üzenetek

hozzászólások


NoZoli
(tag)

Szerintem, már kár erőlködni. Kerek perec leírta, hogy aki mást ír (mint amit ő gondol), az hazudik.


saril
(senior tag)

ja, mert amit a fősodratú médiákban nyomnak azt el is hiszitek, az összes kamion lassan adblue-s meg az összes személygépkocsi is ami dieseles, az új benzineseken is részecskeszűrő van a katalizátor mellett, a kibocsájtás elenyésző, ahoz képest ami a repülés és a hajózás kitol magából, azt csináltok amit akartok, okoljátok a teherszállítást meg a személygépkocsikat, pont nem azok szennyeznek a legerősebben... hanem a repülés és a több százezer köbcentis hajómotorok :))
meg már látom is hol a hiba, ti kis buták csak a co2-t nézitek, elég nagy hiba, a korommal ami szűretlenül kijön a hajókból és a repcsikból, azzal mi lesz? jaaaa a korom az nem baj, ugye? csak a fránya co2, borzasztó milyen szűklátókörűen látjátok a világot amiben éltek...

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

"Nem is mondja meg senki. Viszont, a piac változik. Úgy tűnik, van igény az elektromos autóra."

Dehogynem. Hangoskodó sötétzöld lobbisták nyomására világtalan politikusok eldöntötték, hogy hasraütésszerűen kitalált abszurd kvótákat erőltetnek rá az autógyártókra. Látjuk mi lett a vége. Persze azt nem lehet kommunikálni, hogy tetszik vagy sem belekényszerítelek téged a 2,5x annyiba kerülő elektromosba neki mert annál jobban féltik ők az egzisztenciájukat és a luxus életüket. Az elektromos autó piaci alapon a mai napig teljesen életképtelen lenne így kellett egy megoldás. Meg is született. Tollvonással nyírjuk ki a belsőégésűt ezzel párhuzamosan büntetőadókkal tudatosan verjük fel a maradék belsőégésű modell árát a villanyautók szintjének közelébe, hogy már ne érje meg azokat választani az elektromossal szemben. Persze van igény elektromos autóra volt is. Csak épp baromira nem mindegy, hogy valaki ezt a luxust megengedheti magának és eleve igénye is volt rá ezért azt vett vagy valaki erőn felül behitelezi és kényszerből megveszi mert nincs más holott neki simán elég lenne egy kis ezres városi rohangáló akármi is. De nincs. Csak elektromos. Nevetségesen drágán. Az is roppant szórakoztató, hogy az öt litert (sem) fogyasztó benzines kisautó a sátán műve azt tűzzel-vassal irtani kell, ezzel szemben a két és fél tonnás elektromos suv előtt meg ájultan térdre borulunk. Azt meg kell tapsolni sőt támogatást kell adni rá mert az menti majd meg a világot (nem). Oké.


NoZoli
(tag)

Nem éppen "fősodratú média":
REPORT FROM THE COMMISSION 2020 Annual Report on CO2 Emissions from Maritime Transport
"The 4th Greenhouse gas (GHG) study from the International Maritime Organisation shows that GHG emissions (including carbon dioxide, methane and nitrous oxide) from shipping
have increased from 977 million tonnes in 2012 to 1,076 million tonnes in 2018, representing
a 9.6% increase. The share of shipping emissions in global anthropogenic GHG emissions
has increased from 2.76% in 2012 to 2.89% in 2018."
Tehát, nem csak a CO2 van belevéve.

"Black Carbon emissions, acting at the same time as air pollutant and climate forcer and with high relevance for Arctic shipping, increased from 59 kilo tonnes to 62 kilo tonnes."
És hogy mennyi a 62K tonna?
Black carbon emissions from global shipping
"It was estimated that in 2015, ships emitted about 67,000 tonnes of black carbon, equivalent to 0.7–1.1 per cent of total global anthropogenic black carbon emissions."
Tehát, itt 67K tonnára becsülik 2015-re és az az érték, 0,7-1,1%-ot képvisel.


