üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Alapvetően "hagyományos" MFD (Multi-Function Display, többfeladatú kijelző, ahol a képernyő körüli gombokkal lehet a különféle menüket, beállításokat elérni) plusz hagyományos kezelőszervek. Valóban nem túl bonyolult, viszont "bolondbiztos" abból a szempontból, hogy nincs vétlenül kiváltott esemény (mert a fontosabb / kínosabb dolgok mind a 'gátakkal' körbevett gombok, kapcsolókon keresztül elérhető). Kb. 30-40 éve jött be a katonai repülőgépeknél, és nagyon bevált.

A Boeing alapvetően hasonló megoldást választottak.


A Starliner műszerfala alig látszik, de a lényeg igen - mint az Orion

A SpaceX is más megoldást választott (lásd következő rész), igaz eddig két féle koncepció / makett volt látható eddig, de pontosan még nem fedték fel a végleges konfigurációt. Az eddigiek alapján viszont alapvetően a nagy méretű érintőképernyőt preferálják.


A Starliner pilótjának 'szélvédője' és műszerfala

Ha így nézzük, akkor az Orion és a Starliner 'konzervatív' minden szempontból, így ebben is. De minden másban - például az irányító személyzet (parancsnok és pilóta) szabályos szélvédő ablakokat kaptak az Orionban, a Starliner esetén már csak a pilótának van egyetlen dedikált ablaka, a Crew Dragonnál pedig konkrétan nem néz egyik ablak se "menetirányba".

Youtube videót nem lehet berakni, szóval csak linkként: Crew Dragon beltér, persze a SpaceX-nél nem meglepő, ha a végső változat ettől jelentősen eltér...

[ Szerkesztve ]

üzenetek