üzenetek

hozzászólások


Cannabis7
(senior tag)

tetszik az ötlet, de mivel nekem nagyon alapszintű hangrendszerem van, meghagyom másnak a tesztelést


szombatitomi
(aktív tag)
Blog

Köszi, jó írás. :R Egyszer kipróbálom a Z-5500-on, ha lesz egy normális hangkártyám, és addig még át fogom párszor olvasgatni, hogy jobban megértsem a tesztelés menetét.


stevve
(nagyúr)
Blog

Á, végre kikerült... és - természetesen - kiemelt lett. remélem, sokan végigzongorázzák és érdekes eredmények születnek majd. Bevallom, én még nem csináltam meg időhiány miatt, de sort kerítek rá. :K :R


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Hát, én ezt azért nem fogom csak így megnézni, mivel nem vagyok jóban a foobar-ral, próbáltunk már párszor barátkozni, de sosem sikerült. :D

De a DD és a DTS közötti saját tapasztalatok. Nem mindegyik filmnél hallható különbség, de némelyiknél a DD sáv a DTS-hez képest mondhatni elég silány tud lenni, és sajna már nem egy ilyen filmmel találkoztam. Nem egy nagytudású rendszerem van aláírom, de azért a hangbéli különbségek kijönnek ezen is. Viszont ha azonos bitrátájú a DD és a DTS sáv, akkor kicsit más a különbség, akkor néha nem is hallani, de ez is ahány film annyi féle...

4 megabites hangsávok meg már megint mások, ahhoz cucc is kell. :) Ugye a DTS ált 1,5 megabit-es a DD meg változó, de ennél kisebb. De ezek ugye írva is vannak a cikkben. :) De DD-ből nincs 720 kbit-es sáv?

[ Szerkesztve ]


psyho85
(aktív tag)
Blog

A foobar-ral sajnos nekem is meggyűlt eddig a bajom (én vagyok béna :B ), de ennek nekiesek. :K

Az ilyen szubjektív tesztek jók is meg nem is, de ezzel csak azt deríted ki, hogy kinek milyen füle és hangrendszere van. Meg kéne szervezni egy olyat, hogy megfelelő körülmények között, rendes monitorrendszeren csinálni egy ilyen vaktesztet pár önkéntes segítségével. (Ebben szívesen segédkezem.)

Gondolom próbáltad már azt, hogy a veszteségmentes wav-ból "kivontad" a tömörített hangformátumokból készített wav-okat teszem azt Soundforge segítségével: ott még a süket is látja, hogy mi veszik el és remekül meg is lehet hallgatni.


szombatitomi
(aktív tag)
Blog

Nem, ahogy WonderCSabo is írta, a DD-ből 640-es a legnagyobb. :K


#16939776
(nagyúr)
Blog

Tetszik az ötlet, végre valaki a hanggal is foglalkozik :R


dabadab
(titán)
Blog

"Az ilyen szubjektív tesztek"

1. Mivel pszichoakusztikus tomoritesekrol van szo, megkerulhetetlen az emberi tenyezo.
2. A vakteszt eleg eredmenyesen kuszoboli ki a konkret hangminosegen kivuli faktorokat.

"Gondolom próbáltad már azt, hogy a veszteségmentes wav-ból "kivontad" a tömörített hangformátumokból készített wav-okat"

Ez az, aminek semmi ertelme nincs.

[ Szerkesztve ]


Vikthor
(nagyúr)
Blog

Én elég sok hangrendszert meghallgattam, mielőtt döntöttem volna a jelenlegi rendszerem mellett és megmondom őszintén, hogy ebben a kategóriában nem hallottam ki a DTS és a DTSHD közti minőségbeli különbséget. Persze, mindez kijön, ha mondjuk 4-5-6 milliós rendszerrel teszteljük, persze az meg nem az én kategóriám megint...


psyho85
(aktív tag)
Blog

1. Egyetértek. Az embert nem is akartam megkerülni, elvégre mi halljuk a hangokat. Honnan jött ez?

2. De azért tudnál mondani egy szintet, ami alatt elkezdeni sem érdemes, mert nem fogsz hallani különbséget, akkor se, ha van?

