Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

szerintem elutazni olaszba, majd ott széttaposni a gépet, elég hülye ötlet :P
mondjuk egy ilyen után a tréleres egy darabig előre köszönne, az tutti...


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Nekem 3 ajtósban volt, ugyanúgy 16V. Imádtam. 190 felett ment, de akkor már halálfélelem volt :D

Viszont 10 csomag laminált padló befért a 3 ajtósba, és még az alá való 3 mm-es szivacs is. Ja meg exem az anyósülésen. Szegényre még a klímát is rányomtam, mert hát meleg volt, és kb megtapasztaltam milyen az ezres motor ;]

Hiányzik a motorhang is kicsit, 6000 felett olyan jó hangja volt, főleg 100-as benzinnel (gyorsabban-jobban nem ment, csak a hangja változott).


wentworth
(tag)

Szegeny auto sose lesz mar jo 150.000-200.000 km lemenni vele 1ft-ot se rakoltve? 10-15 eves gumi tobb 100.000kmerrel? A kopo alkatreszek is elkoptatnak mast.
Szürök, Valtoolaj, motorolaj, fekolaj, huto folyadek is biztos elvezte.
Amugy a Suzukiban 50 felett varoson kivul halalfelelmem volt. Nem mernek elmenni vele varoson kivul sem...

[ Szerkesztve ]


wentworth
(tag)

"A gyári előírás 4 év vagy 80 ezer km-t adott meg a csere periódusra, addigra mi már a 2,5-szeresénél jártunk."
Helyesbitem fix 200.000kmerre a lenti kommentemet.
Es meg a csempes tortenerte is buszke a tulaja, amellett h 200.000kmerig egy forintot se koltott ra.
Ez mind szomoru es szegyen.
Az esetek tobbsege kinzas volt az autonak, nem buszke kene lenni ezekre a dolgokra.

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Nem büszke rá, egyszerűen csak leírta, mire használta az autót.

Nekem ugyan sosem volt Suzim de családban, ismeretségi körben több is, kényelmetlen, gyenge, hangos, de megbízható igáslovaknak bizonyultak mind.


batyuska100
(tag)

Jó volt olvasni, majdnem nekünk is Suzukink lett

2017: van egy Renault Expressünk ami egy kicsit kezd szétrohadni, már nem menne át a műszakin, ezért elkezdtünk mindenféle apróhírdetés oldalt böngészni nagy, keveset fogyasztó autókért. A Suzuki úgy jött szóba, hogy a faterom egyik közeli ismerősének volt, és akkor akarta eladni, amikor mi pont autót akartunk venni. Milyen érdekes, nem?
De végül májusban megtaláltuk az igazit, egy Peugeot 306 Break (kombi) 1.6-os, XR felszereltséggel.
Az autó 70.000-lett volna, de téli, nyári kerékszettel 100.000-volt.
És miért volt ilyen olcsó?
Hátttőő:

De ez nem jelentett nekünk gondot (édesapámnak nem, mert ö karosszéria lakatos, én akkor csak 17 voltam).
Azért is esett erre az autóra a választásunk, mert még volt rajta ~1 év műszaki.
Szeptemberre egy kicsit össze lett hozva, iskolába kellett menni, boltba, stb, stb... Ezért a törött alkatrészek lettek megragasztva, kikalapálva:

2018: Így használtuk az autót Júniusig, amikor megvetük hozzá a donorautót, mert túl sok alkatrész kellett.

Itt még csak a motorháztető volt kicserélve, de nem sokkal utána az egész front.
A rendszám már nincs kitakarva, mert akkor a közösségi oldalakra raktam fel, és ezt már nem volt kedvem "cenzúrázni" de így megnézhetitek az állapotát a JSZP-n
Közben átkerült a komplett ülésszett, mert a jobb hátsó párna szét volt szakadva, és nem ugyan olyan volt a 2 autó kárpitja, meg a váltó is, mert nem vette az 1-est.
Azóta már nekem is van jogsim, vezettem már ezt az autót is, de az 1-es mondeóm jobb :)


Eastman
(őstag)
Blog

Használati tárgy.
Olvashatod, hogy mennyi kalandot, örömöt adott nekik.
Minden másra ott a Közlekedési Múzeum...


gidalight
(tag)

Én is azok táborát erősítem, akik szerint mélyen alulértékelt járgány ez -és nem mint igásló- , hanem mint élmény.

