Nem nagyon irígykedek, áááá
hozzászólások
Nagyon jó írás, élmény volt olvasni!
A képek is jók, mintha kis vasúti modellek lennének.
Foglalt név
(addikt)
Ha rá vagy pörögve a vonatokra, a Saga-Arashiyama Station (嵯峨嵐山駅) is rejteget pár régebbi darabot, nem vagyok műértő, így nem tudom megmondani, hogy van-e igazi különlegesség.
Hozhatnának ide pár motor vagont...azzal is gyorsabb lenen a MÁV
Jól sikerült írás lett, jó képekkel! Szívesen elmennék megnézni.
GreatL
(őstag)
Jó a múzeum. A brüsszeliben voltam, az is nagyon szuper. Na, mentem is Densha De GO-zni.
1964-ben már Shinkanzen száguldott Tokyo és Osaka között, nálunk a mai napig Szilik járnak a villamosított vonalakon meg Csörgők, ahol még nincs villany.
Csodálkozunk azon, hogy a japánok ide jönnek fényképezni/videózni a múlt századi vasutat?
Pár ínyencség tőlem is, saját képek:
Gunhild, a Kárpát Vasút tulajdonában lévő 022-es NOHAB Godisa állomáson. (2017 tavasz)
1963-ban készült M61-004 pályaszámú NOHAB eleje Tapolcán. (2017 ősze)
Magyar Vasúttörténeti Park egy része. (2017 nyár)
[ Szerkesztve ]
Ashitaka
(tag)
Grat, nagyon jó lett az írás. Jók a fényképek is,több is jöhetne Feldobtad az estémet
Köszi az írást, nagyon jó! (És csak most olvastam vissza a négy évvel ezelőttit a vasútról, az is nagyon jó lett.) November elején voltunk egy hétig Japánban, Kiotóban a nagyfiammal szomorkodtunk is hogy erre a múzeumra sajnos nem volt időnk (meg végül még ezer más dologra nem volt idő, 1 hét nagyon-nagyon kevés), de persze így is nagy élmény volt.
Mondjuk Kiotóból Tokióba a Willers Expresszel mentünk, egyrészt mert olcsó volt, másrészt mert a fapados repülőhöz (bár kb. ugyanannyiért is lett volna) egy csomót kellett volna még utazni (este Kansai-ig, meg Tokióba be a reptérről), így pedig este még várost néztünk Kiotóban aztán a pályaudvar előtt felszálltunk a buszra, reggel Sindzsukuban leszálltunk, a legpraktikusabb.
Nekiállok elolvasgatni a többi írásod is, kösz őket!
wolruf
(őstag)
Nekem ez van otthon a szekrényben (japán, eredeti ZZ Train vonatocskák ).
van még egy komplett Narita Express, de az a dobozában alszik (felüljáróval együtt )
[ Szerkesztve ]
Mikor írtad, hogy a Willer olcsó volt, eszembe jutott, hogy a legdrágább éjszakai buszok kb. repjegy árában visznek Tokyo és Osaka között.
Nagyon érdekes írás, köszi!
Két dolog merült fel bennem. Az egyik képen látható egy hagyományos telefon a vezetőfülkében. Az hogy működött?
Illetve az Oszaka-Szapporo táv tényleg 1500 km?
arelim
(tag)
a máv le van maradva, de nagyon.
köszönhetően a záhony által kitermelt elvtársaknak.
[ Szerkesztve ]
Magyarország mindig le volt maradva. A XVIII. században ezért találták ki az "elkésődés" szót Kazinczyék.
És most sem a felzárkózás irányába haladunk, pedig elvileg már nem elvtársak vannak. Sőt, most fordultunk csak igazán vissza a XIX. sz. felé.
A "telefon" igazából egy mezei, Yahata Electric gyártmányú hangos utastájékoztató (a tisztességes japán neve egyébként 制御増幅器 (seigyo zōfukuki) a magyar fordítást csak a funkciójából állítottam elő ), mely a jegykezelő szobája és értelemszerűen az utastér között teremtett összeköttetést, úgyhogy nincs mögötte sok ördöngösség. Alant megtalálod egy hasonlónak a kapcsolási rajzát:
Az Osaka - Sapporo táv meg meg azért volt ilyen nagy, mert a járat nem Tokyo-n át, hanem a Japán-tenger partja mentén, az Osaka - Kyoto - Tsuruga - Fukui - Kanazawa - Takaoka - Toyama - Naoetsu - Nagaoka - Niitsu - Akita - Odate - Hirosaki - Aomori vonal mentén közlekedett. Így az Osaka - Sapporo viszonylatú járat 1495,7km-t, a Sapporo - Osaka járat pedig 1508,5km-t ment. (Ennek oka, hogy az ellenkező irányú járatok a hokkaido-i Komagatake-hegyet különböző irányokból kerülték meg.)
