[Re:] [8th:] Trogair akarom mondani Ryanair - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


futo001
(senior tag)
Blog

Ciki, de semmi érdekes nincs benne. Ahogy írják is, a légitársaságok több jegyet adnak el mint amennyi hely van, ugyanis mindig vannak olyanok, akik nem jelennek meg.
Nagyon ritkán előfordul, hogy nincs hiányzó, ilyenkor ez történik. Bosszantó de ez van. Volt már ilyen a Deltánál és az Australiannál is nem olyan rég.

Amúgy a Ryanair az utóbbi időben rengeteget változott jó irányba, a trógertől már nagyon messze vannak (amíg újra rá nem jönnek mennyi zsét akaszthatnak le a népről).

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Mit mondasz amikor hiába van jegyed de leszállítanak a gépről?
"Nem baj, a bombát a repülőn hagytam."


Polllen
(nagyúr)
Blog

Itt az a durva, hogy ez csak a gépen derült ki... Ezt illet volna legkésőbb a beszállásnál észrevenni.


fatpingvin
(aktív tag)
Blog

az egyetlen malőr ami itt volt az az hogy ez a gépen derült ki, minden más teljesen rendben, az ÁSZF-et olvasgatva is kiderül.


philoxenia
(MODERÁTOR)

Olvasónk elmondása szerint nagyon elkeserítő és egyben megnyugtató volt végignézni az esetet :F


D1Rect
(félisten)
Blog

Amikor jönnek, hogy elvigyenek valakit és örülsz, hogy nem téged, de azért mégis együttérzéssel nézed, hogy őt elviszik.


Goose-T
(veterán)
Blog

Túlfoglalás van, ahogy futo001 is írta. Ez ellen úgy biztosíthatod be magadat, hogy fizetsz külön a helyért is még az elején, nem várod meg, amíg checkinnél helyet oszt neked a rendszer. Mert nem biztos, hogy fog osztani. :D

Ahogy pedig fatpingvin írta, a földi kiszolgáló személyzet hibázott, fel sem kellett volna engedni a gépre. Bár ha tényleg két boarding cardon is ugyanaz a seat volt, akkor simán lehetett ez egy hiba is a Ryanair székosztó rendszerében. (Jómagam is kalapálgatok székosztó és egyéb rendszereket egy másik légitársaságnak, szóval nem csak úgy kitaláltam ezeket.)


Polllen
(nagyúr)
Blog

Ez ellen elméletileg már egy sky priority is véd. Sajnos megesik nem csak fapadosnál, hogy nem fér fel mindenki.


UnA
(Korrektor)
Blog

Biztosan én vagyok a gyengeelméjű, de miért is szabad több jegyet eladni egy repülőn, mint az ülőhelyek száma? :N


fatpingvin
(aktív tag)
Blog

nem vagy gyengeelméjű, csak szerintem elsőre nem gondoltad végig.

utolsó pillanatban kimaradások mindig vannak, viszonylag egyszerű statisztikai módszerekkel kiszámolható hogy mennyi pluszt lehet úgy értékesíteni úgy, hogy ilyen eset ne vagy csak elenyésző százalékban forduljon elő.

ez nem arról szól hogy eladnának olyat ami nem létezik, hanem arról hogy a repülőgépek lehetőleg maximálishoz közeli kapacitáson repüljenek. lényegében sokkal inkább arról van szó hogy kiküszöböljék azt a hatást hogy az utasok teszem azt 10-15 százaléka nem száll fel, így marad egy csomó üres ülőhely.

aki esetleg mégis overbookingot kap, azt normális légitársaságok többszörösen kompenzálni szokták.

illetve ennek van még egy vicces oldala, a last minute jegyek, amiket tényleg kb gombokért értékesítenek csak hogy ne legyenek üres helyek. ezek a lemondások után pluszban maradt helyek jegyei

[ Szerkesztve ]


dynamicrossh
(tag)
Blog

Ez most valami sponsored by fidesz content? Minden légitársaságnál van overbooking. Csak normálisabb társaságokkal nem trógerek repülnek akik nem fogják fel hogy ez van.


Noukoum
(veterán)

Nem kell hogy ezért fizessenek, sokan megteszik maguktól is.


UnA
(Korrektor)
Blog

De hogy jön nálad a képbe a Fidesz? A Ryanair mindig is a legalja volt, ebbe elég felesleges bármilyen napi politikát belelátni...

