üzenetek

hozzászólások


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Szerintem az ujjlenyomat tárolása több problémát vet fel, mint amennyit megold.
Hogy konteósan fogalmazzak:
Nem belénk ültetik a chip-et, hanem minket ültetnek a chip-be...


viktorhu
(veterán)

Egyébként a környéken még EU-n kívül is elfogadják a személyit, konkrétan az egész balkánon.


viktorhu
(veterán)

Főleg a kártyaolvasás mehetne nyugodtan mobilalkalmazással.


hzsolee
(őstag)

Még jó, hogy Szépné arcát nem takarták ki. Kellemes.... :B


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

Szépené... :))


hzsolee
(őstag)

Uh, tényleg kell az a szemüveg... :B


Milaraspa
(lelkes újonc)

Tőlem ilyet nem kérdeztek.


gekkoXT
(senior tag)

Az azért megdöbbentő, hogy nem lehet végleges pint csináni online hanem csak az okmányirodában/kormányablakban lehet. Addig őrizgesd a pin kártyát...


Tim82
(nagyúr)
Blog

Valamit nagyon félreértesz.

"Az aktiváló PIN kódot az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód legelső használata előtt az okmányirodai és kormányablak ügyfélszolgálatokon személyesen vagy amennyiben az állampolgár rendelkezik megfelelő kártyaolvasó eszközzel, otthonról a http://eszemelyi.hu/letoltesek felületen elérhető kártyakiolvasó alkalmazás – eSzemélyi Kliens – letöltését és telepítését követően kötelezően meg kell adni."

(forrás, az "1. Az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó kódok amelyeket az átadásra került ZÖLD borítékban talál" alatti "Aktiváló PIN kód" feliratra kattintás után megjelenő tájékoztatóból, kiemelés tőlem)

Kb. ugyanez vonatkozik az e-Aláírásra is (a fenti rész az e-Azonosításra). Aztán ezután már meg lehet változtatni a PIN-t, de miért kellene ezt kötelezően, csak okmányirodában/kormányablakban?

[ Szerkesztve ]


gekkoXT
(senior tag)

Az új e-személyihez kapott zöld kódkártyán az ideiglenes pin van, ezt vagy komrányablakban, vagy kártyaolvasóval (szerintem elég kevés embernek van) lehet végleges pin-re "cserélni". Ergo én akinek nincs kártyaolvasóm, kénytelen vagyok bemenni, ha végleges pin kócot akarok az e-személyimhez.

Szüval igen, lehet online, kártyaolvasóval, de mivel az kevés embernek van, azért kvázi mégsem lehet. Addig örizgessem a zöld kódkártyát, és ne felejtsem el magammal vinni ha megyek bármiért az okmányirodába.


Tim82
(nagyúr)
Blog

De a választási lehetőséged adott (és ha valóban használni akarod az e-Azonosítás és e-Aláírás funkciót, amikhez mindenképpen kell az aktiválás, PIN, akkor talán nem nagy beruházás egy kártyaolvasó beszerzése), nem kötelez senki arra, hogy kormányablakban aktiváld/cseréld le a PIN-t. Tehát vagy neked, mint kártyabirtokosnak kell gondoskodnod arról, hogy tudd függetlenül a közigazgatás által biztosított lehetőségtől elvégezni az aktiválást, vagy élsz azzal.

Szóval amit a #208-ban irtál, az nem helytálló, legalábbis abban a formában, ahogy ott írtad. Persze teljesen megértem azt, hogy sokkal kényelmesebb lenne az online, de kötelező hardveres eszköz (= kártyaolvasó) nélkül megoldható PIN csere az eSzemélyinél, de azt hiszem, ez technológiai jellegből fakadó korlát is.

