üzenetek

hozzászólások


Doze
(aktív tag)
Blog

Nagyon jó cikk, köszönöm.... mint mindig :D

Ha már magyar vonatkozás, nem meglepő hogy volt magyar pilóta bőven akikből lehetett válogatni. Mondjuk rossz nyelvek szerint Magyari Béla szimpibb volt mint Berci, a fene tudja hogy mi döntött. :C

Kísérletek, és az ahhoz tartozó műszerek... Az űrkemence, leírások alapján itt Miskolcon 1984 óta fejlesztették, azt tudom hogy az Interkozmoszhoz van köze, de hogy hamarabb volt e magyar részről fejlesztés, valamint lőttek e fel hamarabb ilyen űrkemencét a ruszkik amit itt raktak össze/fejlesztettek nem tudom.

A fent említett kemencéből a NASA rendszerváltás után bevásárolt, majd még a továbbfejlesztett változatot bő 2000-es évek derekán is használták.

Ami így hirtelen beugrott a "habosítás", én fogtam a kezemben pl Habosított aluminiumot... Valamint a különböző műholdak vázának/fém alkatrészeinek gyártása, speciális ötvözetekből. ADMATIS, ők többek közt bedolgoztak ESA, NASA,AIRBUS, jelenleg ahogy nézem a horizon 2020-ban vannak benne, nem kevés millió eurós nagyságrenddel

Lehet csak a lokálpatriotizmus, de azért kelet eu-ban még mindig toppon vagyunk ötvözetileg, a közelben nem nagyon van senki.... köszönhető a rendszerváltás előtti generációnak, nem is tudom mennyit szenvedtem a mindenféle TTT diagramokkal vagy a izotermikus átalakulási diagramok folyamatos hűtésre... aztán ez meg még csak egy igen kis szelete az egésznek... és én még csak vasról tanultam. :W
A lényeg volt egy igen nagy tudású generáció, akik azért nagyjából tovább tudták adni ezt a tudást.... és minő csoda, ha csak igen kis szeletét is uraljuk az űriparnak, de ha ötvözet kell akkor hozzánk jönnek

Ezt olvassátok végig: [link] tanulságos :)

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Hoi!

Ha olvasod a sorozatot, akkor lehet rémlik, hogy még az 1960-as évek legvégén tesztelték először a Vulkan hegesztő-apparátust, majd Krisztall kemence a Szaljut-5-ön jelent meg először. Mivel a Szaljut-6 már 1977-ben elindult a világűrbe a Szplav és Krisztall kemencével a világűrbe, a honlap alapján a magyar tudósokat csak utólag vonták be a programba.

Olvastam korábban arról, hogy az ISS-re is megy magyar űrkemence, de bevallom nem jött szembe több info vele kapcsolatosan, kicsit el is felejtkeztem róla... :U


doberman
(senior tag)

köszönjük szépen a színvonalas írást! :R
:C :C :C


Doze
(aktív tag)
Blog

Lényeg az hogy mi is hozzáraktuk a magunkét.


Doze
(aktív tag)
Blog

Kicsit szemezgettem a fenti honlapot, és szeretnék kicsit szemezgetni a cikkek közül.

Jelenleg Magyarországon van egy olyan szervezet ami az Űripar után érdeklődő cégeket fogja össze: Magyar Űripari Klaszter alias HUNSPACE

Ahogy nézem a teljesség igénye nélkül ezek a cégek vesznek részt:
Admatis Kft. (ő fogja össze őket/képviseli), -Tervezés, Miskolc
Aluinvent Zrt. - Alumínium hab, valamint alapanyagok gyártása, Felsőzsolca
Borsodi Műhely Kft.- Gépi munka, Győr
CAD-Terv Mérnöki Kft.- Tervezés, szimuláció, Budapest
C3S Elektronikai Fejlesztő Kft.- Szoftver, IT, Budapest
DINAS Mérnökiroda Kft.-Gépmunka (csak kivágás, -lézer,-víz,-Plazma,-Láng), Varbó
eCon Engineering Kft.-Végeselem szimuláció, Biatorbágy
stb...

