üzenetek

hozzászólások


Dr. Akula
(nagyúr)

1000 km? Nekem a felénél mindig kifogyott. :D


bambano
(titán)
Blog

10 másodperc alatt 100-ra gyorsuló tádéval mindenkit lámpánál? mondom ez vagy hazudik, vagy debreceni.
vonyítva röhögtem az adatlapod megnézése után :P

ha elfogadsz egy tanácsot: ezt a fajta tesztet ne csináld többet. a legtöbb autó nem szereti, ha kevés üzemanyag van a tankban. egy csomó szekér úgy van bekötve, hogy egy alacsony nyomású szivattyú előretolja a naftát a motorba, ahol egy nagynyomású szivattyú benyomja abba, ami az adott dízel technológiához tartozik, például a közös nyomócsőbe. A nagy nyomás miatt felmelegszik a gázolaj. Azt a mennyiséget, amit végül mégsem pusztítottál el a hengerben, visszavezetik hátra, a tankba. Ha nincs benne elég üzemanyag, ami lehűthetné a meleget, akkor az egész rendszer felmelegszik, és abból baj van.

szóval szerintem harmad tanknál már nyugodtan tankolhatsz.


Peathee
(aktív tag)
Blog

Jó cikk lett! De egy tanács: ne kísérletezz a végletekig vele, mert ha tényleg kifogy, és levegős lesz az üzemanyag rendszer, akkor azt csak szervízben indítják be neked újra. Az út szélén biztos nem.


daniel_229
(csendes tag)

Gratulálok hogy összejött az 1000 km, de ahogy a 2. hsz-ban már kivették a számból a szót, a hosszú "együttéléseteknek" ez nem igazán tesz jót:

1.: A tankba az előzőleg min. 1500 bar-ra sürített gázolaj folyik vissza, ami nagyon nem hideg, és ennek a matériának kellene kennie/hűtenie a tankban lévő kisnyomású üa.szivattyút....

2.: a tank aljában lévő mocsok, esetleg nedvesség (amit nem fog fel a vízzsák) így szintén bejuthat a nagynyomású körbe,és rendet rak az injektoroknál, ha nem fogja meg a szűrő.

Persze jó esetben nem 1-2 üresre apasztás után, de amikor igen, az mélyen zsebbenyúlós.
Bővebben a témáról, a kocsid hálás lesz érte: [link]

PS: a "rugalmasságán" én is jót mosolyogtam, de ettől függetlenül még sok ezer hibamentes km-t kívánok!

[ Szerkesztve ]


alvaro
(senior tag)

100-nál max 3 literes pillanatnyi? Az derék, nekem a literes benzines kiscsótány Yaris ezt 50-60-as tempónál hozza, szigorúan jó időben, télen ilyesmiről ne is álmodj :D

[ Szerkesztve ]


h.kalman
(csendes tag)

Nem okoskodni szeretnek de nem ertem ebben mi a kimagaslo? Vagy egyedi dolog..... Nekem egy 1.9 tdi golf 4 em van es azzal lazan 1000et elkerulom egy tankal. De szerintem jonne valaki egy 1.5 dci vel az meg ennel is jobb fogyasztast produkal... Jo dolog hogy ezt megosztod masokkal de ertelmetlen volt szerintem az idot erre pazarolnod...


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Szép eredmény.
1,5 literes 18 éves benzinessel 5,1 l/100 és 10,5 l/100Km az átlagfogyasztási rekordjaim.
Gyári fogyasztási adatok:
extra-urban 6.5-7.8 l/100K
city 9.4-11.3 l/100K
highway 8.5-10.2 l/100K
average combined 8.3 l/100K

A lábon és gondolkodáson múlik a fogyasztás.
Takarékosan vezetni több odafigyelést és nagyobb koncentrációt igényel, mint a gyors vezetés


joghurt
(addikt)
Blog

Sajnos nem csak azon, hanem a fedélzeti számítógépen is. Mondjuk hogy mindig a lehető legjobbkor jut eszébe részecskeszűrőt tisztítani. Vagy amikor az automata váltó annyira "okos", hogy már üvölt a motor, de csakazértsem vált fel.

Az enyémen is van pillanatnyi fogyasztásmérő, de gyakran a sebességtől és útviszonyoktól teljesen független értékeket látok rajta. Pedig amikor lehet, belököm a tempomatot, nehogy az esetleges rángatózásaim adjanak mikro-gázfröccsöket.

