üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

A "majdnem dupla" igaz, csak a dátumokat kell kivenni: a koncepció felmerülésétől a tényleges "késztermékig".

Ne törd le a fiad lelkesedését :) Igen, más is megoldotta az 1. fokozatok csokorba fogását, csak éppen többszörös áron és az újrahasznosíthatóság lehetősége nélkül. Konkrétan a Falcon Heavy teljes (bevallott) fejlesztési költsége alig nagyobb, mint egyetlen darab Delta 4 Heavy indítása... Mindez nem egy állami űrügynökség megrendelésére és finanszírozásával jött létre. Persze az alapot adó F9 jelentős részben abból - de mégis valódi "magáncég" fejlesztése, méghozzá majdnem az utolsó csavarig, nem úgy, mint a Delta vagy Atlas sorozatok.
Mindezek mellett ott van a céghez köthető számos "elsőség". A dolgok hátterének ismerete nélkül némelyikbe bele lehetne kötni, de ha hozzá tesszük (és tudjuk, mit jelent a különbség), hogy orbitális pályára indított rakétával érték el, már más a leányzó fekvése.

üzenetek