üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

"Folyamatosan drámáznak, hogy nincs karosszéria lakatos nincs fényező nincs rendes szerelő nincs ez nincs az": és tényleg nincs. azért, mert te találtál egy kivétel ellenpéldát, az átlag még nem ez.

Pl. Debrecenben nincs rendes opel márkaszerviz. olyan szerviz sincs, amiről első látásra azt hinnéd, hogy rendesen dolgoznak (majd másodikra kiderül, hogy nem). például ha egy opelnek elektromos baja van, és márkaszervizbe vinnéd, vihetnéd mátészalkára meg hasonló közeli helyekre.

a vectrámnak csipás lett a teteje, ahova azzal járok, ott kerek perec megmondták, hogy kerüljem el őket lakatos dolgokkal. Bevittem az itteni opel márkaszervizbe, ami egy bmw szalon oldalából nőtt ki, ott lazán megajánlottak egy negyedgurigás cehhet. vagy ha véletlenül vennél egy új opelt, nincs ember a szalonban, aki a gyári konzerváló anyagokat szakszerűen leszedné róla, mert elment külföldre ugyanezt csinálni több zsetonért.

úgyhogy én igazán komolyan autóbuzi vagyok, de ez a szerelőhiány el fogja érni, hogy tömegközlekedjek...


bitpork
(veterán)
Blog

Komoly autóbzi előbb hal meg a saját tragacsában mint hogy a tömegközlekedés tragacsában haljon meg...


Hatvan9
(senior tag)

Ez egy jó verda, Svédeknél is előszeretettel vezetik.


Kleroo
(veterán)

Ne is mond. Én szerencsére BP agglomerációban találtam egy jó helyet a saját gépsasnak. Ők sem tökéletesek, de egy jó hely.
Manapság ott tartunk, hogy a márkaszervízben majmok vannak akik nem mernek külföldre utazni, és vagy még megszerzik a tapasztalatot hozzá. Mindenestre a Daciatól a BMW-ig mindeütt ugyanaz van....kókler elképesztő silány "munka". Maszek szervízek... hát akad 1-2 jó. Mondjuk a 10%uk családos, erős közepes szinten dolgozó emberekkel feltöltve. De úgy általánosságban azt tapasztalom, hogy az összes helyen béna, tehetségtelen, beleszarós arcok vannak, hisz aki kicsit is értett hozzá, az rég külföldön van.

Egy jó példa: Párom Grande Puntoját szintén agglomerációban konkrétan nem tudtuk sehol leadni, pedig azért elég sok van belőlük, és akadgat probléma is, logikus lenne h külön faitos maszekok tömkelege vár ránk rengeteg tapasztalattal... :D... hát nemm. 2 komolyabb maszeknál is leadtuk, ahol 200%-os overload volt, kapkodás, sietség a 6 beálló ellenére is. Itt bénáztak, nem tudták megcsinálni, stb. És nem küzdöttek az ügyfélért(értünk), hisz km-es sor állt még mögöttünk h hozná más az autóját.

Végül egy Ferrari- Mseratis cimborám szervízében csináltuk meg mindedn speciális nyűgjét. érteni kellett hozzá egy picit. gondolkodni... egy picit. :)

Szóval jah. Alapvetően a nagyon béna, és vagy nagyon kókler, és vagy nem törődöm, és vagy abszolút pályakezdő+muszájból csináló X ember lát el jelenleg 5X emberre jutó munkát. :(


qnadam
(veterán)

előző autómhoz szerencsére volt szerelőm, de még azzal is sikerült találnom egy beleszarósat úgy, hogy bp környékén három ajánlott volt összesen, és még ebből az egyik is el tudta balfaszkodni a dolgokat, innentől vihettem a coltot újpestről dunaharasztiba.
karosszériás csepelen lett, korrekt ember szerintem korrekt áron, viszont három hétre adott időpontot arra, hogy öt perc alatt ránézzen, mit kell majd csinálni vele. rá is nézett június elején, és szeptember elejére adott időpontot. ez van.


Integrale
(veterán)

Tudok legalabb 4 jo es megbizhato olaszos maszekot, 3 Bp es egy Tarnok. Ha erdekel valamelyik, irj. En is nalunk csinaltatom, mikor melyik er ra :D


Kleroo
(veterán)

olaszautó topicba járhatnál. kb egyetlen tippet kaptam anno, tücsökcirip effekt volt.(igaz DÉL BP régiót kerestem) az meg el volt havazva a végtelebe és tovább :D

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

Es mennyit fizet a biztosito a W114-re, ha valaki osszetori a kozel gyari allapotu darabodat?


8th
(addikt)
Blog

Ha ilyennel rendelkeznék OT rendszám virítana rajta. Minősített veterán jármű esetén pedig nem keveset.