Az eredeti posztban le a kalappal egy kulcsmondatért: Nem kötelező a maximális megengedett sebességgel közlekedni. És pláne nem afölött.


Dave™
(nagyúr)
Blog

Mi nyáron vettünk egy Skoda Rapidot, az gyakorlatilag egy Octavia light. Három hengeres, turbós benzines, 110LE. Az is kb. 10 alatt van 100-on, de ami még izgalmasabb, hogy tudja a dízelek fogyasztását, azzal a kikötéssel, hogy kényelmes tempóban, 1500-as fordulaton kell vele közlekedni. Szerencsére én így teszem, meghagyom másoknak a száguldozást, azt egyébként sem értem miért jobb ha kilő aztán ott találkozunk a következő lámpánál. Így használva eddig 5,3-as az átlagom bő 3000km-en, de ebben benne van rengeteg dugó, amit a kis benzines annyira azért nem szeret. Viszont ha tud haladni, akkor szinte mindig 5 liter alatt van, eddig A-ból B-be nekem is 4,2 volt a legjobb, de út közben volt már 3,8 is. Így nekem is 1000km körül szokott lenni a hatótáv, sőt, most az eddigiek alapján több is lesz hála az eddig kevesebb dugónak. Benzinestől ez szép eredmény, és hiába a (sokszor lesajnált) három henger, 1500-tól a turbó miatt ez is szépen megindul, és ott van a tartalék is, ha kell előzésnél. Korábban volt Octaviam (céges, a Rapid saját), és imádtam, azért döntöttünk a márka mellett. Az már csak hab a tortán, hogy tele van praktikus részlettel.


Akula
(őstag)

Jó kis írás lett!
Amúgy ez abszolút hihető, nincs benne semmi különleges. Már másoktól is hallottam ilyen csúcstáv kísérleteket és teljesen rendben van. Mondjuk én idegekkel nem bírnám ezt a tempót 1000km-en, pláne nem tovább, de egy Hyundai i30 CW 1.6 CRDi már régóta bizonyíja, hogy meg lehet csinálni, mert 90-nél 4l-t fogyaszt és 130-as pályatempónál is csak 5,5-öt plafonig pakolva. Az a kocsi pedig nem a takarékosságáról híresült el, hanem a ritka szervizlátogatásokról.

De írok mást is. Valószínű, hogy mindenkinek igaza van, aki írta, hogy nem szabad szárazra járatni a tankot mert visszavezetés, meg piszok, meg mittudomén. Egy pesti cimborám taxizik egy octavia-val. Mindig is taxis volt és amióta eszem tudom mindig skodája volt. A kocsiba csak 2000-t tankol, elmondása szerint, hogy ne cipelje, úgyis állandóan benzinkút mellett megy el, majd ha úgy ítéli meg megáll és tankol. A tankolás után is világít a sárga lámpácska és pirosban van a mutató. A legutóbbi kocsijában tavaly novemberben volt 400ekm és eddig még csak kettőstömegűt kellett javítania a nagyobb kiadások közül, illetve kétévente a felfüggesztéseket.

Mondok még mást is. Szerintem az ilyen mérések esetén nem mindegy, hogy az ember itthon tankol, vagy nyugaton. Azok drágább, de jobb nafták. Azokkal jobb fogyasztás jön ki.

Mégegyszer: nekem tetszett a cikk :R :R :R


bambano
(titán)
Blog

nekem csak egy kicsit kell igyekezni, hogy 10.5l/100km kijöjjön :)

az egyik fogyasztási rekordom 28l/100km volt, mikor baleset miatt beállt kompletten Pest. 3 óra alatt értem a bazilikától a duna plázáig.

de amikor német autópályára való tempót mentem vele, akkor 40-42l/100km körül fogyasztott...

igazából vitorlázással lehet sokat nyerni, úgy láttam.


h.kalman
(csendes tag)

Mondjuk azert szerintem az 1500as fordulat sem az igazi .. az sem tesz jot.. pont a vag csoport autoinal vannak gondok a mostani tsi-k el is... pont a nyomatekbol autozas nem egy kellemes neki.... de ezt persze a szalonban nem mondjak... en meg erre figyelnek..


bambano
(titán)
Blog

csak ha pl. a posztban is emlegetett automatád van, nem tudsz mit csinálni.


