üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

1. miért, egy jobban felszerelt vectrából átülve melyik swift nem full fapad? :P
2. de, van. ha választanom kell a sport swift meg a haver által összerakott j astra között, az astra kilométerekkel nyeri a menetet. meg ugye a két miller megtakarítás
3. hát ezt mondjuk én se értettem :)

mazdát akkor fogom számításba venni, ha eljutnak oda, ahol 1999-ben az opel astra g állt: hogy tudnak rozsdamentes kasztnit gyártani. jelenleg ennek a feltételnek nem felelnek meg.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

1. Furcsa zavaraid vannak neked a fapadosságról.
2. A Stift állva hagyja azt a J Astrát, és nem csak a lámpánál.
3. Egy kereskedés még nem mérvadó a márka megítélése szempontjából szvsz.


bambano
(titán)
Blog

kellett már, hogy valaki elkezdje a @-át méregetni, mint egy falat kenyér (nem) :P
de nyugodj meg, a mondatom eredeti változata továbbra is igaz.

a márka megítélése szempontjából az a mérvadó, amit látok. ha a kereskedő hálózat feje nem kéri számon a részleteket a kereskedéseken, akkor de, mérvadó. egyébként pedig nem ez a fő gond, a fő gond az, hogy a suzuki ma is egy alsó kategóriás autó, egy rendesebben motorizált, nyugatiasabb trabant. hiába erőlködik, attól még ez marad. főleg ha az erőlködés elsősorban az árcédulán látszik.

egyébként hogy a stift a gyorsabb-e vagy a j astra, mellesleg egyszer sem írtam le, hogy milyen motor volt abban a j astrában, számomra érdektelen abból a szempontból, hogy nem vettem astrát.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Ez olyan, hogy velünk meg pont az egyik Opel szalonban voltak olyan szinten bunkók, hogy arra szó nincs. 2001-ben arra a felvetésre, hogy családi, dízel, nem kombi autót keresünk 5megahuf körül, annyit mondott a kedves kereskedő, hogy ott vannak a katalógusok, nézegessük, aztán elfordult és elsétált. Átmentünk egy másikba, ott már normálisak voltak. Szalonja válogatja a dolgot. Az egy másik dolog, hogy végül nem Opel lett a dologból, mert borzalmas volt az ár-érték arány, amit akkor tudtak, még a Toyota is olcsóbb volt ugyanabban a méretben, hasonló felszereltséggel, pedig az se éppen olcsó márka.
Azóta volt már Opelem is, nem volt rossz autó, szerettem, de semmi különöset nem adott a konkurenciához képest, abszolút szürke kisegér. Cserébe mondjuk nem volt rosszabb se, mint a többi.

Azzal mondjuk egyetértek, hogy általános minőség szempontjából az Opel egy polccal a Suzuki felett van. De csak eggyel. Azért egy VW, Toyota más kávéház. De mondjuk ez se feltétlen igaz így, mert mindegyiknek van jobban meg rosszabbul sikerült modellje.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Ugyan áruld már el, mit vettél @méregetésnek, mert szerintem semmi olyat nem írtam.

Az hogy a kereskedő hálózat feje mit kér számon, megint egy más dolog. Azt tudja számon kérni, amiről tud. Az alsó kategóriással is vitatkoznék, mitől lesz az egy autó? Mert valaki azt mondja rá? Indokold meg. Mert míg egy Dacia és egy Lada az (több szempont alapján is), azért a Suzuki már ellépett szerintem attól. Inkább mondanám a középkategória alját.

