Elég rég óta van az autókban hogy az üzemanyagjelző ikonnak amelyik oldalán van rajzolva a töltőfej, azon az oldalon kell tankolni.
hyundai coupemmal helyből cáfolnám de más autóban is ültem, amiben nem így volt.
hozzászólások
qnadam
(veterán)
tesla
(újonc)
Ez érdekes, tényleg másfele néz nálad, viszont ott a nyíl.
Mostantól nézze mindenki és fotózza, aztán csinálunk egy statisztikát mi a gyakoribb
Szép teljesítmény, gratula
Az gáz, hogy ha az én autómban még nem láttam a "szegénységjelzőt" felvillanni? 20 liter alatt már késztetést érzek, hogy tankoljak (B Vectra 1.6 benzin, 60 literes tank)
Jó teszt! A dsg váltó nekem is tetszett, de azért mindig legyen 440 ezer ft a mechatronikára félretéve, akár már 60k km-től is! Nekem garancia után 2 hónappal mondta be az unalmast, de a gariztatása is vicces
Príma írás lett, néhányszor felnyihogtam közben - mondom ezt kora reggel, üres gyomorra.
Durván jót ment a Skoda, emelem a fullcapet. A lámpás gyorsulást piszkálóknak finoman jelezném, hogy nem kell nagy barbatrükk hozzá. Nyúlmókusok adva vannak, ahogy a fürge váltó is - voila.
Ment a riszpekt.
Az Astra is képes 3-3,1 pillanatynit írni 100-nál, de én balga sosem figyelek ennyire, helyette az átlag van kint a kijelzőn. Az 2100 km-es németországi túra végére 5,6-ra állt be a pixelsor. Ha nem figyelek és megyek ahogy "akarok"/kell, akkor a város-főút-pálya trión autózva olyan 850-930 km-nyi idő múlva tankolni kell.
llwynog - Gyáva.
[ Szerkesztve ]
Qkackca
(őstag)
Gratula a paripához, a családhoz, a cikkhez, kicsit az eredményhez is, de azért nem olyan nagy csoda az
A méretéhez, súlyához képest tényleg jó a fogyasztása, pici odafigyeléssel és megfelelő útvonal választással simán hozható a dolog.
A műszerfali és a menetközbeni fotók esetén mindkét feltétel egyidejűleg áll fenn? Csak ha már külön felhívtad rá a figyelmet akkor mondom hogy nyitott bal hátsó ajtóval vezetni veszélyes. (2. oldal első kép, igaz áll az autó a sebmérő szerint) Nem különben vezetés közben mobilozni.
A lámpától való gyorsulás meg szintén hozható, különösen ha jól elkapja a felvillanó zöld lámpát, állóhelyzetből is. Múlthéten én is meglepődtem, kétsávos út, egymás után több kocsi sávonként, állóhelyzetből, zöld jelzésre elindultam, aztán pár másodperc múlva én már a megengedett sebességgel mentem, belenéztem a tükörbe és sehol senki se mögöttem, se mellettem. Gondoltam, mi a manó történt itt (1,4 tsi golf sportsvan dsg-vel)
DSG-vel ha pont eltalálod azt a tartományt ahol 'normálisan' működik, akkor tényleg szinte észrevétlenül és gyorsan vált. De ha csak finoman nyomod a gázpedált akkor van hogy igen komótosan dolgozik, pl kereszteződés eseten, balra nagyívbe, miközben jönnek oldalról, te meg nyomod a pedált és nem megy a kocsi...
Fogyasztás pedig nekem átlag 6,3-6,7 autópálya tempóval, klímával. Nézegettem a pill. fogy.-t kamion mögött 90 körül 3l, egyenletes 135-nél olyan 6,5l. Padlógáznál (gyorsítás közben) meg 18-40l Általában nem én tankolok, így nem tudom mennyire optimista a computer.
Den Hadnagy
(senior tag)
A szerzőnek ajánlom a Simply Auto nevű appet, a fogyasztást nyomon követni remek.
Az egyik hszban volt szó a 2000ért tankoló taxisról... Hát én olyan ritkán megyek kútra, amilyen gyakran csak lehet, meg a gyakori tanknyitogatáskor egy csomó nem látható szennyeződés kerül a tankba, pláne 10+ éves viszonylatban. Én eleve féltanknál már telinyomom, kényszeresen Jópofa cikk btw.
Én is megjártam nemrég Nógrád--> Krakkó útvonalat oda-vissza 4,9L/100km átlagfogyasztással egy 1,4 125Le Golf VII facelift Varianttal.
