üzenetek

hozzászólások


Reaper
(őstag)

Nekem egy 1.3 Sedan volt, '98-as, GLX, klíma, 2 légzsák, ABS. Imádtam, volt benne progresszív rugó, így ha 4en ültünk benne sem ült le, plusz lehetett vele kanyarogni is. Elvitt Montenegróba meg vissza. Na ott fogyott el az olaj. Vettem valahol egy kanyon közepén 2 doboz castrolt bele, hazajöttünk, szervíz. Akkor derült ki, hogy az előző tulaj szintén nem cserélgette az olajat, így a motor kuka, ez kb 2 hónappal a vásárlás után. Na a másik motorral már nem volt gond soha, végigjártuk vele a Horvát tengerpartot 4en, megpakolva, klímázva. Kibírta a Pesti közlekedést is, bár akkor derült ki számomra, hogy keményített futómű nem való ide. Első autóm volt, nagyon szerettem, de azért voltak bajai, amikről nem is tudtam, pl a rozsda, na én mielőtt eladtam, azért átnézettem, kilakatoltattam. Később derült ki, hogy lett volna azért még ott mit csinálni, ráadásul a lakatos is átb*szott és nem valami szép munkát végzett.
Volt mellette másik, erősebb autóm, így az "erejét" azért a helyén kezeltem, de tényleg lehetett vele dinamikusan közlekedni.
Azóta született egy gyerkőc és akkor döntöttem el, míg az asszony terhes volt, hogy valami biztonságosabb kell, mert azért amikor szemmagasságban van egy átlag új kisautó lököse is, az azért nem annyira biztató. Úgyhogy beálltam a SUVosok közé (Sorento), azóta a pesti utak kisimultak. Már megvolt a SUV de azért még vissza-vissza ültem a Suziba, hát, félelmetes volt utána, vissza ülni a szuterénbe.
Szóval jó autó ez, de a helyén kell tudni kezelni, pláne ha család van én meggondolnék valami biztonságosabbat.


nuke7
(veterán)
Blog

nekem a legközelebbi élményem egy korabeli Daihatsu Applause ami öcsémé.
Az egy luxus autó a suzukihoz képest, de a méretéből adódóan nem tud sokkal több lenni.

Asszem erről a swift-ről írták azt, hogy meglepően kemény a gyári futóműve is, de egyszerűen valami mágikus / mesteri az, hogy ilyen kemény futóművel ilyen rossz úttartása legyen egy autónak - mindenhol elpattog és ugye gumi sincs rajta a mérete miatt... :DDD


Reaper
(őstag)

Daihatsuból csak Charadehoz volt szerencsém, de az egy elég ócska valami volt még a Suzukihoz képest is. Egyébként nekem tetszett a beltere, normális fekete, bár bakelit kemény műanyagok, értelmes elrendezés. A vele egykorú Focusok girbegurba középkonzoljától én pl rosszul voltam, amikor láttam. De ez izlés kérdése :)
Kemény volt a futómű, de nem éreztem pattogósnak annyira. Mondjuk 4 KYB gátlót raktam a gyáriak helyére, mert azokkal tényleg sokszor "belibegett"
Nagyon hálásan vezethető autó volt, pontosan jelzett, hogy hol a határ, viszont a gumikon nem volt szabad spórolni, mivel elég aprók. Bár a gyári felnire asszem a 155 helyett felment valami 165 is, de erre már nem annyira emlékszem.
A csomagtartó is sokat látott nálam, volt benne nekem is kisméretű tégla hordás, de el tudtam vele hozni egy Praktikeres üvegasztalt is :) Csak ne lett volna olyan szűkös a nyílása.

Nemtom látszik-e másnak is, nekem még archivban itt van a zöldsárkány hirdetése, szerintem szép beltere volt: [link]

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Asszem erről a swift-ről írták azt, hogy meglepően kemény a gyári futóműve is, de egyszerűen valami mágikus / mesteri az, hogy ilyen kemény futóművel ilyen rossz úttartása legyen egy autónak - mindenhol elpattog és ugye gumi sincs rajta a mérete miatt...
Nem nagyon válaszolgattam senkinek, mert úgy vagyok vele.. rájuk hagyom, "igazad van barátom" mondjon mindenki amit akar...
De most válaszolhatnékom van :B
Szóval igen, ebben tényleg egyet értünk... Katasztrófális az úttartása... Mondom úgy hogy évek óta 130-al pályázgatok sok száz (van hogy ezer) km-eket, és lám itt az autó és teszi a dolgát, nem borult árokba meg ilyenek.. ha kicsit fúj a szél, max 80 és kész...
Viszont Igenis van tapasztalatom sok-sok másik autóval... a gond az hogy sok "fanyalgó" leszóló, beszóló" fórumtárs az ezres full fapad Suzukiból indul ki... egy ilyen felszereltségű autó teljesen más Suzukis berkeken is belül... Aki megnézte, beült, más véleménye lett róla... persze továbbra is mondom, helyén kell kezelni a dolgokat...
Leírtam a tapasztalataimat, Ezt az infómat vagy elfogadják, vagy nem.. de én nem fogok szembe menni senkivel sem :)


