üzenetek

hozzászólások


-Skylake-
(addikt)

"Hát én olyan ritkán megyek kútra, amilyen gyakran csak lehet,"


Donki Hóte
(veterán)

Igen, az biztos, hogy régen ez nem volt előírás, aztán meg lett, tehát volt egy átmeneti időszak, amikor egyik autóban már volt, másikban még nem...


.DLL
(veterán)
Blog

"[...] feszíti az idegeimet és a tűrőképességemet is" - Az sem lehet túl idegnyugtató feladat, hogy minden hétköznap min. 170km-t kell utazni, nem irigylem akinek muszájból ilyen sokat kell mennie, persze más ha ez maga a munka (sofőr, stb.), de csak ingázással eltölteni ennyit ... :(

[ Szerkesztve ]


Degeczi
(nagyúr)

"az üzemanyagjelző ikonnak amelyik oldalán van rajzolva a töltőfej, azon az oldalon kell tankolni"

nem, ez csak véletlenül vagy így van, vagy nem - az 50% elég nagy esély, nem csoda, ha soknál stimmel
de több típust vezettem már, amiben nem volt így


qnadam
(veterán)

nálam nincs nyíl, ez a rideg valóságra készít fel :D de azóta se bírok rájönni, mi volt az, amiben még fordítva volt. talán egy splash... vagy nem tudom.
viszont a jobboldali betöltő eleve gyakoribb, így most örülök, hogy nekem gyorsabban jut kútoszlop.


Dave™
(nagyúr)
Blog

Miért, derogál tolatva beállni? :DDD


Degeczi
(nagyúr)

"nekem gyorsabban jut kútoszlop"

Ezt sosem értettem! Hacsak nem kisteherautóról beszélünk, tökmindegy, melyik oldalon van a betöltőnyílás: minden kútoszlop csöve kihúzható annyira, h átérjen...


qnadam
(veterán)

csak egy picit :DDD

Degeczi: nyilván, de jóval kényelmesebb az adott oldal.

[ Szerkesztve ]


atike
(nagyúr)

Én meg még egyben sem láttam ilyet - nyilván nem is azt figyeltem... :DDD Pedig elég sok autót vezettem már... :)


bambano
(titán)
Blog

"az autó egy 1.4 TSI benzines 150 lóerős Skoda Octavia, szóval erős autó ": az 1.4-es 150 lovas autó nem erős autó kategória :P


noPublicFG
(senior tag)

Jó cikk lett!
Egy apró, bár megkerülhetetlen megjegyzésem van: az üzemanyagtól nagyon sok függ!
(Sokáig egy 2009-es 2l-es dízel insigniám volt. Ha Magyarországon tankoltam, akkor 900 +- 50 km, ha németországban tankoltam, akkor 1200 +- 50 km maximum hatótávot tudtam kiautózni. Folyamatos autópálya 130-cal.)


Degeczi
(nagyúr)

Ott más tényező volt az elsődleges, mert ennél (33%!) inkább egy nagyságrendnyivel ksiebbb befolyása van az üa-nak.

qnadam: ja, azt tiszta sor, h passzoló kúthoz áll be az ember, de várni ezért a fene se fog

[ Szerkesztve ]


Zoltn
(senior tag)

Ez ugrott be hirtelen! :D

4.0 tdi 1300km egy tankal.

[ Szerkesztve ]


ferensz
(senior tag)
Blog

Nagy piros pont a Kispál idézetért :)


koko52
(veterán)

Toyota Prius 2 (hibrid) tank 45liter 1000-1100 km vegyes (autópálya nélkül). A profik 1300 km-t is elmennek (cammogva)


Benőke
(őstag)

Sok gázolajos tudja az 1000km -t egy tankolásból.
Azt nem értem hogy benzinesekbe meg mért nem tolnak egy kicsit nagyobb tankot hogy azzal se kelljen gyakran megállni. Jobban szeretem ha tovább bírja.
Szüleim kis 21 és Megane 1 1.4 dühöngő 75 ló. Lomha ahogy az adatokból látszik de 7 litert még nem tudtam számolni fogyasztásnak. Kompjúter nem ír ilyesmit mert nincs benne :D
Ami a lényeg hogy óvatoskodva 950-1000 km megvan neki. Hétköznapi használatban inkább 900km a reális, de ez akkor is sokkal jobb mint az Asszony yarisa ami nem elég hogy többet eszik (mondjuk fürgébb is), de 500km után meg kell látogatni a benzinkutat... jó 45 tank és szinte kizárólag városi használat nem tesz jót a fogyinak. Nem szoktuk méregetni a kompjúter meg össze vissza ír ki mindent...
Bár igazából a fogyi annyira nem érdekel. Csak ne kelljen megállni minden 500km után tankolgatni.


nkmedve
(őstag)
Blog

Nekem ez :)

20 éves Octavia, majd 700.000 km-el rajta, kb. 1300 km.


bambano
(titán)
Blog

a tankolás egyfajta kikényszerített pihenő is.
másrészt meg előfordulhat, hogy a tervezők elhitték a korábbi nedc ciklus szerint mért hazug fogyasztási adatokat, és ahhoz képest nem kicsi a tank. csak az autó többet fogyaszt, mint a behazudott érték, ehhez képest meg kicsi.


plömplöm
(őstag)
Blog

"Azt nem értem hogy benzinesekbe meg mért nem tolnak egy kicsit nagyobb tankot"
típusengedély. költséghatékonyság. platformazonosság.

és egy példa: asszony autója és az enyém cégcsoporton belüli két hasonló autó:
az övé 1.4 16v, az enyém 1.6 16V;
az ő átlagfogyasztása 8.5, az enyém 7.5;
ő egy hónapban nem megy egy ezrest sem, én bőven több mint kétezret;
ő nem tud hatékonykodni, én igen;

sokmindent lehet, csak akarni kell, a múltkor ennyire ráértem:

és ez még mehetett volna lejjebb is, nem ez volt a cél, csak simán így alakult. és ez egy hétszemélyes fostaliga dácsia fele/harmadannyiért, mint a bejegyzésben a soksok menő tádé, már bőven 200ezer km-en túl, hibátlanul, és 100%-os bizonyossággal kijelenthetem, hogy se kettőstömegűt, se részecskeszűrőt nem kell majd cserélni benne sosem :)
bp-murter 3 felnőtt 2 gyerek + 700liternyi csomag meg szokott lenni egy tankkal


koko52
(veterán)

Azt sem teszik hozzá, hogy a nagynyomású rendszer + kettős tömegű miatt 200 000 felett gazdasági totálkáros az autó. Sajnos céges VW-jeink alátámasztják ezt + ismerősi kör is. Röpködnek a milliós javítások, felújítások.

üzenetek