[ Szerkesztve ]


gekkoXT
(senior tag)

Korrekt. Egyet értek.


waverider
(senior tag)

jómagam idén Januárban cseréltettem, mert lejárt a régi típusú.
két dolgot megerősített az ügyintéző aki kivételesen valami magasabb rangú tiszt volt és nem irodista.
"a következő 6 éven belül vagy amikor ez a kártya érvényét veszti és újat kapok, bekerül a lakcím kártya és a jogsi is az eSzemélyibe. ezért is adják csak 6 évre és nem 10-re, mint az előzőt"

ez előző régi típusú személyivel főként 2018-2020 közt 2 helyen gyűlt meg a bajom, skandinávoknál és hollandoknál. többször is kellett 10-15 percet ülnöm az elkülönítő helyen v előtte, pedig nem volt különösebben elkopva - elhasználva a személyim, de mivel az új biztonsági előírásaiknak már nem felelt meg, így kérdőre vontak párszor.

aki ezt a plusz 15 perc vagy fél óra reptér extra időt kihagyná ezen országokban az cseréltesse az újra szerintem.

remélhetőleg hamarosan útra kelhetünk megint... :K

[ Szerkesztve ]


cocka
(veterán)

Ígéretekkel tele a padlás, de mikor lesz bátorság a mögötte lévő infrastruktúrát használni is végre? Egyszeri polgárként hiába szeretném az előnyeit kihasználni, ha félnek tőle az ügyintézők és/vagy nem értenek hozzá vagy ne adj isten ki sincs építve adott helyen az infrastruktúra. LOL

Vagy ha tudják és ismerik is mit hogy kéne, inkább lebeszélnek a használatáról, mert az nekik több adminisztrációval járna. vicc

remélhetőleg hamarosan útra kelhetünk megint..

hiú ábránd :P

[ Szerkesztve ]


flash-
(veterán)
Blog

Olyan eszemélyihez való kártyaolvasót amit tudok otthon használni hivatali ügyekhez olyat hol lehet a legolcsóbban venni itthon és milyet?
Nehany bm ajanlas van link de azok dragak, par ezer forintos nincs ami ugyanugy hasznalható?

[ Szerkesztve ]


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

Posta webshop vagy bármelyik elektronikai webshop ami magyar zászlós logóval árulja.


wwhy
(veterán)

Ilyet használok évek óta e- aláíráshoz, ebayről vadásztam kb. 15 EUR-ért. Ennél olcsóbbat nem fogsz találni.

[ Szerkesztve ]


wwhy
(veterán)

Viszont MS doc-ot nem lehet vele aláírni, csak pdf-et, és ez elég sz@r ügy (az én szempontomból).


flash-
(veterán)
Blog

Egyébként mivel nincs hivatalos ügyek topic ezért itt kerdezem hogy ha van jogsim akkor egyáltalán nem kell semmihez se a személyi? Semmi ugyintezeshez?
Valamit kulfoldi utazashoz is (romania) eleg a jogsi?


baani59
(aktív tag)

Nem elég a jogsi.
Úti okmányok az EU-ban.


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

Szia. Én úgy tudom, hogy csak itthon fogadják el a fényképes jogosítványt személyi helyett, külföldön kellhet a személyi, vagy akár útlevél.

Anno a telenyomor(telenor/pannon) 2 fényképes igazolványt kért szerződéskötéskor.


flash-
(veterán)
Blog

köszi st3v3np3t3r !
utána néztem és tényleg kell személyi külföldre!!

amúgy tudja valaki hogy hány munkanap alatt szokott elkészülni az e személyi?
lejárt a régi sima és úgy mentem be csináltatni azt mondták ha már előző lejárt akkor ebben az esetben gyrsabban megvan.

[ Szerkesztve ]


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

elvileg 1-2hét ha jól emlékszem


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

Hírek:
Az NJSZT tartott egy ingyenes webmeetinget Október 20.-án, amiben szó esett a eSzemélyi jövőjéről. Az alábbi funkciók bevezetéséről illetve bővítéséről esett szó:
ePass(utiokmány), eID, eSign, eNEK
ePass: lényegében egy digitális útlevélként funkcionálna
eID: elektronikus azonosítás/hitelesítés funkció
eSign: Elektronikus aláírás, ennek a felhasználási körét bővítenék(munkaügyi vagy céges iratok és cégek, ügyvédek is használhatnák)
eNEK: tömegközlekedési-,belépő kártya, illetve ügyfélhitelesítés

Készülőben van az eSzemélyi mobilApplikáció... az app tartalmazna egy Mobiltárcát, amiben tárolni lehet a TAJ kártyát(új nevén a Hatósági Igazolvány),Adókártyát és Jogosítványt.