Admatis kft vezetője szerint, mi csak labdaszedők vagyunk a pálya szélén, de 1-2 momentumra kitér hogyan is gyártanak egy-egy alkatrészt. Pl a Sentinel 2 műhold vázszerkezet, ami egyben a hűtésért is felelős. Az esa kiír egy pályázatot, XY alkatrész gyártására, a szabványok tartalmazzák a megfelelőségi kritériumokat. Annyi kritérium van hogy nyomtatott formában még tanulmányozni is nehéz: példának okáért, egy Iso 9001 szabvány 30 oldal, egy repülőgép szabvány 100 oldal, az esa által használt ECSS szabványrendszer több 10.000... így az adott cég jóformán értelmezni sem tudja a szabványt, így az ESA besegít. (rezgés, hő, alak, súly, anyag stb)..

Ha kritérium rendszer világos, akkor tudják elvállalni vagy nem. Egy egyszerűbb műhold, 3-5 év, bonyolultabbak 10-15 évig is tervezés/gyártás alatt állnak. Nem elhanyagolható hogy évente olyan 200 műholdat lőnek fel, így eléggé a húsosfazék kategória. Azonban egyszerű kiesni pixisből, ugyanis ha adott cég olyat vállal be amit nem tud teljesíteni leírja magát, így több megbízást nem kap. A legyártott alkatrészek költsége gyakorlatilag független, nincs árverseny, az kapja meg a megbízást aki képes megcsinálni, persze biztos van egy pofátlannál nagyobb összeg amit már nem fizetnek érte.

De álljon itt egy fenti műhold, alumínium lemez "darabjai", az alapanyag cca 3000kg ebből lesznek kb az összesen 23kg-ot kitevő elemek. Míg az alapanyag olyan 5euro/kg, addig a kész termék olyan 15.000euro/kg, ez a csillagászati összeg (szójáték on), abból ered hogy több ezer mérnöki munkaórát raknak bele. DE így is vannak olyan kimunkált alkatrészek amik nem felelnek meg a szabványnak de beépíthetőek, üzemet nem veszélyeztető problémái vannak, ha meg olyan baja van akkor újragyártják. De hogy teljes legyen a kép mindig van olyan momentum a gyártásban amit nem tudnak megcsinálni, ezért hívnak valakit aki megtudja: pl speciális űripari festék félfújása ezekre az alkatrészekre pl egy karosszéria fényező fújta fel a műhelyében... Elég jó lehetett ha kilőtték az űrbe (persze az enyém málik 2 év után :DDD )

Ha kicsit összefoglaljuk a fenti cégek mind 5-20 fős cégek, és nagyon fontos hogy mindenki a saját feladatát hibátlanul teljesítse.... ez egy szovjet űriparban még talán egyszerűbb is lehetett volna, mert minden állami volt, de mégsem ment gördülékenyen.


Alchemist
(addikt)

Ismét egy remek cikk és érdekes kiegészítések a hozzászólásokban! :)

Bár tapasztalt űrhajós volt, az űrrepülés során Kubaszov nystagmus problémákkal küzdött, a korabeli felvételeken látszik, hogy eléggé mereven tartotta a fejét a szédülés érzésének csökkentésére.


Lenry
(félisten)
Blog

köszönöm ismét a cikket, élvezetes volt olvasni.

két kérdésem merült fel olvasás közben:

egyrészt a szovjet űrhajók neve legtöbbször 7K-val keződik. mi a "7K"?

másrészt írtad, hogy Farkas Bertalanék szinte mindennap adtak TV interjúkat. ezek fellelhetők valahol? gyorsan körbenéztem a YouTube-on, de nem találtam csak egy rádiófelvételt.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Ha visszaolvasol az első részek felé, még Koroljov terjesztett elő egy három elemből álló Hold-megkerülő tervet. Ez a 7K űrhajóból, a 9K gyorsítófokozatból és 11K üzemanyag-tankerből állt volna. Mindhárom elemet R-7 alapú rakéta vitte volna fel, és a világűrben sokkolták volna össze.

Ebből végül a 7K maradt meg, mint űrhajó, ami később Szojuz néven vállt ismertté. A család típusjelzése azóta is 7K.

Farkas Bertalan repüléséről, interjúiról én sem találtam semmit... :(


Lenry
(félisten)
Blog

ez oké, de miért 7, és miért K? :)


Cifu
(nagyúr)
Blog

A 7-es a sorszáma (Vosztok volt az 1K), a K azt hiszem a "hajó" kezdőbetűje (de láttam olyan magyarázatot, hogy kozmosz, világűr).

Ez az űrrepülőgépig így ment (OK - cirka űrrepülőgép, 1K1 - első széria első példány). A "Burán" volt ugye az 1K1.