NoZoli
(tag)

2,5x annyiba kerülő elektromos akkor van, ha alma-körte összehasonlítást csinálsz.
Nem tudom, milyen büntetőadókról beszélsz.
Nincs ezres városi rohangáló? Fiat 500, Panda, Hyundai i10, i20, Nissan Micra, Suzuki Swift, Ignis, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Kia Picanto, VW Polo, stb, stb... Elektromosból, ebben a szegmensben, jóval kevesebb van! Magyarul, marhára nincs senki belekényszerítve az elektromosba. Nem kell a látszatrettegés.
A 2,5 tonnás elektromos SUV előtt nem kell térdre borulni, csak az EU kvótarendszerét sikerült úgy elszabni, hogy a minél nehezebb elektromosak számítanak jobban. És érdekes módon, ez egybevág a gyártók érdekeivel is, mert minimális többlet gyártási költséggel, jóval magasabb áron tudják eladni az ilyen autókat, mint a nem SUV-okat.


tomcat78
(őstag)

Szerintem a gyártókra kivetett büntető adóról beszél, ami abban az esetben van, ha túllépik a megengedett normát. Ez ugye egy átlag érték a gyártott autókra vetítve. Nem vizsgálja mindegyiket külön.


NoZoli
(tag)

Érdemes utána keresni, hány autógyártó fizetett, mennyi büntetőadót.


tomcat78
(őstag)

Ezt nem tudom, De logikusan a kis és elektromos autókkal kompenzálnak, amik így gyakorlatilag lehetővé teszik a felső kategóriás, nagy köbcentis autók gyártását. Amire szintén még mindig van igény. Valahol innen indult ez a hülyére bonyolított downsizeingolós agybaj is, ami van. 1.2-es motor, ami annyit tud, mint egy sima 2000es szívó? Ugyanmár.... Milyen áron? A vásárlók esetleges igénye a tartósságra vonatkozólag telibe le van szarva vele. És ezt szigorúan a környezetvédelemtől elválasztva! Bár, mivel nem épp tartósak.... Pótolni kell őket. Ami szintén egy szennyező tényező. 100-150 ezer km-t kibíró motorok? Ha ingyen adnák sem kéne kategória....


NoZoli
(tag)

Akkor, segítek:

A gyártók többsége nem fizetett CO2 büntetést 2021-ben

És itt az is le van írva, hogy pont nem a kisautók számítanak, ezért van elszabva az egész!


tomcat78
(őstag)

Köszi. :R Ennyire nem ástam bele magam a témába. De a cikk szerint akkor részben fordítva gondolkodtam.
Meg ahogy látom, azért vastagon vannak kiskapuk is. Ezt az autó tömegében arányt netto faszságnak látom.... Legalábbis első olvasatra. Miért kell kedvezni a nehezebb autóknak korrekció gyanánt? :F Bár asszem ebben köszön vissza, hogy a gyártók tisztában vannak vele, hogy a népnek kell a nagy autó. Elvégre hülyén nézne ki egy elnöki parádé egy Smart-ban :DDD
Alapvetően ez az egész szabályozás rövidtávon biztosan nagyobb terhelést ró a környezetre. Megfelelni a normáknak, eladható terméket készíteni. És még ugye ott a konkurencia is. Már nem elég egy túlméretezett tablet mondjuk az autóba, mert (majdnem) mindenki tesz bele. Valamivel meg kell fogni a vevőt, ami fejlesztésekbe kerül. Az meg ugye energia, És nem kevés. Nem tudom létezik e olyan kimutatás, ami az autó gyárak energia igényét és környezetre gyakorolt hatását taglalja erre az időszakra. Szerintem (szigorúan csak vélemény, nem olvastam utána!) simán nőhetett a károsanyag kibocsájtás a szabályozásnak köszönhetően, még úgy is hogy a konszernek igyekeznek úgymond zölddé tenni a gyártást. Mert nem engedhetik meg maguknak, hogy vevőt veszítsenek.


adamssss
(veterán)
Blog

Én is a minap vittem el egy ilyen egy tesztkörre. Utána egy RS Q3-at. Nem kérdés, hogy az utóbbit választanám.


tomcat78
(őstag)

Eretnek ;]


Rolly
(veterán)
Blog

lényegtelen hosszú távon DC-n töltünk... DC töltőn meg van kábel... Ha van kábel akkor tökmindegy hol van a csomagok alatt a saját AC kábelünk...

viszont ha leutazunk a horvát tengerpartra 2x 40 perc töltéssel akkor ott már kipakolva ha tudunk akkor AC töltőn mire vissza indulunk bőven tele lesz az akku...


