üzenetek

hozzászólások


Zsoo80
(tag)

Szerencsére kezd egyre jobban elterjedni a CarPlay 👍🏻


ak76
(senior tag)

A Vitarámban is ez van,az S-Crossba innen lett átültetve a facelift utáni (króm maszkos) példányokba,annak idején ez (is ) döntött a Vitara mellett,bár vannak vele kisebb nagyobb gondok,a mirrorlink kb semmivel nem működik (elvileg van már rá frissítés,majd 3000 km múlva kiderül az első nagyobb szervinél),a hülye fekete zongoralakkot is hanyagolhatnák már,de tényleg úgy van, hogy minden működik,minden gyorsan működik,és a funkcióját kiszolgálja.
Az SD kártyás navit potom 90K-ért vesztegeti a Suzuki,2 éve frissült,és nem tud magyarul,ez nem éppen elegáns húzás,pláne hogy kénytelen vagyok emiatt az ablakra cuppantani a telefonomat,ha olyan helyre megyek ahol kell a navi...


batai15
(félisten)
Blog

na ez kedvemre valo ,mindig is erdekelt a suzuki rendszer.


-Faceless-
(őstag)

Design terén még van hova felzárkózni. Már mai szemmel is elavultnak tűnik, és határozottan nem ez a belső fogja meggyőzni a vásárlókat.

Peugeot i-cockpit rendszer várható lesz?

[ Szerkesztve ]


darvinya
(titán)
Blog

Akárhogy olvasom ilyen autó fedélzeti cikket, mindig hiányérzetem támad és úgy vágnám ki a berendezést, mint macskát WC-ni.
Valahogy a régi autó max. 6 gombos vezérléssel nem tudják felvenni a versenyt.
Aki meg eltéved mert nem pofáz egyfolytában valami, az inkább ne is vezessen.

[ Szerkesztve ]


ak76
(senior tag)

Ahogy mondod,a régi autó,a hat gombos vezérlésével nem tudja felvenni a versenyt...a mai kocsik kilencven százalékával.
A "régen minden jobb volt" c. bullshit,egy ostobaság,húsz éve az egyhatos Passatom utazási komfortja,menetkényelme,dinamikája,és legfőképp megbízhatósága meg sem közelítette ennek a mai egyhatos S-Crossnak a szolgáltatásait,a technika pedig változik,a szolgáltatások bővülnek,ebbe a mai Suzukiba olyan extrákat tesznek az alap felszereltség fölött egyel,hogy 10-15 éve súlyos százezreket fizethettél ilyen cuccokért,ha egyáltalán lehetett rendelni,és baromira nem ebben a kategóriában,hanem két osztállyal feljebb.
Az időt nem állíthatod meg,a technika fejlődik,ha ez téged zavar,akkor ne vegyél okostelefont sem,mert a nyomógombos 6310i kenterbe veri az összes mai vasat,hiszen két hétig bírja egy feltöltéssel,harminnchatóra beszélgetési idővel,tehát a legjobb telefon evör'.
Igaz hogy azon kívül semmi mást nem tud,de azt profin.


GabN73
(addikt)
Blog

Dehogynem, csak a multikormányról nem esett szó, az kiváltja a 6 gombot :C
Az összes új Suzuki ezzel a rendszerrel van felvértezve, (Vitara, Baleno, S-Cross) mondjuk nem tudom, hogy a Beleno műszerfala miért nem fért már el a Vitarákban vagy az S-Crossokban, pl az tud mindenféle felesleges dolgot (pedál "monitorozás", g erő mérő, aktuális leadott erő/nyomaték...) A kormány pedig mindegyiknél ugyan az.

ak76
Azzal viszont nem értek egyet, hogy mindegyik Suzuki kap ilyet, sajnos van olyan fapados verzió, amibe még rádiót se raknak :(

[ Szerkesztve ]


ak76
(senior tag)

Nem is mondtam hogy mindegyikben ilyen van,azt írtam hogy az alapfelszereltség (GL) fölött egyel (GL+).


darvinya
(titán)
Blog

VW egy kalap kaka, ráadásul fapad kategória.
Pl: régi '91-es Ford Escort-ban minden volt, pedig 6 gombos megoldásos.
Pl: BT, Klíma, Rádió, ülésfütés, elektromos ablak, központi zár, tempomat (manuális váltósegéd).
És ez gyárilag szerelt, nem többe került mint a Scorpio(Mondeo).