Az overbooking nekem új dolog volt, pedig a Covid előtt évekig havonta repültem, és ilyet sohasem láttam.


Apollyon
(Korrektor)

Mert kicsit propaganda szagú ez az egész, mivel a magyar wizzair-rel is ugyanúgy súlyos gondok akadnak, ha nem durvábbak, de arról persze masszív lapítás van.


bul07
(nagyúr)
Blog

Hát igen ők nem egy embert nem visznek el hanem egy egész gépnyit hagynak ott :DDD
Mint előfordult nem egyszer mostanában


D1Rect
(félisten)
Blog

Vannak akik mindenben a Fideszt látják.
A szerelem már csak ilyen.


bul07
(nagyúr)
Blog

Azért most van aktualitása, mert lassan a Ryanair-től is meg kell védeni a magyarokat nem csak az EU-tól és másoktól

[ Szerkesztve ]


Polllen
(nagyúr)
Blog

A wizzair-nek nagyobb lenne, eddig hány gép utasait hagyták kint? :(


bul07
(nagyúr)
Blog

Az magyar cég, lehet benyalt, így tőlük nem védenek meg :DDD :)


nullpoint
(senior tag)

Erről én is most hallok először.
Ha valaki jegyet vesz és nem repül mégis gondolom az nem kapja vissza az árat.

Jegyet lehet csak foglalni, vagy ki kell fizetni előre mindig?

Nem tudom ezeket. Sosem repültem, és nem is fogok, legalábbis utasszállítóval nem kívánok.

Amúgy olyan módon lehetne ez elfogadható hogy már a vásárlásnál óriási betűkkel ott lenne az ember előtt egy felirat hogy overbooking van, lehet hogy maradsz.

Ezt ha megfejelnék azzal hogy leszállításkor a jegyárad százszorosát kapod, plusz a kövi járattal visznek, akár business classon ha más nincs, akkor korrekt lenne a dolog. Mondjuk ehhez kellene egy kis jogalkotói akarat.


D1Rect
(félisten)
Blog

Én anno vagy 8-10 éve körbejártam a fapadosokat és a hátrányaikat, ha lehet mindig a wizzairrel repülök, a ryanair, meg tényleg csak akkor ha nincs más lehetőség.
Persze ez az idő nagyon sok, lehet azóta változtak dolgok.


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Hát igen ezek mégsem a MÁV Split horror járatai...


GreatL
(senior tag)

Ez nagyjából így is van. Az ipse is megkapta a 400 euróját meg egy jegyet a következőre.


sztanozs
(veterán)
Blog

Én Mexikóban láttom olyat, hogy a belföldi járatra sorban álltak az emberek. Amikor befejeződött a foglalt helyes boarding, akkor a második sorban álló belföldieket beengedték a rendelkezésre álló helyek erejéig (nekik is van jegyügy, csak helyjegyet nem foglal annak reményében, hogy marad majd a gépen). Egy ilyen kolléga ült mellém is, és mesélte, hogy aznap szerencséje volt (du f6-kor indultunk), töbször van úgy, hogy nap végén haza kell mennie és másnap megint kimegy...


Polllen
(nagyúr)
Blog

Régen a ryanair borzasztó volt, én is inkább wizzair-t válaszottam. Most viszont az van, hogy a ryanair-nél 1 embert leszállítottak a gépről, a wizzair meg ott hagyott egy komplett repülőnyi embert. És igazából órákkal előre már tudták, hogy nem fog a gép visszaérni a reptér bezárásáig... Persze ettől még lehet a wizzair-nek igaza, hogy a késések igazi oka a hiányzó kiszolgáló személyzet, de a tájékoztatás és a segítség részükről nem sok volt.

Hozzá kell tennem, hogy 2 hete jártam meg Mexikót Air France-szal. Annyival nem volt jobb, mint egy normálisabb fapad...


philoxenia
(MODERÁTOR)

Igazából régen az is ment, hogy januárban húszezer volt ugyanaz a jegy, júniusban meg már kilencven, így nem kellett last minute-ozni és túlfoglalás se nagyon volt.


jozefgucci1
(addikt)
Blog

Azért azt is ide lehet írni , hogy a Lufthansa törölte 3000 járatát , mert a földi személyzet hiánya miatt és ez a létszámhiány mindenkit érint sajnos . Most mindenki menne , jellemzően párnapos kirándulásokra és erre a rendszer nem készült fel a covid után. A Ryanair pedig már rég nem olyan tróger , mert a többiek alacsonyodtak erre a szintre sajnos .