[ Szerkesztve ]


Pötyi
(őstag)

Terence Hill: -Á, most jut eszembe, mit jelent az, hogy K1-es?
Buffy Dee: -Semmit, a világon semmit sem jelent. Megtetszett nekem, hogy K1 és felvettem ezt a nevet. Mert olyan titokzatos, nem gondolják?

(Nyomás utána 1983.)

:DDD


Cifu
(nagyúr)
Blog

Na, akkor gép előtt ülve, egyértelműbben:

A Szovjetek típusjelzés-fetisíszták. Az oroszok is, amúgy. Mindennek van legalább három azonosítója, típusjelzése. A "K" általánosan a terveket jelentette - a legtöbb helyen a 'komplex' megfelelőjeként írják le, de van ahol a "корабль" vagyis hajó rövidítéseként írják le.

A sorszám a terv sorszáma:

1K - Vosztok, embert szállító űrhajó
2K - Zenyit, a fentivel azonos elemekre épülő fotó-felderítő műhold
3K - Voszhod, a fentiekkel azonos elemekre épülő, több embert szállítani képes űrhajó
...
5K - Szever, két modulból álló, 3 embert világűrbe vinni képes űrhajóterv, a Szojuz elődje
...
7K - Szojuz, a Vosztok / Voszhod vonal utáni űrhajóterv, a Szever tökéletesített változata három modullal


VS461
(tag)
Blog

A GRAU-kódok tanulmányozása is hasznos lehet, a szovjet-orosz észjárás tanulmányozására. Pl. a 2K12 komplexum 3M9 rakétája, amelyet 9M9-ként is ismerhetünk, a rá szerelt 1SzB4 félaktív keresőfej, meg persze a hozzá tartozó 1Sz91 radarberendezés. Ezt az egészet persze nyugaton is elnevezték, SA-6-nak meg Gainfulnak, a radart meg Straight Flush-nak. Ahogy Balogh Tibi mondaná: "Na, hogy egyszerű legyen..." :)


joghurt
(addikt)
Blog

a szovjeteknél volt egy ideje volt már

Farkas Berci anno a mi sulinkban is járt élménybeszámolni. A konkrét történetekre nem emlékszem, csak hogy ott ül mindenki a tornaterem padlóján.
Az úttörőcsapatnak néhány felvarró mellett ott hagyott egy készlet űrkaját is. Jó lenne tudni, az most hol van, mert komoly értéket képviselhet már fogyaszthatatlan állapotban is. :)

Rjumin kezében az a fémfűrész eléggé hi-tech látvány. :DDD Kíváncsi lennék, a szétlebegő fémfűrészpor mennyire zavarja az elektronikus áramköröket.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Köszönöm, javítottam... :D


Alchemist
(addikt)

Miért, az NCC-1701D mennyivel egyszerűbb..? :)

Vagy a K-2SO? :)

[ Szerkesztve ]


DjFlanker
(aktív tag)

Én sajnos túl kicsi voltam (78 végén születtem) hogy emlékezzek a Farkas Bertalan repülésre vagy "jelenségre" (amit tök pozitívan értek)


Fred23
(nagyúr)

Köszi megint, ez is szuper volt!

Erre meg rákerestem, mert érdekelt.


doberman
(senior tag)

én meg arra emlékszem, hogy a tv-ben Televíziós mesék felnőtteknek című magyar film ment. egyszercsak monoszkópra kapcsoltak és kb fél óráig nem történt semmi. majd oroszul valami Intervízió vagy mi monoszkóp majd elkezdődött a közvetítés... persze felvételről..
Aztán a félbemaradt filmet nem is tudom, hogy megismételték-e..


adler741
(tag)

Ez volt az a szignál sztem:
https://www.youtube.com/watch?v=p5NB5dSwOS4&index=2&list=WL&t=0s


anadroid
(senior tag)

A TV-ben az Aelita című, Rajnai András rendezte TV-film ment. A fél órás monoszkóp azért költői túlzás. Elég, sőt nagyon közelről láttam, ami a Szabadság tér 17-ben akkor történt (III. stúdió - a TV-Híradó stúdiója - egyik műszaki helyisége).

Volt szerencsém a leszállást is hasonlóan közelről látni, a szó szoros értelmében "elég nagy port vert fel", amint erről a cikkben is szó van. Meg a köztes napokon még rengeteget, jóval többet, mint ami adásba került.

