üzenetek

hozzászólások


Saccco
(nagyúr)
Blog

Most nem tudom, hogy inkább ez vagy a múltkori Dacia legyen. :N :DDD


Füleske
(addikt)

Pontosabban: ez vagy 3-4 darab Spring? :)


Noukoum
(veterán)

Inkább valami jó dízel, ezekkel nem lehet mások orra alá füstölni. ;]


Somatom
(veterán)
Blog

Lécci valaki magyarázza el, hogy egy 300Km -es hatótávú autónál miért pozitívum, hogy a kábeleknek a csomagtartó alatt van külön rekeszük! Családi utazásnál hasznos torna 300 -anként az összes csomag ki/be pakolása?

[ Szerkesztve ]


szaszyka
(senior tag)

Azért pozitívum, mert minden nap családi nyaralásra megy a tulajdonos sok száz kilométerre, emiatt naponta többször is ki-be pakolhat, ergo testedzés. Jó kondiban marad az úr, asszony este értékeli. ;)


Noukoum
(veterán)

Úgy ám, környezetbarát közlekedést összekapcsoljuk az egészséges életmóddal. :K

Így csinálják a tájékozott emberek is, pedig ők azt is tudják hogy villámtöltőknél ott a kábel és nem kell elővenni a csomagtartóból.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem a csomagtartót azért hívják így, mert oda szokás tenni a csomagot. Az rendben van, hogy a pótkereket, szerszámot alá rejtik. Na, de egy gyakran kellő eszköznek sztem a lehető legrosszabb tárolóhely.


Füleske
(addikt)

Mert a MEB platform úgy lett megtervezve, hogy előre ne férjen be frunk? :)
A kupé SUV - ot amúgy sem családi utazásra találták ki. :)

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ha a csomagtató aljában alakítottak ki neki helyet, akkor rosszul lett megtervezve. Attól szinte bárhol praktikusabb.


Postas99
(senior tag)

Mondjuk én is úgy képzelem el mint a proszívónál. Kihúzod a helyéről és bedugod.


moleculez
(veterán)
Blog

Pl valamelyik ülés alatt, elől, tényleg bárhol jobb...


Somatom
(veterán)
Blog

Én is ilyesmire gondoltam. Anyósülés alatt tálcában, előre billenthető hátsó üléslap alatt, stb.


moleculez
(veterán)
Blog

Az autóhoz pár gondolat: ez így ennyiért nagyon karcsú... mármint hogy az alapfelszereltség mennyire fapados, plusz az anyaghasználat, és összeszerelés.


kakuk.tamas
(addikt)
Blog

A következő MA! játékban legyen olyan kérés, hogy hány legyet láthatunk az Audi Q4 Sportback E-Tron menetpróba írásban. :DDD


Az Audi Q szériája mindig is tetszett. De ez a hatótáv… Remélem, mire nyugdíjas leszek elérjük a bűvös ezret, és lehet gondtalan bármilyen utazás.


Schuler888
(senior tag)

én mindig hánytam a Q szeriatol, de ez mesés, de az e-tron GT még mindig mindent basz. kiv vok mikor lesz annal szebb... az egy szobor kb..


Somatom
(veterán)
Blog

Van az a bódé, amiben ülve azt sem bánnám, ha elektromos és a hatótáv sem érdekelne.
Corvette C3 1976 :)


tomcat78
(őstag)

Háááát..... Az egyik kedvenc autóm. De ezeket átalakítani szerintem megöli a kocsi karakterét. És ezt nem feltétlen teljesítményre értem, hanem hogy nagyon más lesz tőle. Volna egy ilyenem, kezét-lábát törném annak, aki át akarja faragni elektromosra... :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

De, akkor utolsó, legalja szemét leszel. Miattad hullanak a madarak a fákról, miattad lesz rákos minden városlakó, miattad dől romba a Föld ökoszisztémája. Tán még az esőerdők kiírtásáért is Te leszel a felelős. Az más téma, hogy egy 7,6 -os, targa C3 -ért én is bevállalnám (csak ne a négyajtós legyen, mert az nagyon rusnya). :K