Köszönöm hogy jól megindokoltad, hogy a kivonásnak miért nincs értelme. Pedig szemmel látható, füllel hallható. És nem arra gondoltam, hogy ez az egyetlen helyes módszer, aminek mindenki vesse alá magát. De tiszta, objektív matematika. Ha van különbség, kiderül. Az, hogy hallható-e, az már más kérdés.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

"Honnan jött ez?"

Onnan, hogy ezeknek a teszteknek van egy megkerulhetetlenul szubjektiv tenyezoje, tehat eleve nem lehet celkituzes az, hogy a teszt ne legyen szubjektiv.

"De azért tudnál mondani egy szintet, ami alatt elkezdeni sem érdemes, mert nem fogsz hallani különbséget, akkor se, ha van?"

A tapasztalatok szerint a kulonbseg meghallasa elsosorban nem a hangrendszer minosegetol fugg, hanem a hallgatotol fugg (es a kulonbsegek megtalalasa tanulhato dolog).
Az egyebkent erdekes kerdes, hogy a hangokat kevesbe huen visszaado hangrendszer konnyebbe vagy nehezebb teszi-e a tomorites hibainak az eszleleset.

"Köszönöm hogy jól megindokoltad, hogy a kivonásnak miért nincs értelme."

Hat azert, mert pszichoakusztikus cucc, aminek az a lenyege, hogy a tomoritobol mas jon ki, mint ami bement es ebben az atalakitasban a lenyegi kerdes az, hogy mennyire hallhato ez a valtozas - marpedig az, hogy hogy nez ki a "maradek", kb semmilyen tampontot nem ad ebben.

[ Szerkesztve ]


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Naigen. Kicsit magasabb árfekvésű cuccok azok, amiken kijönnek az ilyen különbségek.

De viszont a DD/DTS között hallani. :)

@szombatitomi: Akkor rosszul emlékeztem, köszi. :)


szdavid
(tag)

Jó az ötlet, és amint meggyógyulok és lesz egy kis időm, letesztelem a High-End rendszeremen.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

"De viszont a DD/DTS között hallani."

Kerdeses, hogy ott a kulonbseget a tomorites vagy az eltero master okozza-e :) Ezert is jo ez a teszt, mert itt azonos az eredeti hang.

[ Szerkesztve ]


JoolsNOS
(veterán)
Blog

Én anno egy nagyáruházban jutottam fillérekért a Terminator2 mindenextra2lemezen verzióhoz. Azon volt dts és dolby hang is. Brutális különbség van a kettő között. Ha a dolbyt indítom nagyon jól szól(amit egy dvdtől elvár az ember) aztán váltás dtsre és kb szétesik a lakás :DDD Utána vissza dolbyra, aztán olyan érzése van az embernek mintha cd után kazettát hallgatna. De néha tényleg alig hallható a különbség.


stevve
(nagyúr)
Blog

Ráadásul a kivonás sem a veszteséges, sem a veszteségmentes verziónál nem mérvadó, hiszen az egy különbség, valamilyen szempont szerint. Ennél többet ér, ha a kettőt összehasonlítjuk, nem pedig a különbségüket. Vagy rosszul gondolom? :)


Vasinger!
(nagyúr)

Hát sajnos csak egy Z-2300-am van és egy AKG K 518 DJ-m van, amik csak stereo-ban tudnak működni, így AC3 és DTS kizárva. Én megszállottja vagyok a Lossless-nek, 1000 kbit/s-os FLAC, APE, OGG számoknak.

Az én véleményem az, hogy a Lossless formátumok, 2 csatornásak zene hallgatásra alkalmasak.