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
Blog

Igazából tudsz, ha kiismered, hogy mikor, hol vált el, akkor határig nyomod csak a gázt, vagy finoman egy nagyobbat gázra lépsz, hogy visszaváltson, és mondjuk az emelkedőn úton ne négyesben menjen fel, hanem hármasban (különben felszenvedne úgyis, de ha már hármasban fut neki, nem vált fel). És persze kézzel is lehet váltani, én ha egy téli reggelen 50-nél erőlteti az 5-öst, akkor visszaváltok vagy eleve úgy nyomom a gázt, hogy fel se váltson.
A sport mód használatát a magasabb fordulatszám eléréséhez viszont kifejezetten nem ajánlották, különösen nem hideg állapotban, mert megterheli a váltót. (legalábbis az én régebbi olajos DSG-mre ezt mondták, az újabb száraz passz).

[ Szerkesztve ]


#21346560
(veterán)

Ne is mondd! Én sem tudom megállni, hogy a német pályán ne 200 fölött legyen a mutató! :DDD


bambano
(titán)
Blog

nem hiszem, hogy a mostani turbós benzineseknél ki lehet ennyire ismerni az automata váltót. pláne nem azokat, amikben több fokozat van.

"A sport mód használatát a magasabb fordulatszám eléréséhez viszont kifejezetten nem ajánlották, különösen nem hideg állapotban, mert megterheli a váltót.": ha magasabb a fordulatszám, nagyobb nyomaték kínozza a váltót. erre még rátesz az, hogy sport módban gyorsabban vált, és direkt durvábban. mindkettőről hihető, hogy megterheli a váltót.


h.kalman
(csendes tag)

Ebben igazad van! Es az is teny hogy a dsg nagyon jo dolog. Viszont ennek megvan az ara is... paran meglepodtek mar mikor szervizelni kell... ( a viszonylag suru olaj csere es a kuplung kopo alkatreszei...) amugy a nyomatekbol autozas foleg az 1.2 es rapidra gondoltam. Annal azt nem eroltetnem.


nemszabad
(tag)

"Az eredeti posztban le a kalappal egy kulcsmondatért: Nem kötelező a maximális megengedett sebességgel közlekedni. És pláne nem afölött."

Én azt mondom, hogy a megengedett alatt közlekedni önző és buta dolog. Eléggé rohanó világot élünk ahhoz, hogy nyugodtan kocsikázhassunk kedvünkre.
A főúton 60-nal, városban 40-nel (se) csorgó Suzukisoktól azonnal elvenném a jogsit.
És nem kell itt nekem a "nem tudhatod, lehet, most halt meg a dromedárja" bölcsességgel jönni. Ez közlekedés, haladni kell. Ha lelkileg, fizikailag erre alkalmatlan valaki, tömegközlekedjen / maradjon otthon.

Elég sok mindenen átmentem már, kaptam halálesetről hírt vezetés közben, mégse lettem totyogó bohóc, mert az úton nem csak én vagyok, hanem sokan mások is. A 'soros kapcsolás' pedig ilyen, ha egy izzó kimegy, nem világít a többi se.

Szomorú és felháborító, hogy ezek az ideiglenes forgalmi akadályok mehetnek kedvükre. Némelyik azt se tudja, merre van arccal előre, de vezet...

Még valami: nem az ész nélkül, apuci bömbijével száguldozó, zebrán halálra gázoló kategória vagyok. CSAK a megengedett maximummal szeretnék autózni. Eléggé ki van számolva az időm (főállás, maszek, építkezés, kertes ház, 5 hónapos kislány, ingázás), amit a spór huszárok még tovább rabolnak.
Őt annak ellenére, hogy 20-30 autóból álló sor gurul utána, és egymást előzgetve próbálnak valahogy elé kerülni, nem ba**ogatja senki, pedig ez mi, ha nem balesetveszélyes?
Tudom-tudom, ha 90 helyett 102-t megyek, na az balesetveszélyes, egy antikrisztus vagyok.... :).

Bocsi, hogy mindezt rád zúdítottam, nem rólad szól ez, csak a fent idézett írásod feltépte a sebeket :).

Az íráshoz: a fogyasztás jó, de nem kiemelkedő. Ettől függetlenül az írásnak helye van, a stílusa OK, helyesírás szintén.


batai15
(félisten)
Blog

Nem egészen így van. A meleg hideg gázolaj miatt kicsapodik a víz, ami nem tesz jót a szivattyú nak úgy nevezett kavitacio lép életébe.
APRO buborékok koptatjak a szivattyút amiből fém tud le jönni, ami meg a porlasztót koptatja.mondjuk a jobb rendszereken tank alján van radiátor amit ezt nagyban ki küszöböli.
Amúgy semmi extra a dolog. Kis peugeot 206 sw 1. 4 hdi 4 liter körül evett, szinte minden esetben elment 1000km-et egy tankal mielőtt kigyuladt a tankolás jelző lámpa

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"A meleg hideg gázolaj miatt kicsapodik a víz, ami nem tesz jót a szivattyú nak úgy nevezett kavitacio lép életébe.": ezt már én is olvastam máshol, kár, hogy nem igaz.