Az összehasonlítás nem kimondottan a gyorsaságra irányult. De a Swift Sportban nem csak a motor más, ott van az egész felfüggesztés például. Más téren sincs szerintem elmaradva az említett Opeltől, bár nem jó konkurensek. Az egyik egy átlag autó, a másik egy sportosra hangolt, némi élménnyel is kecsegtető négykerekű.


bambano
(titán)
Blog

"2. A Stift állva hagyja azt a J Astrát, és nem csak a lámpánál. "

mitől lesz alsó kategóriás egy autó:
- a méretétől
- a menetkényelmétől
- a felhasznált anyagok minőségétől
- ami még ennél is fontosabb: a minőségérzettől

a suzukinak nem sikerült megszabadulnia a swift1 szintjétől. és itt most nem arról van szó, hogy mit gondol a gyár, hanem arról, hogy mit gondol az átlag vevő. eszébe jut-e az átlag vevőnek, hogy ha középkategóriás kocsit keres, ránézzen-e a suzukira vagy sem. én megnéztem, a suzuki nem egy kategória az opellel. a totálkárosok annyit lelkendeztek az új suzukikról, hogy gondoltam, hiszek nekik és adok egy esélyt. nem jött be.


bambano
(titán)
Blog

volt céges autónak vw-m, a legrosszabb autóval kapcsolatos élményeimet azzal szereztem. abban, hogy a következő autóm vectra lett, igen jelentős részben ezek a tapasztalatok játszottak szerepet.

amikor kocsit kerestem, toyotában éppen nem volt se elfogadható árú, se rendes motorral felszerelt, se rendes méretű, se rendes kinézetű autó. legalábbis abban a szalonban, amit végignéztem elejétől a végéig. a toyota chr kinézetétől elsírtam magam...

szerintem ha valaki elfogadja, hogy a stiftben itt-ott takarékosságra utaló nyomok vannak, akkor sokkal jobban jár vele, mint nagyjából bármelyik fóccvágennel vagy toyotával. mint ahogy sokan úgy gondolják, hogy skodával is jobban járnak, mint a fóccvágennel, áll is emiatt a bál mostanában...


nuke7
(veterán)
Blog

ioszonyú kíváncsi vagyok, hogy mit tudott a haver által összerakott j astra 4.1 millióért - miért titkolózol? Miért titok vajon az az összeállítás? csak nem full fapad volt..? :DDD

btw vezettem hosszabb úton előző generációs bmw 520d-t meg vitara-t.
A vitara jobban tetszett, az 520d ülése jobb volt, párezer km-et egyben azzal vezetnék inkább, de itt vége is az előnyöknek. Valószínűleg a vitara mellé még vehetnék egy játszós autót az 520d árából, ezért meg se fordul a fejemben, hogy azt vegyem.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

nem vettem észre, hogy ez kérdés...
1.4 turbó, 140 ló, 6-os kéziváltó, metálfény, multimédia, tempomat.


#90088192
(senior tag)
Blog

Nem tudom, vezettem J-Astrat mint bérautó, jól megy, de nekem nem a zsánerem, inkább egy Ford Falcon vagy Mitsubishi Magna, igaz én Magna rajongó vagyok :DDD Mondjuk kb 10 másodperc neki(Magna) a 100, de ha meglát egy dombot akar utánfutóval amin 1.5t van akkor sem kérdezi meg hol a lipicai ménes, hanem visszadobja 3. ba aztán megyünk :C és vannak dombok nem aprók.

Igaz én új autót nem vennék akkor sem ha ingyen adnak :N

Szegény Bacsis, ugyan úgy járt mint sokan mások, nem értett az autókhoz, és fiatalon nem látta át tetti következményét, amiért lehet elhordani mindennek, de legalább beismerte, és gondolom nem tervezi újra, hogy ezen hibákat vétse :R


kovsol
(titán)

Komoly felszereltség ahol a tempomatot ki kell emelni xD legalább adaptív?


catlaca
(senior tag)

Hát én nézelődtem, de 4 misi környékén csak fiatokat lehet kapni tisztességesebb méretben.
A suzik eléggé megdrágultak. Az új ignis meg valami értelmezhetetlen képződmény. Mintha valaki teljes hosszában kivágott volna középről vagy harminc centit. Bűn ronda, indiában rohangálnak ilyenekkel, csak azokon egy kerék van elöl középen. Értelmetlen két egyformán kis autót tartani a palettán, a splass alig kisebb, de kinéz valahogy.

kovsol

Azt hinnéd 2020-ban a központi zár alapfelszereltség, de nem mindig.