Rolly
(veterán)
Blog

és milyen gyakran mész egy seggel 1000 km-t? :D Én évi 20e kmt megyek ebből évi 2-4 út ami 500 kmnél hosszabb... Egy pisilés egy töltő környékén (mondjuk Szolnok Decathlon) 10 perc az e208-assal meg a 300km-s úthoz kell kb 10-15 perc töltés szóval pisi szünet és megyek tovább ennél kisebb akkus autóval... Persze a célállomáson van töltő (3 Fázis AC) ahova megyek


Rolly
(veterán)
Blog

az EV6 valóban jobb ár érték arányban de az se tud 500+ km-es hatotávot... Kb hasonló hatótávja lehet +5-10% maximum mint ennek az Audinak... ettől függetlenül most mindenki annyiért adja az autót amennyiért nem szégyelli mert keveset tudnak gyártani: akkuhiány, chiphiány, acélhiány...

amúgy 28m-ért én i4-es bmwt vennék szarrá extrázva :)


Noukoum
(veterán)

Vigyázz mindjárt jön valaki aki évi 150 000 km-t tesz meg, sz@r az elektromos! :D


Füleske
(addikt)

Sok most a várakozási idő i4 - re is, EV6 - ra is. És jelen helyzetben már nem fix árak vannak, mire megkapod sokkal több is lehet.


janeszgol
(félisten)

Már sokszor vitáztunk, hogy van-e értelme annak, ahova az elektromos autók fejlődtek. Az én véleményem szerint nincs. De ezt olvassátok el, kb a cikk kétharmadánál van ez a kérdés:

"Szinte félve kérdezem, hogy az elektromos autóval mi a helyzet…

Erőforrások értelmetlen pazarlása a köbön. Ott pihennek a garázsokban a 800 kilós akkumulátorokkal az elektromos autók, bennük a rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak. Fenntartható meg zöld jövőnek tekinteni, hogy mindenki elektromos autót vegyen, hát erre nincsenek jelzők sem." [link]

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Rettegés, kattintásvadászat, bullshit, ábrándozás. Szóval csak a szokásos.

Aki ilyet mond, mint amit idéztél, az az alapokkal sincs tisztában. A cikk címéből már tudható, hogy komolytalan az egész.
800 kilós akku? Legyen, bár egy 62 kWh (nettó 58 kWh) akku 400 kiló. Tehát egy átlag elektromos autóban lesz kb. 120 kWh? Minek ekkora átlag akku az egyre gyorsuló tölthetőség, egyre növekvő töltőhálózat mellett?
"rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak"
[link] Egy ilyen 800 kilós akkuban (NCM kémiával) van 16 kiló Lítium és 18 kiló kobalt. Érdekes továbbá, hogy pont ezeket hozza fel kritikus elemnek. A lítium egyáltalán nem kritikus, kimerülőfélben levő elem. Hol van pl. a 82 kiló nikkel? Az egy dolog, hogy a tömegeknek szánt LFP akkuba se kobalt, se nikkel nem kell, de ezek az anyagok 90+ % - ban újra is hasznosíthatók. Egy idő után pl. kobalt bányászatra se nagyon lesz szükség az akkuk miatt, mivel elenyésző lesz az új NCM akkus autók aránya. Ez a jelenlegi állapot, "ahova az elektromos autók fejlődtek", hogy 20-50-100 stb. év múlva hova fognak fejlődni - senki sem jós, hogy megmondja, de pl. : [link] . De ha csak ennyivel számolunk, ami most van, az is sokszor jobb, mint amit a belső égésű autók tudnak. (kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás, hatásfok, újrahasznosíthatóság, lég és zajszennyezés) [link]


Rolly
(veterán)
Blog

PSA 50 kWh bruttó akku kB 300 kg s ennek jó része az acél merevítés és doboz....


Füleske
(addikt)

Ez miben cáfolja/erősíti meg az írásom? Kattintottál az első linkemre?


Rolly
(veterán)
Blog

inkább megerősíti :) legalábbis annak szántam...


Füleske
(addikt)

Válaszcikk: [link]
"A jelenlegi modell számítások szerint átlagos használat mellett, kevert villamosenergia forrásokkal számolva nagyjából 24 ezer km használattal valósítható meg az EV-k elsődleges szén-dioxid kibocsátásának megtérülése, amitől kezdve egyértelműen kedvezőbbé válik a használatuk fosszilis tüzelőanyagokkal hajtott társaikhoz képest."
Nincs értelme...


Noukoum
(veterán)

Nem jó az elektromos autó, használjunk dízelt ami ezerszer rosszabb! By "szakértők"...

üzenetek