üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Alapvetően két fő érdeklődési / publikálási területem van, az űrhajózás-űrkutatás illetve a haditechnika. Ide a logoutra is írtam a lézerfegyverekről például. Meg például a gépépítésről, a World of Tanks rejtelmeiről avagy legutóbb a hűtőventikről egy rövidet. :P

Ha az a kérdés, hogy a Logout-on lesz-e komolyabb haditechnikai cikk, akkor alapvetően nemleges a válaszom, a Haditechnika szakmai (két)havilapnak szoktam írogatni nagyobb lélegzetvételű típusbemutatókat, a legutóbbi komolyabb munkám nekik az F-35-ről szólt. Most két cikkem van folyományba nekik (csak nem nagyon haladok velük...).

Van egy cirka félig kész cikk, amit az Index SR-71-ről lehozott 50 éve verhetetlen cikkére lett volna válasz, mert felháborított, hogy úgy írtak az végig az SR-71-esről, hogy a család többi tagjáról, az "eredeti" A-12 kémrepülőgépről és az YF-12 vadászgépről, meg az M-21 hordozógépről egy fia említést nem tett (feltehetően az írója tisztában volt a létezésükkel, mivel pár kényes ponton inkább "Blackbird"-ként említi a gépet, amikor ott valójában nem az SR-71-esről, hanem valamelyik tesóról lenne szó). Ahogy nem tett említést az XB-70-ről és a többi "Mach 3-as" gépről. Gondoltam erről érdemes egy nagyobb lélegzetvételűt írni még, ám ez inkább technikatörténelem. Talán egyszer befejezem ezt is.

Miután nem élek meg az ilyen írásaimból (vagy nem írok elég jól hozzá, vagy nem tudom eladni magam inkább :DDD ), ezért ez hobbi, szabadidőben. Abból meg most jó ideje cudarul állok. Szóval emiatt késett ez az írás is jó fél évet... :U

A Dragon V2-ről érdekes lenne olvasni. Főleg az automatizált működési rendszeréről.

Sok sikert hozzá, a SpaceX még a belteret is csak a lent már belinkelt videóban mutatta meg, illetve korábban belső borítás nélkül egy makettel (amelyben viszont a műszerfal alapjaiban eltért a videóban látottól), és a végső változat feltehetően más lesz mint amit eddig láttunk. De fel lehet hozni azt is hogy az űrruhájukat sem mutatták még meg. :DDD

Sorolni lehet azokat a dolgokat, amelyekről kvázi semmi információt nem találni, lásd például soha, egyetlen fotó vagy videó sincs arról, hogy a Falcon 1 (elvben mindegyik esetben, az elsőt leszámítva persze) vagy Falcon 9 (első két indítás) első fokozatánál hogyan ment az ejtőernyővel való vissza hozatal. Mindezt úgy, hogy amúgy a SpaceX elég sok mindent közzétesz.

Musk nagyon ért hozzá, hogy hype legyen, a laikusokat feltüzelje, ám a mélységekbe már elég ritkán megy bele, így részleteket megismerni komoly kihívás...

Csalódás lesz a következő cikk tehát, ha ilyen magas lécet állítasz elé. :(

Az még rendben van, hogy felkészítik az utasokat különböző veszélyezteti eseményekre, de az ejtőernyő csak a földön jelent megoldást.

Nem tudjuk kik lesznek azok a fizető utasok. Élnék a gyanúval, hogy van előéletük ilyen téren (pilóta / űrhajós).

[ Szerkesztve ]

üzenetek