Draxon Kollega Nyert
Turbo lapátkereke
A generátor fixen van kapcsolva, és fordulatszám szabályzása a motornak igen kifinomult, illetve a tehetetlensége elég nagy hogy elnyelje a kisebb ingadozásokat, de meg kell vallanom, nem szedtem szet az egészet
A másik fénykép meg az egyik szelep. Egy kuka van mellette a méretarány kedvéért.
A lapátkerék meg kb.-2 m átmérőjű és igen azért csináltam a képet a rojt rol, mert belenyalt a házba az lett a veszte
A turbós motoroknak van egy érdekes szokása, képes kilapítani a nyomaték görbét fordulat számtól függetlenül, vagyis fordítva is igaz, mindegy mekkora a terhelés ugyan az a fordulat jó neki,
Vagyis ha pl azon a fordulaton járatod ahol a nyomaték görbe keresztezi a teljesítmény görbét, akkor lesz a legoptimálisabb fogyasztásod lóerőre kivetítve.
Persze lehet inverz hegyes nyomaték görbét is létrehozni amikor kitérsz bármelyik irányba az ideális fordulat számtól, akkor ugrásszerűen no a nyomaték, és visszateríti az ideális fordulatszám tartományba, pl JD 8,1 motorok ahogy csökkent a fordulat szám, úgy nőtt a nyomaték, hogy vissza tudjon mászni a sweetspot-ba fogyasztás szempontjából (1800-1850 RPM)
[ Szerkesztve ]