üzenetek

hozzászólások


Xarina
(aktív tag)

Az autopiacon is maganszemelyektol vettuk, de akkoriban akkora volt a forgalom arrafele, hogy az okmanyirodaknak volt kitelepitett bodeja ott, ahol mindent el lehetett gyorsan intezni.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Németországban laksz és itt veszel autót, akkor hazamehetsz vele (a német címedre) és a területileg illetékes irodában is intézheted tovább az ügyet."

A kizárólag lakhely szerinti illetékes "okmányirodában" intézheted a jármű átírását és az új rendszámot.
Hamburgban nem adnak ki kölni rendszámot. A jármű tulajdonba kerülésekor kizárólag a lakhely szerinti területre kiosztott rendszámtartományból lehet választani rendszámot.

Néhány évvel ezelőttig még lakhely változtatás esetén is cserélni kellett a rendszámot, ha kikerült a jármű, a rendszám szerinti területi tartományból. Ezt a kötelezettséget eltörölték, a mobilitás megkönnyítése érdekében.

A rendszám felépítése.
Első szakasz, 1-3 betű, a területi jelzés. A nagyvárosok általában 1 betűsek. A hárombetűsek kis települések.
Leginkább a magyar járásra hasonlít területi elosztás.

Második szakasz 1-2 betű. A kettő betű jelenti a járás központi települését. Az egy betű az azonkívül eső terület jele. Ezek a betők szabadon választhatóak.

Harmadik szakasz. 1-4 szám jelzés. A számok is szabadon választhatóak. (A még ki nem osztott számokból. A forgalomból kivont rendszámok egy kivárási időszak után visszakerülnek a szabad tartományba. Rendszámot lehet "jegeltetni",de fizetni kell érte.)

További kiegészítő jelzések is lehetségesek.
Időszakra korlátozott közlekedési jogot az engedélyezett közlekedés első és utolsó hónapja jelzi. Ezzel adót és biztosítást spórolnak, például egy cabrio esetében.
Adó, VÁM vagy más okból időben korlátozott közlekedési jogot. A lejárat időpontjával jelzik.
Az ettől eltérő rendszám speciális tulajdonost jelez. Ezekkel nem nagyon fogtok találkozni használt jármű vétele esetében. (Legfeljebb a próba rendszámmal.)

Olyan rendszámmal, amin sérült a tartományi és/vagy a TÜV (műszaki érvényesség) nem lehet közlekedni sőt nyilvános területen parkolni sem. A rend őrei szemfülesek és ragasztják a piros matricát. A matrica fizetős szolgáltatás, küldik a csekket a tulajdonos címére.

Az írásból nem feltétlenül jött le.
A magyar forgalmi engedélynek német párja (Kfz-Schein) nem igazol tulajdon jogot adás-vétel esetében. Hiába van rajta a tulajdonos minden adata.
A tulajdonjog igazolására a Kfz-Brief alkalmas. Ennek hiányában nem szabad járművet vásárolni.
Ha az eladó nem tudja átadni, akkor baj van járművel. Például hitel van rajta és még a pénzintézet tárolja a Kfz-Brieft.


kovy79
(őstag)

Én úgy értettem, hogy az eladó rendszámát le tudod adni/érvényteleníttetni a te lakcímed szerinti irodádban, nem kell azonnal, helyben leadni/érvényteleníttetni.
A többit gondolom nem kifejezetten nekem szántad.


TIT
(veterán)

Hát igen,elvileg 100-ba meg kéne állnia,de az autokeresek 200-at írnak,gondolom a hasznuk a többi.


Szabopeter19
(csendes újonc)

Azt esetleg meg tudod mondani, hogy cakli-pakli (rendszám, ügyintézés, bizti, legyártás...etc.) mennyibe fájt a papírozás? Örök hála!! :R


Möhe
(addikt)
Blog

Ez autó függő! Ezért linkeltem a cikkben is a regadó kalkulátort. A német bizti+rendszám az 160€ volt. A komplett össszeget nem merem kiszámolni mert lehülyéztek, de bőven kisautó kategória (árban) :O


Geller72
(veterán)

Ha van időd, netán pont itt laksz kint, akkor sokat. Egy Q7-es 3.0-s TDI otthon általában ebben az évjáratban 3.6 milla körül indul. Itt 7000 euróért ki lehet fogni. ;). Ki lehet számolni. 8200-ért Audi A5 Sportback, V6 3.0 TDI, 136k km-el. Otthon? :D. Én éppen Berlinben vagyok most, a kollégák közül van, aki a harmadik kocsiját nézegeti. :DD. Passatokban őrület választék van, kis szerencsével eszméletlen kincseket potom áron lehet venni. (2008, kombi 2.0 TD, 140 LE, Passat 6 (ha jól láttam)) 2700 Euró. A kis diesel Smartokról nem is beszélve. 1000 euróért igen szépet lehet kifogni. :D.


kovy79
(őstag)

Sokat azért nem (bár nézőpont kérdése).
Mi az az "ebben az évjáratban"?
Normális, nem pénztemető Q7-et (3.0, V6, TDI) nem kapsz 11.000€ alatt.
A5 (3.0, V6 TDI, max 140.000km) 13.000€-től indul, milyen 8.200€-ról beszélsz?
2008-as Passat TDI 2700€? Melyik, amelyik lelakott, fényezési hibás, horpadt, 3 dísztácsás, 352.000km-es (nem annyira releváns a km-állás, de azért ne legyen már benne 350.000+km)., vagy a volt taxi 679.000km-rel?
4.000€ alatt nincs, amit nyugodt szívvel ajánlanék másnak.
És ezek még a kínálat aljáról vannak.