Fotonhámozó
(senior tag)

"nincs ember aki hozzá nyúlna egy 20év feletti autóhoz. Pedig van." Akkor mutass nekem egyet az ország északi részében, kérlek! 2 éve (!) húzódik az idén 20 éves, napi szaladgálós kocsim karosszériáztatása. Eddig 4 lakatos hitegetett, hogy ekkor-akkor vihetem hozzá. Volt, hogy a 2 hónappal korábban, tutira lefixált időpont előtti napon hívott, hogy jajj, bocs mégsem tudom vállalni most, majd csak 3 hónap múlva... Aztán ezt eljátszotta utána megint, végül hagytam a fenébe a "mestert". Egyszerűen _tényleg nincs_ megfelelő szakember, aki idősebb kocsihoz (szívesen) hozzányúlna. Még mindég nagyban megy a külföldről behozott kocsik kipofozása, abban nagyobb pénz van, mint egy régi (de még nem veterán) kocsi rendbehozatalában. Csak jönnek a kifogások, épp miért nem tudja vállalni a munkát. Ahogy írtam, 4 lakatossal is így jártam. Ha meg veteránod van, akkor az még nagyobb szívás (tudom, mert van egy, de azt még 10 évvel ezelőtt tettem teljesen rendbe, azóta garázskirálynő). Korábban nem volt ekkora szívás idősebb kocsik javításával, rendbetételével.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

"Akkor mutass nekem egyet az ország északi részében"

Pl. a Szigetszentmiklósi vasútállomásnál a Bucsiék. Belefulladnak a munkába de nem fognak elküldeni.


Fotonhámozó
(senior tag)

Köszi! Egy telefont megér, ha októberben sem lesz előrelépés a kocsimmal, érdeklődni fogok náluk. Amit említesz (=belefulladnak a munkába), arról írtam (és a TC-sek is utaltak erre), vagy nem vállalják a szakik a melót vagy más munka miatt a nem annyira jövedelmező melót későbbre halasztják. 6-8 évvel ezelőtt ilyen nem volt, örültek, ha van min dolgozniuk, nem szelektáltak.


plömplöm
(őstag)
Blog

jól látom-e, hogy egy új automata dízel octavia listaára 8millió forint? style felszereltség. 174ezer, hogy pld metálfekete legyen. mondjuk választható felszereltség az "árkedvezmény" is, -899999.-ft, hehe. ha kérek bele egy hamutartót, akkor az +5ezer :D . hát, a luxus, nna. legyen mondjuk 7 milla a vége, mert az ember úgyis akar majd még valami nagyonextrát is, pld pótkerék. ésakkor mondjuk kétésfél év alatt belekerül 120ezer, sőt, néha több, mert "úgy évi 60-70 000 km-t vezetek", de legyen ez 48ezer km, és akkor így kétésfél évesen 4 milla? 3 milla per 120ezer km az 25huf/km csak maga az értékvesztés? aha, jó, tényleg érdekel valakit a fogyasztása? :))


SaNyEe
(aktív tag)
Blog

Vegyünk egy 10 éves intervallumot. Ezalatt megy 480e km-t átlag. Odafigyeléssel takarékoskodjon átlag 1 litert, az meg 4800 liter gázolaj. tessékszámulni' :))

A rövid válasz igen, engem pl érdekel :P

Ráadásul, ha azt választja, hogy nem adja el 4-5 évesen, hanem megtartja 10 éves koráig, az se mindegy, hogy vezeti. Mikor 10 évnél húz egy vonalat a júzer, hogy mennyiben volt az autózás, nem mindegy, hogy felkerül-e a listára egy feltöltő felújítás, dpf csere, kettőstömegű csere, nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, vagy nem :D


plömplöm
(őstag)
Blog

jó, vegyünk egy 10 éves intervallumot, bő 10 éve vettem az autómat. akkor volt 3ésfélmillió, kb két hónap múlva már csak 3 lett volna kereken, de utólag mindig könnyű okosnak lenni :) . most legyen 1millió. az 10 év alatt 2ésfélmillió bukó az árán, nem? és raktam bele ezalatt a bő 10 év alatt 210ezer km-t. az 12huf/km? a fele? és nem fog felkerülni a listára se feltöltő felújítás, se dpf csere, se kettőstömegű csere, se nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, mert egyik sem van benne :)

"aha, jó, tényleg érdekel valakit a fogyasztása? :)) "

jaés félautomata a a váltója, mert másodikban 10kmph alapjáraton a sebességem, ami ~750rpm, egyes sebesség csak akkor kell, ha beül hozzám a 6db sumo birkózó, 6ezerig könnyedén bármikor jó vagyok, az 80kmph, itt egy ötödik mert nekem csak ennyi van és irány az ég alja, és ha nem sikerül a jelzett irányba egy lezárt német magánautópályán haladnom, akkor pont elég nekem, hogy csak 150-160kmph-val tudom támadni a célt és nem 220 felett, ahol amúgyis elhagynám a valóságot...