Noukoum
(veterán)

Lufthansa vitázik nyilvánosan a párttal? :N


jozefgucci1
(addikt)
Blog

Jaj nem , de nem is arra írtam , hanem , hogy ami most jellemzően fapados probléma az előbb utóbb a nagyoknál is jelentkezni fog. A Ryanair-t most minden létező fórumon igyekeznek ekézni , ez olyan mint anni a Csíki sör ott is hogy beleálltak a Heinekenbe .


Noukoum
(veterán)

De a Ryanair nem azért van "kritizálva" mert rossz, hanem mert politikailag nyíltan ellentétes nézeteket képvisel. Ha holnap a góréjuk azt mondaná hogy a magyarországi kormánypárt a legjobb a világon, azonnal megszűnne minden támadás.
Ez a blogposzt pedig nem a központi propagandagépezet része, hanem csak egy lelkes rajongó nyilvános kiállása egy általa vélt nagyon fontos ügy érdekében. Stop ryanair!


Narxis
(nagyúr)
Blog

Erről az overbooking-ról én már hallottam de jellemzően az USA belföldi járatai kapcsán. Igazából érdekes, hogy itt egy gyakorlat ami rossz és valószínűleg nem az első eset, azonnali fogyasztóvédelmi vizsgálat viszont mégsem indult, nem hoztak törvényeket, hogy ezt meggátolják sőt hallani se lehetett arról, hogy a légitársaságok mennyire visszaélnek dolgokkal mindaddig amíg nyíltan bele nem állt a kormány különadójába. Gusztustalan az egész történet, lehet, hogy Trogair a Ryanair de ugyanolyan Tróger a kormány is amelyik engedik ezekenek az ámokfutását.


<stdio.h>
(csendes tag)
Blog

Visszanézve a korábbi posztjait erről egyáltalán nem vagyok meggyőződve. Sőt inkábbaz ellenkezőjéről. Meg itt ez a kettősmérce, hogy a Ryanair sz@rszemétsz@r mert egy embert nem vitt el, cserébe kompenzálta, a Wizzair meg napi szinten töröl járatokat előzetes bejelentés nélkül. De a wizz az jó mert nem szólt be viktorkának meg mert magyar(már ha végre hozzánk csatolják Jersey-szigetet)

[ Szerkesztve ]


Goose-T
(veterán)
Blog

El kell olvasni az apróbetűs részt. :D Overbooking nélkül nem tudnák ilyen olcsón adni a jegyeket. Lehet szigorítani a fogyasztóvédelmen, de az az árak növekedéséhez fog vezetni.


grabber
(addikt)
Blog

Olcsó legyen,minőségi,megbízható meg minden :U


DBob
(őstag)
Blog

"aki esetleg mégis overbookingot kap, azt normális légitársaságok többszörösen kompenzálni szokták."

Én is jártam már így. Céges út, hazafelé Stuttgart-ból, átszállással Bécsen keresztül.
A Stuttgart-Bécs nagyon sűrű volt, kvázi betelt. Látták a rendszerbe, én igazándiból Budapestbe akarok eljutni, de a cég _nekem_ nyilván nem vette meg a drágább közvetlen járatra szóló jegyet (az, hogy más kollégáknak meg igen, meg egy másik kérdés...)

Így hangosbemondón szólítottak, felajánlották hogy 30.000 HUF kompenzációért cserébe hajlandó vagyok Bécset kihagyva egyből Budapestre repülni. Naná...
Ott helyben kezembe nyomtak egy "eldobható" bankkártyát, rajta a 30.000 HUF-nak megfelelő ajróval, és meg jöttem haza közvetlenül.


nullpoint
(senior tag)

Ez így rendben van.


D1Rect
(félisten)
Blog

Erről csak fél füllel hallottam, éppen pályáztam a kollégámmal és ez ment a rádióban.
Ott a wizzair kommunikációs igazgatója azt mondta, hogy realitásokon belül állják a szállodát amíg mindenkit haza nem tudnak reptetni.


Atti777
(senior tag)

Azért az kicsit gyanús, hogy a Ryanair vezér beszólt az új csodaminiszterünknek, másnap reggel Bochkorék "véletlenül" pont arról beszélgettek, hogy milyen rossz a Ryanair, és minden ír iszik, szóval biztos a vezér is, meg hasonlók...

