Pixel art, 2D pixel grafika - Kultúra, művészet, média fórum

üzenetek

hozzászólások


cinemazealot
(addikt)
Blog

Feltűnt, hogy a fórumon csak elvétve, elsősorban az ebben a stílusban kialakított játékokkal kapcsolatban jönnek létre a pixel art-tal (pixel grafikus művészeti irányzattal) foglalkozó topic-ok. Valószínűleg ennek az az oka, hogy a fórum felhasználóinak csak kis százalékát érdekel ez, az elsősorban a számítógépes grafika hajnalára jellemző, de még sokszor ma is nosztalgikus emlékeket idéző, főként kisebb, független (indie game) stúdiók által képviselt műfaj.

Ha tudod értékelni a szabad szemmel jól látható pixeleket, és a sprite, parallax, paletta kifejezések is ismerősen csengenek, esetleg Te magad is ilyen műfajban tevékenykedsz (akár szimpla grafikák készítése, akár komplett játék fejlesztése okán), akkor itt a helyed. :)


AiRLAC
(addikt)

Lost Vikings 1-2 máig a kedvencem :)
Most megjelent egy gyűjtemény Xbox-ra szóval újból tudom játszani:
Blizzard Arcade Collection XBOX

[ Szerkesztve ]


cinemazealot
(addikt)
Blog

A Raspberry Pi topicban botlottam bele cog777 kolléga hozzászólásába, aki konkrétan a témában fejleszt és meg is osztotta néhány képernyő képét. Különös megfigyelni, hogy az izometrikus felülnézeti koncepciót választók milyen érvek mentén döntenek a négyzetrács és a hexagonális alapú között. :) Én most négyzetrács alapon fejlesztek:

#2 AiRLAC
Nekem sajnos nem volt alkalmam kipróbálni a Lost Vikings-t, de sokat hallottam róla. :)


body007
(addikt)
Blog

Kicsit olyan mint az "ős" settlers.

Egyébként életem első stratégiai játéka voltan, anno amiga 500-on. Vagyis mégse. Volt egy előtte: a popolus


Mosthogy iderakram a képeket már nem is hasonlítanak annyira a tiedre... :D

Egyébként milyen játékot fejlesztesz? Strati?


cinemazealot
(addikt)
Blog

Nevezhetjük stratégiainak is. Működését tekintve talán a Pokemon Go-ra fog hajazni, mert valós környezetben (a fenti részlet egy létező magyarországi település térképrészletének izometrikus absztrakciója) kell "kincseket" felkutatni és helyhez kötött küldetéseket teljesíteni. Online, böngészőben játszható játék lesz, ami mobil eszköz esetén a valós pozíciónk szerint helyez el minket a térképen, de a Pokemon Go-val ellentétben itt nem lesz hajrázás, versengés, legfeljebb komótos coop-együttműködés. :)


cog777
(senior tag)

Well, nekem bejon ez a fajta grafika. Van par jo minusegu legalisan hasznalhato csempekeszlet itt ott.
Egy ideig eltartott amig talaltam egy jo kis keszletet ami jo egy kisertet kastelyhoz monszterekkel egyutt. [link] + persze hangok.
Kenney-nek nagyon jo minosegu asset-jei vannak.
Hatszogletu csempek: [link]

Erdekes kerdes a 6 v 4 szogletu csempek kerdese. A 6 szogletut kicsit bonyolultabb lekepezni a memoriaban :) + a korbejaras stb ami jo az A-star algoritmusnak.


cog777
(senior tag)

Mikor bejott a 3D a strategiai jatekokban, akkor nem igazan kedveltem meg. Sok jatekban a perspektiva miatt nehezebben lattam meg az egysegeket a tereptargyak mogott. Persze voltak jo implementaciok, pl a Warcraft 3-ban levo az tetszett.

