üzenetek

hozzászólások


#16939776
(nagyúr)
Blog

Nem a top kategóriába szánták, az már biztos.


Fecko_78
(tag)

A panel az 4ms-os VA. 1ms Mprt. Samsung elmosódás csökkentéssel. Ettől függetlenül nagyon gyors. 8-9ms az inputlag.


Sinesol
(veterán)

Mindent tud, kiveve az ertelmes felbontast. 1080p 27inch, te jó ég...

[ Szerkesztve ]


vaakuum
(addikt)

24 col 2560*1440-ben azonnal kellene.


s4hu|SyD^
(addikt)

4k még mindig drága még 27"-on is sajnos.


TeeBee73
(addikt)

Én ki vagyok békülve a WQHD-vel 34"-on. '82 óta bámulom a TV/Monitort. A szemem hozzá romlott.


GAI
(senior tag)
Blog

Vagy 27"-on 4K-val. Meg kalapálják már ki rendesen, mert véletlenül ez is görbe lett :DDD

A dizájn egyébként rendben van, nem túl csiricsáré, így ezt el tudnám képzelni az asztalomon.

[ Szerkesztve ]


siposz
(aktív tag)

A 34" WQHD felbontása olyan, mint egy 20" fullhd monitoré. (110 ppi). Ez viszont egy 27" fullhd,kb 80 PPI. Egészen más a kettő.


Predatorr
(őstag)

„Gamer” a nagy francot. Átlag játékosnak ez talán 10 éve volt elfogadható.


CsinPin
(kezdő)

Jaj de jó! Egy újabb 27" 1080p moncsi és még VA paneles is! Ez igy a legtutibb gamereknek +++....
:)) :F


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ezért zokog a világ fele, mikor el akarod őket rángatni a "mindenre elég" 60 Hz elől.


denx1992
(tag)

Lehet hgy megéri beruházni.De ez most IPS?

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Kicsit el vagy tévedve: 10 évvel ezelőtt még jobbára csak szállingóztak a 24"-os "gamer" FHD-s kijelzők, 100K feletti cédulákkal kb.: ugyan ennyi volt egy HD 5870 ami már meg-meglökdöste ezt a felbontást, a valódi középkat. VGA-k: 4870/gtx260 inkább csak kínlódtak vele, azokhoz 1600-as vagy alacsonyabb felbontás volt az ajánlott.

Átlagos játékos anyját apját odaadta volna egy ilyen setup-ért.

[ Szerkesztve ]


haxiboy
(veterán)
Blog

Annyira nem vészes az, szerintem még pont a tűrhető kategória.


#00137984
(őstag)
Blog

Valahogy én is másképp emlékszem erre... 2010 előtt a LiteOn 1280x1024 CRT monitorom volt 75Hz-en, és 2010-ben a HD 6850 1GB videókártya mellé vettem meg az ASUS FullHD/60Hz-es 24colos monitort. HD 7850 2GB akkor még nagyjából játszható teljesitményt nyújtott, de az R9 380 4GB felelt meg igazán a 2014-es igényeknek.
2017-ben váltottam a Gamer monitor szintre, amikor a GTX 1070 Ti videókártya és a Samsung 25colos 144Hz-es monitorom végre meglett.
2019-2020-ra a Gamer monitort a 4K/60Hz képfrissités jelenti, csak a videókártya teljesitmény és árak miatt maradnak sokan az alacsonyabb felbontásban.

Igaz, elég nehezen tudjuk elengedni a magasabb 100-240 Hz képfrissitést és ezt a megjelenitett képminőséget.

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Hagyd. Trollreg, túl sok szabadidővel.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

"2019-2020-ra a Gamer monitort a 4K/60Hz képfrissités jelenti"

Wat?

A "60 Hz" és a "gayming" szavak egyazon mondaton belül eléggé burleszk hangulatot keltenek PC platformon.


haxiboy
(veterán)
Blog

Bátran áldozom fel a felbontást és méretet a nagyobb képfrissítés nevében.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem vagy egyedül.


#00137984
(őstag)
Blog

4K/60Hz monitorokra optimalizálnak már sok friss játékot, de főleg a következő megjelenés előtt álló konzolokra és videókártyákra gondoltam.
Nekem és sok játékosnak a magasabb képfrissités a legfontosabb, de ez szerintem világosan kivehető volt a hozzászólásomból... :)
Hosszú évekig a gamer jelzőt a stabil 60Hz-es képfrissités jelentette, képtőrés és akadozások nélkül. Szerintem a játékosok nagyobb része még mindig ezen a szinten van és akkor még nekem is elég jó volt játszani úgy... 2014-ben. :)

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Meg kell hogy cáfoljalak ezzel a gamer=fix 60 fps kapcsolattal.
Akik friss játékokkal játszottak, divatos felbontásban, annak jellemzően hiába volt pénze vasra, mert a "FIX 60 FPS" jó pár AAA címnél csak mid-high beállításokkal jött elő. Egytől-egyig high-ultra beállatásokkal nézték ezeket végig, 40-45 FPS-el. Ezek mellett meg volt egy csomó olyan cím, ami bőven 60 FPS felett futott ezeken a vasakon, nem voltak önmaguk ellenségei, hogy a monitor frissítésére korlátozzák ezeket a játékokat. Ami meg ennél is gyorsabban futott lövölde, ott még önszántukból a V-sync-et is kikapcsolták.

Szóval mindent láttak ezek a gamer gyerekek csak fix. 60FPS-t nem.


