üzenetek

hozzászólások


HussarF
(addikt)
Blog

A figyelmesebbeknek lehet egy kis deja-vu érzése, mert a cikk már megjelent egyszer blogként. Ott le is írtam, hogy mi volt ennek az oka. Utána megkeresett a Házigazda és sikerült tisztázni a félreértést. Nem ragaszkodtam hozzá, de végül abban maradtunk, hogy jelenjen meg most már címlapon is, ha eredetlieg annak íródott.

Akik már szívesen olvasnának valami újabbat a témában, azoknak jó hír, hogy lesz idén 2 nagyobb túrám alpesi utakra, amiből szeretnék majd újból egy cikket írni. Immár profibbat, több oldalasat, jó képekkel :)


Deske89
(csendes tag)

Jöhet még sok, sok Alfás, autós túrázós tartalom. Imádom ezt a kocsit, egy vadállat gép.

A videót nézve nekem a kormánykezelésed volt érdekes, bár veersenypályán még nem mentem, ezt az "adogatós" kormánykezelést furcsálltam, hogy a ránézésre nem olyan éles kanyarokban is odébb, odébb fogtál a kormányom. Ezt csak mint megfigyelés írom le, érezni te érezted természetesen, hogy hogy adja ki.

Várom a további tartalmakat :DD

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Köszi! Lesz még tartalom :)

Kormányfogás:
Többen is megjegyeztétek és őszintén szólva, engem is meglepett, mikor visszanéztem, hogy miért így fogtam? Nekem is egyből feltűnt, hogy ez így nem igazán "tankönyvi". Ennek két oka lehet, szerintem.
Ahogy írtam is, ez egy ismerkedősebb, élvezkedősebb vezetés volt, nem a Nordschleife-hez hasonló idővadászat (első pályanapom volt).
Másrészt a kocsi annyira kezes és könnyen kormányozható - nem kell hozzá nagy erő és oda megy, ahova akarod - hogy ilyen "casual" kormányfogással is simán körbe tudtam vinni a gépet egy jót autózva. Nem kell úgy kapaszkodni, mint pl. egy gokartba.

Legközelebb majd jobban figyelek erre. De ez ott tényleg fel sem tűnt. Szinte gondolattal lehet irányítani az autót :D


gooool
(őstag)
Blog

Amikor megláttam a borítóképen a zöld Giuliát, már kattintottam is. :DDD
Egy álom ez az autó, hibátlan motor, platform és a szín is. Jóleső irigység fogott el. :))

A kormányfogásra csak annyit, hogy ha majd elkezded tényleg a határait feszegetni, akkor gyorsan helyreáll a fejben ez a dolog, mert csak úgy tudsz majd menteni. :)

Várjuk még a tartalmakat az autóval, az ilyenből sosem elég.


ncc1701
(veterán)

Nagyon szép ez az autó még mindig. Jó látni, h jó kezekben van, használod is üzemszerűen. :)


Foglalt név
(addikt)

Ahogy nézem még eléggé kiforratlan ez a dolog, az oldalon annyit találtam a pályanapról, hogy majd jön. Miért vesztegetnek egy ilyen alkalmat? (Azt inkább meg sem kérdezem, hogy engednek fel a pályára sisak nélkül, az biztos ilyen szittya módi :) )


gooool
(őstag)
Blog

Általában ilyen amatőr, nyílt pályanapokon csak a puhatetős autóknál követelik meg a sisak használatot, egyéb esetben ajánlott, de nem kötelező.


Lenry
(félisten)
Blog

az a két kép a sorba állított Alfákról simán wallpaper material :R :C


HussarF
(addikt)
Blog

Olyan autóban, ami rendelkezik légzsákkal, tilos "fullface" sisak. Rémlik, hogy voltak a pálya használati szerződésben vagy tájékoztatóban a siskara vonatkozó pontok is, de közúti autókra nem volt megkövetelve a használata egy ilyen nyílt pályanapon.


Foglalt név
(addikt)

Lehet, akkor csak nekem fura, de nekem eddig a kivétel a Touristenfahrt, ahol pont hogy nem lehet HANS-t használni, máshol legalább egy sisak és vonószem kötelező, ha a poroltót nem is nézik.