BTW, tud valaki valami jo SCI-FI csempekeszletet ahol egy elhagyatott laboratoriumban/urhajon jatszodna a jatek. Teljesen bele vagyok zugva a Dusker nevu jatekba, es hasonlot szeretnek implementalni roguelike szeruen 2D-ben.


cinemazealot
(addikt)
Blog

"A 6 szogletut kicsit bonyolultabb lekepezni a memoriaban"

Pontosan ezért maradtam a négyzetrács alapúnál. :D

Érdekes, amit mondasz a 3D-vel kapcsolatban. Nincs ellenemre, sőt, sok esetben kifejezetten hasznosnak tartom. De pl. pixel art-hoz nem tartom megfelelőnek. Attól pl. idegbajt kapok, amikor 3D motorral támogatják meg a pixel art textúrával felruházott elemeket (ezzel igyekezve elérni a retro hatást), de azok transzformálásakor (legyen az akár forgatás, eltolás vagy skálázás) az egyes pixelek "elválnak" az eredeti (durvább) rasztertől.

"...tud valaki valami jo SCI-FI csempekeszletet...?"

Firkáld meg magad! (Van néhány elég jó pixel art "how-to" YouTube csatorna és Udemy oktató csomag.) Mire elkészülsz a motorral, találsz (vagy képes leszel kidolgozni) elég részletes és megfelelő minőségű csempéket. ;)

[ Szerkesztve ]


Aryes
(nagyúr)

3szögletű csempét nem szokás használni?
A 6szögletűt hogy szokás leképezni a memóriában?


cog777
(senior tag)

Fogalmam sincs a 3 szogleturol. A 6 szogletut en ugy oldottam meg hogy 1 csempet (helyszint) 1 objektum reprezental. Ebben 6 iranyt specifikaltam es ezek tulajdonkeppen linkek a szomszedokhoz. Igy egy grafot alkottam.

Korabban eltolast hasznaltam a memoriaban :D de az kicsit bonya volt, korbejarast, keresest stb specializalnom kellett hozza es par hetig gyomlaltam a bugokat :))

@cinemazealot:
"Firkáld meg magad! (Van néhány elég jó pixel art "how-to" YouTube csatorna és Udemy oktató csomag.) Mire elkészülsz a motorral, találsz (vagy képes leszel kidolgozni) elég részletes és megfelelő minőségű csempéket. "
Ha nem talalok akkor neki allok, csak idot akartam megtakaritani. Amugy szeretek rajzolgatni.


sztanozs
(veterán)
Blog

Baszki, ezzel még álmodtam is, ahogy a kis settlerek ide oda viszik a cuccot :D


sztanozs
(veterán)
Blog

legegyszerűbben fél egység eltolással lehet leképezni: minden hatszög 6 egység széles és hét magas (vagy fordítva). A páros oszlopok/sorok (csempe állástól függően) el vannak tolva 3 egységgel.


body007
(addikt)
Blog

Jaja, viszik a fat/kovet.. :DD


Aryes
(nagyúr)

Te most a megjelenítésről beszélsz, nem?


cinemazealot
(addikt)
Blog

Háromszöget eddig nem nagyon láttam, de lehet, hogy ez az én hiányosságom. :) Hexagon stílusú mezőkre van egy ötletem, de nem tudom, ez-e a nagyok által is bevett módszer:
1. Ha a hatszögű mezőknek van vízszintes éle (mint ahogy az cog777 pályáján is látható). akkor a függőleges irányú mozgás triviális, a vízszintes irányú mozgás esetén pedig egy előre meghatározott algoritmus szerint pl. a páros oszlopokból jobb-felső és bal-felső, páratlan oszlopokból pedig a jobb-alsó és bal-alsó szomszédba való átlépéssel történhet.
2. Ha a hatszögű mezőknek függőleges éle van (tehát mintha a fenti pályát 90°-kal elforgatnánk), akkor a fenti módszer két koordinátájának léptetése értelemszerűen cserélődik.

A körbejárás eszerint ugyancsak algoritmizálható, de derékszögű koordináta rendszerbe történő leképzése függ attól, hogy páros/páratlan oszlopban/sorban helyezkedik-e el a játékos (a középső üres helyen van a körüljárandó mező):
1.
[] [][][]
[] [] vagy [] []
[][][] []

2.
[][] [][]
[] [] vagy [] []
[][] [][]