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Mondjuk a madarak bizonyos fokig lehetséges.... Bár igazából nem írtom, csak üldözöm őket. Én nem szeretem szárnyas patkánynak hívni a galambot. Degradáló szerencsétlen patkányokra nézve. Sokszor megmosolyogtat ez a klímaváltozás és az elektromos autó majd jól megment dolog. Amellett, hogy vannak vitathatatlan előnyei önmagában az elektromos hajtásnak. Nem véletlen használják évtizedek óta pl vonatoknál.
De ugye aki valahol figyelt történelem órán, az kb tisztában van vele, hogy a klímaváltozás egy rendszeresen ismétlődő jelenség a földön. És ugye a dínók tuti nem jártak V8-cal :D Na mindegy is.... Kicsit agymosásnak érzem az elektromos autók körüli hype-ot. Ami nem egyenlő azzal, hogy rossz dolognak tartanám őket.
Amúgy 4 ajtóst élőben még nem láttam belőle szerintem :U Sima c3-hoz viszont volt szerencsém. Igaz, nem vezetni :O


sfefe
(őstag)

:F
Van baj...


tomcat78
(őstag)

Mert? Melyik része a probléma?


Noukoum
(veterán)

Átlagos magyar, semmi különös.


Tempus_fugit
(tag)

Ülés alatt nem fér el egy rendes töltőkábel.


Semin
(senior tag)

Az megvan ugye, hogy minden gyorstöltőnek (DC) saját kábele van az oszlopon? Ezeket használjuk utazáskor.
Oda nem kell a céltöltőnél használatos Type2/EVSE. :DD

Nyilván nem szép dolog a tudatlanságon nevetni, de ha már 20 hsz-en keresztül ment az oltás legalább valaki megnézhette volna ;)

[ Szerkesztve ]


Diabolis
(tag)
Blog

Tényleg bele akarsz futni egy kis magyarozásba?

Ahogy a Daciát, ezt is felesleges, inkább környezet pusztító mint kímélő járműnek érzem. Az előbbi nem elég minőség, ez pedig (olvasás alapján) felesleges pénzkidobás. Az igazság újra valahol félúton lehet.


Lami66
(őstag)

Legyél már egy kicsit praktikusabb gondolkodású. Amikor megveszed, az első töltés után bevágod a kábelt a hátsó ülések elé oszt jóvanazúgy. A rossebb se fogja nyitogatni a csomagtér ajtót minden töltésnél :P

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Teljesen jogos! Még ha nem is családi utazás miatt, de egy Audi adjon már annyi kényelmet, hogy ne kelljen ki-be pakolgatnom, ha tölteni szeretnék! Viszont, aki ki tudja csengetni ennek az autónak az árát, az nem bajlódik az autóba rakott kábelekkel. Otthon van fali töltő, saját kábellel. Ha villámtöltő kell, annak is van saját kábele.


#76500480
(aktív tag)

Kartámasz alatt kitüremkedő csavar gyönyörű látvány a Q4ben. Megnéztem élőben egy régebbi Audit és ott is jelen volt a csavar fej de mélyen süllyesztve. A Q szériából tényleg a batár nagy 7 volt az utolsó átgondolt belterü kocsi. Hol van az elektromosan lecsukható LCD vagy a finoman kattanó, szélén krómozott ablakemelők :F

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Tervezhettek volna a csomagtérajtóba egy ehhez hasonló kintről nyitható de zárt rekeszt ami mögé a töltőt teszik. Vaskosabb lett volna a csomagtérajtó és buktak volna tizenöt-húsz litert a csomagtérből cserébe plafonig lehetne azt pakolni.


NoZoli
(tag)

Nyilván, annyi más megoldás lehetett volna. Pláne, egy Audinál. Mégis a legolcsóbbat választották.


subset
(senior tag)

Köszönjük a tesztet.
Megtudhattuk, hogy 20+ Milláért sem adnak még hibátlan, rendes elektromos Audit.
Nem mintha az lenne a legnagyobb bajom, hogy 20 Millás autók közül kelljen válogatnom :)

Egy modern dízellel (EU6) nehéz ám mások orra alá füstölni...a szó szoros értelmében.
Egy 10-20 éves meg persze hogy okádhatja, akkor még olyan világ volt

[ Szerkesztve ]


borsodika
(őstag)

Az euro 6-os dízel alatt is ha egr,dpf, adblue off és még megkapja a Jancsika chippelést akkor már füstösebb lesz. Egy régebbi dízel autó is lehet füstmentes, ha normálisan van karbantartva, rendszeresen szervizelve. :)


subset
(senior tag)

Azért írtam, hogy EU6-os :) Ha ki vannak iktatva az ehhez kellő technikák akkor az már nem EU6-os.
Ha meg elektromost szén/gáz/hulladékégető erőműről töltesz akkor meg...márpedig sajnos ez van még.