HussarF
(addikt)
Blog

Hungaroring nyílt nap feltételek:

- A járművet fel kell szerelni a jármű elejére rögzített vonószemmel, vagy a jármű vezetőjének a vonószemet be kell mutatnia ellenőrzés céljából a versenypályára hajtás előtt.
- Nem keményfedeles autó esetében kötelező a bukósisak viselése.

[link]

Nem kötelező a vonószemet sem előre felszerelni, sem a sisak, ha nem cabrio-ról van szó.


Foglalt név
(addikt)

Ez megerősíti a feltételezésem :)
Csak egy hirtelen ellenpélda a hanyatló nyugatról.

Jut eszembe, az árral kapcsolatban nem érkezett válasz, ugye?

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Ja, afelett átsiklottam. 57 EUR-t kértek egy 20 perces session-ért. Más árakhoz viszonyítva ez nem feltétlenül olcsó, de már régóta ki akartam próbálni és jól is sikerült. Utólag mindenképpen azt mondom, hogy megérte.


Foglalt név
(addikt)

Ott valóban vastagon fog a ceruza. Pont most néztem a Hockenheim-on lesz délutáni 2x20 perc, azért kérnek 67-et. Kevésbé neves pályákon a napijegy megvan 200-ból.


Snoop-y
(veterán)

Mennyire betegagy motorikusan egyebkent? En a 2.9 biturbo Stelvio-n gondolkodom :B


HussarF
(addikt)
Blog

Saját, nem reprezentatív tapasztalatom alapján nem az. Bár lehetett azért, főleg a korábbi évekből motorcserékről hallani. Szerintem javították később a gyerekbetegségeket. Azt hiszem '19-től a direkt befecskendezést felváltotta a kombinált direkt- és port befecskendezés így a kokszolódás veszélye is lecsökkent.
Bár ez alapján nagyon is tartós konstrukció :)
video (kb. 5 perc az érdemi tartalom)


Snoop-y
(veterán)

Koszi szepen. Azert is kerdezem mert gyanusan alacsony az aruk hasznaltan :)


adamssss
(veterán)
Blog

Nem lehet semmi egy ilyen autót birtokolni. 600nm te Jóisten. Ezzel tényleg egy rossz gázadás és vége a dalnak. Bevallom kicsit savanyú a szőlő de ha már ennyi ló akkor kellene mellé egy 1200kg-os súly és kész a versenyautó. Bár ahogy látom azért így is elég jól viselkedik a kanyarokban. Mindig is álmom volt egy sportautó aztán végül most sikerült meggyőzni a feleségemet és rendeltünk egy i20n-t. Más kategória de kisebb sebességnél biztos az is fun lesz. A GR yarist már nem engedte :D

Mindenesetre sok boldogságot meg sok sikeres pályanapot és balesetmentes km-eket! ;)


HussarF
(addikt)
Blog

Köszönöm. Egyébként elég agresszív a menetstabilizátor az összes menetmódban, egyedül az R az, ahol nem lankadhat a figyelem egy pillanatra sem.

1200 kg-s súly ezzel a teljesítménnyel pedig a szupersport kategória manapság. A McLaren tud olyat :D De ahhoz a büdzsé 4x-ese kéne.
Természetesen jól viselkedik kanyarokban is, hisz erre tervezték. Anno azzal mutatkozott be, hogy elvette a németektől a 4 ajtós szedánok kategóriájában a Nordschleife körrekordját és jó darabig tartotta is. Ha nem ismered annyira az autót, akkor érdekességképpen ajánlom egy régebbi bejegyzésem: [link]


adamssss
(veterán)
Blog

Hm valóban nem ismertem, bevallom az olasz kocsikból nekem valahogy az alfa mindig kiesett, tetszettek külsőleg de valamiért nem csigáztak fel.

Viszont az a N ring kör az nagyon durva és ezt csak nagyon jó kanyar sebességgel lehetett elérni.

Sok élvezetes órát hozzá!


HussarF
(addikt)
Blog

Köszi!

Ha meglesz az i20N, dobj majd össze egy bejegyzést te is róla :D Én majd április vége felé jelentkezek szerintem, egy nem címlapossal, Kakucsról.


adamssss
(veterán)
Blog

Igen azt hiszem, hogy az i20n a kakucsot fogja kedvelni. :K Szerintem az alfádnak az túl rövid lesz egyszerűen nem fogsz tudni kettes fölé kapcsolni. No meg mivel sebesség sincs csak bőgő motor így kérdéses, hogy a hőmérsékletet mennyire tudja lent tartani a hűtés. Pl a GR yarisnal is voltak ilyen gondok bár az nyílván egy egyedi gyerek. De kíváncsi leszek ;) Euroringre vitted már?


