üzenetek

hozzászólások


Carlos Padre
(veterán)

Neeeeee.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Itt is szépen haladunk afelé, hogy lesz 2-3 nagy piaci szereplő, oszt kakukk... :(


Sirus86
(tag)

Erre gondoltam en is. Es nem csak IT teruleten belul Szinte mindenhol mar...


Geller72
(veterán)

A nagy hal megeszi a kishalat. Eddig ez volt. Ezután is ez lesz. Ez jó döntés volt a HP részéről. A két új SC-t is ők építik. Hatalmas zseton ez.


thgergo
(tag)

SGI-t is már pár éve bekebelezte a HPE. HPE-re váltással esett is a szinvonal az SGI-hoz mérten...


Carlos Padre
(veterán)

Az a Cray volt.


#65675776
(titán)

Figyelembe véve, hogy a szuperszámítógépek építése sokban hasonlít a hadieszközökéhez, annyira nem meglepő. Amerikai repőlőipar is kb három cég mára (Lockheed Martin, Boeing, Northrop-Grumman). És még így is tudnak versenyt produkálni, sokkal nagyobbat, mint mondjuk a számtech ipar.


Jaffafa
(aktív tag)

Ha ez az akvizíció is úgy sikerül mint a Nimble, akkor a Cray-nek meszeltek :DD


Cifu
(nagyúr)
Blog

Nem értek egyet... :)

A repülőgép-ipar amerikai vonatkozásában ma szépen polarizálódtak a cégen. Vadászgépeknél kb. a Lockheed, aki mindent visz (csak neki volt/van sorozatgyártásba került 5. generációs, lopakodó vadászgép / vadászbombázó típusa). Eszméletlen szintű tervezési és üzemeltetési illetve gyakorlati tapasztalata van e téren. A Boeing próbálkozik és próbálkozik, de az, hogy a haditengerészet az F/A-18E/F Block III-at, illetve az USAF az F-15EX típust berendelte, nagyjából a lobbyerőnek köszönhető, meg annak, hogy az hadibeszerzési felelősök nem szeretnék, hogy ha a Lockheed egyeduralkodó lenne e téren. Élek a gyanúval, hogy ugyanezen okokból kapta a Northrop a B-21-et meg például, és nem azért, mert 30 éve letette a B-2A-t az asztalra...

Ugyanez a többi feladatkörben is megfigyelhető. Kisebb teherszállító gépek terén a Lockheed C-130-a dettó egyeduralkodó. A nagyobb gépeknél viszont nincs alternatívája, így ott a Boeing visz mindent. A légiutántöltő-tendernél ugye az egyetlen alternatíva az Airbus-Northrop együttműködésű A330 ajánlat volt. Amit dettó a lobby kaszált el, és dobott oda végül a Boeingnek.

Pont ez a bajom. A katonai megrendeléseknél még ki lehet erőszakolni azt, hogy ne bukjon el a verseny, mert az "underdog" cégnek dobnak legfeljebb néha egy-egy koncot, így nem hal éhen (jó esetben).

De a civil piac, mint például itt is, teljesen más tészta. Ez volt az Intelnél például, a 2000-es évek végére, 2010-es évek elejére nagyjából egyeduralkodók lettek. Ha nem bénázzák el, akkor mostanra egyértelmű egyeduralkodók lehetnének. Pedig hajdan ugye volt 4-5 x86 procigyártó is...

A szerverpiac is ilyesmi meglátásom szerint. Emlékszünk még a DEC-re? Amit a Compaq vásárolt fel 1998-ban? A DEC és a Compaq is a felső minőségi kategória volt. Aztán a Compaq-ot felvásárolta a HP...


Tetsuo
(aktív tag)

A kapitalizmus végkifejlete az 1 db, mindent uraló vállalat. ;)


lenox
(veterán)
Blog

Az SGI-t nem az x86 kenyszeritette terdre? Biztos elvegetalt valamennyire, de miutan az Autodesk is valtott linuxra mar kb. vege volt, nem?


pengwin
(addikt)
Blog

A Hewlett Packard Enterprise, azaz a HP nagyvállalati részlege

Én úgy tudom, hogy a két HP-nak már semmi köze egymáshoz.
A HPE tulajdonosa egy másik befektetői csoport lett, akik pl. a SUSE-t és rajta keresztül a Novell-t is birtokolják.

üzenetek