Pont a napokban lehetett olvasni, hogy nem adnak több engedélyt kis hazánkban napelemparkok megvalósulására mert az elektromos hálózat infrastruktúrája nem képes befogadni több megújulót....
Sőt a futó beruházások is megszívták, nem veszik át már az ő áramukat sem. Szomorú...
Akkor most ki kinek az orra alá füstöl.


Noukoum
(veterán)

Ez nem vélemény kérdése.


Pro Koryak
(addikt)

"De ugye aki valahol figyelt történelem órán, az kb tisztában van vele, hogy a klímaváltozás egy rendszeresen ismétlődő jelenség a földön. És ugye a dínók tuti nem jártak V8-cal "

:Y Valóban van baj.


Füleske
(addikt)

Egy kupé SUV - ban nem a praktikumot kell keresni. Ezeknél már csak egy kreténebb forma van, a kupé SUV kabrió. Nincs ez rosszul megtervezve, két embernél több úgyse használja, akkor is rövid távokra, "bemutat(koz)ó" autónak. Ezért fontos a kályhaezüst hűtőrács-hely is az elején.
#12: Láttál már töltőkábelt? Mire betennéd az ülés alá... Plusz a kivétel... Visszasírnád a csomagtartós megoldást. Az nem egy tyúkbél...

#14 kakuk.tamas: Nem lesz 1000 km hatótáv (max. WLTP, valami eXXtrém autónál (EQXX), inkább a gyors töltésre érdemes rámenni. (800V, lesz ez még több is idővel) Túl nehéz, nagy, drága akku kellene a valós 1000 km - hez, és felesleges is. A jelenlegi fél óra megálló/400 km autópálya már bőven élhető hosszú távokra is.


Füleske
(addikt)

EU6 - okban is gyárilag, hivatalosan van letiltva minden szűrő, ha az autónak nem megfelelőek a körülmények. Ami az esetek nagy része is lehet, ha "nem megfelelően" (értsd pl: rövid távra, hidegben, melegben) használják az autót: [link]


Kinder
(senior tag)
Blog

Tesla Model3 Performance tulajként azt mondom, ez így nagyon kevés, vagy azért, amit tud, irgalmatlan drága, és ezt nem menti meg a márkajelzés.


tomcat78
(őstag)

Jól van barátom... De ezek szerint szerencsére az átlag magyarnak le kéne süllyednie hozzád. Érv nuku, csak személyeskedés. Áruld már el nekem, hogy tulajdonképpen Te mégis mivel vagy különb? Bár..... Tudod mit? Igazából hagyd..... Ne nézz annyi tévét, ártalmas :R Ha érdemben nem megy valami, inkább ne erőltesd. Átlagos magyar, mi? H....lye gyerek.


tomcat78
(őstag)

Nnnna..... Némi olvasgatás után: Világszinten az össz co2 kibocsájtás a közlekedés részéről nagyságrendileg 25%. Ez vegyesen, személy, teherforgalom, hajók, repülőjáratok, vasutak. A teljes 100%- ból a személyautók tesznek ki nagyjából 14-et. Csak összehasonlításként a gyár és építőipar 11%, az Egyéb (ipari folyamatok,
mezőgazdaság, hulladékgazdálkodás) 22-őt. A háztartások 15%! ( ez a szám meglepett amúgy). De a poén, hogy a maga 27%-ával az energia ipar vezet. Részemről a summa (és érdemben szívesen beszélgetek róla bárkivel) egészen biztos, hogy jó az irány az elektromos személyautókkal? És nem, nem vagyok ellene! Csak némi gondolatébresztésként gondoltam feltenni a kérdést, hogy amíg önmaga az energia előállítása pl többet szennyez, addig érdemes e plusz "fogyasztókat" rászabadítani. Illetve, alapvetően a számok alapján egy átlag háztartás kicsivel károsabb a környezetre, mint a személyautó közlekedés. Namármost..... Lassítsuk a felmelegedést. Ok! De akkor józan paraszti (átlagos magyar) ésszel tenném fel a kérdést, hogy önmagában mennyit ér a föld szempontjából, ha elkezdünk elektromossal járni? Nagyjából semmit.... Azt a megtermelt energiát ígyis-úgyis eladják neked, nekem, meg mindenkinek. Növekszik az energiaigény, amit egyenlőre legegyszerűbben annak a bizonyos 27% az emelésével tudnak kompenzálni. A közlekedés jelentős szegmens összességében! De ha az emberiség kissé kevésbé pazarlón élne, legalább annyit, vagy akár többet segíthetne. Az irány jó, nem ezzel van a baj! De a rendszert az alapjaitól kéne javítani. Mert így amin javítani akarnak leginkább az év végi mérleg. Amit a fogyasztókkal fizettetnek ki.
Ja, és igen. Ez egy idei tanulmány. De sokat nem változtak a számok- legalábbis személyautó szinten 2019 óta. Akkor, ha minden igaz, valami 13%-ot olvastam egy akkorra datálódott tanulmányban.


