üzenetek

hozzászólások

wolruf
(őstag)

Nem nagyon irígykedek, áááá :)

snecy20

Nem semmi lehetett. :)

HXY
Blog

Nagyon jó írás, élmény volt olvasni! :R
A képek is jók, mintha kis vasúti modellek lennének. :D

Foglalt név
(addikt)

Ha rá vagy pörögve a vonatokra, a Saga-Arashiyama Station (嵯峨嵐山駅) is rejteget pár régebbi darabot, nem vagyok műértő, így nem tudom megmondani, hogy van-e igazi különlegesség.

angyalpc2

Hozhatnának ide pár motor vagont...azzal is gyorsabb lenen a MÁV :D :C

Redneck
Blog

Jól sikerült írás lett, jó képekkel! :K Szívesen elmennék megnézni.

GreatL
(őstag)

Jó a múzeum. A brüsszeliben voltam, az is nagyon szuper. Na, mentem is Densha De GO-zni.

Blog

1964-ben már Shinkanzen száguldott Tokyo és Osaka között, nálunk a mai napig Szilik járnak a villamosított vonalakon meg Csörgők, ahol még nincs villany.
Csodálkozunk azon, hogy a japánok ide jönnek fényképezni/videózni a múlt századi vasutat? :N

Pár ínyencség tőlem is, saját képek:

Gunhild, a Kárpát Vasút tulajdonában lévő 022-es NOHAB Godisa állomáson. (2017 tavasz)

1963-ban készült M61-004 pályaszámú NOHAB eleje Tapolcán. (2017 ősze)

Magyar Vasúttörténeti Park egy része. (2017 nyár)

Blog

Szili szendvicsben. Frissen festve, pályaszám nélkül. (2017 ősz)

Rozsdás Dácsia az ablak alatt? Nem épp erre gondolnánk... (2015 tavasz)

Ugyanez a példány korábban forgóvázcserén Pécsett. (2015 tavasz)

Ashitaka
(tag)

Grat, nagyon jó lett az írás. Jók a fényképek is,több is jöhetne :) Feldobtad az estémet

Jeanne d'Arc

Ez nem semmi! :))

Mr.Csizmás
(félisten)

:C

klubba is mehet a megosztás :R

Blog

Köszi az írást, nagyon jó! (És csak most olvastam vissza a négy évvel ezelőttit a vasútról, az is nagyon jó lett.) November elején voltunk egy hétig Japánban, Kiotóban a nagyfiammal szomorkodtunk is hogy erre a múzeumra sajnos nem volt időnk (meg végül még ezer más dologra nem volt idő, 1 hét nagyon-nagyon kevés), de persze így is nagy élmény volt.
Mondjuk Kiotóból Tokióba a Willers Expresszel mentünk, egyrészt mert olcsó volt, másrészt mert a fapados repülőhöz (bár kb. ugyanannyiért is lett volna) egy csomót kellett volna még utazni (este Kansai-ig, meg Tokióba be a reptérről), így pedig este még várost néztünk Kiotóban aztán a pályaudvar előtt felszálltunk a buszra, reggel Sindzsukuban leszálltunk, a legpraktikusabb.

Nekiállok elolvasgatni a többi írásod is, kösz őket!

kormoskandur

jó cikk

wolruf
(őstag)

Nekem ez van otthon a szekrényben (japán, eredeti ZZ Train vonatocskák :) ).

van még egy komplett Narita Express, de az a dobozában alszik (felüljáróval együtt :) )

Blog

Mikor írtad, hogy a Willer olcsó volt, eszembe jutott, hogy a legdrágább éjszakai buszok kb. repjegy árában visznek Tokyo és Osaka között. :D

Blog

:D Pont négyszer annyiba kerül...

Blog

Nagyon érdekes írás, köszi!
Két dolog merült fel bennem. Az egyik képen látható egy hagyományos telefon a vezetőfülkében. Az hogy működött?
Illetve az Oszaka-Szapporo táv tényleg 1500 km? :Y

arelim
(tag)

a máv le van maradva, de nagyon.
köszönhetően a záhony által kitermelt elvtársaknak.

Blog

Magyarország mindig le volt maradva. A XVIII. században ezért találták ki az "elkésődés" szót Kazinczyék.
És most sem a felzárkózás irányába haladunk, pedig elvileg már nem elvtársak vannak. Sőt, most fordultunk csak igazán vissza a XIX. sz. felé.

Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Nagyon érdekes és jó írás, köszi! :R

Blog

A "telefon" igazából egy mezei, Yahata Electric gyártmányú hangos utastájékoztató (a tisztességes japán neve egyébként 制御増幅器 (seigyo zōfukuki) a magyar fordítást csak a funkciójából állítottam elő :D ), mely a jegykezelő szobája és értelemszerűen az utastér között teremtett összeköttetést, úgyhogy nincs mögötte sok ördöngösség. Alant megtalálod egy hasonlónak a kapcsolási rajzát:

Az Osaka - Sapporo táv meg meg azért volt ilyen nagy, mert a járat nem Tokyo-n át, hanem a Japán-tenger partja mentén, az Osaka - Kyoto - Tsuruga - Fukui - Kanazawa - Takaoka - Toyama - Naoetsu - Nagaoka - Niitsu - Akita - Odate - Hirosaki - Aomori vonal mentén közlekedett. Így az Osaka - Sapporo viszonylatú járat 1495,7km-t, a Sapporo - Osaka járat pedig 1508,5km-t ment. (Ennek oka, hogy az ellenkező irányú járatok a hokkaido-i Komagatake-hegyet különböző irányokból kerülték meg.)

Köszi a választ.
Ez az 1500 km akkor is durva, ha megkérdeznének, max. a felére tippelnék. :DDD
A telefonról meg azt hittem, az állomásokkal tartottak vele kapcsolatot. :B
De így egyértelmű.

#42098752

Nekunk meg I vh-us, MOZGO kozlekedesi muzeumunk van... lol

Melo kozben gyakran latom, amint ,,erdekes figurak'' fotozzak a kozepkori roncsokat, amelyeket csak a festek tart ossze. Az evek hosszu sora alatt nem birtam rajonni, hogy ennek mi ertelme van...

Blog

Na ja... Most volt egy cikk, hogy a "felújított" M3-as kocsikról már pattogzik le a festék és rozsdásodnak...
Sinkanszen helyett már annak is örülhetünk, ha normális kocsikat kapunk a pénzünkért. :(((

Szintén zenész?
Én vasutas vagyok, nekem szabad. :) A többi vasútfóbiás meg nem zavar, amíg nem a sínen állnak és fotózzák a feléjük száguldó interszitit...
Egyszer el kellett menni egy tanfolyam keretein belül a VTP-ba, ha már ott voltam, lőttem 2-3 képet, csak hogy elmondhassam, jártam ott. Ezeket már tényleg csak a rozsda tartja egyben.
M44-el dolgozunk, újkorában 600 paci lakott benne, szerinted mennyi szökött el belőle az elmúlt cirka 50 évben? :U :)

Mr.Csizmás
(félisten)

:DD

nálunk is volt bobó, csak kikerült a hév, így dízel nincs a bkv-nál...najó a metrós mütyürök, M28 más formában, meg ilyenek.

bindike01

Milyen szép és dizájnos minden !! Köszi a cikket !! :R :R :R

cintula187
(addikt)

Mocsok mód imádom Japánt. Irigyellek. :)

Foglalt név

Azért az hozzátartozik a dologhoz, hogy ahogy elhagyod a sinkaszent egy olyan keskeny nyomtávú vasútra ülsz, ami a lelket is kirázza az emberből. A tisztaság és a rend ott sem kérdés, de mi ugye a virtus szót húztuk az illem helyett, úgyhogy ez nem ide tartozik.

#42098752
(tag)

Egyet ertek, ez valoban nem ide tartozik...

Blog

"keskeny nyomtávú vasútra ülsz, ami a lelket is kirázza az emberből" - Nem t'om mikor és hol utaztál de arányait tekintve ez kevés helyre, max. a napi 100 fős utasforgalomat bonyolító vonalkra lehet igaz.

Blog

Mi nem ültünk sinkanszenen de valamennyit azért vonatoztunk (egyrészt Tokión belül pár napig, másrészt érkezéskor a Kansai -> Oszaka Namba -> Nara -> Kiotó útvonalat, és mindet helyi vonatokkal, nem az expresszel) és színvonalra *szerintem* mind simán hozta a Desiro/Flirt szintjét... Miután hazajöttünk, a ráckevei HÉVen legszívesebben sírdogáltam volna kicsit nosztalgiából a japán "lelket is kirázza az emberből" vonatok után, amikor a HÉVen nem a tömeg miatt nem lehet laptopozni hanem konkrétan majdnem lecsukódik a kijelző némelyik bukkanón...

mave13

Üdv!

Köszönöm a cikkem belinkelését, bár ehhez az íráshoz képest az enyém nagyon amatőr. A tiédből süt a profizmus, sőt némi fanatizmus. Gratula a cikkhez, élvezettel olvastam, pedig csak egy lelkes amatőr vagyok.

Remélem, egyszer még eljutok ebbe a múzeumba is...

Blog

Szia, nincs mit igazán. Én meg még az omiya-i múzeumba nem jutottam el, de ami késik ugyebár. :D

Fanatikusnak nem mondanám magam, azt adtam vissza csupán, amit a múzeumban olvastam, némi Wikivel meg helyi vasutas folyóiratok infóival felütve. :D

sgergi
(veterán)

Jó írás lett, üdv a BME-ről.

