[Re:] [adlersson:] Buszgyár lett a Foxconnból - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

Eddig bárhol próbáltak elektromos buszt az masszív csalódás lett.
Ennek van pár oka:
Drága alapból az akkuk miatt (2-3 villanytroli kijön belőle)
Ha kötött útvonalon megy minek cipelni az aksit? (itt mindenki meghülyült?)

A busz nem 1-2-10-30 km-ert megy naponta, hanem 100-200-500km-ert
Nincs meg a hatótáv. Brutális súly növekedés, a sok töltéstől tönkremegy korábban...normál buszok millió km felett...
A villany kocsik már a 150ekm-et is már érezhető hatótáv csökkenéssel kell számolni, 300e km-ert csak nagyon ritkán érik meg...utánna kuka az egész.
Valójában a villany mocsok drága, mert az nem csak annyi hogy bedugom a konnektort.
Amögé rendszer kell, erőmű, hálózat.
Meg hát olcsó...addig míg nem fizetsz rá útadót extra adókat mint a benzinre dízelre.. már is nem olyan olcsó.

Lokálisan ugyan nem szennyez, de az akku gyártása vetekszik a kőolaj kitermelés és dízel környezetszennyezésével.
Nem kell messzire menni Göd, Komárom (SK) és tucatnyi akku feldolgozó. Olyan rákkeltő anyagokkal, hogy azt nem teszi senki zsebre.10-es skálán 11. Bármelyik kigyullad, mint az atomvillanás, a füstje mellett meg csernobil eltörpül. És ez csak a helyi "zöld", a felszíni bánya, az utaztatása...hagyjuk.
Ehhez képest a MOL kőolaj-> benzin párlója "természetbarát".
Most képzeld el ,hogy a németek USA-ból LNG-t próbálnak importálni hajón...sajnos a cső még mindig jobb.
Tudtak ezek az öregek valamit mikor a házakba bekötötték a vizet meg a gázt. és nem üvegben meg a mai divatos palackozott vízben viszik. vagy a gázt palackban.
Nah a villany sajnos nem teljesen ilyen, hiába hegeres a vezeték, ez ilyen volt nincs.
Nézz körül az utcán, áll kint 200 kocsi csak a panel parkolóban...kezd el tölteni mind. Már ott gond van hogy közterületre kellene több 100e töltőfej?
Mintha minden lakásban 2-3 db 3-5kW-os villany fűtés menne...egyszerre, a normál fogyasztás mellett persze.(és kötik ki a gázt, mert a sütő is villannyal megy, konvenktort beszüntetik)
Nyáron mikor mennek a 2kW-os légkondik csúcsra van járatva minden erőmű.
Alsó hangon duplázni triplázni kellene a teljesítményt.
Jönnek itt a zöldek a naperőművel meg a szélerőművel...csak az pont nem este 6-től reggel 7-ig megy.
De ha a munkahelyén is töltőre rakja, akkor meg az egyébként is délelőtti munkahelyi irodai fogyasztás dönget csúcsokat.
Tározós erőmű megoldás lenne, de ahhoz nem 1-2 kell hanem 100 számra kellene 10-100MWh-osakat építeni országonként.
Ami megint brutális költség.

Soha az életben nem fogja megérni pénzügyileg.
Ha ennyire zöldek akarnak lenni városban íme:
TROLI vagy villamos/metró
De cáfoljon meg aki tud..
https://hu.wikipedia.org/wiki/Trolibusz#/media/F%C3%A1jl:Solaris-Trolleybus-Budapest.jpg

[ Szerkesztve ]


nullpoint
(senior tag)

Annyira igaz amit írsz.
Marha érdekes hogy olyan emberek sem értik, akiknek van műszaki érzékük, tapasztalatuk, azt hogy mekkora infrastruktúrális fejlesztés kell ahhoz, hogy elektromosan közlekedhessenek. Tényleg a benzin/dízel környezetbarátabb ahhoz képest amit az elektromos(akkumulátoros) üzem okoz. :(((


UnA
(Korrektor)
Blog

Érdekes az elnevezés, talán úgy gondolták, hogy a Fordnak is bejött a T-modell :)


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Kicsit még vizsgálgasd a témát.
Lehetőleg az utóbbi 3 év adataiból indulj ki.
Nehogy úgy jár, mint Hanula Barana ezzel a videójával, hogy szénné égette magát, amikor 2007-es adatokkal érvelt 2019-ben. A Totalcar sem győzi a süllyesztő mélyére rakni, és mondogatni, hogy a magyar autóiparra nehéz idők jönnek, ha ilyenek a vezetőik.


dabadab
(titán)
Blog

Tényleg a benzin/dízel környezetbarátabb ahhoz képest amit az elektromos(akkumulátoros) üzem okoz. :(((

citation needed

De nagyon-nagyon-nagyon masszívan, mert ilyet még soha, senkinek nem sikerült hitelt érdemlően megmutatnia.


dabadab
(titán)
Blog

Az u.n. számaid meg adataid még csak egészen halvány köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
Az például elég jól látszik, hogy a plusz áramfogyasztásról szóló "adatot" a "hasracsapás" nevű módszerrel generáltad.


nullpoint
(senior tag)

Nem szükséges, egyszerű matek az egész. Mondjuk nem árt ha az ember "valamiért" belelát a rendszerbe. :)

Attól hogy angol szavakat használ valaki akkor, amikor egyáltalán nem szükséges, nem fog sem okos lenni, sem annak látszani. ;)


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Rossz alapokból és feltételezésekből rossz eredmények születnek.
Gyakorlati tapasztalat sokat segítene a helyes számítás kialakításában.


proof88
(addikt)
Blog

Mindenféle rosszindulat, meg véleményformálás nélkül mondom.
Ne menjen már itt is a f*szméregetés, mert falnak megyek ettől a kioktató stílustól, mindkét fél részéről!
Mostanában nagy divat lett ez az interneten, de úgy hogy lehetőleg egyik fél sem mond semmi konkrétumot, csak puffogtatja hogy "Kicsit még vizsgálgasd a témát" meg a "adataid halvány köszönő viszonyban sincsenek a valósággal" meg a "Mondjuk nem árt ha az ember "valamiért" belelát a rendszerbe" frázisokat.
Idejöttem a topikba, hogy értelmes hozzászólásokat olvassak, alig van ...

szerk.: a hozzászólásom NEM a szerzőnek szólt.

