üzenetek

hozzászólások


PowerBuldog
(addikt)
Blog

1000$-t azért túlzásnak érzek egy rollerért. :)


INGJOKE
(addikt)

Lol

Eddig ilyen cikket csak a kedvenc xiaomi oldalaimon szoktam olvasni, vagy a hoc.hu-n.
Nagyon "érdekes" hogy egy szakportál is csinál ilyen reklámot.
Én nem vagyok ellene, de jobb lenne ha tesztelnétek is ezeket a rollereket, mert ahhoz sokkal jobbnak kell lennie, (vagy olcsóbbnak sokkal) hogy ne xiaomit vegyek... :D


rdt89
(őstag)
Blog

Egyre jobban késztetést érzek egy ilyen roller beszerzésére. Már-már kezd egészen emberi ár kialakulni egészen jó hatótáv-menetdinamika tulajdonságokhoz is.


kbyte1024
(addikt)

Öcsémnek van, szarrá veri a xiaomit csak szólok :K

[ Szerkesztve ]


Kapanyél
(őstag)
Blog

A Kugoo S1 az e-twow hamisítványa, annak is egy 5(!!!) generációval korábbi változatáé - annak minden akkori gyermekbetegségével.
Az S1 beázik már attól is, ha ráköhögsz, amúgy egész korrekt a másik két tömegcucc mellett ezen az áron (M365 és Ninebot ES2/4).
Sajnos itt is igaz, hogy egy jó e-roller az drága. 100-150eFt-ért csak a legalja van, ami 1000km alatt tönkremegy többször is, talán el sem megy annyit.
Nekem e-twow Booster V van, ezzel el lehet menni 8000km-t is hiba nélkül. Nagyon gyors, nagyon könnyű és nagy a hatótávja is. Mindenki azt hiszi, hogy majd az ő Xiaomija jobb lesz, aztán 200km után eltörik a kormánynál. Közben meg beszed hat defektet és cipelheti haza. Ilyen egy Boosternél nincsen. Amikor ott vagy, hogy leégett az ES4 elektronikája és újból viheted vissza, meg felkapcsolod a lámpát és nem megy gyorsabban 15-nél... akkor rájössz, hogy megölnéd azt, aki eladta meg legyártotta és hirtelen nem érdekel majd, hogy 3x annyiba kerül egy normális.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Lesz teszt, az S1 Pro már úton van felénk, ha minden igaz.


Fred23
(veterán)

Ez a rollerezés szimpatikus lenne, ha autóúton is lehetne használni. Rengetegen vannak, akiknek tényleg csak néhány száz méter ilyesféle használat kellene, de hogy ez most mennyire szabályos, ki tudja biztosra?! Hallomás alapján a közút és a roller nem barátok, de olvastam olyat is, hogy a rolleres gyalogosnak számít, akkor viszont közlekedhetne közúton az út szélén! Viszont tudtommal a járda és a kerékpárút is közút, szóval elvileg akkor sehol se lehetne használni?! :F
Mi most a korrekt jogi helyzete, besorolása a rollernek, hol és milyen feltételekkel használhatjuk a jelenlegi szabályozás szerint?


bear_
(aktív tag)

Nem kellenek rolleresek a fôutakra, a biciklisekkel is van elég baj. Senkinek nem hiânyzik a gázolás.


szubrutin
(tag)

Ha ott elesel, akkor annyi, ki merne ott menni?


Fred23
(veterán)

Oké, ez is egy álláspont, de szerintem egy rolleres nagyjából akkora "mozgó célpont", mint egy kerékpáros, és ha a kerékpárosnak szabad, akkor a rolleresnek is engedni kellene. Vegyen fel láthatósági mellényt, esetleg kötelezzék fejlámpára, de legyen olyan úthasználati joga, mint a kerékpárosnak! Más tészta, hogy az útminőség miatt még egy nagykerekű roller sem lesz száguldozásra alkalmas; arra viszont tökéletes lehetne, hogy a szomszéd városba elugorjon vele az ember 15-20 km/h-val, vagyis olyan sebességgel, mint egy lazán túrázgató kerékpáros.

szubrutin: Én simán. :D

Egy ilyen cikk után mondjuk Bocha feladata lenne szerintem a részletes, pontos jogi helyzet kommunikálása felénk.