[ Szerkesztve ]
szegedilaci
(tag)
Lehet itt méregetni a farkunkat, de amit megspórolsz a gázolajon, majd költheted a szervízre, DSG, kettőstömegű, adagolórendszer stb.
[ Szerkesztve ]
klambi
(addikt)
nem okoskodni akarok, de én tartom, hogy 1/4 nél tankolok mindig.
Óvatosan
Nekem is 1.6 diesel van 114Le. Valóban nyugodt vezetési stílussal 1100-1200km-t el lehet vele menni, de akkor már nagyon kiüríttetted.
mrcrnl
(tag)
Az én oroszlánom (307, 1.6HDI, 90LE) is elmegy nyáron 1200 km-t egy tankkal, de télen sem ritka, hogy a számláló túllépi az ezret itatáskor. Ezt kimondottan szeretem benne. Nyilván a 220Nm nem nagy szám, de a korábbi 150-180Nm-es nyomaték után nekem ez jól megy.
Lord Myn
(senior tag)
Szerintem diesel-lel nem nagy dolog megcsinálni egy tankkal 1000km-et, azt hittem benzines autó lesz a főszereplő. Azzal nagyobb cucc lenne (nekem 820km a rekordom, 56l-es tankkal).
[ Szerkesztve ]
Minden kocsit kell szervizelni. A kettőstömegűt is, a dsg-t is, az injektorokat is, mindent kell és lehet.
eTrade
(tag)
Szép fogyasztási eredmény, gratula hozzá meg a gyönyörű autóhoz! Azért én csak annyit tennék hozzá, hogy a Megane 1.5dCi motorral szintén elérhető a hasonlóan hihetetlenül alacsony fogyasztás. Peace! ☺
Mi5u
(tag)
Amire kevesebbet kell költeni azok a régi szívóbenzinesek, de az sincs ingyen.
A most elérhető benzinesek szintén közvetlen befecskendezésűek(részecskeszűrő), a közvetlen befecskendezés miatt a rezonanciát szintén kéttömegű lendkerékkel csillapítják, valamint a turbó szintén hibaforrás lehet. Ráadásul egy benzinesben nagyobb hőterhelés is éri, és ha az öregszaki ugyanúgy beleönti majd a "sűrűbb" tízvééénegyvenet, akkor még idő előtt el is fog halálozni. Szóval úgy 4-5 évre visszamenőleg már nem igaz a legenda, hogy a benzinest olcsóbb szervizeltetni.
(#55) eTrade: A dízelmotorok működési elvéből adódóan következik, hogy nagyjából azonos teljesítményű motorok, azonos használat mellett, azonos mennyiségű üzemanyagot égetnek el.
[ Szerkesztve ]
ez a mi rekordunk (2fő + csomagok 1 hétre) astra f 1.4 benzin, 60 ló... 22 éves volt a kép készítésekor és 44litert tudtunk beletankolni... a kép csalóka, mert a mutató nem ment még pirosba: ezen a ponton fel volt akadva (később jöttünk rá, amikor karácsonyi bevásárláskor egy lámpánál megállt alattunk, majd miután raktunk bele egy kanna benzint a közelben levő kútról, feltámadt ) ...az utunk a következő volt: kecskemét (tankolás) -> kakasd -> villány -> szigetvár -> keszthely -> szfvár -> esztergom -> salgótarján ...végig főutakon, alsóbbrendű utakon és falvakon keresztül... talán kis autóút volt benne, ahol mehetett a 100-110-es tempó... oké nem egy dízel és a tank is kisebb, de nem rossz eredmény egy most már 26 éves géptől 90%-ban városi használatban viszont 7liter körül megeszik (főleg, ha haladósabban megy az ember) ...a főúton stabil 90-100közti tempón a legjobb a fogyasztása
[ Szerkesztve ]
Minden kocsinál előfordulhat a cumi, ez benne van.
Ezt annyiban cáfolnám, vagy pontosítanám, hogy az itthoni 2db 2000/2001-es gyártású F Astrában, és egy 95-ös Ford Escortban sincs megjelölve, szóval valószínűleg adott évtől van ez, vagy márkától/típustól is függött. Vagy a fentiek nem voltak kaphatóak európában
Donki Hóte
(veterán)
Bejelentkezem én is a farokméregetési versenybe. 52 literes tank, 774 km-t már megtettünk, még 180-ra volt elég az üzemanyag, szóval elméletileg 950 km lett volna meg, ha nem tankolok hamarabb Pedig nem országúti tötymörgés volt az út, ezt jól mutatja a 97 km/h átlagsebesség
(Amúgy az autó egy 1.4 TSI benzines 150 lóerős Skoda Octavia, szóval erős autó is tud keveset fogyasztani )