Az AC3 és a DTS pedig filmekre. Természetesen, egy Dj Tiesto koncertet DTS-ben hallgattam már, de nagyon ritka a 6 vagy 8 csatornás audiofelvétel zenénél még ma sajnos. :(


detroitrw
(addikt)

nem kell oda több millás cucc
egy jól összerakott 150-200k-s már sokmindent megtud mutatni

szvsz sokkal több múlik a teszthangon mint a rendszeren mert pl.:
mert tegyük fel van egy zene aminek a sűrűsége nem vagy alig haladja meg a tömörített 320kb/s -ot abba az esetbe nem lehet érdemi eredményű pl.: egy mp3 vs. lossless teszt

pl. az én rendszerem se audijófül
mégis tisztán ki lehet hallani a különbségeket kábel és kábel között, legyen az IC, hangfalkábel, vagy akár az erősítő tápkábele
sőt még a fúbár verziói között is van hangzásbeli különbség (egymás után következők között is)


dabadab
(titán)
Blog

"1000 kbit/s-os FLAC, APE, OGG"

:U
(A lossless tomoritok eseten nincs ertelme bitrate-rol beszelni (mert az annyi, amennyi, kulonben sincs hatassal a minosegre), az Ogg meg container, nem codec (a Vorbis meg veszteseges))

"a Lossless formátumok, 2 csatornásak zene hallgatásra alkalmasak."

Nem nagyon van olyan lossless formatum, ami ne kezelne sok csatornat.

detroitrw: "tegyük fel van egy zene aminek a sűrűsége nem vagy alig haladja meg a tömörített 320kb/s -ot"

Szerintem valahol, valamit nagyon felreertettel. Mit ertesz "suruseg" alatt?... (Egyebkent Vikthor a nagyfelbontasu hangokrol beszelt, azoknak a megjelenitesehez meg tenyleg kell a draga rendszer a megfelelo precizseg miatt)

[ Szerkesztve ]


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Mondjuk nálam S/PDIF van, nemtom mennyi vizet zavar. :)

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Semennyit.
Mindenesetre ha tenyleg feltuno es dramai kulonbseg van DD es DTS (vagy SACD es sima CD, vagy HD hang es 48/16 kozott), akkor azert lehet erosen gyanakodni arra, hogy ott a masterben keresendo a kulonbseg oka.

[ Szerkesztve ]


detroitrw
(addikt)

"nagyon ritka a 6 vagy 8 csatornás audiofelvétel zenénél még ma sajnos"

pedig már elég régen van DVD-Audio (nem audio dvd!) vagy sacd
mindkettőt lehet digitalizálni bár a sacd-t ha jól tom veszteségmentesen még nem

szvsz egy Tiesto -tól ne várj nagy muzikális élményt, oda élő hangszerek kellenek
hegedű, zongora már jó alap

(#19) dabadab:
ez egy hasonlat volt csak ;)
hogy nem mindegy hogy egy gitár van a hangfelvételen vagy pl. egy zongora .... :K

a sűrűség alatt meg a valós kbps -t értem

(#23) PuMbA:
mint írtam függ hogy milyen a zene hanganyagtartalma
amúgy igen simán

(#24) dabadab:
adatsűrűség mit nem értesz rajta? :DDD

a fúbár meg valós dolog ha hiszed ha nem :U

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Ha egy FLAC-t konvertálsz 256kbps VBR profillal mp3ba (3.98.4-es LAME-mel) akkor hallasz a kettő között különbséget?


dabadab
(titán)
Blog

"sőt még a fúbár verziói között is van hangzásbeli különbség"

Ezt elsore eszre se vettem, de ROTFL.

"a sűrűség alatt meg a valós kbps -t értem"

Micsodat?...

[ Szerkesztve ]


tdd587
(őstag)

Gyorsan átfuttottam a tesztet, és ha jól látom, akkor itt sokcsatornás PCM adat az input. Na most az nem fog átmenni SPDIF-en, szóval vagy analógra kell terelni a dolgot, vagy HDMI-re.

So lehet én ki is estem a tesztből, csak 2.0-ban tudnám lefuttatni. Annak sok értelme meg szerintem nincsen. A fenébe.


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Mondjuk ez sok mindentől függhet. Nem is ezen akarok vitatkozni. :) Szó nincs erről. :N

Ugye az Audigy-knél van kavar, mer ugye az én kártyámon is 48khz az alja, nem tud elvileg 44,1khz-t. Ebben is lehet valami, ezt nem tudom. Nade, amire én gondoltam, hogy van néhány olyan film, hogy van rajta DD ill. DTS hangsáv is. És ugyan azon a hangerőn a DD sáv sokkal halkabb ugye, mint a DTS, és ugye a DTS sávban úgymond sokkal dinamikusabban kijönnek a hangok, úgymond részletesebbek.