[ Szerkesztve ]


INGJOKE
(addikt)

Szuper... mostani élethelyzetemben nincs rá szükségem, de volt már olyan hogy logika mellőzésével vásárol az ember... :D


gusthy
(veterán)

Azért egy roller abszolút nem az a stabilitás, amit egy bicikli vagy egy elektromos robogó nyújt a pici kerekeivel, a nem, vagy csak minimálisan létező lámpáival stb. Szóval ne legyen ugyanolyan úthasználati joga, szerintem. Életveszélyes. Arról nem is beszélve, hogy pont a méretei miatt irreális, hogy akár 30-cal, 35-tel közlekedjen, tehát masszívan fogralomkorlátozó.


Fred23
(veterán)

Szerintem a Ti álláspontotokat osztja a többség, én viszont nagyon örülnék, ha jogilag a kerékpárokéval egyező kategóriába kerülnének; amíg ez nem történik meg, tuti nem is veszek rollert. Addig fölösleges számomra.

Az átlag -nem profi versenykerékpáros- bringás éppen annyira forgalomkorlátozó.

sutszi: Nem csak Pest van ám a világon! Arra is gondoljatok, hogy kisvárosok között milyen nagyszerű lehetne a rolleres közlekedés! Esetleg úgy is meg lehetne oldani, hogy a legnagyobb városok területén ne mehessenek a kocsik közé, de a városhatárnál feloldani a tiltást.

[ Szerkesztve ]


sutszi
(addikt)
Blog

Az utóbbi időben több negatív tapasztalatom is van. A biciklisek is sokszor nyomik, de a rolleresek aztán végképp. Kacsáznak össze-vissza. Az már csoda lenne, ha megtalálnák az út szélét, de inkább az sáv harmadánál vagy negyedénél szó szerint bizonytalan úttartással haladnak... Lassan. Baromi lassan. Azért ha forgalom van, akkor 1 sávot ez totál beakaszt. Kikerülni csak úgy lehet, ha szabályosan indexelve részben a másik sávba átmegyek. Másképp nem tudok tőle biztonságos távolságot tartani. (Ugye biciklisnél is 1,5m kell) De mint tudjuk sűrű forgalomban azért nem egy könnyen megvalósítható. Úgyhogy, elegem lett és nem tolerálom a hülyeséget. Ledudálom a p.csába az összes töketlen rollerest ha elém kerül az úton. Kerülgesse őket az akinek két anyja van. Persze a beesik a kocsi alá...vagy meghúzza akkor megy a vállvonogatás...


Segal
(addikt)

Remélem ez soha sem következik be. Én amikor csak tudok az út szélén közlekedek a kerékpárommal de néha rákényszerülök a kerékpárútra is. Félelmetesen elszaporodtak már ott is a lépegetni képtelen fiatalok akik a csiga tempójukba rollerezgetnek.
Mondjuk a roller az még egye fene kategória de amikor ezekkel az oldalt 2 nagykerekű sz*rokkal totyognak a kerékpárúton akkor legszívesebben összekötözném a cuccával és a Dunába dobnám.
Haladjanak szép komótosan a járókelők közt. Oda valóak ezek a járművek.


Alg
(addikt)
Blog

KRESZ szerint kerékpárnak minősül szerintem:

Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti.

forrás

Szerk: bár itt csak rásegítésről van szó, lehet hogy ha csak a motor viszi az már smkp...

Szerk2: máshol meg azt írják a roller egy játék, az elektromos ennek motorizált változata, tehát közúti forgalomban nem vehet részt -> gyalogosnak számít, járda (mint a gördeszka, görkorcsolya)

[ Szerkesztve ]


Fred23
(veterán)

Megelőztél, én is egy ilyet találtam, illetve EZT.


zsolt501
(veterán)

Arról nem is beszélve (ismerőssel megtörtént) mikor egy ilyennel 20-30-as tempóval belegyógyul a kocsi oldalába, na onnan tuti a mentő viszi el rosszabb esetben a hullaszálíró.
Ismerős kocsijában a vezető oldali ajtót ki kellett cserélni, mert olyan mértékben károsodott, aki meg beledurrant pár hétre rá a kórházban hunyt el, mert olyan tüdő és mellkassérülést kapott.
Ismerősnek a kára megtérült, de az esetet elég nehezen dolgozta fel, az illető rokonait is nagyon megviselte, mert a baleset előtt pár nappal kapta az illető ajándékba.