és ha most 10 évesen bő 200ezer km-rel nyomok egy kövérgázt, akkor erről nem értesül vizuálisan az összes mögöttem jövő (gyk: nem tűnnek el a koromfelhőben)

ezt a dízelüzemet meg kéne tartani oda, ahova való, világjáró tankerhajókba meg péncélozott harcjárművekbe, a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom, a rángatózását és a hangját elfedő mechanikai megoldások ki vannak találva, persze, de életképtelenek.


bitpork
(veterán)
Blog

Aki értékvesztést számolgat egy nem munkaeszköznél az nem szereti az autóját - hogy csak a legfinomabb kifejezéssel éljek. Kiszámoltad már, hogy az asszony mekkora értékvesztéssel bír?
Használati tárgynál nem számolunk ilyet! Különösen ha a magyar piac sajátosságait is figyelembe vesszük, ahol nincs fontosabb dolog mint az olcsóság a sok ms apróság felett. Vegyél befektetési céllal autót akkor nem fog érinteni az értékvesztés ;)


SaNyEe
(aktív tag)
Blog

Az volt a kérdésed, hogy kit érdekel a fogyasztás.

4800 liter gázolaj testvérek között is 2 millió Forint .. legalábbis nekem ez jön ki jelenértéken. Hogy ez téged hidegen hagy, egy dolog. Egyébként milyen autó eszik 12Ft/km benzint? Csakmer arra aszondja nekem a számológép, hogy 1200Ft/100km, 400Ft/l üzemanyagárral számolva az 3l/100km.

"a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom"

Ezt a drága környezetvédő testületekkel kéne megvitatni, akik azt hiszik, hogy egy adott technológia (belsőégésű motorok, szándékosan nem dízelt és benzinest írok) határtalanul zöldíthető. Nem az és főleg nem gazdaságosan. Olyan mértékben (betarthatatlan) szigorodtak az euro normákkal a kibocsátási értékek, hogy nem lehet betartani még a vicc nedc ciklussal sem, ahol néha 50%-al kevesebbet fogyaszt egy autó, mint valós körülmények között... Nyilván mindenki elcsalta a méréseket (úgyamúgy a benyások is)

Az euro 6d-ben pedig el kell szomorítsalak tankerhajó ide, páncélozott járművek oda, pont olyan bonyolult motorok lesznek, mint a commonrail dízelek már 10 éve.
- Közvetlen befecskendezés
- Részecskeszűrő
- Mindenhogy változó turbó (kivéve, ahol el tudják még játszani egy szívóbenzinessel nedc ciklusban a megfelelő kibocsátási értékeket)
- Kettőstömegű lendkerék

Az én autóm mögött nem tűnsz el a koromfelhőben, pedig egy commonrail dízel, meg se mondanád róla 0 korom jön ki 11évesen. Pedig a menetidő felét városi körülmények közt teljesíti. Igaz én rendeltetésszerűen használom és nem teszek minden percben azért, hogy elcsesződjön :DDD

[ Szerkesztve ]


plömplöm
(őstag)
Blog

szerintem pont az számolgat értékvesztést is, akinek munkaeszköze ez is.
abban igazad van, hogy nem szeretem az autómat. az asszonyt pld pont szeretem, de ő nem munkaeszköz. az autó az egy tárgy, ráadásul használati tárgy, nem dísz, amivel dicsekedni lehet pld a haveroknak vagy felvágni a szomszédnak. azt sem számoltam ki egyébként, hogy a fiaimnak mekkora az értékvesztése, pedig van kettő, az dupla összeg :)

ha ironizáltál, akkor nem volt egyértelmű, sorry


plömplöm
(őstag)
Blog

és te folyamatosan rakod félre az üzemanyagon megspórolt összeget, hogy majd kéznél legyen a 2 millió forint? szerintem nem :)

nem azt állítottam, hogy 12ft/km a fogyasztás, hanem hogy kétésfélmilliós értékvesztés / 210ezerkm az 12ft/km értékvesztés a tárgyban említett 25ft/km értékvesztéshez képest, ez a fele.

pld a kettőstömegű pont nem a környezetvédelemről szól, hanem a kényelmességről, az eladhatóságról, hogy a drága prémiumautó ne úgy rezegjen, mint egy traktor, ami valójában odabent.

nézd, euro6 szívóbenzinnel: jimny2018 . ebbe is kell az a sok koromkezelő? :)


bitpork
(veterán)
Blog

Mindenkinek ismernie kell a saját korlátait. Ennyi. Azon belül meg lehet a tetszik nem tetszik, de más döntéseit anyagi alapon megkérdőjelezni (olyan mintha a zsebében turkálnánk az illetőnek) nem illik. Ő tudja -jobb esetben- mit vállal. Rosszabb esetben most tanulja.
Munkaeszköznél nem értékvesztést hanem megtérülést számolunk :U Aki csak a veszteséggel foglalkozik az magának árt. Ez autónál, tipikusan nem munkaeszköznél, úgy nézne ki hogy x összegért kapok 1-2-3-4-5..stb szolgáltatást. Így megy el az ember nyaralni is, mert ugye az emlékeken és hűtőmágnesen kívül a Maldiv szigetekről mással nem jön haza az meg rohadt nagy értékvesztés lenne. Szerintem.
Ugyanakkor megértem ha valakinek ez fontos. Csak el kell fogadni h másnak meg nem.

üzenetek