#16939776
(nagyúr)
Blog

Azért meghallgatnám ugyanazt a felvételt Digitálisan rögzítve, meg egy 4"-os stúdió szalagos-magnón. semmi különbség :DDD

Nem a digitális világ ellen vagyok, csak tessék észrevenni hogy azt akarják pótolni az újabbnál-újabb szabványok, amit a digitális technika különben sem tudna "átvinni".

Értelmes fülesen: AKG K240, BeyerDinamic DT250-en simán halható a különbség, és ezek nem is kerülnek milliókba...

Ha tudja az ember hogy mire kell figyelni, akkor meg lehet mondani hogy adott hangzóanyag milyen mértékben van tömörítve(kifosztva), és itt nem csak a sávszélességre gondolok, hanem idézhet elő fázisproblémát, akár magas-közép tartományban kásásodást, esetleg más anomáliát.


dabadab
(titán)
Blog

Ha hangeroben is van kulonbseg, akkor szinte biztos, hogy maskepp mastereltek a ket hangsavot, mint ahogy abban is majdnem teljesen bizonyos vagyok, hogy igazabol a "dinamikusabb" DTS kapott plusz dinamikakompressziot, ami igazabol csokkenti a dinamikat, ellenben hangosabb lesz tole.


dabadab
(titán)
Blog

"tessék észrevenni hogy azt akarják pótolni az újabbnál-újabb szabványok, amit a digitális technika különben sem tudna "átvinni""

Es ez mi lenne konkretan?


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Értem.

Mint mondtam nekem nincs túl drága cuccom, hogy ténylegesen kiélvezzem ezek előnyét, hátrányát.
Van 1 2 anyagom, amin azt írja, hogy ugye a "core" hang az 24bites DTS , de ha hallgatom, a forrásban már 16bitet ír, pedig a kimenet át van állítva 24bites-re.

Vagy ez az Ac3 filter miatt lehet?

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

1.teszt: semmi különbséget nem hallok a 3 között
2.teszt: a második minimálisan dinamikusabb, az első és a harmadik egyezik ( bár ez nem tudom,hogy hogy jött ki mikor a másik 2 tesztnél meg semmi különbséget nem veszek észre,lehet,hogy ezt csak én beszélem be magamnak)
3.teszt: semmi különbséget nem hallok a 3 között

IDT integrált HD codec (SigmaTel 92HD206X chip),Logitech Z-2300,Sennheiser HD201

[ Szerkesztve ]


Seraph 16
(őstag)

Azon gondolkodom egy ideje, hogy vajon a DD 5.1 lehet-e olyan jó, mint egy sima audio cd?
A DD ugye 448 -as (max), amit 6 csatornára oszt szét, tehát csatornánként 74,64kbps pl. a flac (ami ugye veszteségmentes tömörítés) pedig a vbr és bőven tud menni 1 mbps fölé is (0,7 és 1,5 között szoktam általában látni, de nem tom biztosan a határait), tehát sztereó esetében csatornánként 512 kbps fölött van. Itt van viszont, a több csatorna előnye, hogy egy-egy csatornának más hangot kell előállítani, így azt gondolom tisztábban tudja.
Szóval akkor melyiknek is kellene szebben szólnia? Nekem a DD 5.1 jobban tetszik, de lehet csak az optimalizált sorrund miatt hallom jobbnak.


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

640kbit max a DD. :U
De tudom, hogy ez nem sok vizet zavar. Namármost. Ezért van a TrueHD meg a többi okosság, ott ez már kicsit több. TrueHD-nál elvileg 18Megabit a max. Wiki szerint.

Sőt, a DTS-HD MA lehet akár 24,5 megabit is... :U Wiki.

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Mintavételezés? miért, két mintavétel között a zenében nem történik semmi?

Jitter?, nem lehet garantálni hogy a felvételnél, vagy lejátszásnál ne legyenek szinkron problémák. Akár Wc, akár adat, tudom hogy erre fázis zárt hurkok tucatja vigyáz, de akkor is van.