[ Szerkesztve ]


sheratan
(titán)
Blog

Sajna nincs rendesen kiépítve a városban az ilyesmi közlekedéshez szükséges terület. Vannak nyilván olyan helyek, ahol fizikailag nem fér el máshogy, de azért lehetne még javítani a helyzeten. Illetve a tudatosságon is bőven, mert ahogy téged zavar az autóúton menő bringás vagy rolleres, pont annyira zavarja őket a bringaúton kóválygó gyalogos, meg lassan közlekedő egyéb jármű.
Városban nem szoktam bringázni, de amikor mégis, akkor leginkább elkerülöm ezeket a méter széles bringautakat, mert borzalmasan szűknek érzem, hogy megfelelő tempóval lehessen haladni rajtuk.


gusthy
(veterán)

Ez tény. Viszont ahhoz, hogy egy kerékpár a közúti forgalomban részt vehessen, néhány "apró" feltételnek teljesülnie kell, fel kell szerelni az alábbiakkal:

- könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel, amely semmilyen helyzetében nem akadályozza a kerékpár egyéb kezelőszerveinek működtetését

- két, egymástól függetlenül működtethető, száraz és nedves időben egyaránt hatásos fékszerkezettel, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat

- hangjelző berendezéssel, amely csak csengőhangot adhat

- egy előre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható lámpával (elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is)

- egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával (elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is)

- elől egy fehér, hátul egy vagy két piros színű, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú fényvisszaverővel, és legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon

Az itt bemutatott KUGOO cuccok még ebben az esetben se felelnek meg a szabályozásnak, mivel a motorteljesítményük alapján a segédmotoros kerékpár kategóriába esnek, ami ennél jóval több előírást tartalmaz.

Ahogy írod, max tolni lehet ezeket a járdán, és annyi.

[ Szerkesztve ]


gusthy
(veterán)

SMKP esetén pedig az alábbiak kellenének:
- Első fék
- Hátsó fék
- Tükör (min. 1 bal oldali)
- Biztosítás
- Tulajdonjogot igazoló bármilyen okmány
- Tompított fényszóró
- Bukósisak
- Hátsó helyzetjelző

Azért azt megnézem, amint erre valamely biztosító megköti a kötelezőt.
A cikk írója pedig jó lenne, ha nem írna zöldségeket: a jogosítvány arra jó a legerősebb itt bemutatott készülék esetén, hogy elvegye a rendőr. Azzal az eszközzel _nem_ lehet szabályosan közlekedni ma Magyarországon (hálistennek).

[ Szerkesztve ]


sheratan
(titán)
Blog

Ezeknek szerintem a bringák fele nem felel meg (főleg a lámpának és fényvisszaverőnek).


gusthy
(veterán)

Lehet, de ebből nem következik, hogy ezek az eszközök biciklik lennének, még a kis teljesítményűek se. A nagyok meg főleg. Azért egy ilyen, 800W-os motorral szerelt cucc kb olyan, mint a kiskacsa a root password-del.


sheratan
(titán)
Blog

Persze, de kb úgy felelnek meg azok is, ahogy a bringák: nem nagyon.
De a 800W nyilván elég durva már, főleg hogy az egy dolog, amikor felgyorsul vele az ember 40-50-re, de megállni hogy fog tudni?


Ksix
(tag)

Ha már a cikkírón számon kéred, akkor neked sem kellene zöldségeket írni. :) Ezek ugyanis semmiképpen sem segédmotoros kerékpárok, még a legerősebb sem. Miután a jelenlegi törvények alapján egyetlen egyedi járműkategória sem húzható rájuk, kiesnek minden külön szabályozásból (de pont ezért tiltva sincsenek), így maradnak simán csak járművek. Amikkel viszont az úttesten teljesen szabályosan lehet közlekedni.
Az meg, hogy lassúak, akadályozzák a forgalmat, nem érv, szintén teljesen szabályos pl. teheneket hajtani az úton, lovaskocsival közlekedni, vagy két biciklikerékre szerelt ládát (=kézikocsi) tolni magad előtt az úttesten, a forgalomban, az autók között.