-alacsonyan ülsz a kényelmes kagylóban (már ha a cikkben látott kagylód van).
-hagyományos szívó, instant gázreakció
-versenyautókra jellemző karakterisztika (magas fordulaton érzi igazán jól magát, lehet frankón csúsztatni a kuplungot)
-feszes futómű, jól teszi az orrát az ívekben (nem megrakva:P)
-egyáltalán nem rossz teljesítmény \ tömeg arány (az erősebb motorokkal -persze élvezni igazán 1 személlyel lehet:P)

Sajnos mára elporladnak, de ez a típus egyáltalán nem vált a magyar autópark kárára!


Elims
(addikt)

Sziasztok!

Nagyon sokat kapott ez az autó..de úgy látom,kompenzálva is lett aztán.
Jó cikk lett,jó volt olvasni. :-) A betolás rész különösen tetszett. :-)
Még sok évet kívánok balesetmentesen! :-)

10év múlva írj egy újabb cikket légyszives. ;-) Ha addigra második autó lesz akkor is.


Fehér Farkas
(senior tag)

Én nem igazán csipázom ezeket a kocsikat, mert a mai forgalom és rohanás mellett a merevítés nélküli szendvicsfólia amiből készült semmit nem ér, de tisztában vagyok vele, hogy mikor ezeket még tervezték/gyártották akkor ez nem volt ilyen gond és olcsón, egyszerű kisautót nagy hellyel, kis motorral, kis fogyasztással, nagy dinamikával lehetett készíteni.

Anyámnak is Swiftet vettünk, az elpusztíthatatlan 68 lovas G13BA 98-ból, ez ugye a kettes első faceliftje attól függ honnan nézzük, az ennél korábbit nem is szabad megvenni, mert sok nyűgje volt. Fullos GLX, csak itt még nem volt légzsák és ABS meg klíma (növeltem a biztonságát egy új szett 175/65R13 Barum Polarisszal).
3 gangos automatát vettünk, mert kéziváltó be nem teszi a lábát ebbe az udvarba.
El lehet vele kóborolni, megelőzni a 60-nal bámészkodó turistákat is, de azért nem egy erőgép, a 16 szelepesek sokkal élhetőbbek lehetnek. 3 hengerestől már inkább mentsen meg a világ mindenkit, bár ma már magától az autótól is.

Pitiáner pénzekből fenntartható és otthon szerelhető ha nem egy lelakott fost veszünk, maga az autó is olcsó, jól megy, keveset fogyaszt, sok bene a hely mégis pöttöm az autó, bár az ajtót nem lehet teljesen kinyitni, hogy normálisan beférj és pakolj...
Egy időben még én is szemeztem egy 92 lovas 1.6 16V Balenoval (kombi Swift, mert nekem csak kombi kell) a 4 sebis automatával, de amit kinéztem magamnak azt elvitték utána meg nem volt több. Utólag belegondolva jobb is.
Mondjuk az olcsóság is csak ezekre a régiekre igaz, mert az utolsó éves légzsákos, ABS-es (még így sem biztonságos), klímás példányokért el mernek kérni 4-500 ezreket, ennyiért patikára nyalt szintén elpusztíthatatlan és hasonlóan olcsón fenntartható Megane kapható, csak épp összehasonlíthatatlan a két autó.

Van benne egy kis bugi egyébként, vicces ahogy az úton viselkedik, csóró ember MX5-öse, csak azért nem árt óvatosnak lenni vele. Megértem miért épült rá racsing fantábor, mert a 16 szelepesekkel eszeveszettül lehet csapni neki, még az anyucipiciautomataszviftecskéje is elég jól tud haladni technikás szakaszokon, pedig ez csak a 68 lovas.

