Kettőnk közül nyilván Neked van igazad.
Korántsem törvényszerű, ha esetleg olyan információ birtokában vagy, ami a Te nézetedet támasztja alá, akkor hajrá, tessék megcáfolni!
Anno elég sokat olvastam arról, hogy von Braun valahogy máshogy látta a rakéták működését, mint a legtöbb mérnök.
Ezt sok más mérnökről is el lehet mondani. Robert Goddard (akinek a munkásságából amúgy rengeteget tanult von Braun) az 1920-as években "megfordította" a hajtómű elhelyezését: a tartályok alul voltak, tetején egy azbeszt hővédő kúppal, a rakétahajtómű pedig felette, egy kereten volt elhelyezve, amely egyben a hajtóanyag csővezetéke is volt. Elég szürreális megoldás, ám annyira nem rendkívüli - a mentőtornyok esetén is a rakétahajtóművek a jármű elején vannak, ugye...
Goddard rakétjának elve:
Ezt inkább linkként: Goddard és rakétája