Jó kis írás lett!
Amúgy ez abszolút hihető, nincs benne semmi különleges. Már másoktól is hallottam ilyen csúcstáv kísérleteket és teljesen rendben van. Mondjuk én idegekkel nem bírnám ezt a tempót 1000km-en, pláne nem tovább, de egy Hyundai i30 CW 1.6 CRDi már régóta bizonyíja, hogy meg lehet csinálni, mert 90-nél 4l-t fogyaszt és 130-as pályatempónál is csak 5,5-öt plafonig pakolva. Az a kocsi pedig nem a takarékosságáról híresült el, hanem a ritka szervizlátogatásokról.
De írok mást is. Valószínű, hogy mindenkinek igaza van, aki írta, hogy nem szabad szárazra járatni a tankot mert visszavezetés, meg piszok, meg mittudomén. Egy pesti cimborám taxizik egy octavia-val. Mindig is taxis volt és amióta eszem tudom mindig skodája volt. A kocsiba csak 2000-t tankol, elmondása szerint, hogy ne cipelje, úgyis állandóan benzinkút mellett megy el, majd ha úgy ítéli meg megáll és tankol. A tankolás után is világít a sárga lámpácska és pirosban van a mutató. A legutóbbi kocsijában tavaly novemberben volt 400ekm és eddig még csak kettőstömegűt kellett javítania a nagyobb kiadások közül, illetve kétévente a felfüggesztéseket.
Mondok még mást is. Szerintem az ilyen mérések esetén nem mindegy, hogy az ember itthon tankol, vagy nyugaton. Azok drágább, de jobb nafták. Azokkal jobb fogyasztás jön ki.
Mégegyszer: nekem tetszett a cikk