A gyári intervallumokkal támpontszerűen kell bánni és érdemes kifejezetten utánajárni adott autó nyűgjeinek, valamelyik nem bírja a gyári értéket se, valamelyik röhögve túlteljesíti stb. Egy kőegyszerű vezérlés, mint a 68 lovasé ami áll két szíjtárcsából és egy feszítőből az simán elfut 10 évet, semmi eget rengető csoda nincs benne. Persze ettől még illik cserélni 5 évente, főleg ha valaki ezzel olaszba eljár nyaralni, pláne mert fillérekért cserélik, de semmi gond nem történik, ha elfelejti az ember és átcsúszik következő évre a csereidőszak.

Típushibájuk amúgy nem sok van, rohadni szeretnek mindenhol, veszélyes rögzítőelemeknél is szóval oda kell rá figyelni, a kéziváltó az gyenge ha masszívabban van használva főleg (bár szinte ingyen kapni bontóból és otthon is könnyen cserélhető), az automata az elpusztíthatatlan ős amcsi GM termék csak valami húgy lötyögjön benne és megy rendesen, a szoknyatörés a sok alacsony fordulaton erőltetéstől előjön mikor papisan spórolni akarnak a semmi fogyasztásból még egy decit (ez ugye automatát nem érint), a többi az sima kopófogyó meg öregkocsis dolog.

[ Szerkesztve ]


8th
(őstag)
Blog

Leírta, hogy eleinte fogalmuk sem volt az autó karbantartásól és amikor tisztulni kezdett a kép gatyába rázatták a kocsit. "az első 10 évben tényleg nem költöttünk rá, csak a kopó alkatrészekre (sem), mert nem tudtuk, hogy mire kell, és mire nem. Na, akkor elhatároztuk, hogy rendbe szedjük."

Bacsis a rendszámodon minden alkalommal röhögök. Karma. :D


hunluki
(senior tag)

Nálam egy Opel Astra (G) 1.6 (Ecotec) van hasonló sorson. Apám még szalonból hozta ki 2002-ben, 2015-ben megörököltem és második tulajdonosként boldogan használom most hogy beindulóban van az én család projektem is.
Pár paraméter: 175k km, átlagosan 7 literes fogyasztás (8,5 volt a max, 6,1 a minimum) elmúlt 3 év alapján, excelbe vezetve. Motorikusan tavaly előtt lett felújítva, vezérlés lett cserélve. Olajat majszolgatja de egyáltalán nem vész, kb fél évente szoktam belelöttyinteni fél liter körül.

Azóta kapott egy Bulgária odavisszát, Prágát is megjártuk, rendszeresen járok vele agglomerációból BP-re, illetve egy teljes ház berendezését elhoztam benne apránként az ikea/bauhaus/mömax/kika kombókból.
Többek között laminált padlót, 790 kiló csempét (nagyon lowrider feeling lett szegény), egy teljes szett kertibútort, kanapét, székeket, matracokat, PVC gurigát, sőt, napokban a fürdőszoba felújításból a megmaradt bezsákolt sittet a lerakóhelyig (kibévelelve ócska szőnyegekkel hogy ne vágjam tönkre).

Az előző bekezdés után lehet furán hangzik de próbálom óvni ahogy csak tudom, de érzem hogy már az utolsó éveiben van és mivel napona 50-60km amit sűrűn járok és csak évente párszor van egy nagyobb kirucc ezért 3-4 éven belül szeretnék váltani egy Amperára (vagy ha rámszakad valami nagy pénz és merek nagyon álmodni akkor egy 62kwh leaf-re, az ilyen álomautó kategória nálam). Tekintve hogy jövőre felmászik a napelem a ház tetejére ez azt jelentené hogy tudnék napfénnyel közlekedni ami elég menőn hangzik.

Amúgy imádom ezt a kocsit, sose hagyott cserben, kimegy a világból, úgy 3-400km utakig tök kényelmes és ha rálépek akkor azért megy is szépen. Komolyan sajnálni fogom ha eladásra kerül, de simán lehet hogy családon belül marad mert vicc pénzért lehetne eladni ami jóval a használati értékén alul lenne.