NoZoli
(tag)

Mindamellett, hogy a közlekedés az, ami szó szerint, közvetlenül az orrod alá szennyez, van a CO2 mellett más szennyezés is. Mint pl. dízelekből, a korom.


tomcat78
(őstag)

Ez tök igaz. Nem is azt mondtam, hogy ne reformáljuk meg a közlekedést is. De amúgy ez így önmagában kissé önző megközelítés. Az a bizonyos üvegházhatás bizony mindenkit érint. És mindenhol. Nem kérdezi meg tőled, hogy a virágokat szagolod avagy a kipufogó gázt. Ez- ha nem haragszol-nem egy olyan probléma, amit lehetne lokálisan kezelni. De ugye ha azt írnám, hogy mindenki telepítsen hőszivattyút, kapcsolja ki a klímát, ne töltögesse fél naponként a telefont, kapcsolja ki a kurva tv-t, ha csak "zörögjön valami a háttérben", stb, stb, stb,,,, Akkor persze az hülyeség. Holott százalékosan kicsivel a személyautók kibocsájtása feletti értékről beszélünk. De ugye egyénekre bontva abban semmi üzlet nincs, hogy ne fogyassz már annyit, nem kell mindig, mindenből a legújjabb. Sőt esetleg gyárthatnának valamit tartósra is. Na ezért gondolom, hogy bár önmagában az elektromos közlekedés egy jó dolog. Nem is épp új találmány! Épp csak a maszlag, ami megy hozzá siralmas. Kell a jobb, újabb, kell az 5g, nagyobb tv, újabb autó, szénszálas bringa, és a végtelenségig lehetne sorolni, mert.... Miért? Egyre többet fogyasztunk, valami kell a vevőnek, hogy legyen profit. Az igazság az az, hogy a fogyasztói társadalom az elektromos autóval meg anélkül is magának kaparja szépen ki. Felgyorsít egy amúgyis ciklikusan megjelenő folyamatot a bolygónk történelmében.


tomcat78
(őstag)

Ez egy érdekes cikk., Viszont az a 3% a személyautókra nézve..... Már az összes környezetszennyezést nézve még siralmasabb, hogy pont ez a kiemelkedően fontos "reform" szempontból.... Valahol persze el kell kezdeni.


NoZoli
(tag)

A Dacia tesztes topikban is írtam, hogy nem csak az elektromos autó változtatja meg a világot. De kell hozzá, az is! Ha van elektromos autó, ha nincs, az emberek fognak új autókat is venni. És ha már lehet venni olyat, ami legalább nem okád semmit mindannyiunk orra alá, akkor jobb, ha azt veszik. Az enerigaéhség így is-úgy is megmarad. Ha nem közvetlenül az autóba töltjük, akkor olajfinomításra megy el, ami a belsőégésű motoros autókhoz kell.
Lehetne korlátozni mindenféle erőforrás használatát, de mivel az egész világ a pénzre épül, kegyetlen nagy áldozatot követelne, globális szinten. És akkor, a szociális kérdéseket még nem boncolgattuk (pl. mennyire lenne ez a szabadság korlátozása, stb.). Szóval, hatalmas és világszintű változás kellene történjen a fejekben. Addig, maradnak ezek a kis megoldások, mint pl. az elektromos autó.

Saccco: Akkor, már a benzinesben sem bízhat az ember...


saril
(senior tag)

Biztos hogy velem van a baj, ezt magyarázza el már nekem valaki, légyszíves:

"Átszámolva olcsóbban jövünk ki, mintha belsőégésű motorral szerelt SUV-t hajtanánk. Ha azt vesszük, hogy átlag 35-37 forint egy kilowattóra, akkor egy teljes töltés 2700-2900 forint. Ebből tehetünk meg tehát 250-400 kilométert, ami 1120-700 forint, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb."