Syl
(nagyúr)
Blog

>...megkapja hűséges Rocinantém szerepét.

Erre gondoltál, vagy inkább erre? :B


Mobilbyte
(csendes tag)

Astra K Sports Tourer+ autónk van. Egy kombi... dízel SIDI 1.6 Biturbós. 160Le, 150 -nél 5.6l - 6.0l között jár a pillanatnyi fogyasztásmérő. Csak 48 literes a tankja, a 3000km -es átlag nálam 5,3l, város, dugó és autópálya 130-160 tempó mellett. Akárhogy számolom ez totyogás, és különösebb rágörcsölés nélkül is 900km fölötti táv.

...megismétlem egy 160 lóerős autó, kisebb tankkal.

Amúgy papíron 8s közelében tudja a 0-100 -at, és valahogy sosem hagyom pirosnál a kocsisort 50 méterre magam mögött, pedig van benne sport mód, és én amúgy szeretek is tempósan menni. Persze nem ész nélkül, és nem a városban.

Amúgy ültem ilyesmi Octaviában, igaz az csak 105 lovas volt. Tényleg tudja az 1000km -t egy tankkal, de ebben semmi különös nincs.
Jó autó, nekem bejött...

S.

[ Szerkesztve ]


batai15
(félisten)
Blog

Kavitacio ténylegesen létezik, probléma a fecsiknél is hogy ha sokáig jár a szivattyú és nincs elég fordulat.


bambano
(titán)
Blog

nem a kavitáció létezése a vitatható állítás ott.


Zicokuka
(senior tag)
Blog

Ezzel viszont nem előz meg senki :) Jó kis teszt, bár a szkoda számomra semmilyen autó, de jók :)


antikomcsi
(veterán)
Blog

Kavitáció, mint olyan valóban létezik, és valóban nem kívánatos jelenség. Csak nincs köze ahhoz, hogy milyen folyadékról van szó, mert nem a víz miatt alakul ki, és nem is az a gond, hogy alacsony a fordulat.


Tidus
(addikt)
Blog

+1


Kronos3000
(senior tag)

Az utolsó skodám is eljárt 5-7l-el,mondjuk benzinből,1984-ben.Ő 100-as volt,én nem, de szerettem. :DD


Dr. Romano
(veterán)
Blog

"láttam sok őzet, fácánt, partifecskét és nyulat..."

Örülök hogy örülsz ennek engem azonban a frász keringet amikor kiugranak elém.


Donki Hóte
(veterán)

Minden Európában kapható autóban kötelező belülről megjelölni, hogy melyik oldalon van az üzemanyag betöltő nyílás, így nem hiszem, hogy egy Audiban ne lett volna megjelölve.

A poszthoz berakott képeken is látszik a jelölés, az üzemanyagszint mutatónál lévő kis üzemanyagkút ikon mellett van egy nyíl. Amerre a nyíl mutat, azon az oldalon van az üzemanyag betöltő nyílás.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Pedig, ha utána számolnának az emberek, hogy mennyit veszítenek azzal, ha beállnak egy totyogó mögé, egészen meglepődnének. Egy darabig én is idegbajt kaptam tőlük, de igazából ha elképzeled, hogy mennyivel lennél előrébb, ha nem totyognának előtted rájössz, hogy nyersz 1-2 kereszteződésnyit Pest egyik végétől a másikig. Ha mész valamerre úgy, hogy épp nem sietsz, és megy előtted valaki ugyanarra aki láthatóan siet, meglepő mód általában a város túlfelén is ott lesz az orrod előtt. Ha te sietnél, és nyomod neki mint az őrült, átmész a narancssárgán, cikázol a sávok közt, azt veszed észre, hogy még újpesten is ott van mögötted kettővel a tag, akit soroksáron kielőztél.


darjan
(újonc)

Helló!

