üzenetek

hozzászólások


Csarlee
(tag)

Köszi az írást! :C :C :C


kleinguru
(addikt)

A különbséget le tudod írni, hogy mennyit nyertél vele, hogy mindent személyesen magad erejéből intéztél?

Vagy ez egy "kirándulás" is volt egyben?


adise
(őstag)

Azért egy egésznapos okmányirodázást nem hivnék kirándulásnak :D
De igazából minél drágább kocsit vesz, annál nagyobb lehet a nyereség, ami miatt megérheti az utazást és a költségeket.


Möhe
(addikt)
Blog

A konkrét különbséget nem tudom megmondani. :(
Csak azt ,hogy a kocsi állapota és a költségeket nézve ( a szervízt is, ami nem 2 fillér volt) ,kb azonos árban vagy picit jobban jöttem ki az egészből,mintha itthon vettem volna meg. Ez nagyban hozzájárul,hogy fészen a keresett kocsi is ritkán bukkan fel, hahu-n szintén,de ha mégis akkor el vannak szállva az árak.
Alapból egy jó kis kalandnak indult.Csak ugye a váratlan helyzet ami a hivatalnál fogadott,az kicsit hazavágta a lelkesedést.
Elsőre egy olyan példány lett kiszúrva ami fleújítós és ezért tréleres hazahozatal lett volna a cél. Ennek addig sikerült utána mennem,hogy kb 100Ft/Km áron ment volna ez a művelet.Ez ott akadt el,hogy nekünk nem ment a flamand/orosz nyelv,neki az angol.

A másik a "gyűjtőtréler" lett volna,de sajnos az illető aki ebben segített volna, munkahelyet váltott és külföldre ment.

A nepperes behozós meg sem fordult a fejemben, nem ismerek ilyent személyesen, ezért ez alapból kiesett.

Ettől függetlenül,ne riasszon el senkit,hogy utazzon a kocsiért így vagy úgy. Én is nagyon kényelmes vagyok ,de egy ilyen út élmény is egyben,meg azért zsebben is maradt nem kevés pénz.

[ Szerkesztve ]


mmcc02
(tag)

Üdv!

"Ez alapból egy 2-3 órás hercehurca kellett volna, hogy legyen, de mivel rengetegen voltak, így ez délelőtt fél 11-től délután negyed 6-ig tartott, majdnem zárásig voltunk."

Május végén hoztam autót magamnak, szintén Németországból.

Az áriratás és rendszámozás 1 órát tartott. Ha tudjuk, hogy hova és milyen sorrendben kell menni, 15-30 perc alatt készen lett volna.

Igaz, ez egy kisváros volt, és kereskedőtől vásárolt autó, a másik fél nem kellett jelen legyen :)

Amire a bankszámlaszám kell: erre a 30 napra (exportrendszám + biztosítás) elvileg még németországi az autó, és mintha adót kellene fizetni rá erre az 1 hónapra (automatikusan leveszik a számláról :F )


Möhe
(addikt)
Blog

Eddig nem vettek le semmit tőlem,de rémlik valami német postalevél, körbenézek odahaza.

Ez a tipikus amit mondasz,hogy kisvárosban pikpakk megvoltál.
Megyeszékhelyen és alig 30km-re lévő okmányiroda között is kb fele az ott elba..ott idő.

Leginkább a kocsira koncentráltam ,és alig volt időm a papírozásnak utánajárni, ezért hagyatkoztam az eladóra. Leszámítva a tömeget,sima volt minden.


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Tavasszal lehet, hogy én is németből fogok autót venni, akkor majd lehet még egyszer átolvasom a bejegyzésed :D Az általam kinézett autóból sincs sok nálunk, németeknél meg elég sok van, szóval túl sok választási lehetőségem nincs ... :(


Vladi
(nagyúr)
Blog

Abszolút nem volt vészes a procedúra. Nem csoda. Többtízezer kocsit hoznak be évente. Németek meg tán szászezer fölött exportálnak keleteuba.


kovy79
(őstag)

Ha precíz akarsz lenni, a HSN/TSN számokat is takard le, valamint a teljesítményt! ;)
Egyébként jó verda, "családi" után meg kifejezetten! ;)

[ Szerkesztve ]


marositech
(senior tag)
Blog

Jó a cikk! Én is elhoztam egy kocsit június elején. Német oldalon hihetetlenül pikk-pakk minden megvolt.
Szeretném megérdeklődni mennyi volt a magyarosítás? Nekem 160-ba fájt egy 2008-as 1.2-es Clio, kicsit sok(k)allom. :((


Szilofon
(tag)
Blog

Ez így nekem soknak tűnik,ez a sok intézkedés.Az a baj hogy ha mi veszünk autót,elég hamar rá ununk,1 év után már megy eladásra,nem tudom hogy tudnám rávenni magam egy ilyen procedúrának.Pedig jó lenne valamit kintről behozni,nagyobb választék+olcsóbb is.De ez a sok ez+az el riaszt (biztos túl kényelmes vagyok)


Möhe
(addikt)
Blog

Ez sok?
Ne viccelj. Egy épületen belül minden megvan. Egy szívás van, ha messze van a kocsi és nem tudsz 2munkanapot kilőni szbival.


pomorski
(őstag)

Köszi a cikket, érdekes volt és hasznos.


Vladi
(nagyúr)
Blog

"Az a baj hogy ha mi veszünk autót,elég hamar rá ununk,1 év után már megy eladásra"
E má burzsuj. :Y


Szilofon
(tag)
Blog

ne több milliós autókat képzelj bele ebbe a helyzetbe :N


Lenry
(félisten)
Blog

fura, hogy le kell adni a német rendszámot... de biztos van valami logikája


aero.
(veterán)
Blog

Úgy tudom a németek kiadnak már használt rendszámokat is. Ekkor nem szerencsés, ha 2 van belőle.


kovy79
(őstag)

Nem kell leadni, a tartomány jelzést is leég lekaparni az okmányirodában (nevezzük így, de egyébként Zulassungsstelle) és hazaviheted emlékbe. Bár a lényeg ugyanaz mert nem közlekedhetsz az adott rendszámmal. :) Bár ez így szintén nem teljesen igaz, mert ha Németországban laksz és itt veszel autót, akkor hazamehetsz vele (a német címedre) és a területileg illetékes irodában is intézheted tovább az ügyet.
Szóval lényegében az otthonihoz hasonló, mivel ha Magyarországon kivonatsz egy autót a forgalomból (pl. ugye eladod külföldre), akkor ott is ilyesmi a dolog menete.

[ Szerkesztve ]


Xarina
(aktív tag)

En vagy 20-25 eve hoztam be par kocsit Nemetorszagbol/Hollandiabol. Akkoriban nem kellett menni sehova, az autopiacon egy bodeban kiallitottak minden szukseges papirt hozza.


fornettisuti
(veterán)

Autópiac vs magánszemély esete, azért a kettő között van különbség.

üzenetek