#33253120

Köszönjük. :)

simonzé
Blog

Hát ez remek olvasnivaló lett. Köszi érte!

Youri
(veterán)

Ami ott muzealis, itthon urtechnologia :)

Blog

Na ja. Amit ott kb. a '70-es-'80-as években nyugdíjaztak sinkanszent, az nálunk "next level technology" lehetne... :O
Sajnos.

NGA
(addikt)

Azért azt is vegyük figyelembe, hogy Mo-on nincsenek 1000-1500 km-es vasútvonalak. Bp-Pécs pl csak 228 km. És gondolom a shinkanzen menetjegy ára nem azonos egy ottani sima vonat menetjegyének árával.

Blog

A sinkanszen (már bocsánat a kifejezésért, de erre nincs jobb) rohadt drága.

Saját konkrét novemberi példám, Kiotóból utaztunk családdal Tokióba, légvonalban kb. 400, vonattal és úton inkább 450-500 km.
- Kiotó - Tokió legolcsóbb sinkanszen jegy 13080 jen, ami kb. 30 ezer forint (Ez helyfoglalás nélkül, csak csúcsidőn kívül működik. Helyfoglalással 14110 jen, de mi spórolós utazók vagyunk), 2 óra 15 perces úttal. Messze a leggyorsabb és legkényelmesebb megoldás.
- Kiotó - Tokió Japan Rail Pass-szal (mi turistaként megvehettük volna, japánok vagy hosszabb ideig Japánban tartózkodók nem használhatják) nagyon drága lett volna, mert nem utazgattunk utána tovább. Ha az ember többet tervez utazni 1-2-3 héten belül akkor nagyon-nagyon megéri, de az 1 hetes ára ~65ezer forint. A leggyorsabb sinkanszenre nem érvényes, a kicsit lassabbal az út kb. 2 óra 40 perc.
- Kiotó - Tokió a leglassabb típusú sinkanszennel 4 óra alatt ~10 ezer jen, ami ~23ezer forint
- Kiotó - Tokió "sima" vonattal kb. nem is lehetséges (vagy az átszállások miatt elmegy rá egy egész nap, nagyon kevés referenciát találtam ilyen lehetőségre)
- fapados repülővel Kansai-ról Naritára vagy Hanedára, itt nagyon-nagyon változó a jegyár, plusz hozzájön a vonat vagy busz díja (és egy csomó idő) Kiotóból Kansai-ra, majd Naritáról vagy Hanedáról Tokióba. Ha jól emlékszem, a legolcsóbb jegy 5400 jen körül volt (Flypeach, egy feladott csomaggal fejenként, csomag nélkül 3300 talán), a Kiotó-Kansai busz 2500, a Narita-Tokió busz 1000 jen, összesen lett volna kb 9000 jen fejenként, ami kb. 20 ezer forint
- mi végül Willers Express éjszakai busszal mentünk, vannak más társaságok is, ez éjjeli járat, kényelmes dönthető ülésekkel, 4400 jen volt fejenként (kb 10 ezer forint).

Aztán majd adlersson kijavít/kiegészít, neki több a tapasztalata, csak az enyém annyira friss még, gondoltam megosztom a konkrét esetünket.

Blog

Nagyon nincs mit hozzáfűznöm, mert én az általad említett okok miatt nem vehetek JR Pass-t, így csak a helyi, turisták által kevésbé ismert kedvezményekkel élhetek. :DDD Ha valakit nagyon érdekel a díjszabás, az pl. a Hyperdia, turistabarát útvonaltervezőt is nézegetheti.

Nem Kyoto ugyan, de Osaka és Tokyo között közlekedik egyébként Japán két utolsó, menetrend szerinti éjszakai vonata a "Sunrise Express" (Sunrise Seto és Sunrise Izumo), ami nem shinkansen ugyan, de a JR Pass-osok körében elég népszerű, köszönhetően annak, hogy a legolcsóbb helyeket felár nélkül vehetik igénybe, de egyébként JR Pass nélkül ez is 12180 yen-től (kb. 27000 forint) indul.

mave13
Blog

Mondjuk egy év alatt nem utaztam shinkasennel, amíg kint voltam. Pont az ára miatt. Kiotóba nem jutottam el sajna, a legmesszebb Kokurán voltam, de oda is repülővel mentünk, mert az jóval olcsóbb volt.
Sajnálom hogy kimaradt a supervasút, de majd legközelebb...

Blog

Nekem is főleg a cégem finanszírozza a shinkansen-es útjaimat havi pár alkalommal, egyébként én is repülök inkább, vagy ha nagyon sok időm van, akkor hajó. :DDD

Fryskitt
(addikt)

Csatlakozom!!!!!! Még a pesti vasúttörténeti parkot is csak tervezem....