üzenetek

hozzászólások


<Adamsky>
(nagyúr)

Egy láma kérdés: ez akkor most csak a GPS jel alapján tudja, hogy mennyivel megyek? Jól látom, hogy nincs külön a kerékre szerelhető sebességmérő része? Vajon az mennyi lenne pluszba?


<Adamsky>
(nagyúr)

Akkor válaszolnék is magamnak. :) Igen, kell hozzá egy ilyen, ha nem (csak) a műholdakra szeretnénk hagyatkozni. És valamilyen komolyabb kar / rögzítő, ha nem "befőttes gumikkal" akarja az ember a kormányra rögzíteni.


gliskard
(senior tag)

bringánál a kerék fordulatszám és a csapás számláló amúgy is kell a korrektebb elemzéshez a mellkaspánt mellett.


Lami66
(őstag)

Ezt a konkrét terméket nem ismerem, de azt írja a cikk, hogy :"A pontos sebességméréshez a GPS mellett a Bediou, a GLONASS és a GALILEO műholdakat is segítségül hívja a termék"
Tehát nem szükséges hozzá speed szenzor. Anélkül is fogja mutatni a sebességet, mint általában minden gps-es bringaóra. De akinek nagyobb pontosságra van igénye, az tudja használni szenzorral is.
Nekem pl. Bryton órám van. Önmagában is mutatja a sebességet gps alapján, de akár használhatnék hozzá speed szenzort is, mert megvan abban is a lehetőség. Tapasztalat alapján azt mondom, hogy nagyjából a profiknak érdemes a speed szenzor, ahol nagyon nem mindegy, hogy 45-el vagy 47-el teker éppen. Hobbi tekeréshez semmi pluszt nem ad ez a megnövelt pontosság, ami a gps-es és a szenzoros mérés közötti 1-2 km/ó különbség. Egy időben két óra is volt a bringámon. A régebbi egy kábeles Sigma, és a Bryton. Kiváncsi voltam mekkora eltérés van a két óra között (eleinte nem bíztam az új Bryton-ban). Se távolságban, se sebességben nem volt akkora az eltérés, hogy zavaró lenne. Így aztán a kábelest le is vettem a bringáról egy idő után, maradt a Bryton.

[ Szerkesztve ]


<Adamsky>
(nagyúr)

Értem (sejtettem). Bár nekem nagyon új ez a technológia. Van egy 1000 éves CatEye órám, ami tényleg a minimumot tudja (sebességet mér), de azt - mivel a keréken elhelyezett érzékelővel teszi, - pl. egy alagútban is tudja.

Ez a konkrét cucc pedig sok szempontból ugyan jóval többet tud, de az előbbit nézve pont nem. Azóta megnéztem egy tesztet is róla, és a másik gond a kijelző olvashatósága. Nem igazán vágom, hogy milyen LCD van benne, de nem úgy tűnik, hogy transzreflektív ...

Szóval szvsz. ehhez erősen ajánlott pár kiegészítő, és még akkor sem biztos, hogy ez a tuti (ld. kijelző) választás.

#4 Lami66
"Tehát nem szükséges hozzá speed szenzor." - igen, erre jutottam én is, de mint ahogy fentebb írtam ... nos, ez az én szememben nem a legtutibb megoldás (nem nem vagyok pro versenyző, de láttam, hogy mire képes a GPS felhős időben, városban, erdőben ...)
A sebesség mellett azért a távolság is érdekes tud lenni, ami megint csak igen eltérő lehet a valóstól, ha nem megfelelőek a körülmények.

"Se távolságban, se sebességben nem volt akkora az eltérés, hogy zavaró lenne."
Hmm... mekkora volt a difi? Mondjuk egy ~100 km-es túrán.


Gyok2
(aktív tag)

Kafa. Akciófigyelő Bog? :D


Phülöp
(addikt)
Blog

Igazából a GPS pontosabb értéket ad az út végén, mint a kerékre szerelt mágnessel működő szenzor, ha csak otthoni körülmények közötti méréssel adod meg a kerék kerületét. A kerék minden egyes körülfordulásával a mérési hiba összeadódik, míg a GPS a megtett út/idő alapján tud sebességet/átlagsebességet mutatni és ott csak egyszeri hiba van a gps pontatlanságából adódóan.

Ebben a táblázatban is látható, hogy egy adott kerékmérethez az abroncs kiválasztása mekkora eltéréseket tud hozni.

Ha csak 2-3mm a mérési hiba, az 0.1-0.15% , ami egy 100km-es edzőkörön már 100-150m eltérés, aminél viszont a GPS már pontosabb.

Átlagpolgár ráadásul nem feltétlenül mér (főleg nem nagy pontossággal), hanem elhiszi az alapbeállítást (amit rögtön cáfol a fenti táblázat), úgyhogy akár centiméterekről is beszélhetünk rosszabb esetben.

[ Szerkesztve ]


Lami66
(őstag)

100 km-t elég ritkán tekerek, utoljára Fertő-tó kör volt három éve, és már nem is fogok akkora távokat tekerni.
"...láttam mire képes a gps felhős időben, városban, erdőben..." Nem tudom milyen órával volt negatív tapasztalatod, de nálam a Bryton gond nélkül ki tudta váltani a kábeles Sigmát, és pont a megbízhatóságával, mert abban voltak kétségeim (nem volt problémám a Sigmával). Szóval én épp az ellenkezőjét tapasztalom gps-es órával. Feleségem kábel nélküli órával több problémám volt, mint a Brytonnal. Persze egy gps-es óra sose lesz olyan pontos mint egy kábeles. Nálam az eltérés max 2-3% volt, de inkább kevesebb. Ennyi eltérés (hobbi tekerés) belefér. Aki kényes a pontosságra, az használjon speed szenzort hozzá. Vagy kábeles órát.
Viszont a Brytonhoz kapcsolódó szolgáltatások tömkelege bőven ellensúlyozza azt a pár százalék pontatlanságot: pedálfordulat szenzor, mellkas öv, szuper app teljeskörű monitorozással, az óra önmagában valami 70 féle adatot tud mutatni, többféle kijelzőfelosztás választható stb. Éppen csak navigálni nem tud, de az nem is volt elvárás.


gliskard
(senior tag)

Igen, átlag felhasználáshoz elég a gps is. De például, ha már kell a kalória, akkor szenzorok nélkül csak egy nagyon elnagyolt becslés lesz gps-szel (edzéshez szintén javasolt a szenzor szett).

GPS és ezáltal a megtett út pontosságáról, pedig itt egy egész jó elemzés

[ Szerkesztve ]


<Adamsky>
(nagyúr)

+ @Lami66 és @gliskard

Köszönöm az infót! :R
Igazából akart a tököm most bringás computer-t venni, csak felkaptam a fejem erre az akcióra. De, azt hiszem az lesz, - ahogy egyébként lenni is szokott - hogy picit megpróbálom jobban körüljárni a témát.

üzenetek