Erre gondoltam konkrétan :U

[ Szerkesztve ]


Vasinger!
(nagyúr)

Valóban, az OGG-t nem tudom miért írtam oda és a bitsebesség sem számít, csak szemléltetni akartam, mondjuk egy MP3-hoz képest.

Azt senki sem mondta, hogy nem kezelne több csatornát, de általában 2 csatornásak.

detroitrw: Elég régóta van, ez igaz. De mondjuk még mindig nem terjedtek úgy el, mint az audio CD-k régebben és most.

Szvsz. minden stílusnak megvannak a saját hangszerei, amik igenis tudnak szépen és csúnyán is szólni és hatalmas hatást tudnak kelteni.


dabadab
(titán)
Blog

"Mintavételezés?"

1. Nyquist–Shannon sampling theorem
2. A magnesszalag is mintavetelezessel mukodik.

"Jitter"

Az osszes letezo felveteli es lejatszasi technologianal letezik ez a problema, normalis kristallyal hajtva a DAC/ADC-t nem nagyon jelent gyakorlati problemat.

Egyebkent meg az analog hangtechnikaval kapcsolatban a fentieken tul is rengeteg problema van, szoval tovabbra sem latom azt, hogy a digitalis technika miert lenne szuksegszeruen rosszabb.

[ Szerkesztve ]


detroitrw
(addikt)

igen de még a trónkövetelő sincs láthatáron
a DVD-A csak a pcm határai mutatja meg
a sacd meg csak egy "kísérletezés"

egyiknek se lesz érdemi jövője
szvsz annak lesz ami majd visszafelé is kompatibilis lesz (kicsit úgy mint a HDmp3 ami lossless és lossy is egybe, de itt a pcm-et kéne leváltani mert már kinőtte a technológia)

a sacd is csak azért ért el annyit amennyit mert a cdda rétege is van anélkül szvsz fele ennyit se ért volna el ...


dabadab
(titán)
Blog

"itt a pcm-et kéne leváltani mert már kinőtte a technológia"

Konkretan milyen technologia es hogyan notte ki?

Egyebkent a DVD-A meg az SACD utodja a BluRay DTS-HD MA/TrueHD/LPCM hangsavja, ez az, ami a valosagban is letezik es le is lehet jatszani.

[ Szerkesztve ]


zsopu
(tag)
Blog

"Gyorsan átfuttottam a tesztet, és ha jól látom, akkor itt sokcsatornás PCM adat az input. Na most az nem fog átmenni SPDIF-en, szóval vagy analógra kell terelni a dolgot, vagy HDMI-re."

Érdekes nekem megy SPDIF-en a PCM és a DTS is.


dabadab
(titán)
Blog

A tesztfile-ok kozott nem is volt DTS, 5.1-es PCM meg tenyleg nem megy at SPDIF-en, csak a sztereo.


detroitrw
(addikt)

pl. a kvantálás
de több alapbetegsége van

nem is csoda mert 198* -ba született ez a szabvány ...

a sacd sokkal jobb
csak hát a licencelhetősége ... :Y


dabadab
(titán)
Blog

"pl. a kvantálás"

A kvantalas nem igazan problema, ha valahol keves, akkor siman ra lehet dobni meg par bitet, de mar a 16 bit se igazan problemas: ami a fo korlatozo tenyezo, az az analog fokozat - meg hat a kvantalas az mindenfele digitalis formatum sajatja.

"de több alapbetegsége van"

Valami konkretum?... Mert eddig csak grandiozus kijelentesek voltak, mindenfele valos tartalom nelkul. (A "valos bitrate" definiciojat meg mindig varom :) )

"nem is csoda mert 198* -ba született ez a szabvány ..."

A PCM onmagaban nem szabvany, csak egy kodolasi forma, amugy meg kb egyidos a szamitogepekkel, a negyvenes evek ota letezik.

"a sacd sokkal jobb"

Szerintem csak azert mondod, mert meg nem probaltam meg DSD-t masterelni :) A DSD-vel kb lehetetlen dolgozni, igy az a helyzet, hogy az SACD-k DSD-jet is PCM-bol konvertaljak :)

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Mintavételezés:
Elég ha az átvinni kívánt sávszélesség kétszeresére választjuk meg a mintavételezési frekvenciát. ez azt jelenti hogy a 16Khz-es szinusz jelből vesz átlagosan 2,75 mintát(44,1Khz). 3 pontból, nekem még nem megy a szinuszrajzolás :U

miért működne a mágnesszalag mintavételezéssel, a vasoxid mérete miatt?

