üzenetek

hozzászólások


Fehér Farkas
(aktív tag)

Én nem igazán csipázom ezeket a kocsikat, mert a mai forgalom és rohanás mellett a merevítés nélküli szendvicsfólia amiből készült semmit nem ér, de tisztában vagyok vele, hogy mikor ezeket még tervezték/gyártották akkor ez nem volt ilyen gond és olcsón, egyszerű kisautót nagy hellyel, kis motorral, kis fogyasztással, nagy dinamikával lehetett készíteni.

Anyámnak is Swiftet vettünk, az elpusztíthatatlan 68 lovas G13BA 98-ból, ez ugye a kettes első faceliftje attól függ honnan nézzük, az ennél korábbit nem is szabad megvenni, mert sok nyűgje volt. Fullos GLX, csak itt még nem volt légzsák és ABS meg klíma (növeltem a biztonságát egy új szett 175/65R13 Barum Polarisszal).
3 gangos automatát vettünk, mert kéziváltó be nem teszi a lábát ebbe az udvarba.
El lehet vele kóborolni, megelőzni a 60-nal bámészkodó turistákat is, de azért nem egy erőgép, a 16 szelepesek sokkal élhetőbbek lehetnek. 3 hengerestől már inkább mentsen meg a világ mindenkit, bár ma már magától az autótól is.

Pitiáner pénzekből fenntartható és otthon szerelhető ha nem egy lelakott fost veszünk, maga az autó is olcsó, jól megy, keveset fogyaszt, sok bene a hely mégis pöttöm az autó, bár az ajtót nem lehet teljesen kinyitni, hogy normálisan beférj és pakolj...
Egy időben még én is szemeztem egy 92 lovas 1.6 16V Balenoval (kombi Swift, mert nekem csak kombi kell) a 4 sebis automatával, de amit kinéztem magamnak azt elvitték utána meg nem volt több. Utólag belegondolva jobb is.
Mondjuk az olcsóság is csak ezekre a régiekre igaz, mert az utolsó éves légzsákos, ABS-es (még így sem biztonságos), klímás példányokért el mernek kérni 4-500 ezreket, ennyiért patikára nyalt szintén elpusztíthatatlan és hasonlóan olcsón fenntartható Megane kapható, csak épp összehasonlíthatatlan a két autó.

Van benne egy kis bugi egyébként, vicces ahogy az úton viselkedik, csóró ember MX5-öse, csak azért nem árt óvatosnak lenni vele. Megértem miért épült rá racsing fantábor, mert a 16 szelepesekkel eszeveszettül lehet csapni neki, még az anyucipiciautomataszviftecskéje is elég jól tud haladni technikás szakaszokon, pedig ez csak a 68 lovas.

A gyári intervallumokkal támpontszerűen kell bánni és érdemes kifejezetten utánajárni adott autó nyűgjeinek, valamelyik nem bírja a gyári értéket se, valamelyik röhögve túlteljesíti stb. Egy kőegyszerű vezérlés, mint a 68 lovasé ami áll két szíjtárcsából és egy feszítőből az simán elfut 10 évet, semmi eget rengető csoda nincs benne. Persze ettől még illik cserélni 5 évente, főleg ha valaki ezzel olaszba eljár nyaralni, pláne mert fillérekért cserélik, de semmi gond nem történik, ha elfelejti az ember és átcsúszik következő évre a csereidőszak.

Típushibájuk amúgy nem sok van, rohadni szeretnek mindenhol, veszélyes rögzítőelemeknél is szóval oda kell rá figyelni, a kéziváltó az gyenge ha masszívabban van használva főleg (bár szinte ingyen kapni bontóból és otthon is könnyen cserélhető), az automata az elpusztíthatatlan ős amcsi GM termék csak valami húgy lötyögjön benne és megy rendesen, a szoknyatörés a sok alacsony fordulaton erőltetéstől előjön mikor papisan spórolni akarnak a semmi fogyasztásból még egy decit (ez ugye automatát nem érint), a többi az sima kopófogyó meg öregkocsis dolog.

[ Szerkesztve ]

üzenetek