Ezzel persze az a probléma, hogy ha csak a nyíl gombokat nyomogatja a delikvens, akkor a teljes körhöz néha "átlósan" is lépnie kell, azaz egyszerre kell lenyomnia egy függőleges és vízszintes gombot. Ezt úgy lehetne feloldani, hogy egy nem triviális (tehát az 1. példánál maradva nem függőleges) irányú lépés esetén nemcsak azt vizsgáljuk, hogy a játékos páros/páratlan oszlopban áll-e, hanem azt is, hogy éppen merrefelé lép. Tehát maradva az 1. esetnél pl. ha jobbra lép, akkor páros mezőből a jobb-felső, páratlan mezőből a jobb-alsó szomszédba lép át, de ha balra lép, akkor páros mezőből a bal-alsó, páratlanból a bal-felső szomszédba lép át. Ezzel tehát meg lehet azt csinálni, hogy egy jobbra-jobbra-balra-balra "topogással" egyszerre 4 mezőt is bejárjunk, holott ez derékszögű koordináta rendszerben csak hármat érintene. Hasonlóan egy jobbra-balra-jobbra-balra-... topogással előbb utóbb a pálya aljára vagy tetejére kerülnénk attól függően, hogy páros vagy páratlan oszlopban lévő mezőben kezdtünk el topogni. A 2. példánál hasonlóan, csak a koordináták cseréjével. :)

[ Szerkesztve ]


Aryes
(nagyúr)

:R


sztanozs
(veterán)
Blog

Jaja, megjelenítés és távolságszámításról az A*-hoz.


cog777
(senior tag)

Aseprite pixel szerkeszto leforditasa az adott platformra. [link]


cinemazealot
(addikt)
Blog

Nice, thx. Én megvettem Steam-en egy akció idején. :D


cog777
(senior tag)

Eloszor ki akartam probalni, erdemes-e energiat befektetni. Hat, pixel grafikaban nem rossz.
Elso probalkozas, YT videot kovetve es modositva a tankos jatekomhoz. Kozepen elvileg egy tank sziluettje lathato :))


cinemazealot
(addikt)
Blog

Ott van az, jól néz ki! :C Mondjuk, ha nem mondod, a növényzet mellett nem biztos, hogy első blikkre kiszúrom. Bár ez egy fénykép esetén is lehet, így lett volna.


cog777
(senior tag)

Jah, az asszony is ezt mondta :D, lehet nagyobbra kellene vennem. Huh, nagyon jo ez a szerkeszto, tudok referencia kepet betenni moge es meretezni...


Aryes
(nagyúr)

Én telefonról nézve azonnal kiszúrtam a tankot.

Mi a pláne ebben a képszerkesztőben?

[ Szerkesztve ]


cinemazealot
(addikt)
Blog

Nincs benne pláne, csak arra készült, amit a neve sugall: pixel art grafikák és animációk flott és könnyed szerkesztésére. De sokan használnak általános szoftvert ilyen célra, pl. PhotoShop, GIMP... nekik is megvannak az érveik, helyismeretük, múltjuk stb., ami miatt nem váltanának. Én GIMP-ről jövök, ami ingyenes, de valahogy nem esett kézre pixel art képekhez. Az Aseprite viszont tökre bevált. Van próba verzió, amivel ingyenesen kipróbálható, csak az nem tud menteni. De vágólap azon is van, így volt egy idő, amíg átmásoltam a szerkesztett tartalmat GIMP-re, oszt' save. :) Próbáld ki, hátha megtetszik.


Aryes
(nagyúr)

Közben megnéztem róla egy videót a honlapjukon. Jópofa ez a GIMP-be oltott Win 3.11-es Paint fíling :D
Én azt az évi 2 képet, amit néha csinálok, megoldom Paintben, de a gyerekeimet lehet érdekelni fogja (főleg, ha még mindig van benne vágólap ;] ). :K


cinemazealot
(addikt)
Blog

Ha esetleg valakit közelebbről is érdekelne a pixel art, érdemes rákukkantania a jelenleg még fejlesztés alatt álló Pixel Art Academy nevű alkalmazásra, aminek a demója már telepíthető (nekem Linuxon egyelőre nem akart elindulni, de majd megpróbálom Windows alatt is). Hangulatilag csillagos ötös. :C

Ezen felül a fejlesztő srác üzemeltet egy YouTube csatornát is, ahol amolyan fejlesztői naplót is vezet. Ott is sok érdekesség hangzik el.


cog777
(senior tag)

köszi!!! meglesem mindenképpen

üzenetek