[ Szerkesztve ]


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Ok, még mindig el vagy tévedve.
Idézet maghatól: "Másik, nem tudom minek a GLX-et nézed. Gondolom haverod J Astrája sem egy full extrás volt 4,1-ért."

És nehogy azt hidd, hogy egy fapad Astra megfelel egy fullos Suzukinak. A lósz*rt.
Márkakereskedésben nincs autó? Az egy márkakereskedés. Ahol mi vettük ott bármelyiket ki lehetett próbálni, csak a készlethiány miatt nem volt minden motorváltozat.
Várni kell az autóra: Most őszintén mit vártál? A Swift japánból jön, ott gyártják. A Vitara / Scross-a 1-2 hónapot kellett várni. Mert az országon belül van.

A te kedvedért megnéztem egy Astra konfigurátort. A legkisebb 1,2-es motorral, legkisebb felszereltésggel, alap színnel 6,7M. És akkor ebbe még nincs se LED-es fényszóró, se kétzónás automata digit klíma, tolatókamera, stb..

Szóval nem értem teljesen, hogy mi volt neked túlzó akkor, amikor még olcsóbbak is voltak jelentősen a Suzukik, mint ma.

Az meg, hogy egy Suzuki meg egy Opel nem egy kategória, nettó hülyeség. Miben annyival jobb az annyira imádott és dícsért Opel, mint a Suzuki? Ugyanazt az a műanyagot használják egy Opelhez is, ne aggódj.

A J Astrához: Kíváncsi lettem erre a csoda autóra. Pl mikor hozta el azt az autót, és új volt, vagy használtan x km-el? Milyen kivitel, kompakt, sedan, kombi?
Csakmert a J Astra akkor volt kifutó modell, amikor a Vitara megjelent. (2015)


kovsol
(titán)

GL+ és GLX esetén is már oldalnyi extra van benne, addig az opel oldalán ott figyel az árlista, hogy miért mennyit kell még extrában fizetni még akár a maxos felszerelség mellett is, aztán végül szépen felkúszik az ár. Főleg ha nem valami 1.2 83LE motorral akarod az opelt.

[ Szerkesztve ]


Qtya123
(őstag)

Agyturbina:Akkor az a J Astra turbós volt, ha jól ment.

Nekünk céges autóként sima szívó 1.4 J Astra volt. A létező legrosszabb új autó volt amiben ültem. Legalábbis számomra.
Az az autó olyan szinten volt lomha, hogy egyszerűen nem akartuk elhinni. Cserébe még az ember térde sem fért el a hülyén kialakított középkonzoltól. Kb 200 km-es pályázás után már fájt a térdem.
A legszebb az volt, ha többen ültünk benne az érdi emelkedőn vissza kellett kapcsolni, egyszerűen nem tudta tartani a 130-at. :N Egyedül utazva még csak-csak, ha ki volt taposva a bele.

Valami nyűgje is lett kb 15ezer km után. Hamar ment is a cégtől szerencsére. Sok km nem ment bele, volt még 2 másik autó, amit használhattunk és csak akkor ültünk ebbe, ha nem volt bent épp a másik kettő.
Volt egy régebbi Fabia is, na azt szívesebben elvittem. Igaz fapad és csúnya volt belül, de legalább nem volt halálfélelmem előzéskor. :D Még az is jobban ment.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Igen, Toyota kinézete tényleg megosztó, hogy finoman fogalmazzak. Nekem mondjuk a camry tetszik, bár ott meg a hibridet kell szeretni, mert talán más motorral itt nincs is. De camry meg valószínűleg nem is volt két éve, az pont egy szerencsétlen, átmeneti időszak volt. Mondjuk, ha meg van, akkor is drága, pláne az itt emlegetett számokhoz képest.