Jitter:
nem csak a kristály pontosságán múlik a dolog, van a jelnek terjedési ideje, és ezt nem lehet kompenzálni mert amin áthalad (elektronika) az pillanatról pillanatra változik.

Úgy fogalmaznék: hogy nem rosszabb a digitális, sőt! Ez a mai kor követelménye, hogy megértse azt a számítógép, valamint mindent 1-ekre és 0-ra bontva lehessen könnyen továbbítani.

#42-re a kvantálási felbontás csak a dinamikatartományt növeli, pl 20Bit megfelel 120dB-nek és ez egészen addig meg is marad amíg a halandó otthon meg nem halhatja, mert a hangkártya saját zajába beleveszik az alsó 40-60 dB.

[ Szerkesztve ]


BBéci
(titán)

Blu-ray lemezeken lévő hangsávok között szoktam váltogatni, a veszteségmentesek minden esetben jobban szólnak, bár jelentősen eltérő mértékben.
Többféle rendszeren próbáltam, pár(6-7)százezrestől a tizensokmilliósig.


Seraph 16
(őstag)

Ja igen, igaz elírtam. Csak 448 szokott lenni, de a 640 sem túl nagy.Amúgy szerintem a DTS és a DD között simán hallani a különbséget DTS-HD MA-ban még csak egy filmet láttam, az kétségtelenül hihetetlen jól szólt, de az a transformer 2 volt, aminek amúgy is elég jól meg van csinálva a hangja TrueHD-t pedig sajnos még egyáltalán nem, (de ami késik az nem múlik...) .


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Csak ezekhez már cucc is kell, "átlagos" házimozikon nem jön ki a tényleges különbség.

Ezért is írtam Én is, hogy nincs valami egetverően nagy cuccom, de azért tud szólni, ha kell, és ezzel is lehet hallani a különbségeket.


dabadab
(titán)
Blog

"3 pontból, nekem még nem megy a szinuszrajzolás"

Ket lehetoseget latok:
1. A hiba benned van.
2. Shannon es Nyquist informacioelmeleti alapvetesei olyan szinten hibasak, hogy barmelyik random forumozo kiszuja oket, viszont valamiert evtizedek ota elkeruli a szakteruleten dolgozo rengeteg jolkepzett matematikus figyelmet.

Valassz egyet :P

"miért működne a mágnesszalag mintavételezéssel, a vasoxid mérete miatt?"

A vasoxid szemcsek veges szama a korlatozo tenyezo.

"van a jelnek terjedési ideje, és ezt nem lehet kompenzálni mert amin áthalad (elektronika) az pillanatról pillanatra változik."

:U Tudod, hogy nagysagrendileg mekkora idokrol van itt szo?...


PuMbA
(titán)

Mivel a DTS-HD és a TrueHD is veszteségmentesen tömörít ezért ugyanúgy kell szólniuk.

[ Szerkesztve ]


stevve
(nagyúr)
Blog

Ez már nagyon a mélye, de ebben szerintem is igazad van. A megfelelően kis időszelet megválasztása bizonyára nem másodperc vagy akár századmásodperc. Ha pedig mintavételezünk egy jelet szabványos mintavételezési sűrűséggel, elég jól lehet közelíteni az eredeti hullámformát. Kétlem, hogy az eredeti analóg hullámot és a veszteségmentes digitális hangot az emberi hallás meg tudná különböztetni. Nyilván ki lehet mutatni, de annak meg mi értelme volna?

[ Szerkesztve ]


vtechun
(veterán)
Blog

Sziasztok!

HDMI képes az erősítőm, 5450-es videokártyám van. Ilyen esetben erősítőre milyen módszerrel célszerű kiküldeni a hangot? Elvileg PCM-ben megy ki ilyenkor, nem ? Az megfelelő a célra? Lehet újra is kellene raknom a win7-et, mert sehogy sem akart működni a HD hangok passthrough-on való kiküldése. win7 64bit

üzenetek