PH!antasy F1 - Klánok, Ligák, Versenyek fórum

üzenetek

hozzászólások


Qorthral
(őstag)
Blog

Üdv! :)
Jó újra látni itt egyre több régi arcot! Meg persze az újakat is.
Kíváncsi vagyok ki milyen csapatokat rakott össze!

Pár gondolat / tanács vegyesen, ami eszembe jutott:

- A kvali kezdetéig tetszőlegesen lehet módosítani a csapatokat
- A versenyhétvégék között a népszerűségük és a teljesítményük alapján változik a pilóták / csapatok ára. Ezt ki lehet használni "pénzszerzésre", ha olyan komponensre cserél az ember, aminek az értéke nőni fog az árkalkuláló algoritmus szerint. Ezt lehet majd látni elvileg valamivel előre (sentiment). A rákövetkező hétvége előtt igény szerint persze vissza lehet váltani az eredeti komponensre (hiszen 3 ingyenes csere van) némi ingyenpénz kézhezvétele mellett.
- Ki / mi lehet jó vétel (saját vélemény)?

*** Verstappen, Perez, Ricciardo, Norris, McLaren, Red Bull
** Alonso, Raikkönen, Tsunoda, Russel, Alfa Romeo, Alpha Tauri
* Hamilton, Bottas, Sainz, Stroll, Schumacher, Gasly, Alpine, Mercedes

Kis magyarázat:

Nyilván a Red Bull és a Meki nagyon erős, érdemes mindkettőből válogatni a csapatba. Kisebbek közül jónak tűnnek az Alpha Taurik és az Alfák. A bátrabbak próbálkozhatnak Alonsóval, Bottassal vagy a Ferrarisokkal. Lepattanó gyűjtésére jó lehet Russel vagy Schumacher is.

Pár fontosabb szempont:
- a legfontosabb az ár / érték arány. Pl Hamilton nyilván nagyon jó lesz, de vajon fog 2x annyi pontot hozni, mint a mezőny jó eséllyel 3. legjobb autójában a dobogókért harcoló Ricciardo?
- potenciális árfolyamváltozás: a népszerű, hamar jó eredményeket szállító versenyzők ára gyorsabban nő majd, így különösen az alulértékeltnek tűnő versenyzők (Perez, Norris, Tsunoda) lehetnek jó vételek
- Turbo Drivernek csak 20 milla alatti pilóta választható, így felértékelődik pl Perez, Ricciardo.
- Hosszabb távra is tervezni kell, mert csak 3 ingyenes csere van, így nagyon megbolygatni nem lehet a csapatot (csak a wildcarddal).
- A pontrendszer díjazza a pozíciószerzést és bünteti a kiesést, ezért jobb lehet egy közepesen kvalizó, de stabilan célbaérő és helyezéseket nyerő versenyző, mint egy 1 körön nagyon gyors, de sűrűn kieső / beragadó pilóta.
- A csapatok ár / érték aránya jobb, mint a legtöbb pilótáé, ezért érdemes erősebb csapattal indulni és inkább pár pilótán spórolni, mint fordítva.

Ki mit gondol?

[ Szerkesztve ]

üzenetek