Golf 4 tdi- im van az elmúlt 2800 km átlagfogyasztása 4,6 l.Abszolút vegyes felhasználás,(a munkábajárástól, ami napi 38 km városon keresztül,ilyenkor 5,0,és a 0-on való közlekedésig 4,2-4,3), nem elérhetetlen egy
régebbi tdi-vel sem, közel 300 ezer van benne.Mikor erdélyben járunk haladós tempó éjszaka,megpakolva
szintén 4,2-4,3 között fogyaszt, egyszer kipróbáltam, azóta sem, de tudja az 1380 km-t egy tankkal/60l/
a tank a kis szelep megnyomásával.
Kivánncsi lennék 6-os kézivel mit fogyaszthatna...


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Én ezt nap mint nap tapasztalom, de az asszony idegbajt kap, mert elkezdtem lassan vezetni, pedig mutatom neki, hogy semmivel nem kerülnék előrébb.
Átálltam a totyogok oldalára, és így már nem idegeskedek vezetés közben.


Viszlát
(addikt)
Blog

Jó kis írás lett, annak ellenére, hogy ez az egy tankos dolog igazi parasztvakítás, jó stílusban tálaltad. :)

A parasztvakítás szellemében: a 3 literes dízel V6 bömös is elment 1100-t egy tankból és még csak óvatoskodó vezetés sem volt (115 km/h-s átlagsebesség). ;)


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

CR motoroknak nem tesz jót a kevés üzemanyag, ha a visszafolyo ágban nincs gázolajhűtő... Ha van, akkor nem okoz gondot

Kavitacio nagyobb bajt csinál ..

@bambano miért nem igaz? Egy indoklást írnál hozzá?

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"Pedig, ha utána számolnának az emberek, hogy mennyit veszítenek azzal, ha beállnak egy totyogó mögé, egészen meglepődnének.": én utána szoktam számolni, és a válasz: sokat.

nem kell gyorshajtani, elég, ha mindenhol mész a "helyileg szokásossal", nem ragadsz be senki mögé, és helyismeret alapján jól eltalálod a sávváltásokat.


bambano
(titán)
Blog

egyrészt linkelték a cikket, amiben a forrás van, és a totalcarosok is írtak hozzá cáfolatot.

másrészt:
- kicsapódni az tud, ami elkeveredett. a víz meg a gázolaj nem keveredik, tehát azért nem tud kicsapódni belőle, mert "belecsapódni" sem tud.
- az üzemanyagpumpa előtt tudomásom szerint mindig van vízleválasztó. tehát elvben lehet, hogy vízzel megy el a tankból a gázolaj a motortérbe, de ami visszajön, abban kevesebb a víz
- az általam ismert összes anyag olyan, hogyha melegebb, akkor többet tud felvenni a másikból. a levegő például párából. ugyanannyi levegőben ha ugyanannyi víz van, de melegszik, akkor csökken a relatív páratartalma. ezért teljesen kizártnak tartom, hogy van a vízben gázolaj, felmelegszik, és ettől csapódik ki a víz. ha pedig visszahűl a tankban levő gázolaj hőmérsékletére, akkor pont annyi lesz a víztartó képessége, mint mikor elindult a motor felé, tehát nem csapódik ki semmi.

teljes fizikai nonszensz, amit írtak.


bambano
(titán)
Blog

hogy miket tud meg az ember vénségére... :R


SLYM
(veterán)

Ezt én is meg tudom csinálni az 1.9-es Alfa 159-emmel, csak annak 70 literes a tankja. :D


tesla
(újonc)

Elég rég óta van az autókban hogy az üzemanyagjelző ikonnak amelyik oldalán van rajzolva a töltőfej, azon az oldalon kell tankolni.

Eddig bármely autóban ültem, mindben így volt.

Mondjuk nem tudom mióta van ez, de már 40évvel ezelőtti autókban is így volt.

Amúgy meg az 5 lityi nem nagy szám, egy 2.0 hdi peugeot partnerrel is meg tudom csinálni bármikor, pedig az egy nagy pinpongasztal még szemből nézve is :D

Persze 5liter nem a kőbánya-kelenföld viszonylatban kedd délelőtt 11órakor :D

[ Szerkesztve ]


qnadam
(veterán)

Elég rég óta van az autókban hogy az üzemanyagjelző ikonnak amelyik oldalán van rajzolva a töltőfej, azon az oldalon kell tankolni.
hyundai coupemmal helyből cáfolnám :) de más autóban is ültem, amiben nem így volt.


tesla
(újonc)

Ez érdekes, tényleg másfele néz nálad, viszont ott a nyíl.
Mostantól nézze mindenki és fotózza, aztán csinálunk egy statisztikát mi a gyakoribb :D