Kiscsőke
(aktív tag)

Ne foglalkozz a sok beszólogatással, az a jó az egészben hogy sokan úgy születnek hogy van 3 diplomájuk 5 nyelven beszélnek, autót szerelnek álmukban és atomfizikáról diskurálnak. Nekem is volt suzukim, sajnos eladtam, mert a nejem azt mondta minek 2 autó, 2 hónap múlva már sírt utána, de nem jött vissza, (pizzafutártól nem veszek semmit pizzán kívül). Én is toltam be egyedül a kis 1,3-ast, de én akkor már láttam ilyet.(8 évesen elloptam a faterék trabantját, igaz csak egy utcát haladtam vele, de akkor majdnem agyonütött az öreg(habár büszkébb volt rám mint mérges)). Jó volt a cikk, látszik, hogy szeretitek. Használjátok egészséggel!


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

köszönöm :R


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Hűha, elvagy tévedve nem kicsit.
7,8-ért ha te azt szalonból elhozod, akkor örömtáncot járnak a szalonban, az biztos. Azt kérlek, te 6,85-ért tudnád elhozni.

1 éve vettünk 1,4 GL+ Scorss-t. Elég jól körbejártam akkor az új autó palettát (szinte minden weboldal konfigurátorát végignyomtam + hahu-t is sokat böngésztem)
Azon az áron, ilyen felszereltségű és ilyen motorral ellátott autót 1-2 misivel drágábban lehetett volna csak megkapni. És akkor legtöbbször csak kisautók voltak.

Másik, nem tudom minek a GLX-et nézed. Gondolom haverod J Astrája sem egy full extrás volt 4,1-ért. (rokonék jópár éve egy full extrás, bemutató J Asatrát 5M-ért hoztak el) A jelenlegi palettán a GL felszereltségben (kb a régebbi GL+-nak felel meg a mostani GL) szinte minden benne van, ami egy mai modern autóba kell.

Szóval szidhatod itt a Suzukit, de messze a legjobb ár/érték arány az új autó piacon. 5M-ért Hibrid, LED-es fényszóró (nem csak menetfény), korrekt, kényelmes beltér, tolatókamera, és még sok hasonló apróság. Az meg hazugság, hogy egy Swift 8-9 milla. A Swift Sport megáll 7Millióba. Alap Swift 4M, jobban felszerelt az 4,5M.

Cikkhez:
Tök jó volt olvasni, hogy mit ki nem bírt az a kis Swift. :C
Sok balesetmenteset még vele. Vigyázzatok vele azért nagyon, mert az autó tényleg papír. Őszintén szólva én pályára félnék felmenni vele.

[ Szerkesztve ]


nuke7
(veterán)
Blog

azért írom, hogy más kategória, mert ilyenek vannak benne, (asszem 94-es vagy 92-es) hogy:
- elektromos tükrök
- 4 elektromos ablak
- világítás az ajtóban, ha kinyitod
- máshogy sípol ha kulcs marad benne, ajtó van nyitva vagy a lámpa maradt felkapcsolva
- digitális óra
- megvilágított pipere tükör
- beépített könyöktámasz
- fém pedálok
- 1.6 benzin 106 lóerő
- 4 tárcsafék
+ szedán forma, de a csomagtartó ablakkal együtt nyílik, tehát gyakorlatilag 5 ajtós, iszonyatosan könnyen pakolható.. :U

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"Hűha, elvagy tévedve nem kicsit.": cut & paste a hivatalos web hivatalos konfigurátorából mióta eltévedés???


nuke7
(veterán)
Blog

hát gondolom csak azért, mert nem annyi az ára :U


Reaper
(őstag)

Bár az enyém '98 volt, de elektromos tükör és ablak nekem is volt, meg könyöklő, meg óra (szerintem az minden ázsiai vasban volt egykoron :) )
A sípolás ugyanez, de én mondjuk kiszedtem a csipogót, mert idegesített, hogy nem lehet rendesen zenét hallgatni nyitott ajtónál, amikor mondjuk várok valakire.
Hát igen, az 1.6 az tényleg jó lehetett 100+ lóval meg igen, a tárcsafék is jó dolog (nem is értem, még a nagypolákon is volt, ebben miért nem)
Az üveggel nyíló hátsó ajtó meg a legjobb dolog a világon, nem is értem miért nincs manapság sem minden gyártónak.
Mondjuk tényleg meglepő, hogy mi mindent beleraktak, a Charade után nem néztem volna ki belőlük :)