[ Szerkesztve ]


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Kb az alap 3 órányi olvasmány.
Bocs hogy nem írtam ide.
Ha érdekel a téma, akkor minimum a villlanyautosok.hu utóbbi 4 hónap cikkeit olvasd el.
Nagyon kezdésnek elég csak a Villanyóra podcast 118. adását meghallgatni.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Ja, és ezeket az egyszerű számításokat csak pont elfelejtetted beleírni a hozzászólásodba, de nyilván a következőben pótlod, hogy mi is okuljunk.


UnA
(Korrektor)
Blog

Engem nem érdekelnek az ilyen típusú tanulmányok, de az inkább rémisztő / elszomorító (választhatsz), hogy az elektromos autózás zöld forradalomként van eladva, miközben ez is csak egy újfajta termékbevezetési marketinges fogás az új autók eladásához.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

2020. 04. 04.
Ezek után valaki még meglepődik?
Érdemes valakinek az elektromos hajtás előnyeit felsorolni?
Minek?
Úgysem érdekel senkit.


totron
(addikt)

Konteósok stílszerű mondata az olvass utána. Hasonló összetettségű elemekkel magyarázó weboldalak tartalmaira utalva. Ha más következtetésre jutsz, ne adj isten a valóság rút bonyolultságával kínálnád, az kötözködés, és különben is, hülye vagy, téged megvezettek. Mindig az egyszerűbb a jobb és hitelesebb (azzal van sikerélménye). Emellé Dluinet is mond valamit, kell a háttértudás, igaz, ott a félsoros utalások érdemi mögöttest rejtenek. Az embik a sikerélményt szeretik, aki pedig nem 1gombos metódust hoz el akár fizikailag, akár átvitt, vitakultúrai értelemben számukra, az rossz. Kézdörzsölve várom már a fogyasztóiság miatti agyonegyszerűsítettség kultúrájának végét. Meg kell találni a megfelelő személyt vagy személyek szűk csoportját, akiket nem frusztrál a világ komplexitása. A kérdés csak az, hogy érdemes-e időt és energiát ölni a felkutatásukba. A helyzet tendenciája az egyre ostobább viták irányába mutat, valószínűleg ennek a lufinak a kipukkanása nem a mi életünkben lesz.

[ Szerkesztve ]


e-newsee
(addikt)
Blog

Ez most akkor jön, vagy megy? Vagy olyan, mint a mozdonyok? Nem forgolódik, csak átsétál a sofőr a másik végébe? Az eleje úgy néz ki (majdnem), mint a hátulja. :D


oPalRx7
(tag)
Blog

Volt most egy TC-s cikk alatti FB komment szekció (a heti 2. halálos vasúti átjárós eset után), egyik kommentet próbálom idézni:
"10 millió virológus, külpolitikai szakértő, szövetségi kapitány országa vagyunk, de a KRESZ-t egyik se tudja"
Hát igen, mellé lehet venni hogy energetikai, és közlekedésszervezési szakértők is vagyunk :D

Mi csalódás, mi fenntartható, ezt nehéz megítélni, valóban.

Mi a kémia: 1l benzin 2.4kg CO2, 1l gázolaj 2.6kg CO2 felszabadulásával jár.

mit nem tudunk: 1l benzin/gázolaj előállításához mennyi energiát kell felhasználni, az mennyi co2-t jelent.

Országos energia-rendszerek:
Magyarország elektromos fogyasztása 5-7GW fogyasztás között mozog. Ha az összes világon eddig elkészült elektromos autóját/buszát ide hoznák tölteni, talán harmadával tolná meg a teljes fogyasztást. Valszeg beleizzadna a MAVIR, de még a jelen infrastruktúrával is lehet elmenne.

Itthon az áram CO2 mix 180-300 között mozog > 250-es átlaggal könnyű számolni, 10kWh áram 1l fosszilis üzemanyag.

"Akkugyárak"
Egy "akkugyár" co2 kibocsájtását kb annyira nehéz megítélni, mint ahogy az olajfinomítást. De azt le kell szögezni, minél régebbi adatot nézünk, annál rosszabbak a számok. 2010-ben és 2020-ban vizsgálva már harmadolódtak a kihozatalhoz köthető értékek, részben a kihozatali arány növekedésével, részben a használt energiamix tisztulásával.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

ha a világ összes személyautóját lecserélnénk, akkor kb 10% nőne az elektromos áram fogyasztás, de ezzel szemben az üzemanyag előállítás csökkenése miatt, 2% csökkenne az energiaszükséglet. A szumma végül 8% elektromos áram fogyasztás növekedés.
Az autópark nagy részének lecserélése nagyon, nagyon minimum kb 20 évre van szükség (lehet hogy 30-35 év lesz).
Az elmúlt 20 évben viszont az elektromos áram fogyasztás nagyobbat növekedtet, mint amennyit az elektromos autózás megkövetel.

Csak 1994 és 2008 között, 14 év alatt 20% volt a fogyasztás növekedés a világon, mégsem omlott össze az elektromos hálózat.

üzenetek