Akkor mi kell még?
Pofázzon milyen jól vezetek, hogy hízzon a májam.
Vagy bíztatson, mert nem tudok vezetni.
Vagy írja ki mennyit fogyaszt(jól átba …va, hogy higgyen takarékos), mert nem tudok számolni.

[ Szerkesztve ]


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Tempomat se kell, nem vagyunk mi bénák, akik nem tudnak egy sebességet tartani. Szervokormány se kell, nem vagyunk erőtlen gyerekek. Ugyanezért elektromos ablak se kell, tudom én tekerni. Stb stb, remélem érted a példát. :) Ez a Suzuki-féle rendszer nekem nagyon szimpatikus: semmi csicsa, de pont emiatt egyszerű használni. A bugokat meg reméljük majd kiirtják.


darvinya
(titán)
Blog

Tempomat azért hosszútávon jó.
Szervokormány pedig legtöbb baleset okozója csak ezt nem hangoztatják. -Hirtelen kikerülő mozdulatnál nagyobb kitérést okoz, mert nem oktatják ilyen manővert(mellékesen ilyen segédeszközön).
Állóhelyzetben ráadásul nem ajánlott kerék tekergetése, mert tönkre teszi futóművet.

Elektromos ablakhoz minek fedélzeti izé?
Miben jók ezek fedélzeti csodák azon kívül, hogy elvonják a figyelmet?


lacy86
(addikt)

"Szomoru arc"
😂😂😂


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Kényelem. Egy gombot nyomni kisebb erőfeszítés, mint valamit tekergetni. Ráadásul többnyire hamarabb is végez az ember vele, ami ugye kulcsfontosságú. Én szeretem a technikai újdonságokat, de elfogadom azt is, hogy ha valaki nem. Csak ne legyen egyből az hogy ez meg ez minek. Lehet, hogy neked nem kell, másnak meg tök jó. :) A túlbonyolítást viszont én is ellenzem, pl a mostani Ford Focus ráncfelvarrás előtti műszerfala egy rémálom...


Ablakos
(őstag)

Nekem még nem volt soha ilyen "okos" autóm. Lehet ezeknek hivatalosan frissíteni a fedélzeti rendszerét?


darvinya
(titán)
Blog

Hát az a tapi több gombnyomás jelent, mint 6 állást megjegyezni és egy mozdulattal odatekerni.

Amúgy igaz, hogy legtöbb új(abb) autók rémálom.


hunaqua
(addikt)

A múlt héten mentem 1 napot ezzel az új 1.0 Turbó S-Cross cuccal.Ez egy nagyon kellemes autó,benne is "ragadtam" 1 hétre :) .


#56573440
(nagyúr)
Blog

"Szervokormány pedig legtöbb baleset okozója csak ezt nem hangoztatják."

Tegyük hozzá hogy jogosan, mert ez ebben a formában nettó ferdítés. Van erre bármilyen akármilyen forrásod? Mert az, hogy a vezető elveszti az uralmát a gépjármű fölött, az kb 20 okból lehet, és ezek közül kétlem hogy egy lenne a szervokormány... Ez olvasatomban olyan mintha a fékszervo meg a blokkolásgátló lenne a ráfutásos balesetek okozója...

"Hirtelen kikerülő mozdulatnál nagyobb kitérést okoz, mert nem oktatják ilyen manővert(mellékesen ilyen segédeszközön)."

Az azért megvan ugye hogy:

- Kb egy raklapnyi különböző módszer van a gyártóknál, passzív és aktív egyaránt... Melyik okoz nagyobb kitérést és minél? Van ahol négy kormányzott kerék van és társai. Mire kéne oktatni kit?