Számomra továbbá még mindig érdekesség, hogy a külföldről beszerezhető egyes eSzemélyi olvasók miért lettek kizárva a használatból. Tudom, sablon szöveg, firmware kompatibilitás miatt, de ez 99%, hogy kamu duma. Egyedüli értelmét annak látom a dologban, hogy a hazai és esetenként jóval drágább eszközöket tukmálják rá a magyar emberekre, ez a tipikusan "Vedd a hazait" elv. Ez egy nagyon jó kényszerítés, bár nem hiszem, hogy jogosan teszik, hogy egyazon gyártó termékét kizárják, csak mert nem magyar nyelvű. Nagyon mélyen nem megyek az árak keresésébe, de még mindig eléggé nagy az ár ingadozás:
Reiner cyberJack® RFID standard: A gyártó 30ezer Ft-ért árulja, itthon 40-60ezer FT
Reiner cyberJack® RFID basis: A gyártó 14ezer Ft-ért árulja, itthon 20ezer Ft
ACS ACR1252U USB NFC Reader: A gyártó 22ezer Ft-ért árulja, itthon 17-35ezer Ft
Identiv CLOUD 3700F(még a nevét sem tudják normálisan kiírni, uTrust 3700 F hivatalosan!: A gyártó 22ezer Ft-ért árulja, itthon 1 helyen találtam 31ezer Ft-ért.

Az árakból is látszik, hogy a legnagyobb árkülönbséget a Reiner cyberJack® RFID standard-re tették, a gyártói árhoz képest akár dupla árkülönbség is lehet.


gekkoXT
(senior tag)

köszi az infókat


ChiliChili
(tag)

Sziasztok!

Kaptam egy értesítést emailben:
„Tájékoztatjuk, hogy 000000XX számú személyazonosító igazolványának elektronikus aláírás funkciójához tartozó minősített tanúsítványa XY nap múlva lejár.”

Elmentem az okmányirodába, ahol azt mondták, hogy ha nem vagyok ügyvéd, akkor nem kell ez nekem...
Persze, ezt én nem hittem el és szeretném érvényesíteni a szolgáltatást. Ugye jól értékelem a helyzetet és hasznos lesz számomra? :)

A PIN kártyát nem találom, mert az új személyi még a járvány kezdetekor készült el 2020-ban és akkor azt mondták, majd értesítenek, mikor és hova kell mennem, de ez elmaradt hivatalos részről, részemről meg elfelejtődött, a zöld pin kártyával együtt. Van valakinek tudása arról, hogyan tovább?

[ Szerkesztve ]


cocka
(veterán)

Együtt kellett volna megkapd az új személyivel.

Az ügyvédi hablaty meg hülyeség, miért ne igényelhetne magánszemély is ilyet? Bár tulajdonképpen én se használtam ki ezt az aláírásos dolgot, csak azt hittem, majd el lehet intézni így is ezt-azt. Hát én hagytam lejárni. Nem érdekel.


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

egyet értek cocka-val. az ügyvédi hablaty egy nagy marhaság.

cocka: jelenleg túlságosan korlátozott a digitális aláírás használata, pedig sokkal több mindenre lehetne használni, mit amire jelenleg engedik :(((


UberMutant
(őstag)

érdekes, hogy még mindig lebeszélik az embereket az e-aláírásról.


ChiliChili
(tag)

Ha láttad volna a két ügyintézőt, minden egyértelmű lenne...


asdf_
(veterán)

Megjelent az e-SzemélyiM app. NFC képes telefont így kártyaolvasóként lehet használni, már nem szükséges 10-15 ezer forintot erre elszórni. Wifin keresztül kapcsolódik a számítógéphez az app (azonos lokális hálón kell lennie a két készüléknek).