Alg
(addikt)
Blog

Fordítva ülsz a lovon.

Ha nem tudod bekategorizálni, mert a kerékpárba nem fér be (több mint 300W), más járműkategóriába pedig nincs típusengedélye, akkor az nem azt jelenti hogy bármit csinálhatsz vele, hanem pont ellenkezőleg, közúti forgalomban nem vehet részt.

Egy kategória a műszaki nélküli roncsderbis autóval, a garázsban összehegesztett gokarttal meg hasonlókkal. Sporteszköz, zárt pályán a helye.

[ Szerkesztve ]


sfdrakex
(nagyúr)

Közútra rollerrel? Kicsi a kereke, megakad, 30-40el repül a kamion alá . . .


Hadrian
(tag)

Járdán biciklivel is max. 10 km/h-val szabad tekerni. Nagyon életszerű feltételezni, hogy ezekkel a cuccokkal majd ezt be is tartja a használók nagy része. Nem hiába ugrottak rá a szabályozásra Párizsban is.
Aki meg közúton szeretné használni keressen egy kevésbé rossz állapotban lévő útszakaszt, menjen végig rajta autóval, biciklivel és rollerrel, érezni fogja a különbséget.


Zé.
(junior tag)

Tények és tévhitek!

Egerben élek, itt a piacon, a sétáló belvárosban, és a kerékpár utakon egyszerűen ez a jövő!
Az üléssel felszerelt, felnőtt gépekről beszélek, aminek az ára is egy hasonló,
jobbfajta kerékpáré. Első, hátsó tárcsafék, ill. rugózás, időtálló motor, nem gagyi gép.
Elsőre mindenki soknak tartja az árat... Kerékpárral is egy műanyag, gagyival mész?...
Pedig a középkorú, ill. + hölgyek be vannak ájulva, a bevásárló kosárkával rendelkező
belvárosi jármű látványától!...Most, a hőségben, teljesen más élmény, mint a segédmotoros
benzines robogó. Egyszerűen más kategória, szmogmentes, csendben suhanó álom...
A kerékpár utakat KELL mindenhol kiépíteni, ez a megoldás, a közeljövőben minden
szempontból!! Ne az irigységet mondjuk, hanem a lehetőségek tárházát. Csak télen, ill.
rossz időben kell nélkülözni, picire összecsukható, praktikusan csomagtartóba berakható.
Igaza volt Steve Jobsnak, inspiráló idézete:
,,Az egyszerű néha nehezebb, mint a bonyolult. Keményen kell dolgoznod azért, hogy letisztultan gondolkozz!’’

Építik a kerékpárutakat, igen de.. az EU-s pénzekből lenne rá lehetőség, hogy ezerrel
ahol csak lehet, mindenhol, mert:

,, A pesszimista látja a nehézségeket a lehetőségekben,
de az optimista látja a lehetőségeket a nehézségekben!,,
Winston Churchill


vanye
(senior tag)

Én is szoktam kacsázni biciklin ülve, ha olyan úthibák vannak előttem, amelyek a kerékpárban már kárt tehetnek. Autóban ülve az ilyen fel sem tűnik.
Nem mindenki balfék, aki bicajon közlekedve nem feltétlenül csak az út jobb oldalához ragaszkodik.


sutszi
(addikt)
Blog

Nem úthibákról beszéltem... De elméleti síkon menjünk bele. Úthibák vannak. Ez milyen módon jogosítja fel a biciklist, hogy hirtelen berántásokat csináljon BÁRMILYEN JELZÉS NÉLKÜL?! Szerintem ez balesetveszélyes. Ha nem jó az út, akkor nem kell ott menni... Simán hihetem azt hátulról, hogy részeg... A bizalmi elv alapján nekem azt kell feltételeznem, hogy egyenesen fog haladni az előttem haladó biciklis...ehhez képest...