-Nem oktatják, teljesen jogosan. Amikor közúti vizsgára megy a delikvens sajnos annyit kell bizonyítson itthon hogy bizonyos körülmények között épp hogy életben tud maradni az úton. Lehet filozofálni sok mindenen amit nem tud egy friss jogsis, fingja nincs hogy ha a kocsi megcsúszik télen hogy korrigáljon, és még ezer más dolog. 20k egy alap vezetés technikai tréing, 6 hónap egy év után én kötelezővé tenném mindenkinek vizsga után, de ez én vagyok csak...

- Mi az hogy ilyen segédeszközön? 1: ha nem oktatják akkor mindegy min nem oktatják 2: komrányszervo már egy ideje kerül a kocsikba by default, nem lerobbant szutyok suliba kell menni ahol ladákkal oktatnak.

Egyébként meg továbbra is az a baj, hogy nem értem mit vársz el mondjuk egy jogsira készülő embertől, amikor a forgalomban résztvevők jelentős százaléka egy korrektet vész fékezni se tud, több cimbora esett pofára tréningen nagy mellénnyel amikor kiderült hogy lila fingjuk nincs a saját autójuk milyen távolságon áll meg. Arról nem is beszélve, hogy az utolsó 5 méteren álltak rendesen bele a pedálba, ott meg már rég késő volt. Pont ők piruetteztek a rántópadon, és 50-nél tarolták a bójákat amikor ki kellett térni random.

És ezekért nem a szervo felel, hanem a szarul megválasztott sebesség, követési távolság, gyakorlat totális hiánya, és az emberi baromság -meg egy rakat más-. Aki kormányszervóra keni a balesetét az pont úgy felkenné a kocsit nélküle is szerintem...

[ Szerkesztve ]


Pityu89
(senior tag)

Egy Alfa Giulia tesztet is olvasna már a közösség :-)


Fejvadi
(nagyúr)

Tunyul az emberiség. :)


Integrale
(veterán)

A szervokormany nem "sokszorozza" a kormany fordulatat, csak az "erod".

[ Szerkesztve ]


.Szaki.
(addikt)
Blog

Jót szóltál! :K


Matada2.3
(veterán)
Blog

Tetszik ez a nem túlcsicsázott célszerű megoldás, valamiért meglepő, hogy a Suzuki ilyen jól össze tudta ezt hozni :)


hallerlaller
(addikt)

Lehet filozofálni sok mindenen amit nem tud egy friss jogsis, fingja nincs hogy ha a kocsi megcsúszik télen hogy korrigáljon

Kivéve akinek 10 centis hóban volt a rutin vizsgája anno 15 éve hehe..

[ Szerkesztve ]


pdev1811
(tag)

"Állóhelyzetben ráadásul nem ajánlott kerék tekergetése, mert tönkre teszi futóművet"

Nem a futóművet, hanem a szervót meg a kormányszerkezetet terheled túl, meg persze a gumiknak se tesz jót.


VMatteo
(őstag)

A Bluetooth-t 1994ben szabadalmaztatták, neked már '91ben volt?


mandarino
(csendes tag)

Meglepoen szepre sikeredett ez az un suzuki, es mar kezd is belesimulni az atlagos formaba. Az apple car play valami apple altal fejlesztett autos op rendszer lenne ?


petymeg
(addikt)

Nekünk Vitara van, ugyanezzel a fejegységgel. Számomra csalódás. Pl a telefonkönyvben nem lehet a tárcsázóval keresgélni, hanem van egy csúszka amivel oda kell görgetni az illető nevéhez. Ez még nem is lenne katasztrófa, csak baromi vékony a görgetősáv és nehéz megoldani a keresést menet közben. Másik csalódás a Mirrorlink. Álló helyzetben tudja a Google mapsot, de amint oldom a kéziféket, biztonsági okokra hivatkozva kilép. Van viszont pénzért sygic car vagy a gyári navi. Tehát ingyenes navigáció, amit számos tesztben hangoztattak, az nincs a fejegységen keresztül. Buherálni lehet vhogy, a neten vannak videók menet közben működő Igoval pl.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

A Suzuki MirrorLink v1.1-es, a régebbi MirrorLink telefonok 1.0-sak, ezért van a szívás.