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

:R Köszi az infót, frissítettem a cikket... De a " már nem szükséges 10-15 ezer forintot erre elszórni." kiegészíteném azzal, hogy csak azoknak, akik megfelelő androidos telefonnal rendelkeznek, hogy a kártyaolvasó funkció működjön, ugyanis iOS-en a kártyaolvasó funkció nem működik!

Kipróbáltam én is, Galaxy S22-vel gond nélkül megy a kártyaolvasó funkció.

Mégy egyszer köszi az infót :C :R


asdf_
(veterán)

Háááát, ez legyen az almások problémája :D Akartam amúgy írni, mert bizonytalan voltam benne, egyik részét olvasva úgy jött le, hogy Apple cuccal nem megy, másikról meg úgy, hogy igen (csak akkor ha nem, akkor nem áll össze, hogy almással akkor tulajdonképp most mire is használható). Volt az írásban, hogy alig lehet valamit módosítani (ez valamilyen szinten logikus is) de vészhelyzet esetén értesítendő telefonszámot azt lehet, azt kipróbáltam.

[ Szerkesztve ]


flash-
(veterán)
Blog

sziasztok
ha az uj szemelyi melle megkaptam a borítekot amiben valami kod van es azzal kellett volna vusszamenni a hivatalba tavaly hogy az eszemelyi reszt aktivaltassam a szemelyi igazolvanyomon am ezt nem tettem meg sot a boríték sincs mar meg akkor mi a menet? hova kell mennem?


asdf_
(veterán)

Mi a teendő, ha nem áll rendelkezésre az eSzemélyihez tartozó PIN és PUK kód?

Abban az esetben személyesen az okmányirodai és kormányablak ügyfélszolgálatokon van lehetőség új PIN kód beállítására. A PUK kód pótlására azonban nincsen lehetőség, így a PIN kód elfelejtése esetén, ha nem áll rendelkezésre a PUK kód sem, akkor személyesen szükséges kérni az eSzemélyi feloldását az okmányirodai és kormányablak ügyfélszolgálatokon.

Az új kódkártya így fejből 3e Ft, de hivatkozást most nem találok rá.

Viszont ha már bent vagy, kérd a digitális aláírást is, hogy ne kelljen még egyszer menni, amikor majd az kell.


flash-
(veterán)
Blog

köszi az infót!


Doky586
(nagyúr)
Blog

Én ma kaptam meg a kék kártyát. Már működik.

Okmányirodában nem kell engedni hogy kérjen tőlünk pin kódot az ügyintéző ha van NFC képes Android telefonunk. Otthon állítgattam be. Sőt egyik ügyintéző még új személyit is elkezdett intézni (pedig tavaly ősszel kaptam újat), de szerencsére átkerültem másik ügyintézőhöz és az lefújta és a meglevőn aktiválta amit kell.

Ha .PDF filet írok alá az egyszerű, minden aláíráskor kéri a 7jegyű pin kódomat (amit magamnak állítottam be) egy uac ablakban. Az aláírt pdf-ben csak a nevem és az email címem látszik (amit okmányirodában kellett megadni). Igaz a hitelesség csak adobe acrobat reader-ben ellenőrizhető, más ingyenes pdf olvasóban nem.
Tehát ez a személyi igazolványos aláírás jobb mint az ügyfélkapus (AVDH) aláírásos, mert abban látszik a születési dátum és az anyja neve is, és nem is hiteles annyira.

Nem .pdf file aláírásakor viszont .asice file keletkezik ami csak a keaasz progival ellenőrizhető a hitelessége, igaz a tartalma 7zip-el megnézhető.

Email: Outlookot nem használok. Thunderbird-ben valaki már életre tudta kelteni?
Csak aláírni lehet vele vagy titkosítani is?


Doky586
(nagyúr)
Blog

Azóta Thunderbird-be is sikerült láthatóvá tenni, de küldéskor ismeretlen hibával leáll az aláírás. Pedig a részleteket megmutatja a 7jegyű pin bekérése után. És csak aláíró tanusítvány van benne, titkosító sajna nincs. Majd még kísérletezni kell.


Doky586
(nagyúr)
Blog

Én eddig jutottam Thunderbirdel, de küldéskor hibát dob.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]

üzenetek