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Az utóbbi 2 évben az autóárak elszálltak. Haverom a Skoda Rapidját vette alsó-közép felszereltséggel 4.4 millió körül, most az utódja a Scala 6 milliótól indul.


nuke7
(veterán)
Blog

Ja, meg az Applause elvileg eggyel nagyobb autó, eggyel feljebb pozícionálva mint a Charade :K
Csakhát úgy rohad mint a kartonpapír az esőben... :(

[ Szerkesztve ]


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

"7,8-ért ha te azt szalonból elhozod, akkor örömtáncot járnak a szalonban, az biztos. Azt kérlek, te 6,85-ért tudnád elhozni."
Ezért. Listaár egy dolog. Te ha szalonba bemész nem annyiért hozod el, nem érted meg? Hidd el. Tavaly az Scross is 6,valamennyiért volt listaáron, és mit ad Isten a kedvezményes 5,3-ért hozhattuk el. Tudom, hogy nem szereted ha nincs igazad.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

és ehhez még hol a Swift árban- - 1-1,5 M :)


bambano
(titán)
Blog

persze, persze, sokkal jobb, a 6.85 tényleg sokkal jobb ár egy suzukiért...
hiszen ez már nem 3.7 ezerrel drágább, mint egy j astra, hanem csak 2.7-tel.

rotfl

továbbra sem változtatok a véleményemen, 2018. első negyedévében rám szakadt a tudat, hogy másik autóra van szükségem, körbejártam az összes debreceni autókereskedést (bent voltam személyesen, kaptam árajánlatot), és a suzuki árai nekem túlzóak voltak. pont. tehát mégegyszer: 2018 elején és NEKEM túlzóak.

mindenki azt vesz, amit akar, ha neked megfelelnek azok az árak, akkor vedd azt. én nem vettem suzukit. és nagyon úgy látom, ha véletlenül most beesne a fejembe, hogy a boltbajárós városi szaladgálóst cserélni akarom, akkor se suzuki lenne belőle.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Három éve Balenot hoztam el szalonból 3,3 M-ért. Most mondjuk ilyen 4 M környékén van egy belépő Suzuki (Ignis, Swift).


opr
(veterán)

Jó, de a Te agyadban az autós körkép úgy néz ki, hogy van a sok fos, meg van az opel. :DDD


bambano
(titán)
Blog

eddig vectrával jártam, egy rendesebb fajtával, abból nem annyira egyszerű átülni egy fullfapad suzukiba. pedig én megadtam az esélyt, a totojának is, a fordnak is. igen, a sok japó rizsrakéta :P

most három opel van a háznál, meg a bátyáméknál is van még, és nekem jók az üzemeltetési, megbízhatósági tapasztalataim velük.

meg vannak dolgok, amiket 2020-ban nem akarok tolerálni. például azt, hogy egy márkakereskedésben nincs bemutató autó, nem lehet beleülni az adott autóba, és teljesen felfoghatatlan, agyament szállítási határidőket vállalnak. akkor a suzukira 6 hónapot ígértek. például szalonban úgy tudtam megnézni az ignist, hogy az egyik szerelőnek olyanja van és a privát autójába beülhettem. legalább tudom, hogy az ignác nem az én méretosztályom... :) a szalonban egy darab stift volt, eladva, átadásra kiglancolva, messziről meg lehetett nézni... és azt mondták, hogy amíg 6 hónap a queue, addig felejtsem el az alkudozást. ismét hangsúlyoznám, hogy ez 2018 tavasza.

mondjuk ebben a témában az opel is felzárkózott, amikor egyszer márciusban azt merték mondani, hogy siessek a rendeléssel, ha idei szállítást akarok (ez másik kör volt)...

úgyhogy nem tudom, ki hol szocializálódott autóvásárlás terén, de ami itt vadkeleten van, az horror.


nuke7
(veterán)
Blog

1) miért full fapadot vennél..? 6 millió körül kb. minden extra benne van.
2) a sport swift-nél most nem igazán van jobb új autó annyiért. (6 körül)
3) nem is értem, hogy milyen szalonba jársz. Mi amikor próbavezetni akartuk a 140lovas vitarát bementünk, kértünk egy ajánlatot és vezettük.
+ a mazdanál MINDEN modell-t ki lehet próbálni, legalább egy fajta motorral... :U

[ Szerkesztve ]

üzenetek