DaveJr
(őstag)
Blog

Én tegnap előtt ütöttem el majdnem egy rollerest. Zöld jelzésnél balra kanyarodtam, ő pedig 2db piros jelzést adó gyalogátkelőn lassítás és körbe nézés nélkül ment át nem kis sebességgel. 2mp-el gyorsabb vagyok telibe kapom és biztos, hogy mentő jön érte mert átrepül a motorháztetőn. Arra nem volt időm, hogy dudáljak. Ja és persze a kocsiban keletkező kárt hosszú peres úton évekkel később talán be tudom rajta hajtani.
Én minden olyan járműre előírnám a kötelező biztosítást amit valamilyen motorral lehet hajtani. Nagyobb városokban a bicikliseknél is kötelezővé tenném.

sutszi: Autóval sem indexszel ha hirtelen kikerülsz valamit. Az is balesetveszélyes. KRESZ szerint fel kell készülnöd a váratlan helyzetekre, pláne ha jelölik is táblával a rossz utat. Persze sokan ezt nem teszik meg, sokszor én se.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(őstag)

Ha nem vagy képes reagálni az előtted haladóra akkor nem kell vezetni, mehetsz gyalog.


beef
(senior tag)

A lényeg itt, hogy az számít kerékpárnak amiben max 300W-os motor van és szimplán elektromos üzemmódra nem képes csak rásegítésre, azaz hajtani kell mellé. Ez a rásegítés is max 25 km/h-ig történhet meg, utána le kell kapcsolnia.
Szóval ez a roller minden, csak nem ez a kategória.


gusthy
(veterán)

Olyan kategória nincs, hogy "jármű", az a kreszben egy gyűjtőfogalom. Meg van mondva, hogy mi számít járműnek. Ezek nem felelnek meg a járművek semelyik kategóriájának. A smkp csak arra vonatkozott, hogy egy ilyen teljesítményű kétkerekű valami még leginkább minek felel meg a "jármű" kategóriáján belül, és pont azt demonstráltam, hogy ez nem smkp. És semmilyen más járműnek se felel meg, ezért közúti forgalomban nem vehet részt. A vonatkozó KRESZ szabály így kezdődik:
A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;

Ezeknek nincs, és a jelenleg érvényes jogszabályok szerint nem is adható.
A tehénre, kézikocsira, lovaskocsira stb. vonatkozóan a KRESZ egyértelműen rendelkezik, tehát nem szempont a rollerek szempontjából, hogy azokkal mi van.

[ Szerkesztve ]


vanye
(senior tag)

Csak a a magam nevében tudok beszélni: ha eleve olyan szakaszon haladok (pl. körforgalomtól kereszteződésig, mondjuk pont lejtőn, az út mentén mindkét oldalon parkoló autókkal), ahol biztos vagyok benne, hogy nem előznek meg, hiszen az autóval utazó számára is életveszélyes lenne, nyugodtan kikerülöm az úthibákat. Más esetben az a minimum, hogy ha nem vagyok biztos abban, ki és mi van mögöttem, miközben észlelek egy kikerülendő akadályt, lassítok, majd hátrapillantok - ne adj isten le is húzódok az út szélére, hogy a gyorsabb jármű gond nélkül el tudjon haladni mellettem.
Együtt kell lélegezni a környezettel, biciklisnek, autósnak és gyalogosnak egyaránt.


sutszi
(addikt)
Blog

Autóval sem indexszel ha hirtelen kikerülsz valamit. Az is balesetveszélyes. KRESZ szerint fel kell készülnöd a váratlan helyzetekre, pláne ha jelölik is táblával a rossz utat. Persze sokan ezt nem teszik meg, sokszor én se.

1. Tévedsz. Attól függ, hogy sávon belül maradsz, vagy érinted a másik sávot. Ha előbbi, akkor nincs ráhatásod a melletted haladóra, de ha átmész a másik sávba akkor baromira kéne nyomni az indexet...

2. Jó a közhelyeket hagyjuk. Figyelmesen vezetek, nem erről van szó... Ennél jobban nem lehet felkészülni a váratlan helyzetekre.... Előre kell gondolkodni. De ettől még az a hülye aki forgalmi akadályként viselkedik.