Syl
(nagyúr)
Blog

Csak akkor lenne szebb, ha valami szép kerek szám lenne rajta. Mondjuk 286 vagy 386 :K


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Nekem is volt ilyen sedan, de nem tudtam együttélni a passzív biztonságával az suv-kel teli utakon. Hiába igénytelen. Azt írják többen lehet vele csapatni. Attól, hogy mi nyomjuk mint süket a csengőt, a többiek pedig normálisan mennek még nem csapatunk :) Rettentő alulkormányzott, emiatt nehéz vele elszállni, csak az elejét tolja. Ilyen vezetés mellett évente lengőkar és/vagy féltengely csere. Itthon fél óra, de akkor is. Már csukott szemmel szedtem szét a futóművet :)) Nyomikat lehetett vele alázni bármilyen kocsiban is ültek, de ha valaki tudott vezetni akkor már más a helyzet. Én szerettem, de eljárt felette az idő. Jöttem haza vele Horvátországból autópályán végig hatezres fordulaton, ennek nem számított az sem. Józan ésszel nem mennék vele max. 120-at, vizes úton inkább 100-at, mert egy széllökés arrébb teszi az úton.


nuke7
(veterán)
Blog

Én lehet, hogy nem ITX-es autót vettem volna, (m)ATX kényelmesebb szerelés szempontjából, nem..? :U ;]


b.
(nagyúr)
Blog

Az írás jó volt az értékelés rész nem kellett volna mert nem sok tapasztalatod lehet a többi autóval kapcsolatban.
Jó kis használós kocsi a swift,nagyon megbízható, kiforrott konstrukció ,de már abban az időben is szinte minden népszerű gyártó fölötte állt mind utazási komfortra zajban és felszereltségben. mind a többire,a biztonsági funkciókban és felépítésben meg főleg..( még az Opel Astra is,a franciákról nem is beszélve ) ,de megbízhatóságra az élmezőnybe tartozik.27 éve vezetek több évig dolgoztam autókereskedésben.

Számomra Zajos, és kényelmetlen, de megbízható igásló minimális( nulla) passzív és aktív biztonsági felszereltséggel, papír vékonyságú lemezből összerakva ami ütközésnél semmit nem tompít, sőt inkább pusztít hektikusan működő máig kérdőjeles légzsákkinyílással.
Szóval ezt kihagytam volna de a többit jó volt olvasni, bár az hogy vezérlést( gondolom olajat sem ?) nem cseréltetek ennyi ideig, fékekről, kerékcsapágyakról szűrőkről, nem is beszélve... azért huh...
ha vannak gyerekeitek ez inkább felelőtlenség számomra mint vicces dolog, de nem erre akarom kihegyezni a dolgot. :R

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

A hsz-eket olvasva Cserkuti nyilatkozata jutott eszembe, mikor élete első bmw-jét rendberakta. Azt nyilatkozta, hogy a gyorsulásról alkotott fogalmaim tévesek voltak.

A suzukiról meg annyit, hogy anno a suzuki nagyon jól érzett rá arra, hogy a módszerváltáskor beálló autópiaci űrbe mit kell betolni. A trabin, dálián, varnyún szocializálódott néptömegeknek ez az autó kellett, mert nem lehetett technológiai űrugrást végrehajtani. A mostani suzukik messze nem ilyenek, viszont nagyon durván elszállt az áruk.


winss
(csendes tag)

Üresben tologatták és a kulcsot forgatva próbálták elindítani a lemerült akksis autót. :D Lyézus ereje. :W :W :W :D :D Mondjuk a többi sztori se sokkal jobb. :D


hunluki
(senior tag)

Nálam egy ideig tervben volt az új "hybrid" swift, de családi autónak pici lenne, az a csomagtér max kisbevásárlásra elég, meg nekem egyszerűen praktikusabb lenne egy ampera.
Nem azt mondom hogy nem lehet megoldani vele, és az hogy gyárilag 5 misi környékén elhozod gl+ felszereltséggel nagyon jó ajánlat, majdnem elcsábultam.


bambano
(titán)
Blog

a szó, amit keresel: hibrid.
egy rendesen összekonfigurált stift 8-9 millió forint. ami borzalmasan sok pénz egy suzukiért.
két éve szétnéztem az összes itteni autószalonban, a japán kotványok ára elfogadhatatlanul magas volt.

üzenetek