Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


simonzé
(addikt)
Blog

A cikk olvasása közben sokkal többször fogtam a fejemet, mint ahányszor bólogattam. Süt rólad, hogy nem sokat tudsz a kocsikról, ha egy Swiftet szinte minden szempontból közepesre értékeltél.
A Swift egy olcsó, és költséghatékony, strapabíró, full fapados, alacsony műszaki és biztonsági szintű megoldás arra, hogy A-ból B-be juss. Ha láttál volna mondjuk egy normális állapotú 20 éves F Astrát, máris más lenne az értékelésed.

A leírt történetek nagy részét inkább hangosan tagadnám, semmint publikálnám. Önindítózás tologatáskor? 0 karbantartás 10 éven át? Csapatás Olaszba'? Rózsabokor kirángatása? Rendszeres agyatlan túlterhelés válogatott módokon? Ezek egy része csak idiotizmus, a másik része felelőtlen közveszélyokozás. Ami büntetendő. És ez szerencsétlen autó még mindig megy. Mint egy kiszúrt szemű, eltört gerincű süket kutya.

Szégyen hogy ezek közül bármelyik megtörtént. Csak hogy érezd, mit tettél a kocsival: Mi lenne, ha te nem kapnál ételt, italt, ellátást mondjuk egy hétig, közben meg válogatott kínzásokkal túlterhelnének? Mondjuk időnként 8 zsák cementet tennének rád, hogy vidd már át a szomszédba. Nem 2x4-et, nem 8x1-et, hanem agyatlan módon 1x8-at. Aztán néha a nyakadba kötnétnek egy betontömböt is, de mivel simán nem bírod, ezért közben még ostorral is csapkodnának.
Túlélnéd, de biztos nyomai maradnának. Lehet az egy repedt, torzult alváz, egy kilazult vonóhorog rögzítő csavar. És lehet hogy én jövök szembe, amikor az anyag a kocsidban elfárad, és lehet hogy az én családomból öl meg valakit az elszabadult utánfutód, vagy a leszakadó kereked. Volt már ilyen a családban, az is egy ilyen "hátezmégmindignemdöglötmeg' autós miatt.

Gratulálok, szép munka volt!


nuke7
(veterán)
Blog

Az olasz utak nekem is bejöttek mondjuk, de egy tizenéves Honda Civic kupéval csináltam, ami talán kicsit más kategória... :DDD


rover45
(senior tag)
Blog

Egyszer egy barátom azt mondta nekem, mikor átült a Swift Sedanból egy B5 Passatba, hogy:
"Olyan érzés átülni a Swiftből a Passatba, mint lovaskocsiról a Suzukiba"

Ez nálunk azóta szállóigévé vált :D


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Kb 3 évvel ezelőtt kellett lakatoltatni, mert a küszöbök megindultak már... igaziból előtte is kapott többször is alvázvédelmet... Szóval próbálunk rá oda figyelni ha kezdődik a korrózió, akkor kezeltetjük, szóval amőgy rohadna.. de nem hagyjuk neki :)


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Köszönöm!
Kirakom a pólómra az ide lőjjetek táblát... kérlek kövezz halálra, ezt érdemlem :R
Szerencsére vannak olyan emberek, akik egész életükben soha semmiben nem hibáztak, mindent jól csináltak, és tökéletesek.
Bízok benne, hogy következő életemben olyan ember lehetek mint te :R
Most pedig megyek és a síromat is megásom :R :R


Mr. Y
(senior tag)
Blog

Épített. Vettünk egy nyers blokkot, bátyám autószerelő, kb fél évig dolgoztunk vele, az alap öntvény köré építettünk gyakorlatilag.
A végén csináltunk egy mérést és számítást, így jött ki. Át is lett papírozva, igaz, nem sima műszaki árában, de legális.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Biztonság szempontjából az F Astra sem jobb, jobban porlad a Swiftnél is. Én F Astra helyett vettem anno a Stiftet, nem bántam meg. És nem a kínálat aljáról válogattam, hanem fél misi körül már..


Syl
(nagyúr)
Blog

És ott rögtön a gödörben lődd magad tarkón! Kétszer! Nehogy még egyszer bántani merj egy bubusgatni való használati tárgyat! ;]


catlaca
(aktív tag)

Az a 20 éves fastra semmivel nem különb szerintem, gyanúgy 1000 kiló, dettó papírjaguár mint a suzuki szedán.
Nekem abból az asztrából az rémlik, hogy alig fért el a lábam, mert baromi keskeny. A főnökömnek volt ilyen, azzal jártunk kecskemétre naponta. Mondjuk valamivel jobb a zajszigetelése a swiftnél. Mondom ezt úgy, hogy két 20 éves wagon r+ van otthon. Mindkét szedán elég ellenszenves volt 2000 körül, tipikus ormótlan utólag buherált formaterv, az asztra nem szedán kivitele egyébként nem nézett ki rosszul annak idején.
Azért vettük inkább a wagont, mert városi rohangáló autónak praktikusabb, magasabb az üléspontja, kiszállok belőle, nem a földről kell kikászálódni, mint a swiftnél. Akkoriban 2milka valahány ezerért jó vétel volt szerintem.


nuke7
(veterán)
Blog

:Y az eléggé jól hangzik, szívesen kipróbálnám :K


catlaca
(aktív tag)