HussarF
(addikt)
Blog

Voltam már Euroring-en, de nem ezzel, hanem Porsche-val. Kakucs az valóban nem nagy. Viszont oda lett szervezve egy Giulia pályatréning, így sok választás nem volt. De bírnia kell, annyira nem aggódom miatta. Van ismerős, akik szokta oda vinni rendszeresebben a Giulia-ját és nem panaszkodott emiatt.

Laptiming Giulia Q a Kakucson


TheProb
(veterán)
Blog

Nálam az is, mióta megkaptuk a képeket. :B


arty
(veterán)
Blog

Gyönyörű autó.


h1mpi
(nagyúr)

Nem vagyok nagy Alfás, de a cikk olvasása után pont szembe jött "kicsiben" és meg is vettem :CIgaz ez a GTAm, de annyi baj legyen :P

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Kár, hogy nem igazi jött szembe, hátha arra is lecsaptál volna :D

1:18-as GTAm változat nekem is van. De az nem megy úgy ;]

Hétvégén, amíg mindenki AMTS-en volt, üres volt a mosó, a kerámia bevonat ápolóval átnyaltam a gépet:

[ Szerkesztve ]


h1mpi
(nagyúr)

Gyönyörű, de én már elmentem az elektromos irányba :B az is 500+ LE meg 6xx nm, de tény, hogy nem adja vissza ezt az élményt. Ránéztem mobile-n, de 104 milliót sokallok érte, bár tény, hogy ebben a színben top10-es autó a listámon. De csak ebben a zöldben :D
Majd egyszer lehet nekem is lesz egy ilyen hobbi autónak.

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Jó, hát GTAm-et felesleges venni, mert +10% élmény a Q-hoz képest 3x-os árért. Ha lenne annyi pénzem, akkor sem egy GTAm-et vennék, hanem egy Ferrari-t. De ilyet, mint az enyém, sztem lehet venni 30 milla alatt alig használtan.

Miylen elektromosod van? M3P?


h1mpi
(nagyúr)

Igazad van, a sima Q a legjobb ár/érték arányban! MY LR van + boost. Így 4.4-et gyorsul, bőven elég :D Kell a nagy autó a 3 gyerek miatt.

[ Szerkesztve ]


Snoop-y
(veterán)

4.5 - 4.7 alatt az enyem is 100-on van pedig 2,5 tonna :D


h1mpi
(nagyúr)

Az milyen autó? Az Y se sokkal könnyebb 😅


Snoop-y
(veterán)

Grand Cherokee ;]


Elmör
(senior tag)
Blog

6.2 V8?
Az szép lehet! :R

A cikk tetszett, főleg, hogy videó is volt, nagy élmény lehet ez az Alfa, sajna nekem nem fért bele a büdzsébe, pedig nagy álom egy hasonló valami. :K ;)


h1mpi
(nagyúr)

Az szép, maradok az elektromos fenntartásánál 🥴🙈


Snoop-y
(veterán)

6.4 a 6.2 az a Trackhawk az kicsit jobban szedi a labat a 707 pacival :K


Elmör
(senior tag)
Blog

Bocsánat, nem néztem eléggé utána. ;)
Mindenesetre igazi meglepetés autó, nagy terepjáró sportautó dinamikával. :)


Snoop-y
(veterán)

:K


HussarF
(addikt)
Blog

Az a szívó V8 a 470 körüli lóval? Nem nagyon ismerem a típust, ilyen igazi USA feeling lehet. A Stelvio sztem egész más élményt adna. Méretben is kisebb, meg menetdinamikailag is SUV-okat meghazudtoló feeling. Sztem először próbáld ki, hogy bejönne-e egyáltalán.


Snoop-y
(veterán)

Igen az. Sulyahoz kepest nagyon szepen halad ez is. Meg hat a hangja se semmi :)
Persze mindenkeppen ki akarom probalni meg hat az se mindegy, hogy hogyan ferunk bele (2 hoki taskanak bele kell fernie az utokkel lehajtott ules nelkul)

üzenetek