Próféta
(tag)

Bírom ezt a rendszert, de a mirrorlinkkel nekem is meggyűlt a bajom.
Note 4-em van, de gyárilag nincs egy mirrorlink alkalmazás sem a telón. Legalábbis amikor a beállításokban a mirrorlink engedélyezése menüpontban vagyok, van egy Mirrollink alkalmazás nevű lista, amiben csak a "Nincs" nevű szerepel. :D
Miket érdemes letölteni a Playből, vagy a Galaxy Apps-ből?
Ja, a mirrorlink 1.1-re már frissítettem.


petymeg
(addikt)

Lehet, hogy ez az oka. Nem tudom az én telefonomon ( Xperia z2 legújabb 6.0.1) milyen Mirrorlink van. Azt sem tudom, hol kell megnézni.

Próféta [link]

[ Szerkesztve ]


noPublicFG
(senior tag)

Azt meg tudjátok mondani, hogy windows mobile-lal együttműködik a fedélzeti rendszer?


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Meg tudjuk mondani: nem. Csak Bluetooth-on.


noPublicFG
(senior tag)

Köszönöm :)


LibrGuy
(újonc)

Én...én...én akkor most sírva fakadok. Komolyan.
Fél éve próbálom összehackelni a rohadvány Samsung S6Edge-t a Suzuki-féle rendszerrel, MirrorLinken keresztül. (Az előzőből következik, hogy fél éve nem sikerül.)
Fél éve nyomozok, hogy mit csinálok rosszul, miért nem megy, mit kéne másképp. (Az előzőből következik, hogy fél éve nem sikerül rájönnöm.)
Megjelenik ez a cikk, LEÍRJÁK benne, hogy hát igen, igen, a koreaiak, ugye, és akkor a több MIrrorlinkes izéből akkor nem mind működik, akkor, és hát ez azért, ésés.

MELYIK?
...
MELYIK Andoridos App, amivel össze lehet ezt a két sz..t párosítani?

Könyörgöm, valaki írja meg, ha már a cikkbe nem fért bele!

Köszönöm szépen!


petymeg
(addikt)

Egy másik fórumon azt javasolták, hogy a gakaxy app-ból le kell tölteni a Mirrorlink 1.1-t, de ott olyat én nem találtam.


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egy cikkbe nem fogunk tutorialok írni egyes készülékekhez, egyrészt nem erről szól, másrészt lehet, hogy javítják a hibát (minden autógyártónak elég részletes hibalistát küldünk), akkor pedig elavulttá válna a cikk. Szóval jó helyen vagy, nem kell sem sírva fakadni, sem hőbörögni.

Mi a következő módon tudtuk megoldani:
1. Telepítettük a Car Mode for Galaxy-t a Samsung Appsből.
2. Elindítottuk, végignyomtuk, feltételek elfogadása stb.
3. RockScout a Play Áruházból, ezt is telepíteni kell.
4. Elindítottuk stb.
5. Kábeles kapcsolat, a Suzuki képernyőjén meg kell, hogy jelenjen a RockScout, el is lehet indítani. Valamiért ez csak a második csatlakoztatásra történt meg amúgy, más autónál is így volt.
6. A Suzuki képernyőjén lévő Home gomb elvileg már a Car Mode-ba visz.

Persze a háttérben is minden stimmeljen, a MirrorLink beállításoknál legyenek meg az engedélyei mindkét szoftvernek (a Car Mode-nak és a RockScoutnak is), illetve gyári kábelt érdemes használni.


ak76
(senior tag)

Köszönjük,nagyon király :R
Költői kérdés következik,"és ezt miért nem a rohadt Suzuki honlapján rágják az ember szájába,ha már egyszer otthagy az ember potom négyésfélmilliónyi' kőkemény magyar valutát?"
Komolyan nem értem ezeknek a cégeknek a hozzáállását,beleteszi a funkciót,reklámozza,a madár rárepül,kiteszi az asztalra a zsetont,aztán konstatálja,jé,ez nem is működik,a szalonban meg pistabácsi kaliberű értékesítők vannak,akik jobb esetben csúnyán néznek ha mirrorlinkről & egyéb anyázásokról faggatom őket,és a kőr bezárult,marad a neten bogarászás,a fórumok,meg a hebrákolás... :(((

[ Szerkesztve ]


hallerlaller
(addikt)

Én azt furcsállom apple carplay van benne android auto meg nincs, valahogy az apple és a suzuki felhasználói bázis nem áll össze a fejembe.


