üzenetek

hozzászólások


Tim82
(nagyúr)
Blog

Semmi hibát nem generál, ugyan az a firmware verzió kerül fel a magyarra is mint a németre, annyi különbséggel, hogy nyelv változtatható meg.

Ez nem igaz, más a firmware. Még egyszer: azért, mert szerencséd van, hogy a Te esetedben a kártyaolvasód működik németországi kiadású firmware-rel, ezt nem jó dolog ajánlgatni másoknak. Nem egy ember futott bele, hogy külföldről beszerzett kártyaolvasóval nem megoldható problémái voltak az ország-specifikus firmware miatt és support-ot nem fog rá kapni itthon.

Ez tévedés, anno azt mondta az ügyintő hölgy a Kormányablakban, hogy ha van billentyűs kártyaolvasó, otthon is meg lehet újíttatni.

Igen, a kormányablakban is tévedhetnek, előfordult már, kérlek, majd nekik is jelezd, hogy de megmondták neked, amikor próbálod a "billentyűs" kártyaolvasódon elvégezni ezt és még csak opció sem lesz rá sem az eSzemélyi Kliensben, sem a KEAASZ-ban. :) (Arra, hogy az előbbiben pontosan mire is jó a Tanúsítvány menü... megnézheted a jelenleg használt tanúsítványod tulajdonságait. :) Ld. felhasználói kézikönyv, 4.7. fejezet. A KEAASZ-ban sem tudsz tanúsítványt megújítani, csak a gépedre feltelepült tanúsítványok tárából tudsz variálni, hogy melyiket használja, illetve milyen paraméterekkel - ez mondjuk egészen részletesen változtatható, a tanúsítvány és a felhasználás jellegétől függően. Felhasználói kézikönyv itt.)

Nem, nem attól függ, hogy "billentyűs" kártyaolvasód van-e otthon. Még egyszer: szerződés aláírás kell a tanúsítvány megújításához jelenleg (mivel új tanúsítványt kapsz, nem meghosszabbítják a régi lejárati határidejét). Igen, személyesen a kormányablakban, kézzel aláírva. Ajánlom figyelmedbe az itt elérhető anyagokat: [link] -> különös tekintettel erre a tájékoztatóra: [link] és abból a "3. A tanúsítványok igénylésének és kibocsátásának körülményei" c. fejezetre.

Elképzelhető, hogy ez valamikor változni fog és megoldják személyes megjelenés és szerződés aláírás nélkül is az új tanúsítvány kiadását a régi lejárt helyett (végül is tisztább és jobban érthető, ha kimondom, hogy a szó szoros értelmében nincsen "megújítás", "meghosszabbítás"), de jelenleg ez a helyzet, még ha az ügyintéző hölgy a kormányablakban ezzel nincs is tisztában.

Az első belépéssel kapcsolatban írtam, hogy kell felhasználónév/jelszó, de utána a KAÜ-ben ahol lehet, ott kiválasztható az Elektronikus Személyi Igazolvány, mint a mellékelt kép is mutatja.

Akkor még egyszer: nem kell első belépéshez felhasználónév/jelszó, nem előfeltétel az eSzemélyi e-Azonosítás funkcióhoz, hogy legyen a személyi birtokosának Ügyfélkapuja. Ez a funkció alternatívát nyújt az Ügyfélkapuhoz, mint azonosítási módhoz, nem pedig ráépülő szolgáltatás. Totál függetlenül létezik a kettő egymástól, csak az eSzemélyihez még adtak egy olyan lehetőséget is, hogy ha nincsen a birtokosának Ügyfélkapuja, akkor tud személyes megjelenés nélkül azt regisztrálni is.

És még mielőtt besértődnél: többek között ezen témával is függ össze a munkám több éve, a célom annyi, hogy a valótlanságokat, félreértéseket javítsam.

üzenetek