HoaryFox
(őstag)
Blog

Szép teljesítmény, gratula :K

Az gáz, hogy ha az én autómban még nem láttam a "szegénységjelzőt" felvillanni? :D 20 liter alatt már késztetést érzek, hogy tankoljak (B Vectra 1.6 benzin, 60 literes tank)


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ez nem igaz :)


Eugene Roe
(őstag)
Blog

Jó teszt! :) A dsg váltó nekem is tetszett, de azért mindig legyen 440 ezer ft a mechatronikára félretéve, akár már 60k km-től is! Nekem garancia után 2 hónappal mondta be az unalmast, de a gariztatása is vicces :P


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Príma írás lett, néhányszor felnyihogtam közben - mondom ezt kora reggel, üres gyomorra.
Durván jót ment a Skoda, emelem a fullcapet. A lámpás gyorsulást piszkálóknak finoman jelezném, hogy nem kell nagy barbatrükk hozzá. Nyúlmókusok adva vannak, ahogy a fürge váltó is - voila.
Ment a riszpekt.

Az Astra is képes 3-3,1 pillanatynit írni 100-nál, de én balga sosem figyelek ennyire, helyette az átlag van kint a kijelzőn. Az 2100 km-es németországi túra végére 5,6-ra állt be a pixelsor. Ha nem figyelek és megyek ahogy "akarok"/kell, akkor a város-főút-pálya trión autózva olyan 850-930 km-nyi idő múlva tankolni kell.

llwynog - Gyáva. ;] :D

[ Szerkesztve ]


Qkackca
(őstag)

Gratula a paripához, a családhoz, a cikkhez, kicsit az eredményhez is, de azért nem olyan nagy csoda az :)
A méretéhez, súlyához képest tényleg jó a fogyasztása, pici odafigyeléssel és megfelelő útvonal választással simán hozható a dolog.

A műszerfali és a menetközbeni fotók esetén mindkét feltétel egyidejűleg áll fenn? Csak ha már külön felhívtad rá a figyelmet akkor mondom hogy nyitott bal hátsó ajtóval vezetni veszélyes. ;] (2. oldal első kép, igaz áll az autó a sebmérő szerint) Nem különben vezetés közben mobilozni.

A lámpától való gyorsulás meg szintén hozható, különösen ha jól elkapja a felvillanó zöld lámpát, állóhelyzetből is. Múlthéten én is meglepődtem, kétsávos út, egymás után több kocsi sávonként, állóhelyzetből, zöld jelzésre elindultam, aztán pár másodperc múlva én már a megengedett sebességgel mentem, belenéztem a tükörbe és sehol senki se mögöttem, se mellettem. Gondoltam, mi a manó történt itt :) (1,4 tsi golf sportsvan dsg-vel)

DSG-vel ha pont eltalálod azt a tartományt ahol 'normálisan' működik, akkor tényleg szinte észrevétlenül és gyorsan vált. De ha csak finoman nyomod a gázpedált akkor van hogy igen komótosan dolgozik, pl kereszteződés eseten, balra nagyívbe, miközben jönnek oldalról, te meg nyomod a pedált és nem megy a kocsi...

Fogyasztás pedig nekem átlag 6,3-6,7 autópálya tempóval, klímával. Nézegettem a pill. fogy.-t kamion mögött 90 körül 3l, egyenletes 135-nél olyan 6,5l. Padlógáznál (gyorsítás közben) meg 18-40l :) Általában nem én tankolok, így nem tudom mennyire optimista a computer.


Den Hadnagy
(senior tag)

A szerzőnek ajánlom a Simply Auto nevű appet, a fogyasztást nyomon követni remek.

Az egyik hszban volt szó a 2000ért tankoló taxisról... Hát én olyan ritkán megyek kútra, amilyen gyakran csak lehet, meg a gyakori tanknyitogatáskor egy csomó nem látható szennyeződés kerül a tankba, pláne 10+ éves viszonylatban. Én eleve féltanknál már telinyomom, kényszeresen :) Jópofa cikk btw.


Sanya
(nagyúr)
Blog

Én is megjártam nemrég Nógrád--> Krakkó útvonalat oda-vissza 4,9L/100km átlagfogyasztással egy 1,4 125Le Golf VII facelift Varianttal.

[ Szerkesztve ]


szegedilaci
(tag)

Lehet itt méregetni a farkunkat, de amit megspórolsz a gázolajon, majd költheted a szervízre, DSG, kettőstömegű, adagolórendszer stb.

[ Szerkesztve ]

üzenetek