LibrGuy
(újonc)

Köszönöm, és elnézést, tényleg elragadtattam magam kissé. Kipróbálom a leírtakat, határtalan reménykedések közepette. :)


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Te vagy az ember, aki most értette meg, hogy a Mobilarena minek foglalkozik az autós rendszerekkel. :D

Igen, pont ez van. Sok autógyártó számára az IT olyan kötelező, kényszerűségből betett funkció, amivel nem akarnak és nem is tudnak foglalkozni. (Szép példa ugyanerre a DS4, ott a MirrorLink tényleg semmire nem jó, benne is van a cikkben. Fél évet vártunk a javításra, odaadták, hogy kész, ugyanolyan szar volt. Megírtuk. És egyébként ez az esetek kb 50%-ban ez így történik: megkapjuk a kocsit, használjuk, kiderül, hogy fos, összeírjuk a hibákat, átküldjük, köszönik. Aztán pár hónap múlva visszatérünk rá, ha javítják, akkor már ezt írjuk meg, ha nem, akkor meg azt. Nyilván nekünk is az a célunk, hogy elsősorban segítsünk és csak másodsorban rugdosódjunk.)


ak76
(senior tag)

:D
Egy Suzuki kalibernél még talán megértem (még úgy is, hogy magam is élvezhetem az ostoba support,meg a félművelt értékesítők közötti diszharmóniát) hogy gyerekcipőben jár még ez a dolog,új nekik ez a technológia,stb,de hogy egy DS-nél,vagy egy Lexusnál hogy engedhetik meg maguknak ezt így...rejtély..


Integrale
(veterán)

A Suzukinak sem ujdonsag ez a terulet.


ToMmY_hun
(senior tag)
Blog

Tetszik, hogy ilyen irányba haladnak az alsó-középkategóriás gyártók termékei is. Ami viszont nem tetszik, az ennek a módja. Szerintem rettentő csúnya ez a kezelőfelület, hiába van benne a Bosch keze. Az érintőgombokat meg csesszék meg, próbáljátok ki milyen, amikor egy verőfényes nyári napon az autópályán alig látni a kijelzőt és meg kéne keresni mit kéne nyomkodni rajta. Szerintem biztonsági kockázata van, sokkal jobb lenne valamilyen Audi-hoz vagy BMW-hez hasonló MMI vagy iDrive rendszer. Frankó dolog az érintőkijelző, de meg van a saját felhasználási helye és az nem az autó, legalábbis ebben a formában biztosan nem - szerintem.


balco
(aktív tag)

Igen, csak sajnos mondjuk a Waze-zel vagy más navival nem megy.
A többi funkció az Ok.
Az elévülését leszámítva. Egy kocsi azért jóval tovább kell működjön mint egy app, vagy telefon...


KaiotEch
(nagyúr)
Blog

Mi a pontos neve? SX4 vagy Esikszét?


WinstonWolf
(senior tag)

Gyanítom hogy amíg az android ennyire tagolt lesz addig az ilyen Mirrolinkhez hasonló megoldások nem fognak gond nélkül működni. Az egyik gyártó itt nyúl hozzá a másik gyártó ott az androidhoz, és máris nem lehet megoldani, hogy minden telefonnal hibátlanul menjen.

Ebben az Apple fog a maga szigorú zárt rendszerével nagyot menni, ott mindegyik telefon pont ugyanúgy működik, mint a másik. Kiszámíthatóbb az autógyártóknak, ezért kevesebb a hibalehetőség is.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ezért létezik a Google-féle Android Auto, ami tökre működik mindennel, csak az autógyártók kissé le vannak róla maradva (kivéve VW és Opel).


CoolBoy323
(nagyúr)
Blog

Milyen Xiaomi keszulekkel volt a teszt??

Mi3mal nem mukodik :/


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Redmi 3S


CoolBoy323
(nagyúr)
Blog

Koszi!

Mi3-mal nem mukodik :(

üzenetek