(#33) Noukoum : Ha az előttem haladó nem képes egyenes vonal mentén közlekedni akkor nem alkalmas a közúti forgalomra. Lehet menni gyalog...

(#36) vanye: Ez, hogy te figyeled mi van előtted... és annak megfelelően reagálsz. Van aki csak megy mint vak a gödörnek. Ettől már csak azzal lehet tetézni, mikor mobiloznak közben.

De egyébként a bicikli kérdése nem kérdés, mert az benne van a KRESZ-ben. Szabályozva van. A roller nincs. Addig nincs keresnivalójuk az úton.

[ Szerkesztve ]


sheratan
(titán)
Blog

Egyébként ezért van a 1,5m a bringások kikerülésére, mert ha ránt egyet a kormányon, azért annyival nem kerül jobban oldalra. Ha nem tudod legalább ilyen távolságban biztonságosan kikerülni, akkor lehet haladni mögötte az ő sebességével, követési távot megtartva.


MrPetya19
(addikt)

Bizony, ami sokaknak okoz nehézséget betartani. A személyes kedvencem a körforgalomban előző autós.


gusthy
(veterán)

Azért az ugye megvan, hogy ilyen KRESZ-szabály nincs? Értelmetlen is lenne, és kivitelezhetetlen is sok esetben.

[ Szerkesztve ]


gusthy
(veterán)

Ezt nagyon rosszul és szabálytalanul teszed, biciklivel a KRESZ szerint a jobb oldali keréknyomvonalon mehetsz és pont. Szóval aki nem ott közlekedik, az konkrétan balfék.


sheratan
(titán)
Blog

Ez teljesen alapvető dolog, mint a sávtartás. Ha mondjuk nem bringás halad előtted lassan, hanem traktor, akkor nem beállsz mögé, amíg nem tudod biztonságosan megelőzni...?


gusthy
(veterán)

De, de a "biztonságosan megelőzés" kritériuma nem a mindenféle biciklis egyesületek által kitalált kretén másfél méteres nem létező "szabályon" múlik, nem véletlen, hogy nem szabályozza ezt a KRESZ. Az annyit mond, hogy megfelelő oldaltávot tartva, és hogy mi a megfelelő oldaltáv, az helyzetfüggő. Bizonyos utakon például egyszerűen lehetetlen lenne biciklist előzni akkor is, ha kettővel megy, ezzel szemben a valóságban simán végrehajtható a manőver. Szóval a másfél méter az egy egyszerű hoax, álhír, amit valakik mint létező szabályt terjesztgetnek.
Nem érdemes és nem értelmes olyan szabályozást írni, ami lehetetlenné teszi a közlekedést.

Itt van erre egy jó cikk:
[link]

[ Szerkesztve ]


485
(aktív tag)

Kíváncsi vagyok, rendeltem egyet


Ksix
(tag)

Hogy a francba ne lenne olyan, hogy jármű:
„II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
a) Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.”

Ebből az is kiderül, hogy még a babakocsi is jármű lenne, hiszen az is szállítóeszköz, csak azt külön, kivételként kiveszik a jármű kategóriából. Az e-rollert viszont nem vették ki, az tehát jármű.

Ne csak az elejét nézzük meg annak, hogy milyen járművel szabad közlekedni (és itt is látszik, hogy járműről van szó, nem annak a kategóriáiról), vegyük végig:
„A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;”

Szerinted van a biciklinek forgalmija? Közlekedhet közúton? A e-rollerrel pontosan ugyanez a helyzet, jogszabály nem határoz meg rá hatósági engedélyt (lásd majd kicsit lejjebb), mint ahogy a kerékpárra se, így ugyanúgy közlekedhet anélkül is.
Aminek viszont 4 vagy több kereke van, mint a hegesztett gokart és a roncsderbis autó, amiket írt itt valaki példaként, az már gépkocsi, amire már rengeteg szabály vonatkozik (pl. annak már kell forgalmi is), és azoknak nem felenek meg, ezért nem közlekedhetnek közúton.

„b) amelyre külön jogszabályban meghatározott számú, típusú és elhelyezésű hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] van(nak) felszerelve;”
Láttál már biciklin rendszámot? Ugyanaz a helyzet, mint az előbb.