Az utolsó bekezdéseddel amúgy nagyon egyet tudok érteni, ma már közel sem akkora kompromisszum egy swift vagy egy octavia, mondjuk egy polohoz vagy golfhoz képest, mint amennyivel olcsóbb. Megbízhatóságban a swift meg még agyon is veri őket. Szóval amíg kizárólag a->b a cél, és valamiért csak új jöhet szóba, nehezen indokolható bármi, ami árban ezek felett van. Szerencsére (sajnos?) viszonylag ritkán ennyi a lényeg. :D


bambano
(titán)
Blog

szerintem meg te vagy eltévedve, ha most akarod megmagyarázni nekem, hogy két éve mit láttam. hiába klikkelgeted most a konfigurátort, nem fogsz infót kapni arról, hogy két éve mi volt a helyzet.

"És nehogy azt hidd, hogy egy fapad Astra megfelel egy fullos Suzukinak.": így van. ha a fullos suzuki 4 misi lett volna, a közepesen gagyi astra meg 6, akkor lett volna értékarányos.

de megpróbálom más típussal megvilágítani: az nem normális, hogy a trabant másfélszer annyiba kerül, mint a bmw.

"A J Astrához: Kíváncsi lettem erre a csoda autóra.": ha tényleg kíváncsi lennél, és nem csak az lebegne a szemed előtt, hogy kötözködj velem, akkor tudnád. ugyanis volt már ebben a topicban szó róla.


nuke7
(veterán)
Blog

hát de kiderült, hogy a haver astra-ja se full extra közben :D :U

(#136) opr: swift-ből én csak a sportot nézem, ott nem igazán látsz spórolásra utaló nyomokat... :U

(#137) bambano: egyszerűen nem tudom ép ésszel felfogni - és egyébként nem is írtad le - hogy mivel tud kevesebbet egy ugyanannyira extrázott suzuki mint egy j astra.
Mitől lesz kevesebb? Mitől nem jön szóba?
Zsigeri gyűlölködés? Sznobság? Tanult előítéletesség?

Nem tudok mire gondolni, mert ha a beltérben és az extrákban nincs nagy különbség akkor csak olyan dologra tudok gondolni, amit te nem írtál le és lehet, hogy pont az számít neked?

Hangszigetelés esetleg? Agyon szervózott kormány? :F Ilyesmik miatt szerinted egy kategóriával jobb az astra..? Lomhább autók..? Nem tudom elképzelni, de ez a lenéző stílus nekem nagyon nem jön be. (mint írtam is, új autóban most a swift sport-nál nem tudsz jobb vételt mutatni)

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Igen, a swift sport nekem is nagyon tetszik, de ez a sporolasra utalo nyomok... Ez mar regen nem az, hogy latod vagy nem latod. NVH-ban erheto tetten a dolog leginkabb, meg kenyelemben, helykinalatban.

Szoval az van, hogy szerintem is zsenialis autok a kis suzukik, en meg a regi swiftet is szerettem, de azert azt latni kell, hogy nem egy kavehaz a nagyobb markakkal, nem veletlenul kerulnek azok ketszer annyiba. Persze, nyilvan nem adnak ketszer annyit, tehat kizarolag racionalis fejjel nezve nem erik meg a felarat, de kizarolag racionalis fejjel nezve meg mar a swift sport sem.


nuke7
(veterán)
Blog

én pl. a nissan quasqai meg a vitara közül mindig a vitarát választanám, haverom is bánja, hogy nem számítatta be... :U
Szóval én nem látom, hogy mi nem egy kávéház. Igaz, nekem a rendes japán autók jönnek be asszem így 4-5 autó után...

[ Szerkesztve ]

üzenetek