Leírja hogy egy teljes töltés x forint majd leírja hogy tehát y forint??? :F :F :F :F

Szerk.: a környezet szennyezés témát mellőzétek már, minden ilyen cikk alá le kell írnom hogy a hajózás és a repülés nincs szabályozva!
Tehát euro 0 a rengeteg hajó és repülő.. felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.. innentől fogva! egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes...
Euro 4-től pedig olyan elhanyagolhatóan kicsi a változás a kibocsájtások terén hogy a motorok túlbonyolítása és javíthatatlansága árán érték el, ennyi.
Aki mást ír, hazudik...

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

"önmagában mennyit ér a föld szempontjából, ha elkezdünk elektromossal járni? Nagyjából semmit..."
Ezt ki terjeszti és miért, hogy az elektromos autók fogják megmenteni a Földet? :F


tomcat78
(őstag)

Ezzel csak az a baj, hogy nem valódi megoldás. Még csak kicsi sem. Értem mire gondolsz! De az én problémám az, hogy ezzel gyakorlatilag még mindig ugyanott tartunk, hogy teszünk rá tejszínhabot.... Csak épp a szarkupac ugyanaz marad alatta. Csak, hogy világos legyen mire is gondolok (gyakorlatilag amúgy asszem ebben egyet is értünk): Az elektromos autókat tolják az arcunkba. Némi (sok) pszichológiai körítéssel, hazugságokkal, féligazságokkal, stb, Én még emlékszem arra a reklámra- talán a Renault "tollából- ahol gyakorlatilag az volt a lényeg, hogy az autójukkal megmented a jegesmedvéket. Ami ugye alapjaiban netto baromság. Érdekes módon elég kevés teret kap, hogy mondjuk gyűjtsd szelektíven a hulladékot. Vagy épp a sorolt ne világítson már fölöslegesen a villany, húzd ki a töltőt, ha nem használod, stb. Azt nem lehet eladni. A kutyát nem érdekli, mert nincs belőle forintosítható haszon. És pont ez a lényeg. Az elektromos autó is csak egy termék, amit el lehet adni. Holott legalább annyit lehetne tenni a környezetért, mint egy autó cserével, ha kellően tolnák az emberek képébe, hogy NE PAZAROLD a kurva energiát. Csak egy tök egyszerű példa: ismersz olyat, aki mondjuk kikapcsolja a mobilját éjszakára? Vagy amikor épp alszik? Láttál Te reklámot, ami mondjuk ezt helyezné előtérbe, hogy fölöslegesen ne tartsd bekapcsolva, mert minek fogyaszt, hamarabb adja meg magát az akksi? De szerintem ilyet sokat lehetne hozni. Abban meg igazad van, hogy jönne a nekem senki ne mondja meg mit, hogyan kéne tennem. De ezen az elven pont ennyire elfogadható az is, hogy nekem senki ne mondja meg, hogy csak elektromossal járjak.
Az általam írt százalékok csak az üvegházhatású gázokról szólnak. A kolléga által linkelt cikkben az összes károsanyag kibocsájtásról van szó. Az egyik alapján 14% a személyautók része a másik alapján 3%.... A háztartások/ lakósság viszont 15% és 13%..... Nem csak az autókkal van a baj, hanem velünk, ahogyan élünk. Sőt, inkább ez utóbbi.


NoZoli
(tag)

"egy 25-50-100e literes hajómotor ami megtesz több ezer km-t a tengeren, több százezer auto károsanyagát bocsájtja ki egy útja során... ezt nem nézi senki?! milyen érdekes..."
Talán, mert: [A hajók többet szennyeznek, mint a világ összes autója?]
"Ha minden hajót leállítunk, akkor 3%-kal lesz jobb a mérlegünk, az üvegház-hatású gázok kibocsájtásában. És amiben viszont, tényleg nagyon szennyezőek a hajók, az a kéndioxid..."


Füleske
(addikt)

Viszonylag kevés hajó és repülő közlekedik a városokban.
"felülről és a vizek felől is kapjuk a legrosszabbat, nincs miről beszélni.."
Értem, tehát ha kiülök az erdő közepére, ahol van egy tó is esetleg, akkor az keresztbe tesz az egészségemnek. Ellenben ha egy forgalmas út mellé a városban, akkor az euro6 dízel/benzines autóknak hála minden rendben lesz.

üzenetek