Köszi a választ.
Ez az 1500 km akkor is durva, ha megkérdeznének, max. a felére tippelnék.
A telefonról meg azt hittem, az állomásokkal tartottak vele kapcsolatot.
De így egyértelmű.
#42098752
(tag)
Melo kozben gyakran latom, amint ,,erdekes figurak'' fotozzak a kozepkori roncsokat, amelyeket csak a festek tart ossze. Az evek hosszu sora alatt nem birtam rajonni, hogy ennek mi ertelme van...
Na ja... Most volt egy cikk, hogy a "felújított" M3-as kocsikról már pattogzik le a festék és rozsdásodnak...
Sinkanszen helyett már annak is örülhetünk, ha normális kocsikat kapunk a pénzünkért.
Szintén zenész?
Én vasutas vagyok, nekem szabad. A többi vasútfóbiás meg nem zavar, amíg nem a sínen állnak és fotózzák a feléjük száguldó interszitit...
Egyszer el kellett menni egy tanfolyam keretein belül a VTP-ba, ha már ott voltam, lőttem 2-3 képet, csak hogy elmondhassam, jártam ott. Ezeket már tényleg csak a rozsda tartja egyben.
M44-el dolgozunk, újkorában 600 paci lakott benne, szerinted mennyi szökött el belőle az elmúlt cirka 50 évben?
[ Szerkesztve ]
nálunk is volt bobó, csak kikerült a hév, így dízel nincs a bkv-nál...najó a metrós mütyürök, M28 más formában, meg ilyenek.
Foglalt név
(addikt)
Azért az hozzátartozik a dologhoz, hogy ahogy elhagyod a sinkaszent egy olyan keskeny nyomtávú vasútra ülsz, ami a lelket is kirázza az emberből. A tisztaság és a rend ott sem kérdés, de mi ugye a virtus szót húztuk az illem helyett, úgyhogy ez nem ide tartozik.
#42098752
(tag)
Egyet ertek, ez valoban nem ide tartozik...
"keskeny nyomtávú vasútra ülsz, ami a lelket is kirázza az emberből" - Nem t'om mikor és hol utaztál de arányait tekintve ez kevés helyre, max. a napi 100 fős utasforgalomat bonyolító vonalkra lehet igaz.
Mi nem ültünk sinkanszenen de valamennyit azért vonatoztunk (egyrészt Tokión belül pár napig, másrészt érkezéskor a Kansai -> Oszaka Namba -> Nara -> Kiotó útvonalat, és mindet helyi vonatokkal, nem az expresszel) és színvonalra *szerintem* mind simán hozta a Desiro/Flirt szintjét... Miután hazajöttünk, a ráckevei HÉVen legszívesebben sírdogáltam volna kicsit nosztalgiából a japán "lelket is kirázza az emberből" vonatok után, amikor a HÉVen nem a tömeg miatt nem lehet laptopozni hanem konkrétan majdnem lecsukódik a kijelző némelyik bukkanón...
[ Szerkesztve ]
Üdv!
Köszönöm a cikkem belinkelését, bár ehhez az íráshoz képest az enyém nagyon amatőr. A tiédből süt a profizmus, sőt némi fanatizmus. Gratula a cikkhez, élvezettel olvastam, pedig csak egy lelkes amatőr vagyok.
Remélem, egyszer még eljutok ebbe a múzeumba is...
Szia, nincs mit igazán. Én meg még az omiya-i múzeumba nem jutottam el, de ami késik ugyebár.
Fanatikusnak nem mondanám magam, azt adtam vissza csupán, amit a múzeumban olvastam, némi Wikivel meg helyi vasutas folyóiratok infóival felütve.
Na ja. Amit ott kb. a '70-es-'80-as években nyugdíjaztak sinkanszent, az nálunk "next level technology" lehetne...