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Ez csak véletlen, felesleges politikát belelátni naaa. ;]


D1Rect
(félisten)
Blog

A csávónak van egy egyéni stílusa, meg nem tudja, hogy itt nem a tőkéstől kell félni a politikusnak, hanem fordítva.
Ezt a stílust az autógyárak sem merik megengedni maguknak.


Polllen
(nagyúr)
Blog

Ez melyik esetnél volt? Mostanában elég sok volt...

Május 15.
Május 29.
Június 24.


jozefgucci1
(addikt)
Blog

Nyugi ugyan ez volt a Balázséknál Rádió1 ahol szintén ekézték a légitársaságot. mentségükre legyen mondva most ugyan úgy a wizair-t is ekézik .


D1Rect
(félisten)
Blog

Szerintem a középső.
Lehet pont Balázsék voltak a műsoron.


Foglalt név
(őstag)

Ezzel részben tudok csak egyetérteni. Az, hogy pl. az easy is követi, azonban az nem változtat azon, hogy a Ryanair az, aki mindenki kárára a normákat felrúgva csak a rövidtávú profitot nézi. Tekintve, hogy az emberi társadalom konszenzusokra épül és ők pont ezeken élősködnek, nem is értem miért mosdatják egyesek őket.
A kézipoggyász méretével is ők kezdtek el játszani. Ez egy szabvány dolog, ilyet tudsz venni a reptéren, ilyen van otthon, erre ők szépen felrúgták, mert azzal lehetett csinálni egy bújtatott áremelést.
Hála az égnek ritkán kényszerülök rá, hogy velük menjek, de mindig van új trükk a tarsolyukban. A feladott poggyász 20kg, nem 23. Ha van feladott poggyászod, akkor is előre be kell checkolni neten majd beállni a sorba is, külön rádvernek 50 EUR becheckolási díjat.
Elmebeteg egy banda. Azok meg akik itt marha okosan beírják, hogy el kell olvasni az ÁSZF-t remélem, abból áll ki az életük, hogy csak ezeket olvassák egész életükben.

u.i.: most nézem ebbe is sikerült beleszőni valahogy a narancsot. Otthon azért van baj rendesen.

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(őstag)

A Swiss közel 700 járatot törölt a nyári szezonra, mert nincs munkaerő. Nekem ebben az az ijesztő, hogy aki most hiányzik, az mind elvesztette az állást 2019 óta. Csak addig erre pont mindenki tesz magasról, amíg neki nincs belőle kellemetlenség.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Azért nem nagyon volt a hírekben az, hogy mennyi embert küldtek el a repterekről. Aki idén szeretne repkedni az felkötheti a strandgatyát mert az olvastam, hogy 2 és fél hónap mire a felvett munkaerő munkába állhat a biztonsági átvilágítás és kiképzés miatt.


Foglalt név
(őstag)

Én azt láttam, hogy ezek az emberek tanultak a leckéből és nem is mennek vissza. A pilóták más tészta, de általában nem is ott van a bibi.


joey04
(titán)
Blog

[link]

-----

btw ahogy többen írták, a ryanair csak él ezzel a lehetőséggel, ahogy az összes többi is. az a felháborító, hogy ezt engedik a hatóságok. erre kellene inkább törvény.

btw 2: fura, hogy még mindig az van a fejekben, hogy inkább wizz. sokkal több probléma van mostanában velük, és általában drágábbak is... nem véletlen vette el tőlük a ryanair itthon is a piacvezető pozíciót.


joey04
(titán)
Blog

overbooking nem csak az olcsó fapadnál van.


Polllen
(nagyúr)
Blog

Kicsit reméltem, hogy már az elsőnél... :(

A wizzair kompenzáció amúgy nem túl baráti:
[link]

A légitársaság nem köteles kompenzációt fizetni, amennyiben a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.
Rendkívüli körülménynek többek között az alábbi tényezők számítanak: légiforgalmi okok, időjárási problémák, sztrájk (kivéve a Wizz Air dolgozóinak sztrájkját), terrorfenyegetés vagy egyéb biztonsági kockázatok, repülőtér vagy kifutópálya lezárása, zavargások, természeti csapások, repülésbiztonsági okok.

Illetve 1 éjszakát fizetnek, de ha nincs hely és több napot kell maradni, akkor így járt az utas.

üzenetek