Űrételek: a Skála Áruházban árusították anno.


kenguru99
(aktív tag)

"Ha már magyar vonatkozás, nem meglepő hogy volt magyar pilóta bőven akikből lehetett válogatni. Mondjuk rossz nyelvek szerint Magyari Béla szimpibb volt mint Berci, a fene tudja hogy mi döntött"

Szűrös Mátyás - aki moszkvai nagykövet volt akkoriban - azt nyilatkozta, hogy szakmailag mindketten ugyanazon a szinten voltak. De Farkast jobb megjelenésűnek, ezáltal jobban eladhatónak tartották. Ne felejtsük el, hogy ez Gagarinnál is fontos szempont volt.


Pötyi
(őstag)

Én is voltam Farkas Berci élménybeszámolón még anno '85-ben. Amit nekünk akkor körbeadtak megnézni tubusos űrkajákat, azokon - legnaggyobb megdöbbenésemre - Globus konzervgyár felirat volt! Szóval itthon is gyártottak ilyet. Kíváncsi lennék rá, hogy így 40 év távlatában vajon hova tűnt ez a know-how? Vajon valami irattár mélyén porosodik a leírás a a Globus Maglódi úti telephelyen, az Éles saroknál? Vajon mi lehet azzal az élelmiszeripari mérnökkel, aki ezt anno készítette a Globus konzervgyárban? Csupa érdekes kérdés. Ha valakiben van riporteri véna, utánamehetne a témának.

[ Szerkesztve ]


doberman
(senior tag)

:DD


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szóval itthon is gyártottak ilyet. Kíváncsi lennék rá, hogy így 40 év távlatában vajon hova tűnt ez a know-how?

Túl nagy know-how nem kellett hozzá, pépesített vagy darabos ételek voltak általában, amit tubusba vagy konzervbe töltöttek. Minden Interkozmosz résztvevő ország csinált "saját" űrételt, de értelemszerűen az űrrepülés után a legtöbb esetben nem volt tovább szükség rá - tehát nem foglalkoztak vele.


Pötyi
(őstag)

Csak ennyi? Óóó, hát ez így tök kiábrándító... Aszittem, valami komoly kutatás kellett az űrkaja gyártása mögé...

:((


Cifu
(nagyúr)
Blog

"Keleten" kb. ennyi volt a kutatás tudomásom szerint. Nyilván ezzel is kellett foglalkozni, hiszen azért nem volt baj, hogy ha megfelelő és ízletes ételt kaptak az űrhajósok (a szovjet tartós személyzet mindig örült az Interkozmosz vendégeknek, mert az ő ételeikből ettek ilyenkor ők is).

Alapvetően a "kutatás" az amerikai oldalon azt takarta, hogy dehidratált élelmiszerekkel való étkezést hogy lehet megoldani, hogy ízletes is legyen fogyasztásra. Az űrsikló esetében víz bőven volt (az üzemanyagcellák mellékterméke volt), így a gyakorlatilag kiszárított élelmiszert forró vízzel felhigították, és kész volt az étel. Mivel a víz nem az élelmiszerben volt, így jóval kisebb lehetett a tömege.

Szovjet oldalon említve nem volt sehol, ahol én olvastam, de csodálkoznék, ha náluk másképpen nézett volna ki a dolog (hiszen dettó hidrogén-oxigén üzemanyag-cellákat használtak).

Vannak komoly kutatások jelenleg is, de azok két fő irányba haladnak, az egyik a tartós tárolásra szolgáló megoldások, amelyek lehetővé teszik azt, hogy akár évekig is ellegyen a raktárban az étel fogyasztás előtt (ami egy Mars-útnál ugye szükséges). A másik pedig a növény-termelés és az élelmiszer-gyártást a világűrben vagy más égitesteken, hogy egy permanens Hold- vagy Mars-bázison Földi utánpótlás nélkül is megoldható legyen a táplálék. Ez jelenleg a nagyobb kihívás, és ezért is folytatnak évtizedek óta különféle növénytermesztő-kísérleteket az űrállomásokon. Amiket én olvastam, azok alapján a jövőben az egyik legvalószínűbb az lehet, hogy szója-alapú élelmiszereket gyártanak (akár 3D nyomtató elven), aminek az "anyagát" különféle ételizesítőkkel, gyümölcsökkel, zöldségekkel ízesítenek.