Sajnos.
NGA
(addikt)
Azért azt is vegyük figyelembe, hogy Mo-on nincsenek 1000-1500 km-es vasútvonalak. Bp-Pécs pl csak 228 km. És gondolom a shinkanzen menetjegy ára nem azonos egy ottani sima vonat menetjegyének árával.
A sinkanszen (már bocsánat a kifejezésért, de erre nincs jobb) rohadt drága.
Saját konkrét novemberi példám, Kiotóból utaztunk családdal Tokióba, légvonalban kb. 400, vonattal és úton inkább 450-500 km.
- Kiotó - Tokió legolcsóbb sinkanszen jegy 13080 jen, ami kb. 30 ezer forint (Ez helyfoglalás nélkül, csak csúcsidőn kívül működik. Helyfoglalással 14110 jen, de mi spórolós utazók vagyunk), 2 óra 15 perces úttal. Messze a leggyorsabb és legkényelmesebb megoldás.
- Kiotó - Tokió Japan Rail Pass-szal (mi turistaként megvehettük volna, japánok vagy hosszabb ideig Japánban tartózkodók nem használhatják) nagyon drága lett volna, mert nem utazgattunk utána tovább. Ha az ember többet tervez utazni 1-2-3 héten belül akkor nagyon-nagyon megéri, de az 1 hetes ára ~65ezer forint. A leggyorsabb sinkanszenre nem érvényes, a kicsit lassabbal az út kb. 2 óra 40 perc.
- Kiotó - Tokió a leglassabb típusú sinkanszennel 4 óra alatt ~10 ezer jen, ami ~23ezer forint
- Kiotó - Tokió "sima" vonattal kb. nem is lehetséges (vagy az átszállások miatt elmegy rá egy egész nap, nagyon kevés referenciát találtam ilyen lehetőségre)
- fapados repülővel Kansai-ról Naritára vagy Hanedára, itt nagyon-nagyon változó a jegyár, plusz hozzájön a vonat vagy busz díja (és egy csomó idő) Kiotóból Kansai-ra, majd Naritáról vagy Hanedáról Tokióba. Ha jól emlékszem, a legolcsóbb jegy 5400 jen körül volt (Flypeach, egy feladott csomaggal fejenként, csomag nélkül 3300 talán), a Kiotó-Kansai busz 2500, a Narita-Tokió busz 1000 jen, összesen lett volna kb 9000 jen fejenként, ami kb. 20 ezer forint
- mi végül Willers Express éjszakai busszal mentünk, vannak más társaságok is, ez éjjeli járat, kényelmes dönthető ülésekkel, 4400 jen volt fejenként (kb 10 ezer forint).
Aztán majd adlersson kijavít/kiegészít, neki több a tapasztalata, csak az enyém annyira friss még, gondoltam megosztom a konkrét esetünket.
[ Szerkesztve ]
Nagyon nincs mit hozzáfűznöm, mert én az általad említett okok miatt nem vehetek JR Pass-t, így csak a helyi, turisták által kevésbé ismert kedvezményekkel élhetek. Ha valakit nagyon érdekel a díjszabás, az pl. a Hyperdia, turistabarát útvonaltervezőt is nézegetheti.
Nem Kyoto ugyan, de Osaka és Tokyo között közlekedik egyébként Japán két utolsó, menetrend szerinti éjszakai vonata a "Sunrise Express" (Sunrise Seto és Sunrise Izumo), ami nem shinkansen ugyan, de a JR Pass-osok körében elég népszerű, köszönhetően annak, hogy a legolcsóbb helyeket felár nélkül vehetik igénybe, de egyébként JR Pass nélkül ez is 12180 yen-től (kb. 27000 forint) indul.
Mondjuk egy év alatt nem utaztam shinkasennel, amíg kint voltam. Pont az ára miatt. Kiotóba nem jutottam el sajna, a legmesszebb Kokurán voltam, de oda is repülővel mentünk, mert az jóval olcsóbb volt.
Sajnálom hogy kimaradt a supervasút, de majd legközelebb...
Nekem is főleg a cégem finanszírozza a shinkansen-es útjaimat havi pár alkalommal, egyébként én is repülök inkább, vagy ha nagyon sok időm van, akkor hajó.