#00137984
(őstag)
Blog

A mágikus 60fps elérése a játékokban egy áhitott megjelenitési szint volt minden játékmegjelenés idejében. Mindig az volt a téma, hogy vajon elindul a gépen a játék vagy megvan-e a folyamatos 60fps...
Ténykérdés, hogy nekem is általában a High beállitáson volt meg fixen a 60fps, mert "maxon" nem mindig volt folymatosan sima a képmegjelenités.

GTX 1070 Ti videókártya direkt a teljesitménystabilitás miatt került a gépembe.
Ez most nálam a 100Hz képfrissitésre változott, de mindig van olyan játék ahol a 60fps-nek is őrülni kell...
:)

[ Szerkesztve ]


haxiboy
(veterán)
Blog

Szintén meg kell hogy cáfoljalak, ha visszatekintek a múltamba akkor ~7 éves korom óta gamernek vallom magam, már akkoriban is arra törekedtünk hogy megfelelően fusson 1-1 játék - ne szaggasson.
Viszont amikor elkezdtünk kompetitíven játszani, pl call of duty (mondjuk itt az engine bug miatt 125/250/333 fps-re voltunk állítva), CS, stb ott már törekedtünk a lehető legkisebb Input Lag és legmagasabb FPS értékre. Viszont nekünk már akkor teljesen logikus volt hogy teljesen felesleges több FPS-t lerendereltetni a géppel ha a monitorunk nem tud többet megjeleníteni. Így elkezdtünk nagyobb képfrissítéssel rendelkező monitorokat beszerezni innen-onnan, és a választott monitorhoz vettük a vasat és nem fordítva. Szerintem ez lenne az alap hozzáállás ha valaki játékos gépet tervez, először a monitort kell kiválasztani, és ahhoz vásárolni a gépet, így kevesebb kompromisszumra kell számítani.
Az említett időszakban pedig valóban, hiába volt pénzed vasra, akkora zsongás volt a DX10/DX11 implementációja körül, hogy optimalizálásra már nem jutott idő/pénz. Elég megnézni a Crysis-t ami még a mai középkategóriás hardvereket is képes megizzasztani, vagy a Metro 2033-at ami a megjelenésekor tudott DX11-et, illetve PhysX-et is, de a megjelenés pillanatában ilyen kombináció nem létezett, kivéve ha volt gyorsítókártyád (senkinek nem volt), és szintén, senkinek nem futott normálisan. De például a Mass Effect az akkori középkategórián is nagyon jól futott. Mindig lesz olyan játék ahol előfordulhatnak performance beli problémák.

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Azt írtam le amit a környezetemben láttam, nem magamból általánosítottam, nekik a 40FPS+ nem volt szaggatás AAA játéknál mert megkapták a látványt, nekem ezek 60 FPS-nél már a játszhatatlanul lassúak voltak. Nem is játszottam AAA játékokkal, csak megjelenés után 3-5 évvel, amikor már értelmezhető sebességre képes vasat is tudtak gyártani alá.
Kompetitív játéknál pl.: cs meg a motor limitje volt a cél, mert ott "felgyorsult" az a szerény fizika amit beleírtak, lehetett ugrás/futás közben USP-vel egyeneset/íveset lőni, meg gránátot bounce-olni párhuzamos falak között, pl szellőzőben, utáltak is mint a sz@rt érte.

Nekem a régiek közül a Deadspace maradt mint nagyon gyors játék, nagyon frankó időzítés trainer volt, ha megvolt a 300FPS(motorlimit).

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

"Viszont nekünk már akkor teljesen logikus volt hogy teljesen felesleges több FPS-t lerendereltetni a géppel ha a monitorunk nem tud többet megjeleníteni"

Nem fölösleges, az input lag jobb lesz pl. 60 Hz @ 200 fps-en, mint 60 Hz @ 60 fps-en.


haxiboy
(veterán)
Blog

Valójában az input lag bekapcsolt VSYNC mellett Monitor frekvencia @ Monitor Frekvencia -1 FPS mellett is ugyanolyan mint vsync nélkül, és még tearing sincsen :)

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

A VSync mindig lagos - és minél több fps, annál reszponzívabb, képfrissítéstől függetlenül. [link]


haxiboy
(veterán)
Blog

Akkor lehet csak nálam a placebo, de nem veszem észre a legtöbb játéknál a 75hz monitoromon hogy Vsync 74FPS-re korlátozva vagy Vsync nélkül játszok, csak a tearinget. Szerintem ugyanolyan reszponzív.


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ez már csak azért is fura, mert az FPS lock min. +1 frame késést ad, a Vsync-off meg 0-át. Szóval ha nem is változik az 74FPS vs 74FPS, akkor is min. 13,5ms lenne különbség a kettő között mire a képernyőre kerül.

Esetleg megpróbálhatnád driverben az alkalmazásra bízni a V-sync vezérlését, játékban bekapcsolod, így a driver utólagos pufferelése ki marad, és az engine által összerakott összes képet látod. Nálam így semmi probléma nincs abból, hogy a játék átlépi a monitor frissítési frekvenciáját(100-350FPSvs.240Hz), mert se képtörést, se hirtelen lag csökkenést-növekedést nem tapasztalok.

[ Szerkesztve ]


haxiboy
(veterán)
Blog

Minden esetben az alkalmazás vezérli a vsyncet. De például Battlefieldben, ha a játékban bekapcsolt Vsync mellett nem állítók 1 fps-el alá FPS lockot (szintén a játékban) akkor hatalmas az input lag, 75hz monitoromnál tehát battlefield esetében fps_max 74-el fut a játék, és nincs sem tearing, sem érezhető input lag, ugyanez működik szinte az összes játéknál.

üzenetek