyaik miatt.

Az városi 25km helyett a visszatöltős üzemmódú 35km nem kevés, főleg ha én hozzá szeretném tenni(pedálozni) a saját 60-80-120W-omat is! ;)
Úgy már kijön majd a számomra egészen szimpatikus 50(+)km is! Hát ezért tartom fontosnak!

Azt a hsz-edben leírt 0,5%-ot ne sokat hangoztasd!
Nem kötelező nekem sem elhinni a "Bizonyítást", de a (tekintély-romboló) 0,5% helyett keress rá(ahogy én is tettem korábban) => Dr-Prof Gugli a mi barátunk ;) .

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ne haragudj, de itt te vagy tévedésben. Egy e-bike jóval egyszerűbb felépítésű, mint egy e-autó, teljesen más a működési elvük. Körülbelül 5%-ot nyersz átlagos körülmények között a regeneratív fékezéssel, ráadásul vannak hátrányok is és drágább is ilyen motort betenni a bringákba, mert nem tudod leválasztani a pedálról a motort csak úgy simán, ha akarsz visszatöltést... Itt egy fickó egy e-bike cégtől, aki megmondja neked is a tutit.

(De a legfontosabb probléma, hogy ha regeneratív fékezést akarsz, akkor egy fixi bringád lesz, szerintem azt nem nagyon akarod.)

És ha még akarsz valós tapasztalatokat, akkor itt ez a Reddit thread, ahol egyrészt megmagyarázzák, hogy miért szívás (és van linkelve egy 40 perces videó a témához, ha van hozzá türelmed és tényleg érdekel), másrészt pedig regen rendszerű bringákat használó júzerek is megosztják a tapasztalatukat... és jobbára szeretik, de nem azért, mert hatótávot növelnek vele, hanem mert lassabban kopnak a fékek.

[ Szerkesztve ]


Elf
(aktív tag)

Elbeszélünk egymás mellett.
Az én állítsom az hogy bringával alig kell fékezni és akkor is kis sebességről és ebből alig lehet energiát kinyerni

Persze lehet 30-al nyomni a tábláig majd "motorfék".
Ez esetben valóban számottevő a visszatöltés.
De nem így közlekedünk mert fárasztó. :D


Williamgrant
(veterán)
Blog

Tök feleslegesen hajtod a visszatáplálást, minimális energiát tölt vissza bicaj esetén.
A Google keresős részen egész jót derültem én is, köszi! ;]


Sirus86
(tag)
Blog

Ezert is kerdeztem az elso kommentemben, hogy milyen akku van benne, illetve motor. Mert az sokat elmondana.


morcosharcos
(tag)
Blog

(De a legfontosabb probléma, hogy ha regeneratív fékezést akarsz, akkor egy fixi bringád lesz, szerintem azt nem nagyon akarod.)

Hajszálpontosan.


5leteseN
(aktív tag)

A gyári oldalon Li-os aksit írnak.
Az jó hír, ha ezt is ilyennel szállítják, mert ebben az ársávban nagyon sok az ólmos aksi-s, ami: nehéz, a többihez képest keveset tárol, nagyon hideg-érzékeny, rövid élettartamú, főleg a hozzájuk adott szinte mindig gyenge műszaki jellemzőjű(hulladék) töltők miatt.


morcosharcos
(tag)
Blog

Viszont gyakorlatilag nem tudnak elektromos tüzet okozni (rendeset igen, mert a termináljaik közelében lévő éghető anyagot nyilván meg tudják gyújtani), így sokkal biztonságosabbak, mint a lítiumion meg a NiOOH akksik, amik bizony igen hevesen elhamvadnak, ha megsérülnek feltöltött állapotban, vagy egy hibás töltő túltölti azokat.


5leteseN
(aktív tag)

Igen. Az ólmos ideje lejárt, pedig igényesebb üzemeltetési és használati környezetben még lenne pár évtizedük.
Például egy spirál-tekercselt, ólmos, jó töltővel, jó üzemeltetői elektronikával jobb, mint bármelyik modern "szuper-zöld" termék, a "gazdaságosított" (kihagyott alkatrészes=> hulladék) szabályzójával, töltőjével, egyebeivel ...

Sajnos egyre több szakismeret(és-vagy ismerős) kell egy jó vásárláshoz, mert a marketing(átverés) már mindent felülír! :(( :((

[ Szerkesztve ]


Sirus86
(tag)
Blog

De meg mindig nem tudjuk a cella markat/BMS tipusat/motort tipusat es a tolto tipusat. Ez igy jol nez ki, de eselyesen kerulendo lehet. Mert ahogy fentebb irtak, lehet belole tuzeset, vagy javithatlansag. Pl.az en Panasoinc e-bike-om ismert, javithao/cserelheto alaktreszeket tartalmaz. BMS rovidzarvedett, cellak Pana vagy Sanyo, motor Pana, tolto Pana. 20k km a motorban, es most adja meg magat a kuplung. Ebben az esetben cserelem a kuplunghazat es megyek tovabb. Itt semmit sem tudunk.


5leteseN
(aktív tag)

Én megadtam egy kérdésre(milyen akkumulátor?) a választ, megmutatva, hogy elérhető az infó. Valószínűleg további infók is!

A leírtakban igazad van. Amit én leírtam abban nekem is(remélem, valószínűleg hiteles a gyári oldal).
Minden terméknek vannak előnyei és hátrányai, amiknek nem árt valóban utána nézni. Meg is szoktam tenni. Ezt a természetes érdeklődést javaslom is mindenkinek. :K
Sok gond elkerülhető!

[ Szerkesztve ]

üzenetek