üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Melyik hasonló paraméterekkel rendelkező közlekedési módhoz (sebesség, utaskapacitás, környezeti tényezőkre való érzékenység stb.) képest sok vagy kevés a maglevre fordítandó 86 mrd. dollár?

Én a hagyományos(abb) vasúti megoldásokat hoztam fel alternatívaként. Csodálkoznék, ha ott a megvalósult 320km/h-s sebességet ne lehetne feltornázni 400km/h köré. Akkor pedig máris "csak" 20%-os hátrányban van a Maglevhez képest.

A California Bullet Train ugye "csak" 320-350km/h, de ~1000-1400km hosszban menne hagyományos acélkerekes megoldással (a TGV az egyik lehetséges opció), és bár folyamatosan drágul, de ~100 milliárd dollár körül jár most a terv.

Ajánljak portfóliókat? :D

Nincs jelenleg komolyabb befektetésre szánt összeg a zsebembe, de ha lesz, jelentkezni fogok. :DDD

Hogy ne csak a szám járjon: (Yomiuri Shinbun 2016. novemberi száma)

Ez túl szép, hogy igaz legyen.

üzenetek