Rá se ránts, én is vittem a vagonerben, 500 kisméretú téglát ( mondjuk csak egy két utcát hússzal) :DDD
Azért a betolós szitu az engem is megríkatott. :W. Manapság már sokkal egyszerűbb az élet, beírod a keresőbe: "hogy kő betóni a szuzukit?" :DD. Szereztem pdf-ben teljes szerelési útmutatót, olcsó az alkatrész és aránylag könnyű szerelni. Faterral golfon meg audi 80-on edződtünk, úgyhogy a wagon r sétagalopp. Itt csak a kerékagycsavarhoz kell két méteres erőkar. Asszem a japcsik szétkaptak egy golfot és megállapították, hogy " jó,jó, csak marha bonyolult," és megszületett a wagon r+. :DD


nuke7
(veterán)
Blog

Ez kognitív disszonancia csökkentés.
Az F astra igenis egy kategóriával biztonságosabb... Nyilván ha egy autó szét van rohadva, akkor mindegy, hogy milyen márka...

Érdemes összhasonlítani az F astra és Swift töréstesztjét... :U :K


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

jogos-jogos :R

:DDD

catlaca!
Igaziból az cseszte fel az agyam a kollege kommentjén, hogy én voltam olyan tökös, és elmeséltem a bénázásaimat... De ettől még NEM VAGYOK IDIÓTA , és tudom hogy az igazi b*lf*szkodás volt, vagy tudtomon kívül átcsesztek, és épp ezért volt felelőtlen amit csináltam...
Simán azt mondták hogy EGR szelep csere+olaj csere-->50ezer... én meg jóhiszeműen kiperkáltam... Azt lövésem sem volt hogy csak a lóvét vették el, a munka nem lett megcsinálva.. Igen, felelőtlen volt úgy kínozni szegény autót... De lövésem/sünk sem volt hogy mit hogy is kéne... De itt vagyok és felvállaltam a sztorimat... és igyekeztem az egészet poénra venni.. erre megköveznek, és úgy vagyok beállítva mintha egy tömeggyilkos kaliberű bűnt követtem el...
NA ettől azért kinyílt a bicska a zsebemben.. De szerencsére vannak az országban tényleg tökéletes emberek, én olyan akarok lenni mint simonzé! ő a példaképem :R

[ Szerkesztve ]


ivana
(Ármester)
Blog

Manapság az a baj ezekkel, hogy ami nincs szétrohadva és klímás az olyan árban van, hogy annyiból értelmes autót is lehet venni.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

"Nyilván ha egy autó szét van rohadva, akkor mindegy, hogy milyen márka..."

Kb ez a véleményem nekem is. Ha 90-100-zal ütközöl, szerintem egyikből se szállsz ki élve.

Mondjuk a légzsák nem tudom mennyit számít, nekem a 16V-ben már volt. Anélkül ma nem ülnék autóba, lehet bármilyen olcsó is.

[ Szerkesztve ]


nuke7
(veterán)
Blog

azt tegyük hozzá, hogy épeszű ember fékez egy baleset előtt, ezért 50-80km között üktözik legrosszabb esetben is... ha ennél gyorsabban ütközöl az hatalmas hiba, esetleg szándékos ütközést tudok még elképzelni, ha valaki neked megy...

(#74) ivana: de ha nincs klíma, se rohadás akkor az azért egész jó vétel lehet.
(nekem van klíma az autómban, de annyira keveset használom, amennyire csak lehet...)

[ Szerkesztve ]


8th
(őstag)
Blog

Össze sem lehet hasonlítani a kettőt annyival jobb az astra minden szempontból, ne viccelj már.

(#72) nuke7: a történelmi hűség kedvéért jegyezzük meg, hogy a suzukit frontálisan csapták neki a falnak így szépen eloszlott az energia a két nyúlványon. így szétnyílt a picsába. Az astrát pedig részátfedéssel. Ott egyetlen nyúlványnak kellett felvenni az ütközés energiáját. Nagyon nem mindegy. Swift részátfedéses baleset. [link]

[ Szerkesztve ]


catlaca
(aktív tag)

Azt sejtettem, hogy levettek, mert nem tudsz erre évi százezret költeni. A párom is vett egy hasonló szedánt, de nem tudott vele létezni és egy hét múlva becserélte egy wagon R+-ra, na az megvan 20 éve. Tavaly a 300ezres szerviz lett 100ezer. Körbecsapágyaztam, új fékdobok tárcsák, munkahengerek, egy első lengéscsillapító, lengőkar+ egy kis hegesztés( a jobb küszöb hátul megszűnt létezni), nyilván más a leányzó fekvése, ha ezeket szervizben kell csináltatni. Ja majd elfelejtettem, vezérmű szíjat is cseréltem, meg kicseréltem a gyári vízszivattyút is (azonos tipusra, ilyesmin nem spórolunk). Wagon r-t szerelni nem agysebészet, csak pár spéci szerszám kell.
Ez van, abba pakolunk amire bukja. :DDD

[ Szerkesztve ]


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Őszinte írás lett. :R Én meg 3 éve lecseréltem a Honda Civicem amivel még jártam hozzád grillpartikra.
Lehet meglepődsz de egy Suzuki lett az utódja. :K


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Nekünk még meg van.. és meg is marad :))
Ha végre lehet szervezni újból összejárós bulikat, akkor ütközünk majd :)

üzenetek