[ Szerkesztve ]


Fryskitt
(addikt)

:C :C :C :C :C :C :R :R :R :R :R :R Köszi. És jó, hogy lesz folytatás.


nalaca000
(tag)

Köszi a cikket.
Kellemes délutáni program volt.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

De jó lett megint!

Köszönöm szépen nagyon!

Farkas Bertalan mekkora HŐS volt tényleg már :) Atya ég, azért a Pille felvitele is. Hát tényleg történelembe írta magát :) De jó lenne személyesen hallani az ilyen élményeket, ahogy a fent jártak elmesélik.

Megjegyzés. Milyen jó volt már, hogy minden ország személyzete készített képeket a saját országáról. Megspórolták az Oroszoknak a munkát :D

Amúgy arról van infó, hogy mit és miért nézett Farkas Bertalan a Balatonon? A szennyezettség?
A vele és róla készült videókat is berakhattad volna, persze ha valahol a neten fenn van. Mindjárt a Youtube ot meg is nézem.

Azért az nagy lehetett, amikor a kopogást imitálva ugratták a földi személyzetet. És amikor a szilipajtót kinyitották, a röhögés előtt néhányan valszeg maguk alá csokiztak rendesen. De persze, ha ilyen jól kijött a két manusz, az mindenkinek jó volt. Jobban is telt az idő.

Meg nem engedtek sexuálisabb tartalmú videókat nézetni. Most mondjuk ki, nehogy egymással kezdjenek huncutkodni. Bár lehet itattak velük Brómos teát...

Mennyi dolog és infó.
A T jelölésű katonai űrhajók zavarossága? Hát azért csinálták biztos, hogy minden kém belefáradjon, mire kisilabizálja, hogy melyik melyik. Aztán belefárad és azt mondja hagyjuk a fenébe :D

Durván sok infó!


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Amennyire gyerekkoromból emlékszek, volt egy pár TV beszélgetés Farkas Bertalannal és ahogy mesélte, volt is valami és az utolsó pillanat után lett ő kiválasztva mégis. Aztán persze már lehet én is rosszul emlékszek.

Azért figyeltétek, hogy a Szaljut 6 hogy nézett ki belül. Dugig volt képekkel, zászlókkal, könyvekkel. Durva lehetet, alig maradt élettér.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Bocsánat

Farkas Bertalan interjú ilyesmivel kapcsolatban, akkor nem is nagyon nézelődök tovább :(

Azért sajnálatos, hogy hazánk hőse és semmi róla szinte... :(


Fryskitt
(addikt)

Vsz - ahogy a cikkben is le van írva - a "baráti országok" emberei csak propaganda célokat szolgáltak, tehát annyira azért nem vették komolyan ezt a dolgot, nyilván ezért nincs semmi. Feltételezem, hogy azért pl a Széchenyi Könyvtárban az írott anyagok megvannak és talán a van még Nemzeti Filmarchívum (ha ugyan pénz híján nem ázott be, égett el vagy ette meg a penész a filmtekercset) is, csak ezekhez nehéz hozzájutni.


doberman
(senior tag)

azért "valamit" leltem, én ezt a kópiát nem is láttam még...


Cifu
(nagyúr)
Blog

Ez nekem is újdonság volt. Igaz az Origo-n keresni se próbáltam.


doberman
(senior tag)

ááá én sem ott kerestem... gugli súgott... volt itt 1-2 nappal ezelőtt egy fórumtárs aki rébuszokban de megsúgta, hogy ő ebből a kalandból sokkal többet látott mint az átlag magyar. sztem erről a filmről is tudna mesélni...


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Na fecsegjük csak ki az államtitkokat? :D

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hallod. Az fix. Átlag 2-3 szor vagyok kénytelen elolvasni és olyankor még a rádió sem szólhat, mert szégyen nem szégyen de a telljes felfogó kapacitasom kell hozzá!


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Igaz! De azért voltak ott a háttérben dolgok biztosan. Mi pl biztos adtunk párbszerelvény almát ilyesmit. Régen az ment. Nagyapám Zányhonyba dolgozottaz állomáson. Mesélte, hogy akkora szerelvények mentek a "Ruszkikhoz" hogy a végét nem lehetett látni.

[ Szerkesztve ]


Fryskitt
(addikt)

Ha csak azt adtuk volna.. és kaptuk cserébe a kipusztíthatatlan vágyat - ha úgy tetszik Stockholm szindrómát - a diktatúrában élés iránt is.