[ Szerkesztve ]


TIT
(veterán)

Akkor jobb lett volna ha itthonról veszed.
Habár ha ennyire drága lenne az átírás nem hoznának be a kereskedők tucatszámmal.


kovy79
(őstag)

Azért a német piacon sokkal-sokkal nagyobb a merítési lehetőség! Főleg, ha az ember ritkább típust keres.


adise
(őstag)

Szerinted miért nem irta le az auto tipusát?
Nyilvan nem 1-2 milliós autot vett, annál nem is éri meg a hercehurcát.


Möhe
(addikt)
Blog

Kinntről nagyobb a választék, amit itthon láttam az adott kocsiból , hát kérem azért a pénzért egy nagyobb szerviz is belefért névre iratással amibe a kinti került. Pedig az is túchtignek volt hirdetve.
Már itt jobban jártam.


Entaro
(tag)

Ha ugyanannyi, vagy akár több, akkor is jobban jártál, mert jobb az autód, mint akármelyik itthoni amit hirdetnek. A magyar kínálat "minősége" elég csapnivaló.


TIT
(veterán)

Mit tudomén,mert titkolja.
De megéri ha itt rosszabb állapotban van.
Hoztak már kintről rozsdás kocsit.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Kiegészítésként annyi, hogy ezt az országon belüli (sárga szélű) ideiglenes rendszámmal szokták megoldani, ami jóval olcsóbb, mint a piros szélű, ellenben csak pár napig érvényes. Azaz megveszi az autót, csináltat rá egy sárga szélű rendszámot, hazamegy vele, és otthon elintézi a véglegeset.

Ideiglenes rendszám kérésekor ellenben lehet azzal játszani, hogy kisebb okmányirodákat (Zulassungsstelle) céloz meg az ember, sokkal kisebb a tömeg, gyorsabb az ügyintézés, és ugye ideiglenes rendszámnál olyan mindegy, hol állítod ki. Nagyvárosokat szinte minden esetben körbeveszi egy csomó kis körzet, mindegyiknek van saját Zulassungsstelléje, ami normál hétköznapokon ha nem is kong az ürességtől, de még használhatóan leterhelt.

p


Retro11
(senior tag)
Blog

Köszi az írást, nagyon informatív volt.

Viszont lenne egy olyan kérdésem, hogy az okmányirodában kézbe kapod a forgalmit és a rendszámot, vagy ezeket is postázzák (Ha igen, az mennyi idő kb.)? Mi most készülünk Belgiumból elhozni AZ autót, és mivel szabadságom alatt történik (Nem odahaza élek), szeretném vezetni az egy hét alatt, míg otthon leszek..

Válaszod előre is köszönöm. :R

Ui: Sok balesetmentes kilométert kívánok.

[ Szerkesztve ]


Möhe
(addikt)
Blog

Szia.

Ott mindent kézbe fogsz kapni. A törzskönyv az amit csak később kapsz meg.
Majd mesélj mi volt nálad.
:R


Geller72
(veterán)

A Q7 az üzemorvosunké volt, egy csaj volt a tulaja. Már megvolt a merci helyette. Az említett A5 egy spanyol kollégáé volt, aki ment haza, mert neki vége volt itt a melónak. A passat meg a szomszéd utcában lévő kereskedésben volt két nappal előtte adták be. Nem légből kapott, kamu, kitalált dolgokat említettem, hanem valóság. Passatot én is akarok most venni, le akarom cserélni a mostanit. Már szóltunk helyi szinten, ha tud valaki tulajtól helyben, az értesítsen minket. Mondeo lenne, de azt nem akarok venni. :U


plazma tamás
(csendes újonc)

Akkor miért nem csapsz le a Passatra csak 2 utca választ el a gyöngyszemtöl, mire vársz még??


Geller72
(veterán)

Egyrészt semmi közöd hozzá. Látom, csak feszegetni akarod a húrt. Ha csak ezért reggeltél, mehetsz máshova. Másrészt lehet, hogy én nem ilyet és nem ennyiért akarok venni, és talán a mostanit is eladnám, mielőtt megveszem a másikat. Persze megértem a hirtelen feltűnt (netán nepperközeli) kétkedőket. Milyen szar lenne már, ha hirtelen ráébredne a "nép" a dolgok másik oldalára. Szarul érintené az óratekergetőket/neppereket, etc. Ha valaki azt gondolja, hogy kamuzok, ám legyen. Pénteken is alig volt a pályán ideiglenes-rendszámos autó. De tényleg. Alig. ;] Részemről ennyi.

[ Szerkesztve ]

üzenetek