„c) amelynek műszaki-, biztonsági- és környezetvédelmi jellemzői megfelelnek a jogszabályban meghatározott feltételeknek;”
Az egyik jogszabály (168/2013/EU rendelet), ami ezeket meghatározza (és ami előírja a közúti közlekedéshez szükséges típusbizonyítványokat is), az azt mondja, hogy őt nem érdeklik a kerékpárok, a segway/hooverboard szerű cuccok, és az e-rollerek, így azok nem tartoznak a segédmotoros kerékpárok és egyéb hasonló járművek közé (L kategória), nem kell típusbizonyítvány. De attól még lehet ezekkel közlekedni, ismét ott a kerékpár, mint példa, ahhoz se kell típusbizonyítvány. Arra persze van külön biztonsági jogszabály, hogy annak mik a kötelező tartozékai, e-rollerre meg nincs, de ez megint nem azt jelenti, hogy akkor nem közlekedhet, mint ahogy a rendszám vagy a forgalmi hiánya sem jelentette azt.

„d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi;
e) amely megfelel a (9) bekezdésben meghatározott feltételnek;”

Pipa, pipa.

„f) amelyre a külön jogszabályban meghatározottak szerinti kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet fennáll.”
És sokadszor, kerékpárra sem kell, mégis lehet azzal is közlekedni, e-rollerre sincs előírva kötelező biztosítás. És ennyi, nincs több megkötés, szabály; bármi, ami ezeknek a pontoknak megfelel, az közlekedhet, és az e-roller pont ugyanúgy megfelel, mint egy bicikli, függetlenül attól, hogy nem az. (Bár egyébként a Xiaomi M365-re még azt is rá lehet fogni, hogy bicikli, az arra előírt törvényi feltételeknek megfelel.)


sutszi
(addikt)
Blog

Teljesen életszerű, hogy több km után is 20-al araszolunk egy biciklis mögött... A legjobb példa a szűk út, záróvonallal... Fantasztikus.

Legutóbb volt egy traktoros példa. Nem kis sor gyűlt fel. A traktoros egy idő után lehúzódott és megvárta míg mindenki elmegy.


vanye
(senior tag)

Nézd, toltam már szervizbe biciklit azért, mert balga módon megpróbáltam normálisan közlekedni a közúton - csak előttem épp szanaszét barmolt térköves szakasz volt, ami azonnali durrdefektet okozott. Szal inkább leszek a továbbiakban (is) balfék, mintsem olyan idióta, aki nem adaptálódik a magyar közúton tapasztalható viszonyokhoz.


sheratan
(titán)
Blog

Oké, de mondjuk inkább terjedjen valami kézzel fogható számérték, amit néha helyszűkében kicsit levágunk, mint az, hogy Józsi és a BMW-je szerint 20 centi a biztonságos előzés oldaltávolság :U
Ha valaki attól tart, hogy a bringás hirtelen ráhúzza a kormányt egy kátyú miatt, az vegyen nagyobb ívet előzésnél, a legtöbb esetben ennek azért nem szokott akadálya lenni.

sutszi: Nem mondta senki, hogy kellemes, én sem szeretek traktor mögött 15-tel araszolni. Ettől függetlenül hiába nem tetszik, ha záróvonal van, akkor nem lehet előzni.
Az ideális az lenne amúgy, ha lenne külön bringás sáv és nem kellene egyáltalán forgalomban tekerni. Bringásként sem kellemes élmény másokat feltartani, ahogy az sem, amikor centikre mennek el a válladtól autóval.


DaveJr
(őstag)
Blog

1. Megnézném, hogy egy olyan szituációban amikor hirtelen elég ugrik valami és félrerántod a kormányt még arra is van lélekjelenléted, hogy felfogd, hogy átlépted a sávelválasztót/felezővonalat és indexelj. Ha erre te képes vagy akkor megemelem a kalapom.

2. Ez nem közhely, hanem kresz szabályok. A biciklis nem forgalmi akadály hanem szereplő. Ugyanúgy része a közlekedésnek.


Noukoum
(őstag)

Azért menjek gyalog mert nem tudsz vezetni? Köszi de nem.

[ Szerkesztve ]

üzenetek