BatchMan
(senior tag)

Farkas Bercit nemrég láttam élőben, jó egészségnek örvend.

Viszont az ördög ügyvédje, avagy amire az akkori rosszindulatú pletykákból emlékszem:
<pletyka on>
1. Bercit azért favorizálták Bélához képest, mert utóbbi túl okos volt, hamar megértett mindent, és ez ott a Szaljut-6-on nem volt cél (katonai alkalmazások)
2. Farkas Berci saját beszámolói szerint sok tudományos kísérletet végzett, s ha rákérdeztél, akkor rendkívül sok tudományos kísérletet. Valójában ült az ablak mellett, és nézte a Földet.
<pletyka off>

@cifu: Köszönöm, és izgatottan várom a következő részt :)


Doze
(aktív tag)
Blog

Ezt azért nem hiszem mert aki valaha is végigcsinált egy pilótaképzést, annak sokat kell tudni... nem a hülyék sportja :U, annyira nem lehet átpolitizálva az űrutazás hogy komisszárokat küldjenek fel, persze tábornokok nézhetik hogyan robban fel mellettük 30 méterre egy rakéta :D, és éghetnek porrá :W


BatchMan
(senior tag)

Nézd meg az F1 pilótákat! A legtöbbjük zseniálisan vezet, de a szerelőnek nem tudja elmondani, mi baja van az autónak. Erre vannak a tesztpilóták, repülősöknél a gyári berepülő pilóták.
Szerintem se a hülyék sportja, de minden relatív.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Na jó, de azért itt kellett gógyi rendesen, mert ha beütött a krakk, mint olvassuk, hogy számtalanszor meg is történt, akkor azért meg kellett oldani, mert hamar otthagyhatta a tag a fogát.

A másik megjegyzésem az lenne Cifu, hogy amikor emberek mentek fel az űrállomáshoz, nagyon sok esetben gond volt az Iglával. A progresszek bezzeg mindíg elsőre jól bedokkoltak. Márpedig az is az Iglával ment nem?


Cifu
(nagyúr)
Blog

Dehogynem. Ahogy lent is írtam, az Igla elég sok esetben küzdött problémával az emberes repüléseknél - de ha visszanézel, már a Szojuz korai szakaszában is általános volt, hogy az automata dokkolások a személyzet nélküli Szojuz űrhajókkal gond nélkül ment, míg az emberrel repülő Szojuzoknál sokszor elromlott valami.

Jó választ nem tudok adni arra, hogy miért...


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Igen éppen ezért vetült fel bennem, hogy emberes szojuznál szinte rendszeresen kézzel fejezték be a dokkolást, főleg ha maradt rá üzemanyag. A progresszek meg hiba nélkül. Hat fura. Aztan gondolom ott a mérnökök csak rájöttek, hogy mi a gond. Lehet az zavarta az iglát, hogy maguk az űrhajósok izegtek mozogtak és emiatt sokat kell korigálni a számítógép meg egy idő után feladta.


Tomi_Sci
(őstag)
Blog

Szia!

Nem olvastam még végig minden irásodat, a kommenteket meg főleg nem, szóval ha már volt kérdés, elnézést.
Nem tervezed ezt egyben valamilyen formában megjelentetni? Akár valami kisszériás nyomtatásban, vagy ha annak nagyon elszállt ára lenne, csak epub-ban vagy hasonló könyv formátumban?

Szerintem ez annyira magas szinvonalú munka, hogy valamilyen módon mégiscsak ki kéne ragadni a logout átlagosságából.


Cifu
(nagyúr)
Blog

A privát véleményem az, hogy az űrhajósok rengeteget gyakorolták a kézi dokkolást, és sokuknak (főleg a katonai vadászpilóta-háttérrel érkezők) snassz volt utasként ülni az űrhajójukban, tehát valami ürügyet kerestek arra, hogy kézzel dokkolhassanak be. Persze ez nem mindegyik esetre igaz, de néhánynál elég gyanús...


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szia!

A könyvkiadást már többen felvetették, de kétlem, hogy egy ennyire réteg témánál "harapnának" a könyvkiadók. Magamtól fejjel előre beleugrani nem szándékozom, sem a hátterem, sem a vállalkozó kedvem nincs meg ehhez.

Az az opció viszont elképzelhető, hogy a végén egy PDF-be összegyűjtöm az egészet, kicsit kipofozom, és úgy is elérhető lesz. De hogy mikor? Azt nem tudom....

üzenetek